کد خبر: ۵۱۳۹۰
تاریخ انتشار:۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳
فرمانده سپاه:
دشمن‌بعدازبرجام‌به‌فکرتضعیف‌قدرت‌دفاعی‌است
دشمنان بعد از توافقنامه برجام که به خیال خودشان موفقیت نسبی کسب کردند که جلوی قدرتمندشدن ایران در انرژی هسته‌ای را بگیرند، امروز به دنبال این هستند که توان دفاعی، موشکی و تسلیحاتی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار دهند تا بتوانند این توان را تضعیف کنند
"خیبرآنلاین" - فرمانده کل سپاه گفت: دشمنان بعد از برجام، آمده‌اند به سراغ تحریم‌های دفاعی و موشکی و قصد دارند که نیروهای مسلح کشور را تضعیف کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سرلشکر محمدعلی جعفری در مراسم گرامیداشت شهادت شهید محسن حججی و شهدای مدافع حرم، با بیان اینکه کانون قدرت جمهوری اسلامی ایران و مقاومت دو مؤلفه دارد، اظهار داشت: مهمترین مؤلفه قدرت جمهوری اسلامی ایران خواست، اراده، ایمان و باور مردم ما است که به صورت یکپارچه در حمایت از نظام جمهوری اسلامی ایران و آرمان‌های خود در پشتیبانی از ولایت فقیه ایستاده‌اند.

سرلشکر جعفری گفت: دشمنان سال‌ها بعد از دوران دفاع مقدس به این نتیجه رسیده‌اند که باید ایمان و باور مردم را هدف اصلی قرار دهند و آن‌ها را مورد حمله و تهاجم مختلف فرهنگی و سیاسی قرار دهند.

سرلشکر جعفری تأکید کرد: وضعیت انقلاب اسلامی و مقاومت در منطقه بسیار حساس و استثنایی بوده که با ایثارگری، فداکاری و خون شهیدانی همچون حججی‌ها و شهدای گران‌قدر دیگر به دست آمده و این مقاومت همچنان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: خدا را شکر می‌کنیم که نیروهای مختلف مردمی و موثرین فرهنگی در کشور تلاش‌های زیادی کرده‌اند و در رأس آنها مقام معظم رهبری در خط مقدم مبارزه با این تهاجامات فرهنگی هستند که ایستادگی و مقاومت می‌کنند.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: رهبری و ولایت فقیه عامل اصلی قدرت در جمهوری اسلامی است و حرکت عمومی مردم ما، به سوی این جایگاه است؛ آنها به صورت غیرمستقیم و در پوشش، به دنبال تضعیف این جایگاه و قدرتی هستند که از این جایگاه می‌توان اعمال کرد، این را نشانه گرفته‌اند ولی به صورت غیرمستقیم و دنبال تضعیف این جایگاه هستند.

سرلشکر جعفری ادامه داد: دشمنان بعد از توافقنامه برجام که به خیال خودشان موفقیت نسبی کسب کردند که جلوی قدرتمندشدن ایران در انرژی هسته‌ای را بگیرند، امروز به دنبال این هستند که توان دفاعی، موشکی و تسلیحاتی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار دهند تا بتوانند این توان را تضعیف کنند.

فرمانده کل سپاه افزود: دشمنان سال‌ها است که در منطقه به دنبال برنامه‌های خود هستند تا با تضعیف توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران به اهداف شومشان در منطقه‌ برسند. دشمنان فهمیده‌اند که تا به سراغ کانون قدرت در ایران نیایند، نمی‌توانند با انقلاب اسلامی و این  حرکت عظیمی که با مقاومت اسلامی در منطقه ایجاد شده مقابله کنند.