کد خبر: ۵۱۷۰۱
تاریخ انتشار:۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷
نوه امام و ناراحتی از ساخت موزه امام
بعضی از افراد تصور می‌کنند هرکسی که روحانی است و عمامه به سر دارد، به حکومت وصل است و وضعش خوب است و از داخل خبر ندارند. ضعیف‌ترین قشر جامعه امروز هم جامعه روحانیت است که با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌دارند و مشکلات اقتصادی و معیشتی دارند، اما مردم درک نمی‌کنند؛ تعدادی روحانی را می‌بینند و فکر می‌کنند همه اقشار روحانیت هم مانند هم هستند
"خیبرآنلاین" - حجت الاسلام سید علی خمینی گفت: اگر فرض کنیم هیچگونه مشکلی در جمهوری اسلامی نداریم و اگر کوتاهی نهادهای مختلف‌ را به نفع جمهوری اسلامی نگوییم، قطعا کار درستی نیست.

به گزارش شرق، وی افزود: تک‌تک وظیفه داریم که جست‌وجو کنیم؛ وظیفه‌ای که امام(ره) بر دوش تک‌تک مردم قرار داده این است که جست‌وجو کنیم. امام(ره) هم فرموده بودند اگر من هم پایم را کج گذاشتم فریاد بزنید. اما تفاوت ما با ضدانقلاب‌ها عداوت و نصیحت است. ضدانقلاب‌ها حقیقتا از انحرافات ما خوشحال هستند. اگر کسی فریاد می‌زند و انحرافات را بزرگ می‌کند، قطعا خوشحال است که جمهوری اسلامی دچار مشکل شده و هرچه از دستش برآید برای ایجاد اختلاف و مشکل کوتاهی نخواهد کرد.

وی ادامه داد: اما انقلابی‌های ما نقد می‌کنند و فریاد می‌زنند، دلگیری و ناراحتی‌های خود را بیان می‌کنند، اما اگر قلبشان را نگاه کنید، از انحرافات ناراحت هستند و خون‌دل می‌خورند.

نوه  امام خمینی(ره) ادامه داد: بدترین مورد برای روحانیت این است که طالب دنیا شود. ویژگی‌ای که در خانواده امام(ره) معروف است، ساده‌زیستی امام(ره) و عدم رغبت به دنیاست. امام(ره) واقعا هیچ رغبتی به دنیا نداشت و زندگی امام(ره) سراسر خالی از مظاهر و رغبت به دنیا بود. امام(ره) فرد گوشه‌گیری نبود و نمونه آن حرکت و انقلاب عظیم امام(ره) بود که نشان‌دهنده توجه امام(ره) به دنیاست، اما ایشان از دنیا به یک یا دو دست لباس بسنده کرده بود. یکی از ناراحتی‌هایی که برای ساخت موزه امام(ره) دارند، این است که امام(ره) وسایل شخصی ندارد تا بتوانند از آن استفاده کنند؛ جز چند عبا و دمپایی که متعلق به امام(ره) است.

سید علی خمینی گفت: بعضی از افراد تصور می‌کنند هرکسی که روحانی است و عمامه به سر دارد، به حکومت وصل است و وضعش خوب است و از داخل خبر ندارند. ضعیف‌ترین قشر جامعه امروز هم جامعه روحانیت است که با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌دارند و مشکلات اقتصادی و معیشتی دارند، اما مردم درک نمی‌کنند؛ تعدادی روحانی را می‌بینند و فکر می‌کنند همه اقشار روحانیت هم مانند هم هستند.

نوه امام خمینی(ره) گفت: روحانیونی که به سراغ تجمل می‌روند، علاوه‌بر دین خدا، همه اقشار روحانیت را بدنام می‌کنند، چون مردم با نگاه به آنها می‌گویند که همه مانند هم هستند. کسانی که در جمهوری اسلامی مسئولیتی را می‌پذیرند، باید بیش از افراد دیگر نسبت به رفت‌وآمد و زندگی‌شان مراقب باشند و این بار سنگینی است که اول پیامبر اسلام(ص) روی دوش ما گذاشته است که مراقب باشیم، اگر مسئولیتی گرفته می‌شود باید دقت شود طرفش پیامبر‌(ص) است و در آخرت باید اول به پیامبر(ص) پاسخ داده شود.