کد خبر: ۵۱۷۰۲
تاریخ انتشار:۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۷
نمازجمعه‌تهران؛27بهمن96
اولین خطبه نمازجمعه ابوترابی با طعم انتقاد از روحانی / مراقب سخنان خود باشید
باید جبهه اسلامی در درون منسجم و در برابر دشمن مقتدر، یکپارچه و ایستاده باشد. همه باید با هم وحدت داشته باشیم اما دشمن‌شناسی و مقاومت در برابر تهدیدات نباید فراموش شود
"خیبرآنلاین" - حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران، در اولین نمازجمعه که به امامت او برگزار شد، اظهار داشت: امیدوارم آنچه را که تاکنون در دانشگاه و حوزه آموخته‌ام، بتوانم در خدمت نمازگزاران بگذارم و با هدایت الهی و یاری حق و با زبان دانشگاه و حوزه با شما سخن بگویم که زبان علم، برهان، استدلال و ادب است.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، ابوترابی‌فرد تاکید کرد: امیدوارم در این چارچوب انجام وظیفه کنم،‌ البته در کنار استادان خویش و از امام جمعه خویش که در محضر آنها درس آموخته و در آینده درس‌ خواهم آموخت استفاده کنم.

وی در ادامه با اشاره به راهپیمایی پرشور مردم در روز 22 بهمن تصریح کرد: مردم در چهل‌سالگی انقلاب اسلامی پهن‌دشت ایران را زیر پا و عزم پولادین خود به لرزه درآوردند و عزم و اراده خویش را در برابر دوست و دشمن به نمایش گذاشتند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: نخستین و مهمترین پیام حرکت عظیم مردم در 22 بهمن تداوم رحمت و عنایت خدای سبحان به ملت عزیز و بزرگوار ایران اسلامی است.

وی گفت: این اراده خدای سبحان و رحمت ویژه و اختصاصی خداوند رحمان و رحیم بود که در شهرها و روستاها تجلی یافت.

ابوترابی‌فرد تاکید کرد: همان خدایی که خرمشهر را آزاد کرد،‌ همان خدا دل‌‌های مردم را با هم گره زد و اندیشه آنان را به فهم درست زمان خویش و موقعیت‌های حساس و خطیر روشن کرد. 22 بهمن روز تجلی رحمت خدای متعال بر ملت ایران است و مردم باید این نعمت گرانبها را با ایمان، تقوا و عمل صالح پاس بدارند.

امام جمعه این هفته تهران اضافه کرد: پیام دیگر راهپیمایی افتخار آفرین مردم تحکیم پیوند استوار امت با امام خویش است، این حضور با آن معرفت و صلابت و بصیرت و عزم و اراده ستودنی در پرتو شناخت رهبر صالح و فهم درست از رهنمود و پیام او و التزام عملی به رهنمودهای معظم‌له تحقق یافته است.

وی ادامه داد: این نعمت گرانبها رمز اقتدار ملت است، صفحات تاریخ را ورق بزنید کدام ملتی را یافته‌اید که بدون رهبری صالح قله‌های رفیع قدرت را فتح کرده باشد و کدام ملتی را می‌شناسید که بدون شناخت و اطاعت از رهبری صالح به چنین اتحاد و انسجام و وحدتی دست یافته باشد و بدون فرماندهی صالح و مقتدر و مبتنی بر آموزه‌های وحیانی و الهی به یک جبهه واحد متحد در برابر همه دنیای استکبار تبدیل شده باشد؟

ابوترابی‌فرد اظهار داشت: پیام 22 بهمن،‌ پیام تحکیم امت با امام و رهبری و مقتدای خویش است، پیام موفقیت و پیروزی ملت در سایه شناخت رهبری و اطاعت از او است.

امام جمعه این هفته تهران تصریح کرد: پیام سوم راهپیمایی برای مدیران ارشد و میانه کشور است. گاهی سوال می‌شود چرا مردم در صف مقدم قرار دارند و گوی سبقت را در انجام وظیفه از جمع قابل توجهی از مسئولان نظام ربوده‌اند. پاسخ این است که ملت در سایه اطاعت از رهبری به این پیروزی دست یافته‌اند.

وی یادآور شد: اگر مسئولان می‌خواهند در این مسیر قله‌های موفقیت را فتح کنند باید نقشه راه ارائه شده از سوی رهبری را نقشه راه خود قرار دهند و در عرصه مدیریت کشور این سیاست‌های کلی ابلاغی است که راه حرکت مدیران را تعریف می‌کند.

ابوترابی‌فرد اضافه کرد: این سیاست‌ها بعد از ساعت‌ها،‌ روزها و ماه‌ها بررسی و بحث با نظر صاحبنظران دانشگاه و حوزه و مدیران با تجربه و کارآزموده کشور مبدل به سیاست‌های کلی می‌شود که رهبر عالیقدر بر آن مهر تایید زده و به عنوان برنامه مدیریت کشور ابلاغ می‌کنند اما در عمل زاویه جدی بین تصمیمات،‌ قوانین و مقررات در مجلس، دولت و دستگاه‌های دیگر با سیاست‌های کلی، ابلاغی مشاهده می‌شود.

وی گفت: این زاویه به اختلاف‌ نظرهای سیاسی و جناحی برنمی‌گردد این ویژگی تمام نهادها و قوا در فراز و نشیب‌های مدیران در کشور است و ریشه در تفاوت دو نگاه است.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: سکان‌دار انقلاب برای خلق قدرت سیاسی،‌ فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، دفاعی و ... برای ملت چشم‌انداز 20ساله را تدوین کردند، سیاست‌های کلی با نگاه به دستیابی به چشم‌انداز تدوین می‌شود و آینده را می‌بیند و این اقتضائاتی دارد اما در تدوین لایحه بودجه 97 نگاه به سال 97 است. در مجلس هم با نگاه به سال 97 بودجه را تصویب می‌کنند و این نگاه کوتاه مدت و روزمره روز‌به‌روز بر مشکلات کشور خواهد افزود.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: مطالبه ملت فهم سیاست‌های کلی ابلاغی رهبری معظم و برنامه‌ریزی برای تبدیل آن به قانون است و ملت آماده است برای رسیدن به هدف با مشکلات دست و پنجه نرم کند. ملتی که تا امروز ایستاده تا ایران را در قله اقتدار ببیند در صورت اجرای درست سیاست‌های ابلاغی آماده است تا مشکلات را برای رسیدن به قدرت در فردا تحمل کند.

وی گفت: این شعار برآمده از شعور، دانش‌، عقلانیت، اندیشه و ایمان این اقتدار بزرگ سیاسی را رقم زده است و جبهه مقاومت اسلامی را در برابر همه دنیای کفر به قدرتی بالنده و افتخارآمیز و پیروز مبدل کرده است.

ابوترابی همچنین اظهار داشت: حیات واقعی در سایه فهم آموزه‌های دین، ایمان به آن و عمل به آن به دست می‌آید و حیات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و همه عرصه‌ها نیز در سایه فهم دین و تعهد به آن حاصل می‌شود.

وی افزود: انسان بدون علم و دانش یک قدم هم برنمی‌دارد این پیام کلیدی قرآن به خداوند است، لذا مجلس، دولت، مدیران و مسئولین ارشد و میانی دستگاه‌ قضایی بدانند اگر به این پیام قرآن عمل شود همه مشکلات به سرعت حل می‌شود. از طرفی تمام دقت و توجه رهبر معظم در سیاست‌های کلی بر این اصل  استوار است که این سیاست‌ها دانش‌بنیان باشد.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: باید علم و دانش مسیر حرکت انسان، جامعه و خانواده را مشخص کند.

ابوترابی تاکید کرد: مدیران و مسئولین ارشد بدانند اگر مسئولیتی را به فردی که شایستگی اخلاقی،‌ علمی، دینی و... ندارد بسپارند خیانت به دین، ملت، کشور و آرمان‌های امت اسلامی است.

وی تصریح کرد: مدیران کشور مراقب سخنان خود باشند چرا سخنانی بگوییم که نقدهای زیادی به آن وارد شود و بعد به آن نقدها اعتراض کنیم و بگوییم که منظور ما چیز دیگری است، سخنان مسئول جمهوری  اسلامی باید سخنانی متقن،‌ مستدل، محکم و مبتنی بر اصول و قول‌ها نیز باید مستدل باشد.

امام جمعه موقت تهران گفت: ایستادگی در اصول و حق بسیار مهم است، باید در جبهه داخلی ثابت و استوار در خانواده صبور و در برابر دشمن با قدرت ایستادگی کنیم. اینها ویژگی جامعه اسلامی است.

ابوترابی‌فرد گفت: اسلام در هیچ شأنی از شئون خود به جامعه بی‌اعتنا نبوده و نیست و به جامعه شخصیت داده است و یکی از ویژگی‌های جامعه اسلامی وحدت است و ایران هیچگاه تا این اندازه وحدت را تجربه نکرده است.

وی ادامه داد: باید جبهه اسلامی در درون منسجم و در برابر دشمن مقتدر، یکپارچه و ایستاده باشد. همه باید با هم وحدت داشته باشیم اما دشمن‌شناسی و مقاومت در برابر تهدیدات نباید فراموش شود.

امام جمعه موقت تهران در پایان با بیان اینکه عدالت اجتماعی و مدارا با مردم امر مهمی است، گفت: اما مبادا مدارا باعث انعطاف مذموم و منافقانه و کوتاه آمدن در حق باشد زیرا جامعه را دچار سازش و باطل می‌کند.