کد خبر: ۵۴۶۷۹
تاریخ انتشار:۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
آوازه‌خوانی‌دردانشگاه‌آزادقزوین‌به‌بهانه‌روزپرستار!
اصل شادی مقوله‌ای است که هیچ اندیشه و تفکری با آن مخالف نبوده و بلاشک دین مبین اسلام هم از این امر مستثنی نیست، اما مسئله این است که نباید کنسرت و آوازه خوانی را با شادی و نشاط برابر دانست
"خیبرآنلاین" - ۲۱ دیماه میلاد باسعادت بانوی قهرمان کربلا، حضرت زینب کبری(س) بود، روزی که با عنوان روز پرستار نامگذاری شده و دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی هم در چنین روزی با برگزاری برنامه‌های مختلف، این روز را گرامی می‌دارند.

به گزارش دانشجو، اگرچه در چنین روزی انتظار می‌رود تا دانشجویان بیشتر به ماهیت اصلی این روز بپردازند و برنامه‌هایی را برگزار کنند که در شان و منزلت دانشجو و دانشگاه باشد، اما دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با همکاری نظام پرستاری استان با برگزاری مراسمی هنجارشکنانه و به دور از ارزش ها، آداب و اخلاق اسلامی موجب اعتراض دانشجویان انقلابی شده است.

در این رابطه یکی از فعالین دانشجویی دانشگاه آزاد قزوین به خبرنگار ما می‌گوید: مراسم ۲۱ دیماه که به مناسبت جشن روز پرستار در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با همکاری نظام پرستاری استان برگزار شد که این مراسم نشانگر تغییر ذائقه‌های مردم به سمت فرهنگ منحط غربی است.

این فعال دانشجویی می‌گوید: با توجه به برندسازی و نگاه خاص روسای دانشگاه آزاد قزوین به مباحث علمی و ارتقای آن در سطح دانشگاه‌های آزاد کشور در بعد فرهنگی این دانشگاه دچار ضعف فرهنگی است.

وی می‌افزاید: شاهد آن هستیم دانشگاه آزاد قزوین از لحاظ سخت افزاری در جایگاه مدیریتی خوبی قرار دارد و از لحاظ نرم افرازی و کار‌های ریشه‌ای در این مرکز دچار نقصان است. دلیل آن هم نبود نیروی متخصص در فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه به چشم میخورد.

این فعال دانشجویی می‌گوید: در بحث برگزاری چنین مراسمی دانشگاه آزاد قزوین بی تجربه نبوده است، کوتاهی مسئولین در موافقت و همکاری اجرای چنین برنامه‌های توهین به تشکل‌های دانشجویی است که در برگزاری هر برنامه جایی بحث دارد، اما چطور و به چه قیمت در روز تعطیل و در ایام امتحانات دانشگاه تن به چنین برنامه‌ای مضحکی می دهد.

وی بی تدبیری مسئولین دانشگاه به خصوص مسولین فرهنگی را مسبب تشکیل چنین مراسمی می‌داند و در ادامه می‌افزاید: دستگاه‌های نظارتی دانشگاه در خواب زمستانه به سر میبرند.

این فعال دانشجویی در مورد برخورد حراست دانشگاه آزاد قزوین با برگزاری چنین مراسماتی می‌گوید: عوامل حراست در برنامه‌های سایر تشکل‌های همیشه حضور داشته و اما در مراسماتی که خود این دانشگاه دخیل آن است، از وظایف اصلی خود کوتاهی کردند.

وی می‌گوید: مگر نه اینکه طبق ابلاغیه وزارت علوم برگزاری کنسرت در دانشگاه‌ها تابعه آن نهاد ممنوع است؟ چگونه برنامه‌ای توام با معنویات تبدیل به برنامه رقص و آواز می‌شود؟! اگر تعریفتان از کار فرهنگی این است که بدا به حال اوضاع فرهنگی دانشگاه!

این فعال دانشجویی در ادامه می‌افزاید: اصل شادی مقوله‌ای است که هیچ اندیشه و تفکری با آن مخالف نبوده و بلاشک دین مبین اسلام هم از این امر مستثنی نیست، اما مسئله این است که نباید کنسرت و آوازه خوانی را با شادی و نشاط برابر دانست.

وی در ادامه می‌گوید: حداقل به خاطر 2 پیکر مدفون شهدای گمنام دانشگاه، خانواده‌های شهدا و شهدای مدافع حریم آل الله سر سوزنی تدبیری می‌اندیشید در مراسمی که به نام جنش روز پرستار برگزار می‌شد، کار به آواز و پایکوبی کشانده نمی شد.