کد خبر: ۵۵۰۵۰
تاریخ انتشار:۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹
نتیجه همراهی نیروهای انقلابی و وزارت اطلاعات
حرکت قابل تقدیر سازمان اوقاف در احیای عدالت +جزییات بازداشت 3 مقام متنفذ اوقاف تهران
عزم جدی مسئولان تازه نفس اوقاف، ادامه‌ی برخورد با متخلفان و تغییرات سریع و انقلابی در این سازمان است؛ به نحوی که بلافاصله پس از بازداشت مدیرکل تهران، فرد جدیدی به عنوان سرپرست معرفی شده است
"خیبرآنلاین" - سازمان اوقاف و امورخیریه طی هفته گذشته خبرساز شد؛ موضوع به بازداشت همزمان 3 مقام صاحب نفوذ در اداره کل تهران بازمی گردد.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، از مدتی قبل مسایلی با عنوان زمینخواری و اختلاس و شبیه آن رسانه ای شد؛ امام جمعه لواسان در این زمینه شجاعانه وارد میدان شد و دست به روشنگری زد و همزمان، مستندهای انقلابی توسط فعالان جوان رسانه ساخته و توزیع شد تا فضای عمومی نیز نسبت به این موضوع حساس شود.

این اتفاقات در شرایطی در حال وقوع بود که از مدتها قبل، نهادهای نظارتی و امنیتی در چند پرونده مربوط به زمین های کرشت (واقع در بومهن) و لواسان ورود کرده و برخی افراد مسئول و صاحب نفوذ را زیر ذره بین خود قرار داده بودند.

افراد فوق الذکر، مسئولان رده بالا و متنفذ در اداره اوقاف استان تهران بودند که هر کدام به اتهامی تحت نظر بودند.

نهایتا، در اقدامی انقلابی و بدون توجه به جایگاه و لباس متهمان، در زمانی که جلسه شورای اداری معاونین اداره کل استان تهران در حال برگزاری بود، سربازان گمنام امام زمان(عج) به همراه یکی از مسئولان سازمان اوقاف به جلسه وارد شده و متهمان را بازداشت می کنند. مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران و مسئول دفتر وی، رئیس اداره اوقاف شمیران و رئیس اداره اوقاف لواسان جزو بازداشت شدگان هستند.

تا این لحظه از جزییات اتهامات هر کدام از بازداشت شدگان خبری منتشر نشده است اما طی چند روز اخیر 2 موجه متفاوت رسانه ای به راه افتاده است. موج اول به ذوق عجولانه و غیرحرفه ای رسانه های وابسته به ضدانقلاب باز می گردد که با شوق زایدالوصفی از خبر یک سوءاستفاده ی اقتصادی کشور در نظام جمهوری اسلامی سخن گفته و تلاش کردند خط خبری ناامیدسازی جامعه از اجرای عدالت را همچنان داغ نگاه دارند.

اما موج خبری دوم به اجرای عدالت در داخل سیستم نظام مقدس جمهوری اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه باز می گردد که طی همکاری قابل تقدیر با وزارت اطلاعات و همراه با حضور انقلابی امام جمعه لواسان و دیگر فعالان جبهه انقلاب، بدون توجه به نفوذها و جایگاه و شان و لباس متهمان، برخورد قاطع و صریحی با آنان صورت گرفت و برای اجرای عدالت و بررسی دقیق و بدون ملاحظه ی اتهامات، به دستگاه قضا سپرده شدند تا هرچه قاضی دستور دهد، اجرایی شود.

در واقع، برخلاف شانتاژهای رسانه ای که هدف اولیه ی آنها ایجاد مانع برای اوقاف و سایر سازمانها و نهادها جهت احیای عدالت است، هر نوع نظارت درون سیستمی و برخورد جدی و واقعی با خاطیان، موجب خوشنامی نهادهای مختلف خواهد شد.

پیام های متعددی که طی روزهای اخیر دریافت شده است، نشان می دهد که بسیاری از کارمندان اوقاف از دستگیری برخی افراد فوق اعلام رضایت نموده و بیان داشته اند که بعضی رفتارهای ناپسند آنها با عده ای از حقوق بگیران و به اصطلاح "نان بریدن برخی کارمندان" و ایجاد مانع در دریافت حقوق و مزایا، موجبات ناراحتی این افراد را فراهم آورده بود.

درباره برخی بازداشت شدگان و نوع برخوردهای آنها در حین مسئولیت و شبکه زنجیره ای درون سیستمی که به همراه داشتند و نیز، وابستگان سببی و نسبی پرنفوذ آنها نکات بسیاری وجود دارد که قطعا از دید سربازان گمنام امام زمان(عج) و مسئولان قضایی پنهان نمانده است.

موضوع بسیار مهم بعدی درباره این پرونده ها و بازداشت ها، پرهیز از پیشداوری و بردن آبروی افراد است؛ به نحوی که در این خبر نیز، به جزییات اتهامات مطرح شده اشاره نشده و تنها به موضوع بازداشت بسنده شده است؛ قضاوت تنها بر عهده ی دستگاه عدلیه قرار دارد و امید است در این زمینه نیز، بدون توجه به نفوذها و جایگاه ها، رای عادلانه صادر شود.

خبر دیگری که از مجموعه سازمان اوقاف شنیده می شود، عزم جدی مسئولان تازه نفس آن جهت ادامه ی برخورد با متخلفان و تغییرات سریع و انقلابی در این سازمان است؛ به نحوی که بلافاصله پس از بازداشت مدیرکل تهران، فرد جدیدی به عنوان سرپرست معرفی شده است.

به هرحال، به نظر می رسد روند تازه ای که در راستای احیای عدالت در پهنه ی کشور در دستور کار قرار گرفته شده و طی آن، هیچ ارتباط بیرونی و درونی مورد توجه قرار ندارد، موجب افزایش امید برای عموم مردم و محاصره ی متخلفان و میدان دادن به مدیران جوان با طهارت اقتصادی منجر خواهد شد. اتفاقی که همینک رایحه ی خوش آن از سازمان اوقاف و امور خیریه به مشام می رسد.