به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
فتنه گران به مدت هشت ماه خیابان های پایتخت را به آشوب کشاندند و موجب شدند تا میلیاردها تومان خسارت مالی به افراد و دولت تحمیل شود. چه بسیار خانواده ها و افراد که به دلیل خیانت های فتنه گران، متحمل ضرر و زیان های جبران ناپذیری شدند
"خیبرآنلاین" - پخش مستندی پیرامون حوادث عاشورای 88 توسط اهالی فتنه سبز از سویی، و بهانه گذشت 1000 روز از حصر سران فتنه (موسوی و کروبی) از سویی دیگر موجب شد تا مجددا رسانه های ضدانقلاب و اپوزیسیون به این موضوع پرداخته و در مورد آن مطالبی منتشر کنند.

به گزارش بولتن نیوز، البته برخلاف تصوری که رسانه ها و اتاق فکرهای ضدانقلاب مبنی بر اعتراض مردمی نسبت به حصر سران فتنه می کردند، این موضوع با عدم واکنش و حساسیت جامعه مواجه شد به طوری که همین موضوع موجب عصبانیت جریان های مذکور نیز شده است.

اتاق فکر فتنه تصور می کرد می تواند با زنده نگه داشتن وقایع سال 88 و دمیدن مدام بر آتش دروغ تقلب در انتخابات، به مرور، این موضوع را تبدیل به یک مطالبه عمومی در سطح جامعه کند. اما آش دروغ تقلب در انتخابات آنچنان شور بود که به مرور موجب شد بسیاری از کسانی که در ابتدا همسو با جریان فتنه بودند، پاپس کشیده و از این جریان جدا شوند. به خصوص آنکه انتخابات 92 و پیروزی کسی که به تحلیل همین رسانه ها، کمترین شانس برای پیروزی در انتخابات را داشت مزید بر علت شد و خط بطلانی کشید بر دروغ های چهار ساله این افراد.

در طول این چهار سال اما اگرچه رسانه های جریان فتنه مدام بر ادعاهای پیشین خود پافشاری کردند اما حتی «یک برگ سند» محکمه پسند هم نتوانستند در اثبات ادعای خویش رو کنند. آنان فقط می گفتند در انتخابات تقلب شده اما «چرا؟»، «چگونه؟» و به «چه دلیل؟»، هنوز که هنوز است از سوی آنان گفته نشده است.

همین موضوعات موجب شد تا بدنه اجتماعی این جریان روز به روز کمتر شده به طوری که امروزه این جریان، تنها با «هویت مجازی» و در «دنیای مجازی» فعالیت های عمدتا برون مرزی دارد. البته کاهش و بروز شکاف های عمیق اجتماعی در میان اعضای این جنبش، موضوعی بود که از همان ابتدا هم می شد آن را پیش بینی کرد. چه آنکه رمز بقا و تداوم یک جنبش، وجود «رهبری فرهمند» و «نقشه راه»ی است که مورد اجماع و پذیرش همه اعضا باشد در حالی که جنبش سبز فاقد هر دوی این خصوصیات بود و به همین علت با شکست و از دست دادن پایگاه عمومی مواجه شد. به طوری که اگر در روزهای ابتدایی حصر سران فتنه، اعتراضات جسته و گریخته ای در این باره می شد، امروزه فقط در دنیای مجازی و هر از گاهی به آن پرداخته شده و مطلبی کوتاه در مورد آن منتشر می شود تا جایی که این بی اعتنایی عمومی در مورد این موضوع، مورد اعتراض رسانه های فتنه قرار گرفت.   

از دیگر سو، حاکمیت اما تمامی ابزارها و مکانیسم های لازم برای بازگرداندن فتنه گران و در رأس آنان موسوی و کروبی به کشتی انقلاب اسلامی را به کار برد اما چه کنیم با برخی افراد که گویا خود می خواسته و می خواهند از این کشتی پیاده شوند!

بر همین مبنا بود که یکی دو ماه پیش رهبرانقلاب درباره بازگشت و توبه فتنه گران چنین فرمودند:

«در انتخابات سال ۸۸، آن كسانى كه فكر ميكردند در انتخابات تقلب شده، چرا براى مواجهه‌ى با تقلب، اردوكشى خيابانى كردند؟ چرا اين را جواب نميدهند؟ صد بار ما سؤال كرديم؛ نه در مجامع عمومى، نخير، به شكلى كه قابل جواب دادن بوده؛ اما جواب ندارند. خب، چرا عذرخواهى نميكنند؟ در جلسات خصوصى ميگويند ما اعتراف ميكنيم كه تقلب اتفاق نيفتاده بود. خب، اگر تقلب اتفاق نيفتاده بود، چرا كشور را دچار اين ضايعات كرديد؟»

اشاره رهبرانقلاب از جلسات خصوصی، جلسات محفلی فتنه گران بود که به صورت محدود برگزار شده و در آن جلسات به صراحت بیان می کردند که در انتخابات هیچگونه تقلبی صورت نپذیرفته است. برای مثال در اظهارات یکی از متهمان فتنه 88 چنین آمده است: «… در جلسه روز شنبه مورخ ۲۳/۳/۸۸ با آقای تاج‌زاده و تعدادی از دوستان دیگر در ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان در محل ستاد آقای تاج‌زاده با حالتی بهت‌زده و خاص حضور داشتند. از ایشان دو سؤال مطرح کردم، سؤال اول: اوضاع رأی آقای موسوی چطور است؟ ایشان گفتند: «رأی آقای موسوی خوب نیست و آقای احمدی نژاد قطعاً در دور اول پیروز انتخابات خواهد بود. سؤال دوم: ‌به نظر شما تقلب شده؟ که ایشان پاسخ دادند: من با همه استان‌ها جز استان اردبیل تماس گرفته‌ام، نتایج اعلام شده با نتایجی که ما داشتیم هیچ تفاوتی نمی‌کند و تقلبی صورت نگرفته است.»

رمضان‌زاده سخنگوی دولت آقای خاتمی نیز در این‌باره می‌گوید: «من همیشه گفته‌ام و دوستان هم‌حزبی بنده هم می‌دانند که تقلب در ایران امکان ندارد.» محسن صفایی‌فراهانی عضو شورای مرکزی و رئیس هیئت اجرایی مشارکت، نماینده مجلس ششم و رئیس فدراسیون فوتبال از سال ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۱ نیز در اقاریر خود چنین می‌گوید: «به هیچ وجه نمی‌توان پذیرفت که در این انتخابات تقلب شده است، حتی اگر فرض را هم بر تقلب بدانیم یک میلیون، ۲ میلیون.»

عباس آخوندی، عضو اصلی ستاد موسوی نیز در جلسه ای که اعضای ستاد چهار کاندیدا در همان روزهای نخست پس از اعلام نتایج انتخابات 88 با رهبر انقلاب داشت، به ایشان چنین گفت: «بنده در انتخابات سال ۷۶ وقتی آمار آراء تا حدودی مشخص شد نشستم و بیانیه ای را آماده نمودم و به آقای ناطق گفتم انتخابات را به آقای خاتمی تبریک بگوییم . آقا این را می دانیم که در یک جامعه مترقی بایست کسی که شکست می خورد شکست را بپذیرد و همچنین می دانیم که هر چقدر آراء این انتخابات که در داخل صندوق ها ریخته شده بازشماری شود تغییری بوجود نمی آید و قبول داریم که مردم این آراء را در صندوق ها ریخته اند...»

جالب آنکه برخی فتنه گران سعی می کنند که اقدامات موسوی و کروبی را در چارجوب قانون جمهوری اسلامی معرفی کنند. و حال پرسید کدام یک از اقدامات ایشان قانونی بوده است؟! آیا این اقدام موسوی که قبل از شمارش آراء، خود را برنده انتخابات اعلام کرد، اقدامی قانونی بود؟ آیا راه اندازی کمیته صیانت از آراء، قانونی بوده؟ آیا راه اندازی کارناوال های انتخاباتی با آن تنزل اخلاقی که در آن وجود داشت قانونی بوده؟ آیا راه اندازی ستاد دختران فیروزه ای، توسط فائزه هاشمی و با آن اهداف خاص قانونی بوده؟ آیا سوءاستفاده از امکانات بیت المال و دانشگاه آزاد توسط مهدی هاشمی قانونی بوده؟ آیا راه اندازی و ساماندهی آشوب های بعد از اعلام نتیجه انتخابات، قانونی بوده؟ آیا عدم پایبندی به مکانیسم های انتخاباتی برای اعتراض به نتیجه انتخابات و اردوکشی های خیابانی، قانونی بوده؟ آیا ریختن خون بسیاری از جوانان، ایجاد صدمات مادی و معنوی به سرمایه های مردم، خسارت های میلیاردی به نهادهای دولتی و بیت المال، قانونی بوده؟ کدامین عمل فتنه گران و آقایان موسوی و کروبی قانونی بوده که بتوان از آن دفاع کرد؟ آقای شکوری راد کدامین حقائق را می خواهند لاپوشانی کنند؟ مگر می شود این همه اقدامات غیرقانونی انجام داد و باز هم فریاد قانون گرایی سر داد؟

با همه این اعترافات، باز هم نظام و در رأس آنها رهبر انقلاب همه تلاش خود را کردند تا موسوی و کروبی از نظام عدول نکرده و اعتراضات خود را در چارچوب مکانیسم های قانونی پیگیری کنند. درخواست مهلت یک هفته ای رهبر انقلاب از شورای نگهبان مبنی بر رسیدگی به اعتراضات، و همین طور برگزاری جلسه چند ساعته با نامزدهای معترض و سپس با اعضای ستادهای انتخاباتی نامزدها در همین راستا بوده است. اما متأسفانه سران فتنه گویا از قبل، پروژه آشوب و اردوکشی های خیابانی را کلید زده بودند و به هر طریقی هم می خواستند آن را اجرا کنند.

فتنه گران به مدت هشت ماه خیابان های پایتخت را به آشوب کشاندند و موجب شدند تا میلیاردها تومان خسارت مالی به افراد و دولت تحمیل شود. چه بسیار خانواده ها و افراد که به دلیل خیانت های فتنه گران، متحمل ضرر و زیان های جبران ناپذیری شدند.

جالبی ماجرا در آن است که بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال 92 فتنه گران و رسانه های وابسته به آنان، تصور کرده اند که با چرخش دولت، چرخش در مواضع نظام نیز صورت گرفته و از این به بعد فتنه گران سال 88، می توانند آزادانه به کارهای قبلی خود بپردازند! در حالی که موضوع فتنه 88 چیزی نیست که بتوان به همین راحتی از آن گذشت. فتنه 88 که برخی از صاحبنظران آن را «جنگ احزاب» ضدانقلاب علیه انقلاب اسلامی نامیده اند، آنقدر سیاه است که دامان فتنه گران به همین زودی از آن پاک نخواهد شد و آنها حالا حالاها باید تقاص کارهایی را که کرده اند پس دهند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: