به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
در پی وقوع زلزله 5.7 ریشتری عصر امروز، بیمارستان‌های مهر، سلمان فارسی و شهدای خلیج‌فارس میزبان زلزله‌زدگانی بودند که در اثر وقوع این زمین‌لرزه دچار مصدومیت شدند
"خیبرآنلاین" - زلزله‌ای به بزرگی 5.7 ریشتر که عصر امروز برازجان در استان بوشهر را لرزاند،‌ هشت کشته و 45 زخمی برجای گذاشت و خساراتی نیز به چند منطقه وارد کرد.

به گزارش ایسنا، محل وقوع این زمین‌لرزه که در عمق 5 کیلومتری زمین رخ داد،‌ 15 کیلومتری برازجان در شمال استان بوشهر اعلام شده است.

حسین درخشان، سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه درپی این زلزله دیوار و سقف تعدادی از منازل در بخش‌های سعدآباد، وحدتیه و برازجان دچار ترک خوردگی شدند، افزود:‌ برق و تلفن این مناطق که درپی زمین‌لرزه قطع شده بود، وصل شده است.

وی افزود: پس از این زمین‌لرزه بلافاصله چهار تیم ارزیاب به منطقه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه 22 تیم امدادی با ظرفیت 90 امدادگر در مناطق زلزله زده برازجان حضور پیدا کردند، گفت: خسارات به صورت تخریب صددرصدی نبوده است اما به دلیل بافت سنتی و خشتی و گلی بودن خانه‌های این منطقه و همچنین عمق کم، زمین لرزه خساراتی را بر جای گذاشته است. همچنین بیمارستان گنجی نیز بر اثر این زمین لرزه دچار خسارت شده است.

وی با بیان اینکه امدادگران در فاز عملیات ارزیابی و جستجو و نجات هستند، به ایسنا گفت: پس از اتمام این عملیات اقدامات امدادگران برای اسکان و تغذیه اضطراری آغاز خواهد شد.

در پی زلزله 5.7 ریشتری برازجان، مهندس حسن قدمی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز آخرین وضعیت این منطقه را تشریح کرد و گفت: جلسه ستاد بحران در این منطقه تشکیل شده است.

قدمی درباره آخرین شمار مصدومان و کشته‌ شدگان این حادثه گفت: برابر آخرین آمار هشت تن در این زلزله جان خود را از از دست دادند.

حسنوند، استاندار بوشهر نیز از پیگیری مستقیم رییس‌جمهور،‌ معاون اول رییس‌جمهور و وزیر کشور درمورد زلزله برازجان خبر داد گفت: دقایقی پس از وقوع زلزله، ستاد بحران در این استان تشکیل جلسه داد و بر اساس آخرین آمار، 45 تن در جریان این زلزله مصدوم شدند.

وی با بیان اینکه افراد حادثه دیده به بیمارستان‌های بوشهر و گناوه منتقل شدند، گفت: شهرستان‌های برازجان، آبپخش و سعدآباد و همچنین تعدادی از روستاهای این منطقه متاثر از زلزله بوده‌اند.

استاندار بوشهر با اشاره به حضور عوامل مدیریت بحران، اورژانس و هلال‌احمر در منطقه، گفت:‌ همچنین عوامل انتظامی و نظامی نیز در محل حاضر شده و امنیت منطقه را بر عهده گرفته‌اند.

وی از وصل شدن جریان آب، گاز و برق و تلفن در مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: در حال حاضر تنها در چهار روستا مشکل وجود دارد که این مشکلات در حال رفع شدن هستند.

حسنوند از پیگیری ویژه رییس‌جمهور،‌ معاون اول وی و وزیر کشور درمورد زلزله برازجان خبر داد و گفت:‌ گزارش‌ها به شکل لحظه به لحظه به این افراد ارائه می‌شود.

به گفته استاندار بوشهر، به نظر می‌رسد که اغلب مصدومان و کشته شدگان از زیر آوار خارج شده‌اند و دیگر فردی در زیر آوار باقی نمانده است.

طالبیان،‌ رئیس اورژانس کشور نیز اعلام کرد که 45 مصدوم زلزله برازجان، توسط نیروهای امدادی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی بوشهر به بیمارستان منتقل شده‌اند.

وی در تشریح جزئیات امدادرسانی به مردم زلزله زده دشتستان و برازجان گفت: در پی وقوع زلزله 5.7 ریشتری عصر امروز، بیمارستان‌های مهر، سلمان فارسی و شهدای خلیج‌فارس میزبان زلزله‌زدگانی بودند که در اثر وقوع این زمین‌لرزه دچار مصدومیت شدند.

رئیس اورژانس کشور همچنین از حضور 30 تکنسین اورژانس در محل حادثه خبر داد و گفت:‌ دو دستگاه اتوبوس - آمبولانس و 15 دستگاه آمبولانس - اورژانس نیز در مناطق زلزله زده حاضر هستند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: