به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
جماعتی به خاطر یک دستمال، قیصریه را آتش بزنند، بعد بگویند یک سوء تفاهم بود؟! یک حقوقدان چگونه می‌تواند خون ۲۲ شهید مظلوم فتنه را ببیند و بعد جرم عمومی و جرم خصوصی این جنایت را فراموش کند، بگوید این یک سوء تفاهم بود؟
"خیبرآنلاین" - روزنامه اعتماد دیروز تیتر اول خود را به نامه سرگشاده 9 چهره اصلاح طلب به رئیس جمهور اختصاص داد.

به گزارش تسنیم، اعتماد از قول نویسندگان نامه خطاب به رئیس جمهور نوشت: "به سوء تفاهم‌های 88 پایان دهید." در این نامه دو تقاضای مطرح و مشخص شده است:

الف: لزوم مورد بخشش قرار دادن دو طرف انتخابات سال 88
ب: آزادی زندانیان و رفع حصر
در خصوص این نامه چند نکته قابل تامل است؛

1- آیا فتنه سال 88 محصول یک سوء تفاهم بود؟ "تفاهم چه بوده؟ این سوء از کدامین سو به "تفاهم" دمیده شد؟یک انتخابات آزاد، سالم با مشارکت 85 درصدی مردم برگزار شد. یک طرف نتایج را نپسندیدند و آن را به تیر تهمت دروغ تقلب آلوده کردند. یک طرف قبل از اعلام نتایج آرا و حتی قبل از شروع شمارش آرا، خود را پیروز انتخابات اعلام کردند و با اردو کشی خیابانی هیچ راه حل حقوقی و هیچ ساز و کار قضائی را برای فیصله این دعوا بر نتابیدند.‏با آنکه هنگام ثبت‌نام التزام خود را به نظام و ولایت فقیه و قانون اساسی اعلام کرده و امضا داده بودند، زدند زیر عهد و پیمان خود و شورش بر جمهوریت نظام را با همکاری و همیاری سرویس‌های موساد و سیا در تهران و معاضدت منافقین، بهایی‌ها و مارکسیست‌های کافر و ملحد کلید زدند. به همین هم اکتفا نکردند، به چهره ملکوتی امام و آرمان‌های مقدس نظام در اردوکشی‌های خیابانی چنگ زدند کارشان  آن قدربالا گرفت تا در عاشورای 88 شعائر الهی کربلا را نشانه رفتند، مسجد آتش زدند و شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه سر دادند!!‏

سئوال از 9 اصلاح طلب نویسنده نامه این است؛ اگر آنها به نتایج انتخابات ایراد داشتند این همه شرارت و بی‌رحمی به مردم و نظام چه معنا داشت؟ اگر آنها دچار یک سوء تفاهم بودند چرا اقتدار و امنیت ملی را به حراج گذاشتند تا جایی که رسما نتانیاهو اعلام کرد؛ سران فتنه به نمایندگی آنها در تهران می‌جنگند!اگر آنها به نتایج انتخابات اشکال داشتند، فرستادن دوستان رسانه‌ای خود به رادیو  بی‌بی‌سی و رادیو آمریکا و رسما و بی‌پرده خنجر کشیدن در رسانه‌های اجانب علیه نظام و مردم محصول چه سوء تفاهمی بود؟اگر آنها با نتایج انتخابات مشکل داشتند، گذاشتن 22 شهید مظلوم بر دست نظام و گذاشتن ده‌ها کشته بی‌گناه بر دست دوستان خودشان محصول چه سوء تفاهمی بود؟

صورت مسئله  فتنه را با یک تردستی رسانه‌ای پاک کردن و نام"سوء تفاهم" بر آن گذاشتن خیلی جالب است، آن هم نامه را خطاب به کسی بنویسند که می‌دانسنند او یک "حقوقدان" است. ‏

یک حقوقدان چگونه می‌تواند بپذیرد جماعتی به خاطر یک دستمال، قیصریه را آتش بزنند، بعد بگویند یک سوء تفاهم بود؟! یک حقوقدان چگونه می‌تواند خون 22 شهید مظلوم فتنه را ببیند و بعد جرم عمومی و جرم خصوصی این جنایت را فراموش کند، بگوید این یک سوء تفاهم بود؟

یک حقوقدان که اکنون در مسند ریاست جمهوری نشسته و سوگند خورده است، پاسدار مذهب رسمی و نظام و قانون‌ اساسی باشد و از استقلال کشور دفاع کند، چگونه می‌تواند به تاراج رفتن امنیت ملی توسط مشتی تبهکار را نادیده بگیرد و از همه مهم‌تر رای 25 میلیون منتخب ملت آن هم با 11 میلیون اختلاف را مهر تقلب بزند؟

2- نویسندگان نامه می‌گویند؛ دو طرف انتخابات سال 88 مورد بخشش قرار گیرند.طرف اول که همین اصحاب فتنه هستند مشخص است که باید به دستور آقایان مورد عفو و بخشش قرار گیرند.طرف دوم که باید بخشیده شوند چه کسانی هستند؟ ‏آیا مردمی که انتظار داشتند نظام از رای آنها پاسداری کند به دلیل اینکه به‌سران فتنه رای ندادند مرتکب جرم شدند و باید بخشیده شوند؟ آیا دستگاه‌های امنیتی کشور که در برابر یک فتنه آمریکایی، انگلیسی و اسرائیلی به حسب وظایف قانونی ایستادند مرتکب جرم شدند و باید بخشیده شوند؟ آیا 700 هزار ناظر و مجری انتخابات که امانت رای مردم را حفظ کردند مرتکب جرم شدند و باید بخشیده شوند؟این طرف چه کسی بود که جرمی مرتکب شده و باید بخشیده شود؟

3- نویسندگان نامه خواستار آزادی زندانیان سیاسی و رفع حصر از سران فتنه شدند. این تقاضایی که اهل فتنه دارند با هیچ مبنای حقوقی سازگار نیست. البته یک تقاضای دیگر هم در مورد رفع حصر و آزادی زندانیان سیاسی در جامعه مطرح است که باید دقیق به آن گوش داد  و حتی عمل کرد؛ این تقاضا این است که سران فتنه چه در حصر چه در زندان، آزاد شده و بلافاصله اعدام شوند.این تقاضا در قیام تاریخی 9 دی از سوی مردم مطرح شد. کیفر خواستی که در این قیام تاریخی علیه اهل فتنه صادر شد کاملا انسانی و حقوقی است اما متاسفانه دستگاه قضا هنوز هم به متهمین حتی تفهیم اتهام قتل نکرده است.اگر قرار باشد آنها از حصر آزاد شوند باید یک راست به سمت مجازات‌های قانونی مصرح در قوانین کشور و احکام شرع مقدس بروند چون کمترین جرم آنها محاربه است.اما اگر عده‌ای با پیشنهاد رفع حصر و آزادی معدود زندانیان در فکر باز تولید فتنه در دولت اعتدال هستند باید تکلیف آنها مشخص شود و مسئولیت  این کار خطیر را بپذیرند چون مردم این بار منتظر دستگاه قضائی نمی‌شوند و طبق ذیل بند "م" وصیت‌نامه حضرت امام خمینی (ره) به وظیفه خود عمل می‌کنند.‏


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: