به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
همزمان با گسترش تفکر اسلام ناب محمدی (ص) و افزایش چشم گیر مراکز شیعی در سراسر جهان برخی شبکه های ماهواره ای فارسی زبان با تولید برنامه های به ظاهر دینی و با پشتوانه وهابیت به مقابله با دین اسلام و تشیع پرداخته اند.
"خیبرآنلاین" -رشد روزافزون نهضت های ضد استکباری و ایجاد موجهای هویت خواهی در سراسر جهان، دشمنان اسلام را به شدت نگران کرده تا جایی که بخش قابل توجهی از برنامه های تبلیغی رسانه های وابسته به آنها به نقد تفکر شیعی و اسلام ناب محمدی (ص) اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش جهان، حمله شبکه های به ظاهر مذهبی ماهواره ای به دین اسلام به وهابیت محدود نمی شود و اخیرا شبکه های به ظاهر مسیحی با ادبیاتی مشابه با وهابیون، اسلام ناب محمدی را مورد حمله قرار داده اند.

در همین زمینه اخیرا یکی از شبکه های ماهواره ای فارسی زبان "پیامبری "عیسی مسیح" را ساخته مسلمانان دانسته است و می گوید: «اصلاً عيساى پيامبر وجود نداره، اين عيساى پيامبر، ساخته دست مذهب اسلام است.»

رضا صفا مجری برنامه‏ «روز نجات» خطاب به مخاطبان مسلمان برنامه اش می گوید: «اگه صد سال هم نماز خونده باشى، صد سال هم روزه بگيرى، سينه بزنی، قمه بزنی، زنجير بزنی، هر عملكردى كه داشته باشى، نمی ‏تونه جواب‏گوى دعاى تو باشه. چون فقط يك واسطه بين خداى پدر و تو وجود داره آن‏هم خداى پسر، عيساى خداوند است.»

او در واکنش به اعتراض گسترده مخاطبان به این برنامه می گوید: «اين نزاع‏ها و بدگويی ها بده، باعث اختلاف و دو دستگيه، اين‏ها شيطانيه، اين‏ها ذات اسلامه! ذاتى كه جنگ و جدال و دو دستگى، دعوا و مرافعه و هزار و يك بدبختى مياره! بين رهبران اسلامى بعد از مرگ محمد(ص) اين نزاع بود بين معاويه و شيعه و سنى، حتى ببينيد در بين دولت ايران چقدر تفرقه وجود داره! اگر مردم هم اعتراض نمی ‏كنند به‏ دليل اين‏كه می ترسند! ولى توى قلب خودشون، پيش خانواده ‏شون بد می‏گن از دولتمردان ايران.»

از سوی دیگر همزمان با شبکه های به ظاهر مسیحی، شبکه های وابسته به وهابیت که اداره کنندگان آنها نیز دارای اهداف مشترک با شبکه های الحادی هستند، رویکرد تازه ای را در پیش گرفته اند.

این شبکه ها با کمک گرفتن از برخی افراد منتسب به شیعیان سعی در اثبات ذهنیات دروغین خود را دارند.

در تازه ترین اقدام، شبکه ماهواره ای نور وابسته به جریان وهابیت، با پخش کلیپی از اظهارات عبدالکریم سروش، ضمن تائید این اظهارات به مخاطبان خود اینگونه القاء نمود که افراد منتسب به شیعه نیز اعتقادات خود را به سخره می گیرند.

تئورسین جریان اصلاحات که چند سال پیش به انکار نزول قرآن از سوی خداوند پرداخته بود، در تازه ترین اظهار نظر خود در برنامه «حقيقت‏هاى پنهان تاريخ» به تمسخر امام زمان(عج)پرداخته و اظهاراتی دروغین را منتسب به ایشان کرده و ادعاهایی را نسبت به واقعه عاشورا بیان نموده است که بعضا با خنده حضار مواجه شد.

ضمن پوزش از مخاطبان گرامی بخشهایی از ادعاهاى عبدالکریم سروش برای آشنایی بیشتر با این فرد منحرف در ادامه می آید:

* قصه امام زمان تنها قصه‏ اى اعتقادى است يعنى آن‏كه از لحاظ تاريخى، دوران حمل، تولد، كودكى، غيبت و اساساً وجود ايشان شاهدى ندارد.

* مسأله مهدويت از بدو وجود (حال زمان مختار بوده يا وقتى ديگر) بحثى محلى بوده است، يعنى اقليتى به نام شيعه از ابتدا در اسلام می زيسته كه معتقد به امامى منحصر به خود بوده است و او را نجات‏ دهنده، حلال مسائل و برآورنده حسرت‏هايش بر می شمرد.

*اقليت ‏بودن، تبعات روانى و اجتماعى خاص خود را دارد. منافعى چون مظلوم‏ نمايى تاريخى در پى داشته است كه چهره وحشتناكى از طرف مقابل ارائه می دهد، مصداق بارز اين مطلب، سودجويى عظيم شيعه از واقعه تراژيك عاشوراست. مسأله منجی بودن نيز ناشى از همين رفتارشناسى اجتماعى است كه باعث ايجاد اميد در كالبد اجتماع شيعه است. همين منافع، موجب گشته اين اعتقاد از روز نخست تا امروز كه قدرت و حكومت را نيز در اختيار دارند، در ميان شيعيان و زيارت‏نامه‏ هايى كه ساخته‏ اند حضور داشته باشد و ...

گفتنی است برخی از اظهارات سروش در این کلیپ قابل انتشار نبوده و توهین صرف به امام زمان (عج) و عقاید شیعیان است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: