به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
"خیبرآنلاین" - در هیچ کجای جهان سابقه ندارد که یک جمعیت چند میلیونی زحمت پیاده‌روی طولانی مدت در جاده‌ای خشک و بی آب و علف را به خود بدهند. جمعیتی که حتی یکدیگر را نمی‌شناسند و هر کدام از یک گوشه دنیا پا به جاده نهاده‌اند. "پیاده روی اربعین" تنها رسم دیرینه و کهنی است که میلیون‌ها انسان را در کنار یکدیگر جمع می‌کند. همانند جویباری که از سرچشمه‌های مختلف جاری می‌شود و به جویبارهای دیگر متصل شده و نهایتا به دریای بیکران و بزرگی به نام "حسین علیه السلام" می‌رسد.

اما در میان میلیون‌ها مسلمانی که هر سال چهلمین روز شهادت سیدالشهدا را به کربلا سفر می‌کنند، چهره‌های شناخته شده‌ای هم هستند که برای چند روز خود را همرنگ دیگر عاشقان آن حضرت ساخته و به زیارت می‌روند. در ادامه به معرفی تعدادی از زوار شناخته شده اربعین امسال می‌پردازیم، که از طرق مختلف حضور آنها در کربلای معلی را متوجه شدیم:

گل‌علی بابایی را به  عنوان سردار بی نشان دفاع مقدس می شناسند و از جمله نویسندگان و ادیبان کهنه کار کشور است که سال‌ها در حوزه دفاع مقدس تحقیق و بررسی کرده و کتاب های بسیاری هم در زمینه عملیات های جنگی منتشر کرده است. وی به تازگی به سمت ریاست سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس منصوب شد. بابایی از جمله افرادی بود که هفته قبل پای پیاده از نجف تا کربلا را طی کرد.

نریمان پناهی از مداحان اهل بیت که سال هاست در هیات های مذهبی در مدح و ثنای امامان معصوم می خواند و چهره ای شناخته شده محسوب می‌شود، وی قدم به قدم تا ملاقات حضرت سیدالشهدا گام برداشت تا به کربلا رسید.

حجت الاسلام صدیقی امام جمعه موقت تهران، فلسفه اسلامی را نزد آیات جوادی آملی، مصباح یزدی وانصاری شیرازی تلمذ کرد و فلسفه غرب را نزد شهید بهشتی و حجت الاسلام دکتر احمدی فرا گرفت. بعد از پیروزی انقلاب با اصرار مرحوم آیت الله شهید قدوسی، در قوه قضائیه مشغول به کار شد و تا کنون در دستگاه قضائی کشور فعالیت می کند. این روحانی عالیقدر از جمله چهره های برجسته دینی بود که در پیاده روی اربعین شرکت داشت.

محمود خسروی وفا (1323 تهران) از چهره‌های ورزشی کشور که در کارنامه خود عضویت در شورای شهر تهران، عضویت در هيات مديره باشگاه پرسپوليس و شورای هماهنگی ورزش صداو سيما را دارا است. وی که در حال حاضر رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان است، اربعین 92 را در میان زائران حرم امام حسین(ع) حضور داشت.

الیاس نادران، عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی است که امسال در میان عزاداران اربعینی مشاهده شد.


رضا امیرخانی نویسنده مشهور آثار ادبی و داستانی از جمله هنرمندانی بود که در مراسم پیاده روی نجف به سمت کربلا شرکت داشت. البته مجبور شد این عمل پر فیض را به دلیل فوت ناگهانی پدرش نیمه کاره رها کند و به تهران بازگردد.

حسین فدایی آشتیانی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در دوره هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی و نائب رئیس کمیسیون اصل نود در مجلس نهم است که هفته گذشته در پیاده روی اربعین حضور داشت.


پرویز سروری از اعضای چهارمین دوره شورای شهر تهران (دوره کنونی ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶) است. وی همچنین سابقه حضور به عنوان نماینده مرم تهران در هفتمین و هشتمین دوره از مجلس شورای اسلامی را در کارنامه خود دارد. سروری هم در این جمعیت میلیونی حضور داشته است.

محمدرضا طاهری از مداحان معروف و سرشناس پایتخت و ایران اسلامی است که در تهران در هیات مکتب الزهرا(س) به مداحی می پردازد. طاهری به همراه اخوان (حاج مرتضی و حاج محسن) از تربیت اخلاقی پدر بزرگواری بهره بردند که او نیز در زمان خود از جمله ی مداحان متخلق به اخلاق بود که به رحمت خدا رفته است. حاج محمدرضا طاهری علاوه بر هیات مکتب الزهرا(س) در هیات رزمندگان اسلام نیز به اجرای برنامه می پردازد و طی سال های اخیر، پای ثابت روضه های بیت رهبری است.

حجت الاسلام روانبخش از روزنامه نگاران و چهره های سیاسی کشور است که دبیری سیاسی نشریه پرتو سخن و عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی را نیز در کارنامه خود دارد. روانبخش ماه سفر 92 را در کربلا و در میان زوار حسینی حضور داشت.

مجتبي شاكري متولد 1337 تهران دورة كارگاه داستان‌نويسي را در سال 71 به همراه تني چند از قلمداران جانباز گذراند و از نيمه سال 74 مديريت دفتر هنر و ادبيات ايثار بنياد جانبازان را عهده‌دار شد.

30 اثر خلق شده رمان، مجموعه داستان و كتاب‌هاي حاصل از نشست نويسندگان با چهره‌هاي پرحادثه، بخشي از رهاوردهاي این چهره فرهیخته است.آخرین مسئولیت وی تا پیش از حضور در دوره چهارم شورای شهر تهران، مشاور فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، مشاور رییس مرکز سیمافیلم و مدیریت بخش اقتباس مرکز سیمافیلم می باشد.

فریدالدین حداد عادل (متولد۱۳۵۰، تهران) رئیس شورای سیاست‌گذاری نشریه همشهری جوان بوده و در حال حاضر استاد گروه فلسفه دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران است. پسر غلامعلی حداد عادل اربعین امسال را در کنار زوار کربلا با پای پیاده و در جاده عشق سر کرد.

علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم (مجلس فعلی) است. وی نیز امسال توفیق حضور در راهپیمایی اربعین را یافت و به میان میلیون ها زائر کربلا رفت.


سید مرتضی نبوی (متولد قزوین) مدیرمسئول روزنامه رسالت، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین است. نبوی هفته گذشته در میان زوار حرم امام حسین(ع) دیده شده بود.

سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی‌ است. او دارای مدرک تحصیلی دکترای فقه و حقوق جزا از مدرسه عالی شهید مطهری و سابقه ۱۵ سال درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه و تحصیلات حوزوی از سال ۱۳۶۰ است. خاموشی از سال ۱۳۸۰ تاکنون عهده دار ریاست سازمان تبلیغات اسلامی بوده‌است.

مهدی نصیری (متولد ۱۳۴۲ در دامغان)، روزنامه‌نگار، نویسنده و پژوهشگر علوم دینی‌ست. وی سردبیر و مدیر مسئول هفته‌نامه صبح و روزنامه کیهان بوده و اکنون نشریه سمات را در دست انتشار دارد. نصیری چهلمین روز شهادت سید و سالار شهیدان را در پیاده روی نجف به سمت کربلا حضور داشت.

حجت الاسلام پناهیان (1344 تهران) بیش از 10 سال همزمان با تدریس در دانشگاه هنر مسئولیت نهاد این دانشگاه را نیز به عهده داشته و در حال حاضر در کنار مسئولیت اتاق فکر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و فعالیت های تبلیغی به تدریس در حوزه و دانشگاه و همچنین پژوهش تدوین در علوم اسلامی مشغول است. همچنین چندی پیش وی به عنوان نایب رئیس شورای مرکزی قرار گاه عمار انتخاب شد. از خضور پناهیان در راهپیمایی اربعین عکسی هم در رسانه ها منتشر شد که خیلی مورد استقبال قرار گرفت.

محمد ودود حیدری مدیرمسئولی روزنامه جوان و معاون سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری را در پرونده کاری خود دارد و اخیرا به عنوان مسئول سازمان بسیج دانشجویی انتخاب شده است. وی  امسال توفیق حضور در راهپیمایی اربعین را یافت و به میان میلیون ها زائر کربلا رفت.

حجت الاسلام والمسلمین علی ثمری که در سال های قبل به عنوان رئیس دفتر رئیس جمهور سابق ایران(محمود احمدی نژاد) فعالیت داشت نیز در جمع زوار مشاهده شده است.

یدالله پاشازاده از مداحان شناخته شده اهل بیت است که سال‌ها در مدح و ثنای امام سوم شیعیان خوانده و امسال نیز توفیق این را پیدا کرد که در پیاده روی اربعین حسینی و همپای خیل عظیمی از مشتاقان حضور داشته باشد.

حجت الاسلام محمدرضا زائری (متولد 1349) مدير مجموعه فرهنگي سرچشمه و مديرمسؤول نشريه خيمه است. وی از سالها قبل به عنوان خبرنگار فعالیت داشت و اخیرا در برنامه های تلویزوینی به طرح موضوعات روز اجتماعی و فرهنگی می‌پردازد. زائری چند روز قبل در پیاده روی اربعین حضور داشت. 

سید علی فاطمی، مستند ساز و تحلیلگر با سابقه کشورمان است که سابقه حضور در جبهه های نبرد سوریه را دارد و وقایع مهمی را در این کشور از دریچه دوربین فیلمبرداری خودش ثبت کرده است.

محمد مهدی ماندگاری (1343 در مشهد) روحانی حوزوی، مدرس دانشگاه و مولف کتب متعدد در زمینه های دینی است که طی سال های اخیر همکاری های مختلفی را هم با صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران داشته است. ماندگاری از جمله چهره های مطرحی بود که در کربلا رویت شد.

علی محمدقلی ها به تازگی از سمت خود در متروی تهران استعفا داده و ریاست این سازمان را به شخص دیگری واگذار کرده است. او هم اربعین امسال را در کنار زوار کربلا با پای پیاده و در جاده عشق سر کرد.

احسان محمد حسنی مدیر عامل فعلی سازمان اوج که اخیرا انتشار طرح های "صداقت آمریکایی" و "فرزند بیشتر" این سازمان زیر نظر وی در سطح شهر تهران حاشیه های زیادی به همراه داشت، اربعین امسال را به عراق رفت و با پای پیاده به زیارت حرم سید الشهدا شتافت.

علی کفاشیان (زاده ۱۵ مرداد ۱۳۳۳ در نایین) رئیس فدراسیون فوتبال ایران است. از مهمترین پست‌های اجرایی وی می‌توان به مدیریت اداره نظارت ارز بانک مرکزی، معاون ورزشی و امور فدراسیون‌های سازمان تربیت بدنی و دبیرکل کمیته ملی المپیک اشاره کرد. او جزو کسانی است که هر سال برای مراسم اربعین راهی کربلا می شود و امسال نیز به رسم ادوار گذشته در میان زوار حضور داشت.

نادر طالب زاده،(متولد1332) تهیه‌کننده، مجری برنامه‌های تلویزیونی، مستند ساز و روزنامه‌نگار ایرانی و دارای مدرک کارشناسی ادبیات انگلیسی از دانشگاه راندولف میکن و کارشناسی ارشد کارگردانی سینما از دانشگاه کلمبیا است. وی اخیرا به عنوان یکی از مهره های اصلی برگزاری جشنواره مردمی فیلم عمار مشغول فعالیت است. حضور طالب زاده در کربلای معلی همزمان با اربعین حسینی از برخی منابع آگاه به گوش ما رسید.

محسن نفر (زادهٔ ۱۳۳۹) آهنگ‌ساز، ردیف‌دان، پژوهش‌گر، مدرس موسیقی (تئوری و ساز) و نوازنده برجسته تار و سه تار ایران است. وی آهنگ ساز و نوازنده تار آلبوم‌های وصل مستان، شمس الضحی، باغ ارغوان، یاد یار و فکر نو، یاس، خاکستری، آبی است. وی همچنین آهنگسازی چند فیلم را بر عهده داشته‌است.

تقی دژاکام یکی از شناخته شده و با تجربه ترین روزنامه نگاران کشور است که سالها در کیهان فعالیت داشته و کماکان فعال است. دژاکام یکی از اهالی فرهنگ و رسانه بود که در کربلای معلی مشاهده شد.

مجيد رفيعي، از روزنامه نگاران شناخته شده است که کارش را از سال 84 و در روزنامه حزب الله آغاز کرد و طی سالیان اخیر سوابقی چون سردبیری همشهری ماه در عرصه رسانه های مکتوب و مدیرمسئولی سایت های خبری چون فردا و شفاف در عرصه رسانه های مجازی را در کارنامه خود دارد.

حامد حجتی از شعرا و مستند سازان جوانی است که پیش از سفر به کربلا در صفحه خود نوشته بود: "اربعین، هر سال فریاد می‌زند آنها که نرفته‌اند برخیزند... اربعین وقتی می‌آید، می‌خواهد جامانده‌ها را با خود ببرد... آنهایی هم که امسال می‌خواهند بروند باز خدا به داد دل‌شان برسد؛ اما امان از آنهایی که اربعین َکربلا را دیده‌اند، رفته‌اند، رسیده‌اند و امسال..."

زهرا شجاعي، معاون اسبق رياست جمهوري از جمله بانوانی بود که اربعین 92 را با پای پیاده به سمت حرم امام سوم شیعیان به راه افتاد. وی مدتی را هم به عنوان رئیس مرکز امور زنان فعالیت داشت. 

محسن مومنی شریف که در حال حاضر ریاست حوزه هنری را بر عهده دارد، هشت سال دبیری جلسات و دیدارهای سالانه شاعران با رهبر معظم انقلاب را در کارنامه خود ثبت کرده و همزمان عضو پروژه تحقیق و نگارش زندگی نامه رهبر معظم انقلاب نیز بوده است. وی در میان زائران حرم امام سوم شیعیان حضور داشته است.

محمدسبزعلی جماعت از روزنامه نگاران کارکشته که چندین سال به صورت حرفه ای در زمینه اخبار ورزشی فعالیت داشته و بارها به عنوان کارشناس در مورد چالش های پیش روی ورزش و جوانان به مناظره با مسئولان پرداخته است. وی از جمله زواری بود که لیاقت حضور در پیاده روی اربعین را پیدا کرد.

حسین سیب‌سرخی مداح شناخته شده شرق تهران است. او به اصول موسيقي و آواز كلاسيك بسيار مسلط است و همين توانايي او را در زيبايي مدح اهل‌بيت كمك كرده است. سیب سرخی برای چندمین بار توفیق سفر به عراق و حضور در جمعیت میلیونی زوار را از سالار شهیدان گرفت.

ابراهیم رحیمی از مداحان اهل بیت که سال هاست در هیات های مذهبی در مدح و ثنای امامان معصوم می خواند و چهره ای شناخته شده محسوب می‌شود، قدم قدم تا ملاقات حضرت سیدالشهدا گام برداشت تا به کربلا رسید.

حاج حسین یکتا در زمان جنگ تحمیلی در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشت و این روزها در جبهه فرهنگی فعالیت می‌کند. یکتا که به درجه جانبازی هم نائل آمده است چهملین روز درگذشت ارباب را در کشور عراق به سر رساند.

فرید مدرسی در از روزنامه نگاران اصلاح طلب است که سایقه فعالیت در  روزنامه شرق، اعتماد، هم‌میهن، اعتماد ملی و نیز هفته نامه‌های شهروند امروز را در کارنامه فعالیت های خود دارد.

سید احسان باقری، (متولد 1360 شمیران) عکاس و مستند ساز جوان کشورمان که آثار شناخته شده‌ای نظیر "ضلع غربی ساختمان پزشکان" را در کارنامه خود دارد، در سفر میلیونی اربعین همپای هم مسلکان خود راهی کربلا شد.

سیدامیرحسین میرحسینی شاعر و ادیب جوان ایرانی است که قطعات زیبایی را در وصف ائمه معصومین (ع) سروده و به آنها تقدیم کرده است. این چهره هفته قبل در پیاده روی اربعین رویت شد.
دوبیتی زیر از تازه ترین سروده های این شاعر است که در راهپیمایی سرود:

خبـــر فـوري ست ! خيلي فـوق العاده
خبـــــر را يک نفــر با گــــــــــــــريه داده

بــه همراه ِ همـــه "مهــــــدي" زهـــرا
نجــف تا کـــــــــــــــــربلا ، پاي ِ پيــــاده
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
0
0
سلام، توضیحی که در مورد محمدرضا طاهری نوشته اید، مربوط به آقای آهنگران است. لطفابیشتر دقت کنید. این متن دقیقا با همین عبارات در چند سایت دیگر نیز در مورد آقای طاهری آمده و این می رساند که مسئولین این سایت ها هیچ کندوکاوی در مورد صحت و سقم مطالبی که نقل می کنند، انجام نمی دهند و این باعث می شود که کل مطالب این سایت ها بی اعتبار شود.
(...)
مدیر پایگاه سلام مخاطب گرانقدر
ضمن پوزش و تشکر از دقت نظر و توضیحات شما، مطلب موردنظر ویرایش شد.
یافاتح خیبر مدد
چراغ بدست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
0
0
جناب (...) در خانه گرم و نرمش دم از استقلال و نفی رفاه آمریکائی می زند اما ملت نمی داند تمام فرزندان ایشان فارغ التحصیل آمریکا هستند و داماد ایشان حتی صحبت کردن فارسی را به خوبی بلد نیست دم خروسو قسم......
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: