به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از تشکیل کمیته مقابله با تحریم و پیش بینی ذخائراستراتژیک در صندوق رفاه دانشجویان خبر داد و گفت: درحال حاضر صندوق دارای 100 میلیارد تومان ذخائراستراتژیک است و زمانی که منابع صندوق با تاخیر اختصاص می یابد این ذخائرجایگزین می شود تا منابع صندوق محقق شود.
"خیبرآنلاین" -دکتر کیوان مرادیان در نشست خبری که صبح امروز در محل صندوق رفاه دانشجویان برگزار شد، گفت: دو سال پیش زمانی که کشور با تحریم ها روبرو شد صندوق رفاه دانشجویان برای مدیریت منابع صندوق، کمیته مقابله با تحریم را تشکیل داد که با راهکارهایی که این کمیته پیش بینی کرد مانع ایجاد نگرانی از جهت پرداخت انواع تسهیلات به دانشجویان شد .

به گزارش مهر، وی افزود: همچنین همزمان با این کمیته ، ذخائر استراتژیک در صندوق رفاه دانشجویان پیش بینی شد که بخش اعظم 73 میلیارد تومان وام شهریه پرداخت نشد ه سال گذشته از ذخائر پیش بینی شده استراتژیک صندوق پرداخت شد درحال حاضر صندوق رفاه  100 میلیارد تومان ذخائر استراتژیک دارد که هر تاخیری در تخصیص منابع صندوق از طریق این ذخائر مدیریت می شود.

پرداخت 350 میلیارد تومان تسهیلات توسط صندوق رفاه در سال جاری

رئیس صندوق رفاه دانشجویان در ادامه یادآورشد: سال 90 حدود 186 میلیارد تومان انواع تسهیلات به دانشجویان پرداخت شد. سال 91 نیز برمبنای 270 میلیارد تومان برنامه ریزی شد که تسهیلات به دانشجویان پرداخت شود ولی به جهت کاهش تخصیص ها این تسهیلات حدود 210 میلیارد تومان در فروردین و اسفند ماه به دانشجویان پرداخت شد و در سال جاری تا این لحظه 200 میلیارد تومان انواع تسهیلات به دانشجویان پرداخت شده است.

وی افزود: تا قبل از اتمام دی ماه نیز تسهیلات بهمن ماه به دانشگاه ها ابلاغ می شود که 150 میلیارد تومان انوام وام ها از بهمن ماه بین دانشجویان توزیع خواهد شد این مبلغ نسبت به سال گذشته 140 میلیارد تومان افزایش داشته است.

برخورداری 400 هزار نفر از دانشجویان از تسهیلات صندوق در بهمن ماه

مرادیان تصریح کرد: در مهر ماه سال جاری 300 هزارنفر با مبلغ 140 میلیارد تومان از انواع تسهیلات صندوق برخوردار شدند در فروردین و اسفند دانشجویان از 60 میلیارد تومان تسهیلات برخوردار شده و در مجموع 438 هزار دانشجو از این تسهیلات استفاده کردند که بین 350 تا 400 هزار دانشجو نیز در بهمن ماه از این تسهیلات بهره مند می شوند.

وی به یک نمونه از افزایش میزان وام ها اشاره کرد و گفت: کل منابع وامی که دانشگاه آزاد سال 89 دریافت کرده بود 40 میلیارد تومان بود و اکنون هر ترم 40 میلیارد تومان دریافت می کند.

الزام به داشتن بیمه سلامت برای ثبت نام

رئیس صندوق رفاه دانشجویان از ملزم شدن دانشجویان به بیمه سلامت خبر داد و گفت: با بیمه سلامت در حوزه دانشجویی جلساتی را برگزار کردیم و تفاهم نامه امضا شد و ابتدای بهمن ماه به دانشگاه ها ابلاغ می شود که تمام دانشجویان برای ثبت نام و انتخاب واحد باید از کد بیمه سلامت برخوردار باشند در غیراین صورت ثبت نام نخواهند شد.

وی به شرایط بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: دانشجویان ماهانه باید 2 هزار تا 2هزار و 500 تومان برای بیمه سلامت پرداخت کنند که سالانه کمتر از 30 هزار تومان است و اگر دانشجویی نداشته باشد پرداخت کند صندوق تسهلات ارایه می کند.

عدم افزایش اجاره بهای خوابگاه و تغذیه

مرادیان افزود: سازکاری ایجاد کرده ایم که بیمه تکمیلی نیز متمرکز و نیمه اجباری شود همچنین در ترم دوم افزایش اجاره بهای خوابگاه و نرخ غذا تا شهریور سال آینده نخواهیم داشت.

مهلت ثبت نام دانشجویان متاهل برای دریافت سبد کالای غذایی تا 21 دی

رئیس صندوق رفاه دانشجویان افزود: چون امسال قرار است سبد کالای دانشجویان متاهل از طریق صندوق ارایه شود دانشجویان متاهل تا 21 دی ماه فرصت دارند به سایت صندوق مراجعه و ثبت نام کنند تا اسامی آنها به معاونت برنامه ریزی ارسال شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان با اشاره به لایحه بودجه سال 93 صندوق گفت: تدابیر خوبی در بودجه اتخاذ شده اما انتظار ما حمایت بیشتر است.

وی افزود: در لایحه بودجه سال 91 حدود 170 میلیارد تومان به وام شهریه اختصاص داده شد که این شهریه مربوط به دانشگاه های وزارت علوم تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد، علمی کاربردی، نوبت دوم و غیر انتفاعی ها بود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان تصریح کرد: در لایحه بودجه سال 92 حدود 135میلیارد تومان به وام شهریه اختصاص داده شد و در لایحه بودجه سال 93 نیز 100 میلیارد تومان به وام شهریه اختصاص داده شده است که کمتر از سال 92 است.

وی ادامه داد: این درحالی است که در سال 91 نیز 73 میلیارد تومان از وام شهریه یعنی 43 درصد اختصاص نیافت.

حمایت 100 نماینده مجلس از عملکرد صندوق

مرادیان افزود: 100 نماینده اخیرا از مجموعه عملکرد صندوق حمایت خود را اعلام کردند و ما پیشنهاداتی ارایه کردیم که اگر محقق شود ظرفیت اعطای تسهیلات در برخی قسمت ها 100 درصد افزایش خواهد داشت .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: