به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
زورگیرانی که سوار بر موتور اقدام به زورگیری از شهروندان می‌کردند بازداشت شدند.
"خیبرآنلاین" -در ساعت 15:30 چهاردهم دی ماه 92 از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی وقوع یک فقره زورگیری منجر به جرح به کلانتری 148 انقلاب اعلام شد.

به گزارش فارس، با حضور مأموران کلانتری در مرکز درمانی و بررسی‌های اولیه مشخص شد یکی از اساتید دانشگاه تهران در حالیکه قصد داشته تا در داخل پارکینگ دانشگاه (واقع در خیابان 16 آذر) سوار خودرو شود مورد زورگیری قرار گرفته و در زمان مقاومت در برابر سارقین، توسط آنها و از ناحیه سر مورد اصابت ضربات قمه قرار گرفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به عنف و به دستور قاضی هاشمیان، بازپرس شعبه یازدهم دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات استاد دانشگاه

با مراجعه کارآگاهان به استاد دانشگاه، وی در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: داخل خیابان 16 آذر داخل پارکینگ دانشگاه تهران در حال سوار شدن به ماشین بودم که یک نفر جوان حدودا 20 الی 23 ساله با یک قمه به من نزدیک شد و از پشت سر گوشی تلفن همراهم را از دستم کشید و در همین زمان با قمه ضربه‌ای بر روی سرم زد.

وی افزود: در ادامه نیز زمانیکه به تعقیب وی پرداختم مجددا ضربه‌ای دیگر به سرم زد و در حالیکه من به علت شدت ضربه بر روی افتاده بودم، همراه یک موتورسوار از محل متواری شد.

 



دستگیری سه سارق زورگیر و اعتراف به دهها فقره زورگیری

با آغاز رسیدگی به پرونده و با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته محل سرقت، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از متهمان سابقه دار به نام سعید.الف 20 ساله شدند.

با شناسایی مخفیگاه سعید در خیابان طیب، این محل تحت مراقبت‌های پلیسی قرار گرفت و سرانجام در ساعت یک بامداد هفدهم دیماه و پس از اطمینان از حضور متهم در مخفیگاهش، وی دستگیر و جهت انجام تحقیقات و شناسایی متهم پرونده به پایگاه سوم پلیس آگاهی منتقل شد.

سعید.الف که پس از مواجهه حضوری با مالباخته و مشاهده تصاویر صحنه سرقت چاره‌ای جز اعتراف نداشت، صراحتا به زورگیری گوشی تلفن همراه استاد دانشگاه تهران و دهها فقره سرقت مشابه اعتراف و عنوان کرد که سرقت خیابان 16 آذر را بهمراه یکی از دوستانش به نام پیام.س 20 ساله انجام داده است.

وی در اعترافاتش و در خصوص ضرب و جرح مالباخته نیز به کاراگاهان گفت: هرکس مقاومت می‌کرد، او را می‌زدیم.

با شناسایی پیام به عنوان دومین متهم پرونده، وی نیز بهمراه یکی دیگر از اعضای گروه سارقین زورگیر به نام بهنام.ب 19 ساله در داخل مخفیگاهشان واقع در منطقه خراسان، دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنها تعداد زیادی انواع گوشی‌های تلفن همراه و چندین قبضه انواع سلاح سرد قمه و چاقو کشف و توقیف شد.




شناسایی تعداد دیگری از شکات پرونده

با دستگیری متهمان پرونده و اعتراف صریح آنها به دهها فقره سرقت‌های مشابه در مناطق مختلف تهران از جمله در مناطق میدان ولی عصر، تجریش، ستارخان، شریعتی و ...، شناسایی و دعوت از سایر مالباختگان در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

یکی از مالباختگان پس از حضور در پایگاه سوم و در حالیکه تصاویر تعقیب شدن خود توسط متهمان را نیز بهمراه داشت، پس از شناسایی متهمان در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: روز هشتم دیماه هنگامیه از محل کارم واقع در خیابان شریعتی خارج و به خیابان سهروردی رفته بودم، یک دستگاه موتورسیکلت هوندا 125 قرمز با دو سرنشین در نزدیکی من توقف کرد و ترک نشین آن پس از پیاده شدن از موتور، به سمت من آمد؛ وی با تهدید قمه اقدام به زورگیری نمود و با ضربات قمه کاپشن مرا نیز پاره کرد و پس از سرقت دو دستگاه گوشی تلفن همراه و مبلغ 500 هزار تومان وجه نقد، بهمراه همدستش به سرعت از محل متواری شدند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به دلایل و تصاویر بدست آمده از صحنه‌های سرقت، شناسایی متهمان توسط مالباختگان و همچنین اعترافات صریح متهمان به دهها فقره زورگیری در مناطق مختلف شهر تهران‌، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر هر سه متهم پرونده از سوی مقام محترم قضایی صادر شده؛ لذا از کلیه مالباختگان و شکاتی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می‌شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان خرمشهر مراجعه نمایند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: