به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
"خیبرآنلاین" - نویسنده وبلاگ "نمل" نوشته است:

1- تأکید می کنم "توافق هسته ای حاضر نعمتی بزرگ برای کشور است"، شاید فعلاً گمان شود یک شکست و عقب نشینی است ولی در بلند مدت متوجه خواهید شد اگر این توافق صورت نمی گرفت،فرصت بیان خیلی از مطالب و حقایق نبود و ادامه‌ی حرکت شتابان برای پیشرفت کشور با توجه به شرایط موجود کمی فراسایشی و سخت می شد ولی حالا نفس های خود را برای رفتن به ثریا حبس کنید.دهه‌ی آینده ، دهه‌ی شکوفایی و یکه تازی ملت ایران در زمینه های علمی و فرهنگی خواهد بود که دانش بشر را نسبت به جهان هستی متحول خواهد کرد.ان شالله

http://s5.picofile.com/file/8109892392/1292173652_10_12_11_112047untitled_bmp.jpg
سربریده‌ی میرزا کوچک خان جنگلی - وقتی که انگلیس توانست با فشار و تطمیع و دسیسه و شایعات مختلف مردم را از اطراف میرزا دور کند با همدستی حکومت شوروی و عاملیت قوای قزاق رضاخانی ، میرزا کوچک خان و انقلاب جنگلی ها را خاموش کرد.


2- انقلاب اسلامی در پرتوی الطاف الهی ، حاصل رشد و بلوغ مردم و نخبگان مسلمان ایران است ، البته بعد از بارها شکست و تحقیر توسط مستکبرین عالم؛پس عبرت های تاریخی ملت ما بزرگترین سرمایه و چراغ راه آینده است،نمی دانم چرا افرادی که این همه به تاریخ و فرهنگ هزاران ساله ایران افتخار می کنند،زمانی که می خواهیم ورق های این تاریخ را بصورت علمی و تحقیقی و کاربردی مورد بررسی قرار دهیم و تعاملات خود را بر آن مبنا و درس های گذشتگان تنظیم کنیم به سختی مانع می شوند و با این لفظ که "گذشته ها گذشته" ، هزاران سال تاریخ ایران را صفر و هیچ می کنند! فکر می کنم تاریخ ایران برای اینها بیشتر جنبه دکوری و تزئینی دارد و بدرد ویترین می خورد تا اینکه از آن استفاده کنیم!
3- ویلیام ناکسی دارسی در سال 1901م نفت را در زمان مظفرالدین شاه  کشف کرد و تا سال 1953م ، غرب به شاهان ایرانی و دولتهای وقت یک چیز می گفت، نفت بو می دهد(!) و بدرد شما نمی خورد و مفت آنرا می بردند؟! یا می گفتند چون ما از شما ایرانیان به عنوان کارگر استفاده می کنیم باید یک پولی هم به ما بدهید(به هرحال آن زمان اشتغال زایی خیلی سخت تر از الان بود)! و بعد کم کم چون ایرانیان به حقوق و منافع سرشار نفت آشنا شدند ،باز غربی ها و در رأس آنها انگلیس ها آمدند و قراردادهایی بستند که مثلاً ما حافظ منافع شما هستیم و بدهید این کار سخت را ما انجام دهیم و شما پولش را بگیرید و حالش را ببرید و فضولی نکنید! قراردادهایی که فقط جیب غربی ها را سنگین تر می کرد و برای مردم ما منافعی در برنداشت.
4- در زمان پهلوی دوم(محمدرضا شاه)باز همین انگلیس و غربی ها بنا گذاشتند که بحرین صدف و مرواریدش ته کشیده و خرج و دخل این استان -بحرین استان چهاردهم ایران بود- با هم نمی خواند. تازه سناریویی برای جدایی بندرعباس درست کرده بودند که این شهر را هم به حاکم شارجه بفروشید! دلیل این بود که بندرعباس را کثافت و بیماری برداشته و هزینه‌ی نگهداری این بندر زیاد است! ایران مرزهای آبی زیاد دارد و می تواند با فروش بندرعباس کسری بودجه اش را جبران کند! به هرحال بحرین را به بهانه های واهی از چنگ ما درآوردند و سر حق حاکمیت جزایر سه گانه حسابی منت سرما گذاشتند -البته این ماجرا بدلیل دخالت غربی ها هرگز کاملا حل نشد- و ماجرای بندرعباس هم بخاطر حساسیت های شدید داخلی بعد از واگذاری بحرین به آل خلیفه ، فراموش شد.
5- این روزها هم که باخبرید ، انرژی هسته شده است عامل تمام بدبختی های ایران،چرخش نباید بچرخد تا چرخ کشور بچرخد! انرژی هسته ای و دست اندرکاران آن شده اند باعث تهدید امنیت ایران و جهان! کشوری که نفت دارد نباید از این انرژی خطرناک استفاده کند،کشوری که ذغال سنگ دارد نباید از این انرژی آلوده و سرطان زا استفاده کند،کشوری که 14 ساعت طول آفتاب دارد بدلیل امکان استفاده از انرژی خورشیدی نباید از این تکنولوژی حساسیت زا استفاده کند! دلایل قبل شبیه همان مواردی نیست که سال 1901م برای محروم کردن مردم ایران از حقوق نفت می گفتند؟ راستی اگر نفت هنوز دست انگلیس و آمریکا و غرب بود ما چه سرنوشتی پیدا می کردیم؟خداوند رحمت کند کسانی را که در سال 1332هـ.ش در ملی شدن صنعت نفت ایران نقش داشتند و کسانی را که در راه بدست آوردن تکنولوژی  انرژی هسته ای جانفشانی و ایثار کردند.راستی اطلاع دارید تا 30 سال آینده نفت و گازی برای صادرات نخواهیم داشت و با فرض جمعیت 70 میلیون نفر 60 سال بعد در تأمین نیازهای داخلی برای فراهم کردن انرژی نمی توانیم خیلی روی نفت و گاز حساب کنیم...
6- یک نکته دیگر؛چرا سال 1357 که ما نه دنبال انرژی هسته ای بودیم و نه تأسیسات غنی سازی داشتیم آمریکا یک جانبه روابطش را با ایران قطع و اموال و دارایی های ما را بلوکه کرد؟! حتماً یک عده می گویند خُب ما سفارت آنها را تسخیر کردیم،اگر این را بگویند ما سریع جواب می دهیم،آهان،احسنت،حق با شماست(!)پس چرا بعد از مذاکرات و تعهدات آمریکا به ملت ایران در سال 1358 یعنی آزادسازی اموال ما و کمک به محاکمه و تحویل شاه و همدستان وی،بعد از عمل ایران به مفاد توافق- رهاکردن گروگانهای لانه جاسوسی- شیطان بزرگ همه چیز را فراموش کرد و به صدام برای حمله به کشور کمک کرد و در شرایط سخت جنگ تحریم های شدیدتری برضد ما روا داشت؟
7- داستان تعلیق داوطلبانه غنی سازی ایران در سال 82 را فقط مانده خواجه حافظ شیرازی به نظم درآورد و از این داستان پرغصه نیز فعلا می گذریم .
8- از سرنوشت ملل جهان و خیانت های غرب و آمریکا و انگلیس بعد از قول و قرارهای فراوان و وعده های آنچنانی به آن بیچارگان سریعاً عبور می کنیم، چون کلاً یک عده می گویند به ماچه از ایران بگو!
9- بنده خدایی در تاکسی به ما می گفت:"اسرائیل عجب جونوری هستش،اینهمه بمب اتم داره به ایران گیر میده، آخه بگو به ایران چیکار داری؟" ؛ آهی کشیدم و این آیه را خواندم " لَتَجدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِّلَّذِینَ آمَنُوا الْیَهُودَ... (مائده/82) " (دشمن‌ترین مردم نسبت به مؤمنان را، یهود خواهی یافت...) متأسفانه گویا به آیات قرآن ایمان و اعتقاد راسخ نداریم و همه چیز برای ما جنبه سرگرمی پیدا کرده است-نعوذبالله- ؛ به او گفتم وقتی خداوند در قرآن می فرماید:"خواهی یافت" یعنی اگر به یهود کار هم نداشته باشی صابونش را به تنت می مالد!
10- در جایی دیگر یکی از رفیقان خوب ما می پرسید:چرا اینقدر به طرف غربی بدبین هستید ، مقامات دولتی مراقب هستند و توافق نامه باعث گشایش در کارهای ملت ایران می شود.باز آهـــــــــــــــی کشیدم و گفتم:"بنده به این توافق نامه به دلایل خودم که قبلا توضیح داده شد خوش بینم و همینطور به مقامات دولت ولیکن به ادامه دار شدن روند آمد و شدها و این قبیل توافقات بدبینم" و در ادامه توضیح دادم که غرب حتی بعد از تخریب تاسیسات هسته ای  باز دست از سر ایران و ایرانی بر نمی دارد، به این توافق خوشبینم چون برخی از یاران کرخت شده اند و ان شالله بعد از اتفاقات آینده نزدیک به زودی یخ شان ذوب می شود.به این توافق در همین حد خوش بینم چون یک عده مدام این ذکر را در گوش مردم زمزمه می کنند:"گذشته ها گذشته،آینده رو عشق است!" غافل از اینکه غرب نه گذشته را فراموش می کند و نه حق طلبی و استقلال خواهی و عزت ایرانیان را می بخشد! غرب آینده شما را نشانه گرفته و ذلیل‌تان می کند تا بفهمید در این دنیا چه کسانی ارباب هستند و چه کسانی باید برده و خوار و زیردست باشند! به او گفتم قرآن می خوانی؟ از دستم ناراحت شد و اخمی کرد ، گفتم پس حتما به این آیه توجه نکرده ای:"وَلَن تَرْضَى عَنکَ الْیَهُودُ وَلَا النَّصَارَىحَتَّىتَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدَى وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُم بَعْدَ الَّذِی جَاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَکَ مِنَ اللَّهِ مِن وَلِیٍّ وَلَا نَصِیرٍ" (بقره/120)؛ هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد تا (به طور کامل، تسلیم خواسته‌های آن‌ها شوی، و) از آیین (تحریف‌یافته) آنان، پیروی کنی. بگو: «هدایت، تنها هدایت الهی است!» و اگر از هوی و هوس‌های آنان پیروی کنی، بعد از آنکه آگاه شده‌ای، هیچ سرپرست و یاوری از سوی خدا برای تو نخواهد بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: