به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
حضرت آیت الله مکارم شیرازی اقدام اخیر دبیرکل سازمان ملل و پس گرفتن دعوت از ایران برای حضور در نشست ژنو2 به فاصله یک روز را شرم آور خواند و با تاکید بر این که مشکل سوریه تنها با احترام به رای مردم این کشور حل می شود، نشست ژنو 2 را عملا از پیش شکست خورده توصیف کرد.
"خیبرآنلاین" -حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی امروز در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، گفت: ما معتقدیم که این عالم بدون نماینده الهی اصلاح نمی شود، بشر با پای خود نمی تواند این راه را برود و عدالت را در جهان حاکم و مستقر کند؛ البته برخی کتاب «راه طی شده» نوشتند و عقیده داشتند که بشر می تواند با سازمان های بین المللی و قوانین حقوق بشری مسیر خود را طی کند و به صلح و عدالت پایدار برسد.

 سازمان ملل به ابزار ظلم زورگویان تبدیل شده است

به گزارش رسا، وی تصریح کرد: این سازمان ها و مجامع در عمل تبدیل به کانون ظلم مضاعف شده اند، ‌حقوق بشر به چماقی برای کوبیدن بر سر کسانی که تسلیم زورگویان نمی شوند، تبدیل شده و سازمان های جهانی نیز به ابزاری برای مقاصد شوم شان تبدیل شده است.


حضرت آیت الله مکارم شیرازی با انتقاد از وادادگی سازمان های بین المللی از جمله سازمان ملل در مقابل آمریکا و دیگر زورگویان جهانی گفت: نمونه بسیار شرم آور این بود که دبیرکل سازمان ملل از ایران برای حضور در نشست ژنو2 دعوت کرد اما به فاصله یک روز و بر اثر فشاری که به او وارد شد دعوت خود را پس گرفت.


وی بیان کرد: بسیاری از کشورها که ربطی به سوریه ندارند به این نشست دعوت شده اند، اما ایران که متحد اصلی سوریه است این گونه به فاصله یک روز از سوی دبیرکل سازمان ملل که همچون یک کارمند زیر دست رییس جمهور آمریکا عمل می کند، به نشست دعوت می شود و بلافاصله دعوت خود را پس می گیرد.

 
هیچ امیدی به ژنو2 نیست

این مرجع تقلید بیان کرد:‌ البته ایران نباید نگران باشد که در این نشست شرکت نکرده است؛ چراکه ما هیچ امیدی به این تشکیلات که درباره سوریه است نداریم.


وی افزود: آیا چنین دبیرکل ضعیف و ناتوان و تسلیم دست قدرت های جهانی می خواهد در جهان عدالت برقرار کند؟ از اینجا متوجه می شویم تنها با آمدن رهبران الهی به مظالم و بی عدالتی ها در جهان پایان داده می شود.

 راه حل بحران سوریه احترام به رای مردم این کشور است

حضرت آیت الله مکارم شیرازی راه حل مشکل سوریه را احترام به رای و انتخاب مردم دانست و با تاکید بر این که شما سوریه را به دست مردم شان واگذارید و به رای و انتخاب آنها احترام بگذارید و در این صورت مشکل حل خواهد شد، گفت: این سازمان ها عدالت سرشان نمی شود و تسلیم زور هستند.

وی بیان کرد: این یک مساله بسیار واضح و روشن است و مباحثی که غیر از این مطرح شود مباحث انحرافی خواهد بود؛ آنها می خواهند کسانی در این کشور سرکار بیایند که حافظ منافع شان باشند.


این مرجع تقلید با اشاره به پیام هایی که می شود از این اتفاقات گرفت، گفت: پیام اول این است که تا زورمندان بی منطق هستند با دست بشر دنیا روی صلح و عدالت نخواهد دید، پیام دوم این است که به آنها متکی نشوید و به ملت متکی باشید.


حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از درس خارج خود با بیان روایتی از امام هادی(ع) به تبیین نکات اخلاقی برای حاضران پرداخت و گفت: اندیشیدن به پایان زندگی و فراهم کردن زاد و توشه برای سفر آخرت راه و رسم عقلا است و سبب می شود که جلوی بسیاری از طغیان و ظلم ها گرفته شود.

 این مرجع تقلید یادآورشد: در دنیایی که مملو از حوادث گوناگون است، وقتی انسان آخرت را فراموش نکند همواره مراقب اعمال خود است؛ ظالمان و مستکبران همچون صدام و دیگر جنایت کاران لحظه ای به پایان زندگی خود نمی اندیشند که اگر این گونه بودند ظلم و جنایت نمی کردند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: