به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
آمریکا به راستی شیطان بزرگ است و امام(ره) به درستی این لقب را به آمریکای جنایتکار داد
"خیبرآنلاین" - رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) به ادعای دروغین آمریکا در دفاع از حقوق بشر اشاره کرد و گفت: هرجای دنیا که فساد، جنگ و خونریزی و تجاوز به حقوق مظلومین وجود دارد، رد پای آمریکایی ها کاملا مشهود است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی در دیدار جمعی از مدیران وزارت دفاع، در مجمع آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) قم با اشاره به اهمیت افزایش قدرت دفاعی، اظهار داشت: از مهمترین دلائل تشکیل حکومت ها ایجاد قدرت دفاعی برای حفظ دین، اموال، جان وخاک است.

وی یکی از مهمترین ویژگی های دفاعی نظام اسلامی، دفاع از دین در مرحله اول و پس از آن جان و اموال مردم و خاک کشور ذکر کرد و افزود: در نظام اسلامی، اصل بر حفظ دین و تاکید بر ترویج معارف دینی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مهمترین نظامی الهی که در راس آن پیامبر اسلام(ص)، ائمه اطهار(ع) و در زمان غیبت، ولی فقیه در راس آن قرار دارد، حفظ ارزش های اسلامی است.

وی با بیان اینکه بعد از رحلت رسول گرامی اسلام(ص)، مردم به سمت دنیا گرایش پیدا کردند، یادآور شد: دنیاگرایی، باندبازی، تبعیض، دادن پست و مقام به قوم و خویش و عشیره و... توسط خلیفه سوم موجب خشم توده های مردم شد که در نهایت همین امر منجر به قتل خلیفه گردید.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به عملیات وهابی‌های تکفیری در سوریه اظهار داشت: وهابی های تکفیری میوه همان درخت هایی هستند که بعد از رحلت پیامبر(ص) از حق روی گردان شدند.

وی تصریح کرد: اگر در جوامع اسلامی معارف پیامبر(ص) اسلام و اهل بیت(ع) کم رنگ شود، کم کم به سمت سلطنتی و امپراطوری شدن خواهند رفت.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه زور، تسلط بر کشورهای ضعیف و داشتن قدرت نظامی برتر، حرف اول را در کشورهای غربی می زند، به ادعای دروغین آمریکا در دفاع از حقوق بشر اشاره کرد و گفت: هرجای دنیا فساد، جنگ و خونریزی و تجاوز به حقوق مظلومین وجود دارد، رد پای آمریکایی ها کاملا مشهود است.

وی تصریح کرد: آمریکا و قدرت های زورگوی غربی، حیات خود را مدیون خوی جنگ طلبی هستند، هرچند که با بوق و کرنا، داعیه دفاع از حقوق بشر را نیز دارند.

آیت الله مصباح  یزدی با تاکید بر اینکه «زور، حرف اول ابرقدرت هاست»، تاکید کرد: ادعای دفاع از حقوق بشر، تنها بهانه ای برای فریب افکار عمومی مردم جهان است و هدف آمریکا توسعه و گسترش زندگی جنگلی وحشی بین ملت ها است.

وی یادآور شد: آمریکا به راستی شیطان بزرگ است و امام(ره) به درستی این لقب را به آمریکای جنایتکار داد.

رییس موسسه امام خمینی(ره) تاکید کرد: نباید دفاع اسلامی را با دفاع آمریکایی، روسی و... مقایسه کرد؛ زیرا دفاع اسلامی، دفاع از اصل دین است؛ براین اساس مسئولین دفاعی کشور در درجه اول باید مروجین و حافظین دین اسلام در محیط خانه، محل کار و سازمان خود باشند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: