به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
ما از هنرمندان کشورمان استقبال می‌کنیم اما هنرمندی که در جهت اهداف انقلاب باشد
"خیبرآنلاین" - رئیس دیوان عدالت اداری گفت: چرا باید در جشنواره فیلم فجر که به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب برگزار می‌شود، از افراد فاسد به تجلیل و تکریم یاد شود و مسئولان حاضر در جلسه برای آن‌ها کف بزنند؟

به گزارش روابط عمومی دیوان عدالت اداری، حجت‌الاسلام منتظری در مراسم ویژه‌ای که به مناسبت سی و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی برگزار شد، با نقد آنچه در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر روی داد، به دولت در ارتباط با برخی سیاست‌ها در حوزه فرهنگ تذکر داد.

در این مراسم که با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی معاون اول قوه قضاییه، جمعی از قضات، مدیران و کارکنان دیوان عدالت اداری برگزار شد، منتظری ضمن تقبیح تجلیل از برخی چهره‌های سینمای فاسد قبل از انقلاب گفت: چرا باید در جشنواره فیلم فجر که به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب برگزار می‌شود، از افراد فاسد به تجلیل و تکریم یاد شود و مسئولان حاضر در جلسه برای آنان کف بزنند.

وی افزود: ما از هنرمندان حمایت می‌کنیم اما سینما و هنر باید در جهت اهداف انقلاب باشد، نه اینکه ارزش‌های نظام را زیر پا بگذارد.

رئیس دیوان عدالت اداری در این مراسم ضمن تبریک آغاز دهه مبارک فجر که یادآور حماسه الهی و آسمانی امام راحل و ملت شریف ایران است، به یادآوری خاطراتی از روز ورود امام خمینی(ره) پرداخت و گفت: در این دقایقی که یادآور حضور امام(ره) در خاک ایران است، یاد و خاطره امام خمینی(ره) و شهدای گرانقدر را گرامی می‌داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به اینکه هدف از انقلاب اعتلای کلمه «الله» بود، اضافه کرد: هدف از انقلاب، اعتلای کلمه «الله» بود و امام خمینی(ره) با فراهم آوردن زمینه عینیت بخشیدن به اسلام، بزرگ‌ترین خدمت را در حق ملت کردند.

وی گفت: ما نیز خدا را شاکریم که عنایت کرد تا در این عصر و زمانه قرار بگیریم و امیدواریم بتوانیم بخشی از این رسالت را جامعیت ببخشیم.

رئیس دیوان عدالت اداری در ادامه با اشاره به اینکه باید با گذشت سال‌ها نسبت به نقایص و کاستی‌ها، حساس‌تر بود، افزود: ما باید تا آنجا که توان داریم، اهداف اسلام را با از خودگذشتگی و بصیرت به سرانجام برسانیم و هر انسان دردمندی باید در این راستا امر به معروف، نهی از منکر و نظارت همگانی را مورد توجه قرار دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری به آنچه در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر از سیمای جمهوری اسلامی پخش شد، اشاره کرد و افزود: هنر هفتم زمینه خوبی برای به کمال رسیدن جوانان است و ما نیز از تمامی دست‌اندرکارانی که در این راستا خدمات ارزنده‌ای را به ملت ایران ارائه می‌دهند، تشکر می‌کنیم، اما اگر چه باید نیمه پر لیوان را دید، ولی این نباید مانع دیدن ضعف‌ها و به عبارتی ندیدن نیمه خالی لیوان شود.

وی با اشاره به سخن رئیس جمهور مبنی بر اینکه دولت نقدپذیر است، تصریح کرد: رئیس‌جمهور بار‌ها گفته‌‌اند که دولت ما نقدپذیر است و من نیز امروز می‌خواهم نقدی را مطرح کنم و آن این است که چرا در مراسم افتتاح جشنواره فیلم فجر در بین افرادی که از آن‌ها تجلیل و تکریم به عمل ‌آمد، از افراد فاسد قبل از انقلاب نیز با کمال وقاحت تقدیر و تشکر شد؟

رئیس دیوان عدالت اداری ادامه داد: به عبارتی در این مراسم از افرادی نام برده شد که قبل از انقلاب، فسادشان تمام سینمای ایران را گرفته بود، و این در حالیست که بعد از انقلاب عده‌ای از آن‌ها فرار کرده و برخی از آن‌ها، امروز همچنان در خارج از کشور و در زیر پرچم سلطنت‌طلبان با افراد فاسد فراری عکس گرفته‌اند.

وی اظهار داشت: چرا باید در نظام جمهوری اسلامی آنهم در روز افتتاحیه جشنواره فیلم فجر از چنین افرادی تجلیل شود؟ آیا این است آنچه امام(ره) به دنبال آن بود؟ یعنی با گذشت ۳۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی در جشنواره‌ای رسمی و با هزینه بیت‌المال، از افراد فاسد تجلیل شود و وزیر ارشاد نیز به جای برخورد با این عناصر، برای آن‌ها کف بزند؟

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به اینکه بی‌شک چنین اقدامی دل دینداران را به درد آورده و واکنش مراجع معظم را در پی خواهد داشت، گفت: حزب‌الله و مردم مسلمان کشور اجازه نخواهد داد که این افراد از فضای معنوی نظام سوء استفاده کنند و ارزش‌های والای انقلاب را زیر پا بگذارند.

وی با بیان این مطلب که برای هنر و هنرمند احترام قائلیم، گفت: ما از هنرمندان کشورمان استقبال می‌کنیم اما هنرمندی که در جهت اهداف انقلاب باشد.

رییس دیوان عدالت اداری در پایان خاطرنشان کرد: باز شدن فضا به این معنی نیست که افراد فاسد اهداف شیطانی خود را وارد نظام کنند و انتظار ما از مسئولین این است که حواس خود را جمع کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: