به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از کاهش 20 درصدی قیمت اینترنت، اجرای فیلرینگ هوشمند، افزایش دو برابری پهنای باند و آماده شدن گزارش کمیته پارازیت در مورد ضرر و زیان های احتمالی این تشعشعات خبر داد.
"خیبرآنلاین" -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از کاهش 20 درصدی قیمت اینترنت، اجرای فیلرینگ هوشمند، افزایش دو برابری پهنای باند و آماده شدن گزارش کمیته پارازیت در مورد ضرر و زیان های احتمالی این تشعشعات خبر داد.

به گزارش مهر، محمود واعظی امروز دوشنبه در حاشیه افتتاح مراکز مانیتورینگ فضای فرکانسی کشور در نشست خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

برنامه های وزارت ارتباطات برای رفع تداخل های فرکانسی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به سیاست های جدی این وزارتخانه برای ساماندهی تداخل فرکانسی در مرزهای کشور گفت: در این زمینه اقدامات مختلفی انجام شده و با برخی کشورها تفاهم نامه هایی برای رفع هم‌پوشانی و تداخل های فرکانسی امضا کردیم. ماه گذشته نیز در اجلاسی در کشور آذربایجان توافقات خوبی در ارتباط با هماهنگی های فرکانسی کشورهای همسایه صورت گرفته است. در این راستا قصد داریم از یک سو تجهیزات باند فرکانسی را در داخل کشور تقویت کنیم و از طرفی فرکانس های مزاحم و مداخله گر را شناسایی خواهیم کرد.

کاهش قیمت 20 درصدی اینترنت

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر از تصویب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای کاهش 20 درصدی نرخ اینترنت خبر داد و گفت: طبق وعده ای که داده بودم کاهش قیمت اینترنت را در دستور کار قرار داده ایم و بر این اساس با جلسات مختلف برگزار شده با ارائه کنندگان اینترنت به توافقاتی رسیدیم. از این رو مقرر شده است شرکت ارتباطات زیرساخت بیش از 35 درصد در پهنای باند اینترنت تخفیف دهد و با توجه به هزینه های مخابرات و شرکت های اینترنتی در نهایت آنچه که به دست مصرف کننده نهایی می رسد با 20 درصد کاهش قیمت همراه خواهد بود.

واعظی تصریح کرد: این آئین نامه هفته آینده به شرکت های ارائه دهنده اینترنت ابلاغ می شود و قبل از پایان سال جاری کاربر نهایی در هزینه اینترنت با دانلود حجمی می تواند 20 درصد کاهش قیمت را داشته باشد. در این تعرفه گذاری تمامی فاکتورهای ارائه سرویس نهایی به اپراتورها دیده شده است.

توضیحات وزیر در مورد ماهواره ای کردن اینترنت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه های این وزارتخانه برای ماهواره ای کردن اینترنت گفت: خوشبختانه در کشور پروژه عظیم شبکه فیبر نوری با 52 هزار کیلومتر پوشش وجود دارد و هم اکنون نیز 22 هزار و 500 کیلومتر فیبرنوری به این شبکه اضافه خواهد شد. استفاده از فیبر امنیت بسیار بالایی دارد و تلاش می شود تا جاییکه امکان داریم برای برقراری ارتباطات از شبکه فیبر نوری استفاده کنیم و در جاهایی که اطلاعات و داده ها از امنیت و حساسیت برخوردار نیست از ماهواره استفاده خواهیم کرد.

برنامه های وزیر برای فیلترینگ هوشمند

وی در مورد سیاست های این وزارتخانه برای فیلترینگ گفت: فیلترینگ ارتباطی به وزارت ارتباطات ندارد ما یک عضو از 13 عضو کمیته تعیین مصادیق هستیم و 6 نفر از این 13 عضو متعلق به دولت هستند.

واعظی افزود: با هماهنگی که بین وزرا داشتیم و جلسه ای که با افراد اصلی کارگروه تعیین مصادیق صورت گرفته، سیاستمان را در این زمینه اعلام کرده ایم. به این معنی که دولت موافق است آن دسته از سایت هایی که مخرب هستند و خانواده ها به دنبال این هستند که فیلتر شود با پیاده سازی فیلترینگ هوشمند، فیلتر شود و سایت های علمی آموزشی که کاربران به دسترسی آن نیاز دارند فیلتر نشود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد سیاست فیلترینگ فیس بوک نیز گفت: فیلتر فیس بوک تصمیمی است که قبل از دولت ما گرفته شده است و اینکه آیا کمیته تعیین مصادیق در این زمینه به گذشته برمی گردد یا خیر، ما نباید پاسخگو باشیم.

پهنای باند اینترنت دو برابر می شود

وی در مورد سرعت پایین اینترنت در کشور گفت: نگرانی ما بیش از شما است و ما معتقدیم که باید به مردم سرویس خوبی دهیم. بر این اساس هدفمان این است که بستری فراهم کنیم که اینترنت پرسرعت و باکیفیت به مردم ارائه شود. در پنج ماه اخیر کارهای موقتی صورت گرفته است که امیدواریم تا هشت ماه آینده بتوانیم پهنای باند اینترنت بین الملل را به دو برابر افزایش دهیم. هم اکنون نیز اعلام می کنیم محدودیتی در ارائه پهنای باند به شرکت های اینترنتی نداریم و در این زمینه کاربران نباید در نوبت دریافت اینترنت بمانند. همچنین از دو هفته قبل ابلاغ کرده ایم که ارائه اینترنت با ضریب اشتراک یک به هشت را به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد تا در این زمینه تخلفی صورت نگیرد.

گزارش پارازیت ها آماده شد

واعظی با بیان اینکه برخی از دستگاه های مختلف در گذشته برای فعالیت خودشان از فضای فرکانسی کشور استفاده می کردند، گفت: هم اکنون به دنبال ساماندهی فضای فرکانسی کشور در شهرهای مختلف هستیم و دستگاه ها موظفند تنها از فرکانس های مجاز استفاده کنند در این راستا آنچه امروز در سراسر کشور به عنوان مرکز مانیتورینگ افتتاح شد در جهت شناسایی پارازیت ها و فرکانس های مخرب عمل خواهد کرد.

وی در همین حال از تشکیل کمیته بررسی پارازیت ها در این وزارتخانه به ریاست معاون وزیر ارتباطات و حضور معاونان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و علوم، تحقیقات و فناوری و نیز معاونین سازمان انرژی اتمی و سازمان محیط زیست خبر داد و گفت: هم‌اکنون این کمیته در زمان های مختلف در سطح تهران و شهرها امواج الکترومغناطیسی و پارازیت ها و تشعشعات را اندازه گیری کرده و کارهای فنی را انجام می دهند. در این راستا گزارشی آماده شده و به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ارسال شده است تا بر اساس میزان تشعشعات مضر بودن و یا مضر نبودن این تشعشعات اعلام شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نظر مقام معظم رهبری و رئیس جمهور بر این است که اگر این تشعشعات در هر جایی به هر نسبتی برای سلامتی مضر باشد با آن برخورد شود.

دلایل قطع خطوط ارتباطی مازندران

وی درباره قطع خطوط ارتباطی در برخی مناطق غربی مازندران گفت: مراکز بزرگ ارتباطی کشور با ژنراتور کار می کنند و قطع برق در این مناطق سبب قطع ژنراتور می شود از طرفی برخی دستگاههای BTS در روستاها و مناطق کوچک با باتری کار می کنند که به دلیل قطع برق خطوط مخابراتی در این مناطق نیز قطع شده است.

واعظی با بیان اینکه رئیس جمهور دستور پیگیری این موضوع را داده اند، گفت: با وزیر نیرو مذاکراتی داشتیم و کمیته بحران وزارت ارتباطات نیز این موضوع را پیگیری می کند.

افزایش سهم تولید ناخالص داخلی

به گزارش مهر، در این نشست نصرالله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات در مورد افزایش سهم فناوری اطلاعات در تولید ناخالص داخلی نیز گفت: هم اکنون سهم فناوری اطلاعات و ارتباطات در تولید ناخالص داخلی 3.5 درصد است و سهم فناوری اطلاعات به تنهایی در تولید ناخالص داخلی کشور کمتر از یک درصد برآورد می شود.

جهانگرد گفت: بر این اساس طبق برنامه ریزی تنظیم شده در صورت تصویب این برنامه توسعه ای تا چهار سال آینده شاهد افزایش این سهم در GDP بود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: