به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
یک روز جهاد نظامی، روز دیگر جهاد اقتصادی، هر روز یک شکل از فتنه‌ها و بلاها پیش می آید؛ آنهایی که دلشان قساوت ندارد تحت تأثیر این عوامل قرار می گیرند، توبه می کنند و به نصیحت انبیا گوش می دهند
"خیبرآنلاین" - آیت الله مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در حسینیه امام خمینی(ره) قم، در واکنش به سخنان اخیر رییس جمهور که منتقدان توافقنامه ژنو را افراد بی سوادی خوانده بود به آیه «نَصَحْتُ لَکُمْ وَلَکِن لاَّ تُحِبُّونَ النَّاصِحِینَ» اشاره کرد و اظهار داشت: اینها می گویند انتقاد را دوست داریم اما دروغ می گویند، طاقت یک جمله را ندارند.

وی افزود: علما و بزرگان که وارث انبیاء هستند، خانواده‌های شهدا شما را نصیحت می کنند که فریب آمریکا را نخورید، دنبال راحتی خیالی نروید؛ این رفاهی که به شما وعده می دهند دروغ است و به آن نخواهید رسید؛ اگر هم برسید به چه قیمتی؟ عزت مردم را می فروشید، خون‌های هزاران شهید را که در طول این سه دهه ریخته شده به باد می دهید تا این که چند روزی چند دلاری که از پول‌های خودتان است را به شما بازگردانند؛ زهی خیال باطل!

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: ارزش‌های خدا یادتان نرود؛ ملت ما و امام(ره) برای چه انقلاب کردند؟ برای چه این همه کشته دادند؟ برای این که نان‌شان ارزان شود؟ آن مادری که با دست خود چند فرزندش را کفن پوشاند و به جبهه فرستاد و پس از شهادتشان اشک هم نریخت، برای شکم این کارها را کرد؟!

آیت الله مصباح یزدی ادامه داد: چرا داریم ارزش‌ها را فراموش می کنیم؟ بدتر از همه کارهایی که می شود این است که اینها را به پای امام(ره) و مقام معظم رهبری می گذارند و می گویند این پیروی از امام(ره) و رهبری است.


وی با اشاره به آیه «أَصَلاتُکَ تَأْمُرُکَ أَنْ نَتْرُکَ ما یَعْبُدُ آباؤُنا أَوْ أَنْ نَفْعَلَ فِی أَمْوالِنا ما نَشاء» گفت: پیامبر خدا گفت کم فروشی نکنید در پاسخ گفتند این فضولی‌ها به شما نیامده، شما برو نمازت را بخوان چه کار با این کارها داری؟ امروز به روحانیت می گویند تو که تخصص نداری در مسائل اقتصادی و سیاسی چرا حرف می زنی؟ برو دنبال درس حوزه.

رییس مؤسسه امام خمینی(ره) گفت: مسلم است وقتی عدل و انصاف در جامعه رعایت نشود، هرکس به دیگری نگاه کرده و جنس خود را گران کند و این مسأله باب شود گرانی و تورم ایجاد می کند و دودش به چشم مردم ضعیف و کسانی که حقوق ثابت دارند می رود.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در طول تاریخ همواره روحانیون را به بی سوادی، کم فهمی و کج فهمی متهم می کردند، افزود: شاه هم می گفت این آخوندها یک دم کنی روی سرشان گذاشته‌اند و نمی فهمند سیاست یعنی چه و ما چه دنیایی داریم.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به اهمیت جهاد اقتصادی گفت: این نوعی جنگ نرم به حساب می آید که خطرش بیش از جنگ سخت است؛ نمونه آن را در زمان پیامبر(ص) نیز داریم که مشرکین مسلمانان را در تحریم اقتصادی قرار دادند؛ پس از آن اهانت‌هایی که به پیامبر(ص) روا داشتند کار به جایی رسید که نمی گذاشتند کسی به مسلمانان غذا و دیگر امکانات لازم برای را زندگی بدهد؛ در شعب ابیطالب مسلمانان در شرایط بسیار سختی بودند.

وی ادامه داد: این امتحان بسیار بزرگ و یکی از سنت‌های الهی است؛ خداوند کسانی را که می خواهد رشد و ترقی دهد این چنین امتحان می کند؛ قرآن می فرماید «وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا إِلى‏ أُمَمٍ مِنْ قَبْلِکَ فَأَخَذْناهُمْ بِالْبَأْساءِ وَ الضَّرَّاءِ لَعَلَّهُمْ یَتَضَرَّعُونَ» ما هیچ پیامبری را نفرستادیم مگر اهل آن  قوم را به سختی و گرفتاری مانند خشکسالی، بیماری و بلاهای دیگر مبتلا کردیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در توضیح «لَعَلَّهُمْ یَتَضَرَّعُونَ» گفت: این بلاها کمک می کند مردم گریه و زاری کنند و به طرف خدا بروند؛ در جای دیگر خداوند می فرماید «فَلَوْلا إِذْ جَاءَهُمْ بَأْسُنَا تَضَرَّعُوا وَلَکِنْ قَسَتْ قُلُوبُهُمْ» چرا با اینکه ما زمینه را فراهم کردیم به در خانه ما نیامدند؟ برای این که اینها مبتلا به قساوت قلب هستند.

رییس مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان اینکه امتحانات الهی همیشگی است، ابراز داشت: یک روز جهاد نظامی، روز دیگر جهاد اقتصادی، هر روز یک شکل از فتنه‌ها و بلاها پیش می آید؛ آنهایی که دلشان قساوت ندارد تحت تأثیر این عوامل قرار می گیرند، توبه می کنند و به نصیحت انبیا گوش می دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری گفت: آنهایی که قسی‌القلب هستند می گویند شما را چه کار به این کارها؟ شما را چه به اقتصاد و سیاست؟ بی سوادها.

* منبع: رسا

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
1
8
احسنتم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
1
11
خدا برعزت علما بیفزاید
خودم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
3
3
البته حقتونه
احمدی نژاد رو اون طور زدید حقتونه
پاسخ ها
میثم
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
علمای واقعی با کسی تعارف ندارند.معیارشان حق و دین است.تا زمانیکه شخص در مسیر حق است از او دفاع می کنند و زمانیکه منحرف شد تمام قد مقابل انها می ایستند.خداوند این علمای متقی را برای امت اسلام نگهدارد.
حسني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
2
6
مرد خدا دوست دارم
پير بسيجي جامانده زياران
|
United States
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
1
1
سلام تا كي بايد اجازه بدهيم بدنام ترين انسان هاي اين كره خاكي به ما توهين كنند كمي توجه به سابفه سردمداران غربي نشان ميدهد هزينهاي تبليغاتي انهارا چه گروه هايي تامين ميكنند ببينيد چه كساني ميخاهند بر جهان حكومت كنند آنها كه شب و روزشانرا با همجنس بازان سپري ميكنند مدعي مصلح بودن واصلاح جهان وبشريتنند وا اصفا بدبخت تر از اين (طاغيان) آنهايي هستنند كه دل به آنها خوش كرده اند امريكايها دشمن درست ميكنن نمي تونن جمش كنن با پول ونيروي مسلمانان ميخوان مسعله شونو حل كنن وحالا ميفهميم سرمون كلاه گشادي گذاشتند وهمه تلاش ميكنن برسوننش تا زانوهامون بسه ساده لوحي و اوام فريبي بايد برگردونيمشون سر خونه اول كه توهم ورشون نداره كه واقعن اين گاو چروناي امريكاي كدخداي جهانن ساده لوحي تاكي بعد ژنوم هيچي فرق نكرده فقط دشمن رو پرو تر كرديم فكر ميكنن ترسيديم هر مزخرفي كه به دهنشون مياد بارمون ميكنن بابا يادتون رفته يه انقلابيم كرده بوديم ها قرار بود احترام متقابل باشه نه اينكه ما همش لبخند بزنيم اوناهم داد بزنن بگن گزينه نظامي روي ميزه بازي برد برد اينه شايدم اينه ما اوامناس نمي فهميم اينقدر ذليلانه دنبال آب ونون رفتن افتخار نداره براي شيعه بيشتر از اين ذليلمون نكنين.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
0
1
سلام آيا دولت تدبير واميد قصد نااميد كردن آزادي خواهان رادارد مخالفان روشنگري ازچه وحشت دارند فقط خلافكاران از روشنگري وا iهمه دارند اجازه بدهيد مطابق واقغيات حرفشان رابزنند وافرادمتعهد افكار عمومي را اشنا كنند
بافضاي باز سياسي مگر اعتداليون مشكلي دارند واگربدنبال فضاي باز سياسي نيستند پس تخطعه نكنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
0
0
آیت الله مصباح همیشه در لحظه های خطر و تهدید مانند چراغی روشن مسیر درست را نشان می دهند خدا حفظشون کنه انشاء الله
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
0
0
سلام مهمترين وصاياي امام خمييني (ره) وحت كلمه و (اگر ميخواهيد اسيب نبينيد پشتيبان ولايت فقيه باشيد)مراقب باشيم اسلام آمريكايي را بخوردمان ندهند وسلام.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: