به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
دومین بازی رایانه‌ای تولید ارتش جمهوری اسلامی ایران با نام «مدار 10 درجه» رونمایی شد.
"خیبرآنلاین" - در مراسم رونمایی از این بازی رایانه‌ای، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا واحدی - معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش - اظهار کرد: شاید کسی توقع نداشت روزی بازی‌های رایانه‌ای از حالت سرگرمی خارج شده و به یک رسانه اقتصادی، سیاسی،‌ اجتماعی و فرهنگی عالم‌گیر تبدیل شود.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه با اشاره به اینکه "اکنون این بازی‌ها به رسانه اول دنیا تبدیل شده است"، خاطرنشان کرد: به همین دلیل بازی‌ها مورد توجه کمپانی‌های صهیونیستی هالیوود قرار گرفته است. این بازی‌های این توان را دارند که به محروم‌ترین خانه‌های مردم دنیا نفوذ کنند و دستاوردهای اقتصادی زیادی هم دارند.

واحدی همچنین گفت: اکنون روزانه 215 میلیون ساعت در آمریکا و 45 میلیون ساعت در آلمان صرف بازی‌های رایانه‌ای می‌شود. در ایران نیز بیش از نیمی از جمعیت بین 10 تا 50 درصد با این بازی‌ها آشنا هستند و 20 میلیون نفر بازیگر حرفه‌ای‌اند. در حال حاضر بیش از 2500 بازی رایانه‌ای خارجی به صورت رسمی وارد کشور شده است.

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش در ادامه با بیان اینکه "اغلب سازندگان این بازی‌ها را فراماسونرها و صهیونیست‌ها تشکیل می‌دهند"، افزود: هدف آنها تغییر سبک زندگی مردم دنیا به مدل سبک زندگی غربی است. آنها حتی برای بچه‌های چهار ساله هم بازی تولید می‌کنند. البته این بازی‌ها در داخل آمریکا با یک رویکرد و برای سایر ملت‌های دنیا با رویکرد دیگری ساخته می‌شود. این بازی‌ها حس قهرمان بودن و برتر بودن را نسبت به سایر ملل برای مردم آمریکا دارد و برای مردم سایر کشورها حس هراس از آمریکا و همچنین این حس را که آمریکایی‌ها منجی جهان هستند، به دنبال دارد.

واحدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: بازی طوفان صحرا 10 سال قبل از حمله آمریکا به عراق ساخته شد. در این بازی حس مقابله با ارتش عراق در کودکان آمریکایی بوجود آمد و بعدها در حمله آمریکا به عراق مشاهده کردیم که این ارتش چه جنایاتی را در عراق انجام داد. در واقع سربازان ارتش آمریکا با انجام بازی‌های رایانه‌ای در ده سال قبل آماده انجام چنین جنایاتی بودند.

وی همچنین با اشاره به اینکه "این بازی‌ها موجب ایجاد استحاله فرهنگی و ایجاد رعب وحشت در میان مخالفان آمریکا می‌شود"، تصریح کرد: در این بازی‌ها سعی می‌شود که دشمن‌هراسی بوجود آید. این بازی‌های در دوره‌ای علیه نازی‌ها، دوره‌ای علیه کمونیست‌ها و اکنون علیه اسلام و تشیع ساخته می‌شود. امروزه تحت عنوان مبارزه با تروریسم در این بازی‌ها با تشیع مبارزه می‌شود زیرا ایران روح مبارزه را در دنیا اسلام ترویج کرده است.

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش افزود: این بازی‌ها تأثیر خود را بر ذهن انسان‌ها می‌گذارد. امروزه صنعت تبلیغات در دنیا به گونه‌ای عمل می‌کند که تبلیغات در روح و جان انسان‌ها تأثیر می‌گذارد و زوایای پنهان این بازی‌ها هم تأثیر خود را بر جوانان سایر کشورها خواهد گذاشت.

واحدی با اشاره به اینکه "80 درصد از هالیوود در اختیار پنتاگون است"، اظهار کرد: متأسفانه در کشور ما به دلیل نبود استراتژی مدون،‌ سینماگران ما با ارتش همکاری ندارند و نگاه مسئولان فرهنگی هم به مسائل فرهنگی، سطحی است و حتی یک شرکت ایرانی بازی‌هایی را که علیه کشورمان ساخته می‌شود، ترجمه کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه "جنگ نرم یک توهم نیست"، یادآور شد: اولین بازی تولید شده ارتش با نام «خلیج عدن» عنوان بهترین گرافیک بازی‌های تولید داخل و پربازدیدترین بازی را در نمایشگاه‌های مختلف بدست آورد. این بازی همچنین برای ارتش سودآور بود. البته نگاه ارتش به این مسأله در درجه اول نگاه اقتصادی نبود.

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش درباره بازی جدید تولید ارتش نیز گفت: بازی مدار 10 درجه، همان بازی مبارزه در خلیج عدن است که اصلاحات جدیدی در آن انجام شده است. بازی قبلی، بازی کاربر با کامپیوتر بود و این بازی تحت شبکه شده است و هر دو طرف دارای هوش انسانی هستند.

واحدی در پایان افزود: پیش‌بینی می‌کنیم که این بازی، بین‌المللی شود. روزی که ما بازی اول را ساختیم فکر نمی‌کردیم که رهبری نسبت به بازی رایانه‌ای چنین تجزیه و تحلیل دقیقی داشته باشد و به مسئولان تاکید کنند که به این بازی‌ها توجه بیشتری کنند.

به گزارش ایسنا، در ادامه این برنامه حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم - رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش - به دهه فجر و ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و با بیان اینکه "حرکت بی‌نظیر نیروی هوایی در 19 بهمن سال 57 کمر طاغوت را شکست و امید رژیم پهلوی را به نابودی تبدیل کرد"، افزود: این حرکت نیروی هوایی آنقدر ارزش داشت که طاغوتیان در ابتدا می‌گفتند عکس بیعت همافران با امام واقعی نیست و مونتاژ است.

وی افزود: می‌توانیم ادعا کنیم که این اقدام در سرعت بخشیدن به پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشت. به جز فرماندهان وابسته به دربار ارتش، ارتش بدنه سالمی داشت و به همین دلیل مورد حمایت امام قرار گرفت به گونه‌ای که در اول انقلاب منافقان به دنبال انحلال ارتش بودند اما امام از ارتش حمایت کرد زیرا بدنه ارتش با روحانیت و امام ارتباط داشت.

آل‌هاشم در ادامه گفت: در هشت سال دفاع مقدس، ارتش نشان داد که شایسته حمایت‌های امام بود تا جایی که مقام معظم رهبری نیز از ارتش به عنوان شجره طیبه یاد کردند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان تاکید کرد: باید فعالیت‌های فرهنگی را به طور غیرمستقیم از طریق فیلم، تئاتر، سینما و بازی رایانه‌ای انجام دهیم. بازی‌های رایانه‌ای می‌توانند اثرات ارزشمندی در ذهن جوانان داشته باشند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: