به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۱۹۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۶
اتفاقات هفت روز هفته؛
این هفت روز ورزش با اعتصاب دوباره بازیکنان پرسپولیس و تکرار صحبت‌های ضد و نقیض در مورد بدهی این تیم آغاز شد و تا استعفای دنیامالی از شورای شهر و ریاست دوباره او در فدراسیون قایقرانی ادامه داشت. در این میان اما ورزش ایران درگیر اتفاقات کوچک و بزرگی دیگری هم شد که شاید جدایی ولاسکو از والیبال و معرفی جایگزین وی، قهرمانی کشتی آزاد در جام تختی، برگزاری دیدارهای هفته بیست و ششم لیگ برتر، عنوان سومی هندبال در آسیا و .... از مهمترین آنها بود.
"خیبرآنلاین" - پرسپولیس، بازیکنان، مدیران و هوادارانش در ادامه هفته‌های پر فراز و نشیبی که داشتند، در این هفته رو به پایان هم درگیر اتفاقات و حواشی زیادی شدند. حواشی که با اعتصاب دوباره بازیکنان این تیم و امتناع آنها از تمرین آغاز شد و تا تکرار صحبت‌های ضد و نقیض درباره میزان بدهی‌های به جای مانده باشگاه پرسپولیس از زمان رویانیان ادامه داشت.

به گزارش مهر، این هفته اما برای والیبال هم به اندازه پرسپولیس بد و تلخ بود؛ هفته‌ای که در آن ولاسکو، سرمربی موفق تیم ملی از این تیم جدا شد و جای خود را به مربی داد که زمانی شاگردش در تیم ملی ایتالیا بوده است.

به جز این اما بودند که رشته‌ها، تیم‌ها و افرادی که این هفته برای‌شان خوش یمن بود. مانند تیم ملی کشتی آزاد که قهرمان مسابقات بین‌المللی جام تختی شد، ملی هندبال که برای نخستین‌بار در آسیا جایگاه سوم را به خود اختصاص داد، تیم ملی فوتبال ساحلی که در رده‌بندی جهانی اولین تیم برتر در میان آسیایی‌ها شد و احمد دنیا مالی که با استعفا از شورای شهر  کاندیدای قانونی انتخابات فدراسیون قایقرانی شد و در این انتخابات هم صاحب بیشترین رای ممکن شد.

مهمترین اتفاقات این هفت روز ورزش عبارت است از: 

اعتصاب دوباره پرسپولیسی‌ها و بیانیه‌ای که دادند
بازیکنان تیم فوتبال پرسپولیس پنجشنبه گذشته برای سومین‌بار در اعتراض به اوضاع مالی این باشگاه و دریافت نکردن مطالبات‌شان دست به اعتصاب زده و با وجود حضور در ورزشگاه از انجام تمرین خودداری کردند. در همین رابطه آنها بیانیه‌ای هم صادر کرده و در آن تاکید کردند که  شرمنده هوادارانیم و نمی‌دانیم چگونه از آنها پوزش بطلبیم اما این قول و این اطمینان را می‌دهیم که با اتخاذ تصمیم مناسب و عزمی راسخ کاری کنیم که در نهایت این روزهای تلخ تبدیل به روزهای خاطره انگیز شود.

هندبال ایران سوم آسیا شد
تیم ملی هندبال که با صعود به مرحله نیمه نهایی مسابقات جام ملت‌های آسیا برای نخستین‌بار صاحب سهمیه جهانی شده بود، پنجشنبه گذشته در دیدار رده‌بندی این مسابقات مقابل امارات پیروز شد و عنوان سوم شانزدهمین این مسابقات را از آن خود کرد.

جدایی ولاسکو از والیبال ایران
به دنبال درخواست رئیس جمهور، مردم و فدراسیون والیبال آرژانتین مبنی بر بازگشت خولیو ولاسکو به این کشور و البته تمایل خود این مربی، فدراسیون والیبال با قطعی همکاری با وی موافقت کرد. در این زمینه داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال جمعه گذشته این جدایی را قطعی اعلام کرد.

بدهی 60 میلیاردی پرسپولیس و درخواست رویانیان
علی پروین، سرپرست باشگاه پرسپولیس جمعه گذشته در حاشیه تمرینات این تیم درباره اینکه گفته می‌شود پرسپولیس 60 میلیارد بدهی دارد، گفت: فکر می‌کنم بدهی‌ها در همین حدود است. در رابطه با میزان بدهی‌های پرسپولیس اما رویانیان هم جمعه گذشته اعلام کرد که از رئیس هیات مدیره خواسته‌ام جلسه فوق‌العاده‌ای بگذارد تا در حضور خودم میزان درآمدها، بدهی‌ها و هزینه‌های باشگاه بررسی شود.

داماش گیلان واگذار شد
واگذاری باشگاه داماش گیلان یکی از مهمترین و شاید هم مهمترین خبر جمعه گذشته بود. بر اساس این خبر تیم فوتبال داماش به شرکت گرند خراسان واگذار شد و در واقع این شرکت مالک جدید این تیم شد. البته با وجود واگذاری داماش و با تصمیم مالک جدید این تیم، امیر عابدینی همچنان به عنوان مدیرعامل به فعالیت خود در این تیم ادامه خواهد داد.  داماش با بدهی 80 میلیاردی به گرند خراسان واگذار شد اما مسئولان این شرکت با پرداخت این بدهی موافقت کردند.

رژه کاروان ایران در آیین افتتاحیه المپیک زمستانی سوچی
بیست و دومین دوره بازی‌های زمستانی المپیک جمعه گذشته به طور رسمی در سوچی روسیه گشایش یافت تا ورزشکاران رقابت‎های خود را در پانزده رشته ورزشی آغاز کنند. کاروان ایران که در این دوره از بازی‌ها با پنج ورزشکار حضور دارد با پرچمداری حسین ساوه شمشکی در ورزشگاه اصلی رژه رفت.

ایران قهرمان کشتی جام تختی شد
سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی کشتی آزاد جام تختی جمعه شب گذشته با قهرمانی تیم ایران به پایان رسید. تیم ایران در رده‌بندی نهایی این دوره از مسابقات با 74 امتیاز صدرنشین شد و تیم‌های قزاقستان و اوکراین به ترتیب با 54 و 21 امتیاز دوم و سوم شدند.

 

یک ایرانی نایب رئیس فدراسیون فوتبال مدارس آسیا شد
مهرزاد حمیدی، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش شنبه گذشته به عنوان نایب رئیس فدراسیون فوتبال مدارس آسیا (ASFF) منصوب شد. بر اساس حکم صادر شده وی طی سال های 2014 و 2015 صاحب این کرسی خواهد بود.

استقلال بالاتر از آژاکس و رم
فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال شنبه گذشته رده‌بندی برترین تیم‌های باشگاهی در اولین ماه سال میلادی جاری را اعلام کرد. بر این اساس تیم استقلال هم‌رده با گالاتاسرای ترکیه و بالاتر از تیم‌هایی نظیر بایرلورکوزن، آژاکس، رم، پورتو و سائوپائولوی برزیل در این رتبه پنجاه‌ و پنجم دنیا قرار دارد. در واقع استقلال با 12 پله صعود صاحب این جایگاه شده است. ضمن اینکه استقلال تنها ایرانی بین 10 تیم برتر آسیا محسوب می‌شود.

تیم ملی فوتبال ساحلی اول آسیا شد
سازمان جهانی فوتبال ساحلی شنبه گذشته رنکینگ تیم‌های ملی را اعلام کرد. بر اساس رنکینگ اعلام شده تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با 1047 امتیاز در رده اول برترین تیم‌های آسیای قرار گرفت. این تیم در رده‌بندی جهانی جایگاه ششم را به خود اختصاص داد.

یک انتصاب
محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان شنبه گذشته طی حکمی ایرج رحمانی را به عنوان مدیر کل هماهنگی امور استان‌ها منصوب کرد.

معرفی مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزشی وزارت ورزش و جوانان
محمود گودرزی، وزیر وزارت ورزش و جوانان یکشنبه گذشته طی حکمی افشین ملایی سفید دشتی را به عنوان مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزشی منصوب کرد.

لورنزو برنادی سرمربی تیم ملی والیبال شد
یکشنبه گذشته و به دنبال قطع همکاری فدراسیون والیبال با خولیو ولاسکو، مسئولان این فدراسیون از حاصل شدن توافقات نهایی با "لورنزو برنادی"، به عنوان سرمربی جدید تیم ملی خبر دادند. وی که عنوان بازیکن قرن را در اختیار دارد از میان 6 گزینه مورد نظر فدراسیون والیبال و با تاکید ربادنگو و ولاسکو به عنوان سرمربی جدید تیم ملی والیبال انتخاب شد. برنادی شاگرد پیشین ولاسکو است که نسبت به دیگر گزینه‌های مورد نظر فدراسیون والیبال از تجربه کمتری برخوردار است اما ولاسکو این اطمینان را داده که وی می‌تواند راه او را در تیم ملی ایران ادامه دهد. به گفته داورزنی قرارداد فدراسیون والیبال با "لورنزو برنادی" تا المپیک 2016 است.

عنوان دوازدهمی شمشیربازان اسلحه سابر در اسپانیا
تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر که با ترکیب مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، محمد فتوحی و محمد رهبری در مسابقات گرندپری اسپانیا شرکت کرده بود یکشنبه گذشته با کسب عنوان دوازدهم به کار خود در این رقابت ها پایان داد. این تیم در دیدارهای تیمی ابتدا ژاپن را شکست داد و پس از باخت برابر ایتالیا موفق شد بلاروس، تیم چهارم جهان را شکست دهد. شمشیربازان اسلحه سابر نتیجه دو دیدار دیگر خود را به ترتیب برابر رومانی و لهستان واگذار کردند و در نهایت به عنوان دوازدهم دست یافتند. در بخش انفرادی این رقابت ها نیز رهبری به عنوان 98 دست یافت. علی پاکدامن صاحب جایگاه 117 شد.مجتبی عابدینی رده 100 را به خود اختصاص داد ضمن اینکه محمد فتوحی هم به رده 164 بسنده کرد.

نماینده ویژه وزیر در خصوصی‌سازی و واگذاری سرخابی‌ها
امیررضا خادم یکشنبه گذشته با حکم محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان نماینده تام الاختیار وی در پیگیری فرایند خصوصی‌سازی و واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس شد.

رویانیان گزارش داد!
مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس گزارش عملکرد و فعالیت‌های انجام شده از سوی خود در دوران مدیریتش در این باشگاه تهرانی را منتشر کرد. بر اساس گزارش منتشر شده وی طی سه فصل، 7 میلیارد تومان کمک مالی گرفته است. میزان بدهی‌های پرداخت شده از ادوار گذشته 6 میلیارد تومان بوده است ضمن اینکه میزان بدهی‌های باقی مانده نیز 5 میلیارد تومان است. 

صعود چهارتیم و سقوط سه تیم در لیگ برتر فوتبال
هشت دیدار هفته بیست و ششم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور طی روزهای جمعه و یکشنبه گذشته گذشته برگزار شد. در چارچوب این هفته از رقابت‌ها سپاهان با یک گل دیدار برابر ذوب‌آهن در دربی اصفهان را به سود خود تمام کرد. صبای قم در دیدار خانگی مقابل صنعتی خوزستان با نتیجه یک بر یک متوقف شد. مشابه این نتیجه در گیلان در پایان رقابت میان دو تیم داماش و راه آهن سورینت رقم خورد.

در ادامه دیدارهای هفته بیست و ششم مسابقات فوتبال لیگ برتر، تیم پرسپولیس که بازیکنانش چند روزی را به خاطر مشکلات مالی در اعتصاب به سر برده بودند در مصاف با فجر سپاسی شیراز و در حالی که تا اواسط نیمه دوم از میزبان خود پیش بود در نهایت با تساوی یک بر یک زمین بازی را ترک کرد. گسترش فولاد تبریز - مس کرمان؛ دیگر دیدار این هفته از مسابقات بود که با نتیجه تساوی به پایان رسید البته تساوی بدون گل.

نفت تهران اما یکی از بردهای شیرین فصل خود در این هفته و مقابل تراکتورسازی تبریز جشن گرفت. این تیم در این دیدار خانگی اجازه نداد هیچ توپی از خط دروازه‌اش عبور کند اما در مقابل سه گل زد و سه امتیاز شیرین کسب کرد. فولاد خوزستان و استقلال تهران از هم تیم‌های برنده این هفته بودند که به ترتیب با نتایج یک بر صفر و دو بر صفر مقابل ملوان بندرانزلی و سایپا صاحب برتری شدند. استقلال هر چند صدرنشین شد اما پایش روی پوست موز قرار دارد و با کوچکترین لغزش جایگاهش را از دست خواهد داد.

در مجموع و در پایان هفته بیست و ششم مسابقات فوتبال لیگ برتر  تیم‌های نفت تهران، گسترش فولاد تبریز، سپاهان اصفهان و راه‌آهن با یک پله صعود مواجه شدند و تیم‌های پرسپولیس (دو پله) و سایپا و ذوب‌آهن (یک پله) سقوط کردند. جایگاه دیگر تیم‌ها هم بدون تغییر ماند.

تکذیب حضور هدایتی در پرسپولیس!
دوشنبه گذشته اعلام شد که حسین هدایتی در دیدار با مسئولان وزارت ورزش و جوانان با پیشنهادی برای بر عهده گرفتن ریاست هیات مدیره باشگاه پرسپولیس مواجه شد و تا نسبت به این پیشنهاد واکنش مثبت هم داشته است. ساعاتی بعد اما این موضوع به طور کامل از طرف وزارت ورزش و جوانان تکذیب شد.

هشت تیم در پلی‌آف بسکتبال
با برگزاری دیدارهای هفته بیست و دوم و پایانی نیم فصل دوم مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور و پیش از انجام سه دیدار معوقه از هفته بیست و یکم این رقابت ها، چهره هشت تیم راهیافته به مرحله پلی آف مشخص شد. این هفته از رقابت‌ها دوشنبه گذشته برگزار شد و طی آن پتروشیمی بندرامام ضمن مسجل کرده قهرمانی خود در این مرحله همراه با تیم‌های مهرام تهران، دانشگاه آزاد تهران، ذوب آهن اصفهان، ماهان اصفهان، هفت الماس قزوین، همیاری زنجان و صنایع پتروشیمی راهی پلی‌‎آف شدند.

احمد دنیامالی؛ استعفا، تائید صلاحیت، ریاست
احمد دنیامالی، رئیس پیشین فدراسیون قایقرانی که برای حضور در انتخابات این فدراسیون کاندیدا شده بود، دوشنبه گذشته با استعفا از شورای شهر موفق شد تایید صلاحیتش را از وزارت ورزش و جوانان بگیرد. بدین ترتیب وی روز چهارشنبه بدون مشکل در مجمع انتخاباتی فدراسیون قایقرانی شرکت کرد و موفق شد با کسب 23 رای از 36 رای ماخوذه برای مدت چهار سال ریاست این فدراسیون را بر عهده بگیرد. بهزاد اتابکی، علی اکبر حسن پور، حسن مطیعی ، ناصر طالبی ، بهزاد عباسی، حسن خیراللهی دیگر کاندیداهای فدراسیون قایقرانی بودند که   که پیش از رای گیری اتابکی و مطیعی انصراف خود را اعلام کردند. دنیامالی در شرایطی این عنوان را به خود اختصاص داد که قبل از این نیز دو دوره ریاست فدراسیون قایقرانی را برعهده داشت اما در زمان وزیر قبلی ورزش و جوانان از سمتش برکنار شد و مشکلاتی در عرصه بین المللی برای قایقرانی ایران بوجود آمد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: