به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۱۹۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۱
امروز گفتیم تا فردا نگویند نمی دانستیم
شایسته است مسئولان صداوسیما همگام و همراه با امت خداجو و مسلمان ایرانی، تدارک مناسبی برای برنامه های نوروزفاطمی داشته باشند تا نوعی از تناقض در برنامه های تلویزیون و رادیو را شاهد نباشیم و حرمت عزای فاطمیه که عزای پیامبر اعظم(ص) و همه اهل بیت(ع) است، حفظ شود
"خیبرآنلاین" - نوروز سال 1393 شمسی با ایام فاطمیه، روزهای حزن و اندوه آل الله(ع) مقارن شده است.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی "خیبرآنلاین"، باتوجه به اینکه مدیران صداوسیما و نیز برخی نهادهای مختلف، از مدت ها قبل برای برنامه های نوروزی خود سرگرم برنامه ریزی هستند، یادآوری این تقارن مهم به برنامه نویسان اهمیت به سزایی دارد.

براساس این گزارش، اگرچه قطعا مدیران متعهد صداوسیما واقف به این مساله بوده و حتما برای آن تدارک مناسبی نیز دیده و یا خواهند اما وظیفه ما، به عنوان یک رسانه، تذکر و یادآوری است تا چنانچه فرد مسئولی وجود داشته باشد که به جهت تراکم فعالیت ها و کارها، از این مهم غفلت کرده باشد نیز، در جریان امر قرار بگیرد.

ایام فاطمیه که علما و مراجع بزرگوار، همانند اهل بیت(ع) برای بزرگداشت و تعزیت آن تاکیدات مهمی داشته اند از اوایل جمادی الاول آغاز می شود. اگرچه برخی هیاتی ها از فردای ولادت حضرت زینب(س) لباس مشکی فاطمیه را بر تن می کنند اما آنچه در سطح عمومی جامعه مرسوم است، از تاریخ 12 جمادی الاول که امسال مصادف شده است با روز جمعه 23 اسفند، این ایام حزن و عزا رسما آغاز می شود.



در ادامه، روز 3 جمادی الثانی که در تعطیلات نوروز قرار گرفته، روز شهادت دوم و اوج مصیبت و عزای اهل بیت(ع) در سوگ ام السادات، حضرت فاطمةالزهرا(س) است.

با این حساب، سراسر تعطیلات نوروز در پیش رو با ایام فاطمیه مقارن شده است که سطح عمومی جامعه، در حال و هوای عزاداری و شرکت در هیات ها و محافل سوگ و روضه قرار خواهد گرفت.

با این توضیح، شایسته است مسئولان صداوسیما نیز، همگام و همراه با امت خداجو و مسلمان ایرانی، تدارک مناسبی برای برنامه های نوروزفاطمی داشته باشند تا نوعی از تناقض در برنامه های تلویزیون و رادیو را شاهد نباشیم و حرمت عزای فاطمیه که عزای پیامبر اعظم(ص) و همه اهل بیت(ع) است حفظ شود. از سویی مجالس و محافل وعظ و روضه پخش نشود و از سوی دیگر، بساط قهقهه و پخش موسیقی های تند و... در دستور کار قرار گیرد.

مردم، بارها و بارها نشان داده اند که بیشترین مراعات و مشارکت را در این قبیل برنامه ها خواهند داشت که تقارن چندسال قبل نوروز با عاشورای حسینی(ع) موید این نکته است اما بعضا دیده می شود که متاسفانه برخی مسئولان و نهادها، از خواسته های ملت عقب افتاده و یا دچار زاویه شده اند که این نوشتار، خطابش با همان معدود افراد دارای زاویه است.

یاز هم تاکید می شود که شاید این یادآوری قدری زودتر از موعد بوده است اما به جهت اهمیت آن و اینکه معدود افراد مسئولی در آن روزهای شلوغی این توجیه را نداشته باشند که خبر نداشتیم، از همینک تذکر داده شد تا بهترین برنامه ها برای آن روزهای ملت تدارک دیده شود.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۴۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
27
34
کجای کارید که "پایتخت3" و "نقی" و "پنجعلی" و ... از اوایل مهرماه امسال کلید خورده بود!
وای بر صداوسیما!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
خب شاید زمان پخشش رو عوض کنند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
شماهم کاسه داغتر از آش شدیدمثل اینکه فراموش کردیدصداوسیما زیر نظر مقام معظم رهبری است .شماها در واقع غیر مستقیم دارید به مقام معظم رهبری که بالاترین مقام مذهبی در کشور هستند تذکر میدید. جمع کنید کاسه کوزتون رو این حرفا سنار سه شاهی هم نمی ارزه.شماها هستید که باتند روی های احمقانه شاید هم تعمدی ریشه نظام رو میخوایید بخوشکونید.اینجا کسی تف هم کف دستتون نمیندازه برید بمیرید
وحید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
خیلی سعی کردم این حرفو نزنم ولی (...) هرچقدر هم مقامشوالا باشه معصوم نیست در ثانی صداو سیما رسانه ی ملیه یعنی کلیمی ارمنی و سنی و زرتشتی هم حق دارند مهم خود ما هستیم که باید بدونیم چیکار داریم میکنیم مگه شیعیان آذربایجان و ترکیه و کشورهای شیخ نشین چیکار میکنن؟؟؟
اونا که شب تا صب موسیقیو ترانه و بزن و بکوب میده تی وی شون ما باید خودمون بفهمیم عزادر هستیم ومادر خودمونو از دست دادیم ویتیمیم
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی ویرایش شد
سجاد(افسرامام)
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
سلام جناب آقای وحید.
جهت اطلاع جنابعالی باید عرض کنم که خیلی جاها شده امام خامنه ای صراحتا نسبت به صدا و سیما انتقاد شدید فرمودند اما کو گوش شنوا...
اگه همه گوششون به دهان رهبری بود که انقد بدبختی دور ما ریخته نبود.
یاعلی مدد
سعيده
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
ايييييييييييييييول...
دمتون گرم آقاسجاد...حرف دل منو زدين...
ياعلي
مجی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
حالا خوبه ماهوارهه هست
ریحانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
9
48
السلام علیک ای خانم بی قرینه یاام ابیها جانم به فدایت .
عمارنامه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
5
8
سلام و درود؛
دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
(...)
یا علی
نماز جمعه 29 خرداد 88
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
12
12
چی بگم خیبر جان که از قراین و شواهد پیداست صدا و سیما اونقدر به فکر سرگرمی و خنده است که دیگه اصلا یادش رفته امام (ره) گفته صدا و سیما باید مثل دانشگاه انسان ساز باشه!!!!!
البته فعلا که رسانه ملی! بیشتر به یه حراجی ۲۴ ساعته تبدیل شده که اگه تبلیغات نکنه نمی تونه حقوق کارکنانشو بده!!!!
جالبتر اینکه با همچین شرایط کفگیر به ته دیگ خورده ای >< معلوم نیست چه جوری برای دادن دستمزد سرزمین کهن و بازیگراش هیچ مشکلی نداره!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
واقعا بجای دانشگاه انسان ساز بودن. یه رسانه غفلت زا شده! توی کشور اسلامی
مامان ریحانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
6
11
خدا به همه ی ما کمک کنه که دین و اعتقاداتمون رو به این دنیای زود گذر نفروشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
امیدوارم زندگیت فاطمه وارباشه اونوقت همه چی حله
بجستاني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
9
10
سلام همه ما به خضرت زهرا مديونيم و هر چه در اين خانه را بيشتر بزنيم مايه عزت و آبرئي ما است.
چه كسي گفته است كه تمام عيد فاطميه است دو يا سه روز مانده به شهادت بانوي دوعالم و دو سه روز بعد از شهادت را ميتوان آبرومندانه عزاداري كرد
لطفا اطلاع رساني كنيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
اگه مادر خودتو از دست داده بودی هم اینطور نسخه میپیچیدی که واسه مادر امام زمانت میخوای این شکلی عزا بگیری؟؟ اصلا میخوای ایام فاطمیه رو ده روز جابجا کنیم راحت باشید؟؟
ابرو مندانه هم هست!!!!!
هیئتی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
شما که پاسخ دادی تا جلوی دماغت رو بیشتر نمیبینی
لطف کن به دیگران توهین نکن.
شما میخوای عزاداری کنی کسی جلوی شما رو نمیگیره بفرما .
امام فرمود آهنگی که رسانه جمهوری اسلامی پخش کند حلال و اگر همین را ماهواره پخش کند حرام است شما خودت مصداقش رو پیدا کن . حتما رسانه ما رصد می شود و نیاز به نظر کارشناسی جنابعالی نیست
محمود مهرپويا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
4
15
سلام بر زهرا س و اولادش
سلام علي بنت رسول الله
admiral
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
3
12
السلام علیک یا فاطمه الزهرا(س)

با استفتاء و استعلام از پایگاه اینترنتی آیت ا... مکارم:
ایام شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) 13و14و15 جمادی الاول و 1و2و3 جمادی الثانی مصادف با 24و25و26 اسفند و 12 و13و14 فروردین می باشد.
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
3
16
ما فرهنگ اهل بیت را با هیچ فرهنگی عوض نمی کنیم تمام فرهنگ ها باید در جهت فرهنگ اهل بیت باشد
چشم شفاعت ما به بی بی دو عالم هست
ندا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
5
11
میشه بگین چرا این ایام فاطمیه رو قبلا چرا ایند مهم نمیگرفتین برعکس الان!
دلیل کار چیه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
همیشه مهم بوده ولی هم زمان با بزرگترین عید تاریخی ایران نبوده که مرسوم هست تلویزیون برنامه های طنز داره
وحید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
شرمنده یادمون رفته بود با برنامه ی شماهماهنگ کنیم دیگه تکرار نمیشه مگه ما به تفکراتو اعتقادات شما کاری داریم؟؟؟ تو یه مجتمع اگه کسی عزیزشو از دست داده باشه به حرمت اون خانواده هم شده عروسی و حتی جشن های ساده رو یا به تاخیر میندازند یا جزئی میگیرند حالا شما مارو جزیی از یه مجتمع به نام کشور ایران حساب کن لطفا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
آقا وحید
پس ما می تونیم جشنمون رو بگیریم و شما عزاتونو و هردو مراعات اعتقادات همو بکنیم؟
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
5
16
چگونه میتوانیم عید امسال راجش بگیرم وقتی که امام زمان عزادار مادرش هست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
21
9
بابا شما هم شورش رو در اوردید!!
ینی چی؟ دقیقا یه ماه از سال رو گرفتید که چی؟؟؟
ممکنه یه روزش شهادت باشه؟؟؟
از شادی مردم الکی میزنید!!!
پاسخ ها
وحید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
شما شادیتو بکن کسی کاری به شما نداشت همه روز خدا واسه شما عیده برو عمو جون آفرین
رقیه ام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
ممکنه؟؟؟؟؟!!!اصن شما اعتقاد به اهل بیت داری؟؟؟!میخوای اون یه روزم نباشه ؟میترسم یه وقت دلت بگیره !!تعارف نکنا!!!!آخه دل تو مهم تراز خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها ست!!!تعارف کنی مدیونی!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
مگه این آخوندا برای شیعه عید هم گذاشتند
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
ناشناس امیدوارم همیشه ناشناس بمونی ناشناسی که کسی رو نمی شناسی از دینت ناشناسی از امامت ناشناسی از همه ناشناسی ظاهرا عقیده به هیچ چیز نداری جز خوشی خودت به به . طول سال خوشید این همه عمر کردی عید ها رو خوش بودی حالا یه عید به خاطر عزای حضرت فاطمه خوش نباش
محمدحسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
ماشورش رادراوردیم یاشما.اصلا یه ماه نباشه تااخرعمرماعزادارایشان هستیم.امیدوارم که خانم نباشی یاکم تراز20سال نباشی.شمادارین ازشادی کدام مردم حرف می زنید.اخرشماشادیتو کن.چرا اهل بیت وخدا راوسط می کشی.راستی ماراببخشیدها.یادمون رفته بود شهادت ایشان رابرای شادی شمابه عقب بندازیم.ازدفعه ی بعد بایدباشما هماهگ کنیم .تعارف نکن ها!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
22
14
این هست که میگن اسلام = عزاداری
کاری کردین که مردم از دین بیزار بشن چطور در قیامت پاسخگوی خدای بزرگ خواهید بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
لازم نکرده شما در مورد اسلام نظر بدید .. خاموش !!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
نکنه فکر کردی خدایی که میتونی دستور خاموشی یه انسان رو بدی ...
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
حالا کیا میگن ؟؟؟ اصلا یه چیز اگه خدایی نکرده یکی از اقوام خیلی نزدیکت بمیره بعد تو فقط یه خاکسپاری بگیری و بگی سوم و هفتم و... نمی خواد . حالا چه برسه به مادر امام زمان (عج) که تو دعای ندبه میگیم پدر و مادرم فدای تو
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
آقا جواد امیذوارم بدونی هر حرفی مسئولیت داره، شما خیلی مردی خودت رو فدای اسلام کن پدر و مادر پیشکش . به این باور رسیدم که هر چقدر بیشتر حرف بزنی کمتر عمل می کنی
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
یعنی از اول سال تا اخر سال عزا داری بوده شما اصلا تا حالا خوش نبودی معلوم شد شما اصلا در اسلام محلی از اعراب ندارید البته اگه بفهمید چی گفتم فکر نکنم
برو خوش باش تو کلا ازادی
زهرا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
تو چی میگی این وسط علی !!!
erfan
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
4
8
سالییی بود ک کربلا بسته بووود و کسی نمیتوانننست ب کربلا برود یک محرم به عید افتاد مردم ب جای عید پرچم های سیاه را پرچم کردند و هدیه امام حسین این شد ک کربلا ازاد شد .. ایندفه شاید بهمون امام حسین رو دادن {اللهم اعجل الولیک الفرج}
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
0
0
دهه فاطمیه اول:از سه روز قبل از شهادت تا هفت روز بعد دهه دوم :از هفت روز قبل تا سه روز بعد از شهادت.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
6
6
خیلی جالب خودتون هم مشخص کردین که تعصب کورکورانه دارین و از اسلام و صحبت اسلامی بویی نبردید که به خودتون اجازه میدید حق حرف زدن رو از انسان دیگه بگیرید . شما همون هایی هستید که اگه از اسلام چیزی ازتون بپرسن جز نامش چیزی نمی دونید :
ناشناس : لازم نکرده شما در مورد اسلام نظر بدید .. خاموش !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
ببین دوست روشنفکر من اسلام شناس عزیز شما که حالیته چه گلی به سر کشورت یا جهان یا اصلا زندگی خودت زدی؟؟؟ شما برو شادیتو بکن کسی کاری به شما و ازدی وشادیت نداره من عذر میخوام
زهرا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
من ادعایی ندارم از اسلام هم کم میدونم ولی مطمئنم از اگه به اسلام خدمتی نکردم مثل شما به اون خیانت هم نکردم و کسی که مثل شما ادعا می کنه باید حرفی واسه گفتن داشته باشه
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
همه شدید ناشناس الان با کدومتون بحث کنین کدومتون اصلیه هستید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
در ضمن همه می تونن در مورد دین اسلام تحقیق کنن و دین اسلام با عقیده و اعتقاد همراهه بستگی داره چقر پایبند به اصول باشی چقدر معصومین رو شناختی هر کس طبق فهمش از دین و ائمه نظر میده حالا یکی خیلی درک کرده و می فهمه و یکی هم کمتر زیاد ایراد نگیرید باید بیشتر فکر کنن
زهرا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
شما به عنوان مدعی العموم هستید !!! همه جا حضور پررنگ دارید : علی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
23
7
یعنی امسال دیگه از شادی و جشن و پایکوبی که هرساله در عید نوروز شاهد بودیم خبری نیست؟؟ چه بد شد .. آخه از الان همه مردم آماده رقص و شادی و جشن بودن!
آخه آدم ناحسابی، مردم مگه تو عید جشن میگیرن که حالا بی بی شما مرده نگیرن؟
زندگیمون شده آخرت یزید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
الهی باهاش مشحورم بشی به حق بی بی
احسان مهربان
| United States |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
لطفا به عقاید مسلمانان توهین نفرمایید برادر عزیز
نا شناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
كاش واقعا خانوم فاطمه زهرا ما رو لايق بدونن كه بي بي ما باشند. عزيزم اگر اين حرفت رو نا اگاهانه زدي خدا انشاءالله هدايتمون كنه هم من و هم شمارو ولي اگه ميفهمي كه چي و در مورد كي دارين حرف ميزنين باز انشاءالله هدايت بشين و الا جواب اين بي حرمتيت رو بد ميبيني
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
ببخشید حرفتون رو من تصحیح میکنم اولا بی بی ما نه وبی بی دو عالم.دوما نمرده، شهیدش کردن.
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
اها معلوم شد تو اصلا مسلمون نیستی چون برادران اهل تسنن هم احترام می زارن و سکوت می کنن ولی شما نه؟؟؟؟؟
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
2
10
کاش اینقد که حس گریه کردن داشتید و از فاطمه و حسین وعلی و محمد وخدا وووو حرف میزدید یه کمی از اخلاقو رفتاراشون وسخنانشون درس بگیریم فاطمه ووو همه امامان و پیامبران برای یه روز یا یه دهه ختم نمیشن که اینقددم میزنید.عادت کردیم به گریه کردن و اشک ریختن تکراری که خداییش ازمون بپرسن بجز یک سری اطلاعات سطحی هیچ از دین و امامانمون نمیدونیم عادت کردیم به زبان اوردن اسمو نامشون راست میگیم از دل بخوایدشون.میگیم علی(ع)اما از عدالت و حق پرستیش خبر نداریم تا میتونیم حق مردم رو می خویم میگیم فاطمه ولی به دوربرمون که نگاه میکینی فقط یه اسمی ازش بلد کردیم هییییییییییییییچ نمیدونیم.میگیم خدا وقران دقیقا تو همین مجالس عزا تا میتونیم غیبت اینو اون رو میکنیم ووووو.فاطمه از ما نمیخواد ک بزنی ب سرو صورتت گریه کن فاطمه ازت می خواد فاطمهگونه زندگی کنی پاکو خدایی،جهیزیه فاطمه رو نگاه کن بعد نرو برا ادواج2تا جون چنان شرطو شروط بذار که نتونن زندگی کنن>پشت سر دختروپسر مردم صفحه نذار پدور و مادر کسی رو کوچیمک وتحقیر نکن که مثلا اونا هیچ ندارن کلاسشون به ما نمیخوره،تو کوچه خیابون به زنو دختر مرد نگاه نکن به پسرا خطو نشون ده ووووو......نمیخواد برافاطمه بری گریه کنی و بزنی تو سروکله خودت،برو شادی کن مسافرت بو فیح برو ولی حق.عدالت قران رو رعایت کن گناه نکن.از دیوار مردم بالا نرو،زیر میزی نگیر،حق الناس رو رعایت کن،به فقرا برس،زود قضاوت نک،همه رو به یه چشم نگاه کن،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
سلام برادر.حرف شمارو کاملا قبول دارم.ولی به خدا اگه کسی به خودش اجازه بده که بره تو شهادت مادر امام زمانش, مسبب خلق این زمین و جگرگوشه ی پیغمبر بگه و بخنده انقدر قلبش سنگ شده که همه ی مواردی که گفتی رو انجام بده.ضمنا در همین مراسم هاست که از اخلاق و روش زندگی خانم گفته میشه نه توی سریال های تلوزیون که در عید میبینیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
راست میگی
خدا هم گفته نماز بخوانید. پس بجای اینکه بخوای وضو بگیری و وقت خود را برای وضو گرفتن تلف کنی اون وقت را برای بیشتر نماز خودن صرف اتفاقی نمیفته.
این حرف ها چیه که می زنید تو عالم هر چی سر جای خودشه اگه ما خرابش نکنیم.
می خواهید این اتفاق بزرگ را فدای یک ایین باستانی که در پیش ایین اسلامی ما به اندازه بال پشه هم نمی ارزه فدا کنید.
سجاد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
بال پشه چیه مرد حسابی !
یکم شعور داشته باشید . گیریم همه تون مسلمونید . گیریم همتون فاطمی هستید .
این حرفا چیه میزنید . عید باستانی که این همه قدمت داره رو بال پشه میدونی ؟
من در نوبه و اعتقاد خودم این عید رو (...) متاسفانه اول از همه شما عزیزان اسلام دوست به ایران و باستان توهین میکنید و وقتی جواب شما رو میدن شروع به نفرین و توهین میکنید . خوبه منم بیام بگم (...) تو این کشور همه مثل شما اعتقاد ندارن . همه باور های شما رو ندارن . و همه دین شما رو ندارن . حتی اگه یه نفر هم با شما متضاد باشه . باید بهش احترام بزارید . اگه واقعا مسلمانید .
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی ویرایش شد
نفیسه
|
Canada
|
۰۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
3
4
عجب عجب ! سالها و قرنهاست که چنین افرادی نه حول محور حق و دین بلکه حول محور نفس خودشون میچرخند و ظالمانه تر آنکه میخواند همه بشریت را هم به دنبال سلیقه و تعصبات خودشان بکشانند. برای یکبار دیگه متن خبر را مرور کنید. جالبه که دقیقا ایام نوروز بین دو دهه فاطمیه و خارج از ایام عزاداری است . اما گویا خود خواهی و نفس محوریشان از تاریخ و روایات و استفتا علما هم جلو زده است. این گونه افراد آنچنان دچار عجب و غرور میشند که رهاییشون خیلی سخت میشه چون اسیر این فکر شدند که همه عالم بی دین هستند غیر از آنها پس استدلال هیچ کس را جز همان نفسشان قبول نخواهند کرد. جریان خوارج رو یادتون هست.
عجب عجب! ضربه مهلکی این گروه میتونند به دین بزنند همانطور که سالهاست زدند و بسیاری مخصوصا جوانان را از دین راندند
ناشناس
|
United States
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
9
6
كلا 15 روز در سال مردم شادن و 50 روز در سال عزادار!!!
حالا ديگه همون 15 روز هم رفت...
پاسخ ها
احسان مهربان
| United States |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
لطفا ظاهری برداشت نکنید.
عزاداری برای اهل البیت علیهم السلام موجب زدودن غبار و آلودگی از روح ما شده و نهایتا شادی افزاست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
خانوم محترم اتفاقا کل نوروز در ایام فاطمیس
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
جوابی مشابه جوابی که به نظرات بالا دادم:
یک شمارش ساده نشون می ده که
شما خودتون شادی های دین رو نمی بینید و فقط عزاهایش برای شما حساسیت زا شده.
ایام عزا در دین حداقل 20 روز کم تر از ایام شادی دین هست.
http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B1%D9%88%D8%B2%D9%87%D8%A7%DB%8C_%D9%85%D9%87%D9%85_%D8%AF%D8%B1_%D8%B4%DB%8C%D8%B9%D9%87
چند عید در سال هجری شیعیان هست که صدها و حتی هزاران برابر نوروز زیبا تر و سنت هایی صدها برابر قشنگ تر و نشاط آور تر دارند. مثل عید غذیر، عید فطر، عید الازهی، عید مبعث، عید قربان، و ...
و شما هستید که با بی شرمی تمام،
این عید ها رو نادیده می گیرید و می گید اسلام مساوی عزاداری.
حضرت زهرا (س) دختر بهترین مخلوق عالم، و خودش بهترین بانوی جهان هستند، که در 18 سالگی به بدترین شکل، وقتی در عزای پدر خودشون بودند کشته شده اند، در حالی که چند فرزند داشتند که هر یک به اندازه کل عالم ارزش دارند.
حالا شما به خاطر یه رقص و آواز و ساز و دنبک خودت،
می خوای به این بانوی دو عالم بی حرمتی کنی؟
در حالی که امام زمان (عج) عزادار مادرشون هستند؟
دین از تو بیزاره،
مردمی هم که از دین بیزارند،
مشکلشون جای دیگه است.
دین از تو بیزاره،
بشین فکر کن فردای قیامت به خاطر چی دل امام زمانت رو شکستی و به قیمت چی،
و چطور پاسخگوی خدا خواهی بود...
سجاد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
(...) قضیه شده مثل زمان رضا شاه که دین رو به زور از مردم گرفت . الان برعکسشه . دین رو به زور به خورد مردم میدن . هر دو نتیجه برعکس دادن
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی ویرایش شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
1
6
شماره من
هفت شماره را میگیرم …
(ایمان ، عشق ، محبت ، صداقت ، ایثار ، وفاداری ، عدل)
… بــــــــــــــــــــوق …
شماره مورد نظر در شبکه زندگی انسانها موجود نمی باشد،
لطفا” مجددا ” شماره گیری نفرمایید !
هفت شماره دیگر !
(دوست ، یار ، همراه ، همراز ، همدل ، غمخوار ، راهنما )
… بــــــــــــــــــــوق …
مشترک مورد نظر در دسترس نمی باشد !
.
.
.
باز هم هفت شماره دیگر !
(خدا ، پروردگار ، حق ، رب ، خالق ، معبود ، یکتا)
… بــــــــــــــــــــوق… بــــــــــــــــــــوق …
… لطفا” پس از شنیدن صدای بوق پیغام خود را بگذارید !
… بــــــــــــــــــــوق …
سلام … خدای من !
اگر پیغاممو دریافت کردین، لطفا” تماس بگیرید، فقط یکبار !
من خسته شدم از بس شماره گرفتم و هیچکس، هیچ جوابی نداد !
شماره تماس من :
(غرور ، نفرت ، حسادت ، حقارت ، حماقت ، حرص ، طمع)
منتظر تماس شما هستم . انسان !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
0
8
سلام به همه دوستای خوبم .چه موافق عذاداری و چه مخالف .همین که در نظرسنجی شرکت می کنید یعنی هنوز هم عشق به اهل بیت در دل همه هست .ولی خدا وکیلی بیایم صادقانه قضاوت کنیم .اگه خدای نکرده تویک سال نو واسه یکی از اعضای تی اون روز لعنتی بخانوادمون اتفاق بدی بیافته چه حالی میشیم؟تا چند سال وق یاد حالمون گرفته است ؟حالا ماه شهادت بی بی دو عالم ،مادر امام حسین(ع)داره از راه میرسه اونوقت ما بفکر خرید لباس نو و شادی هستیم .کسی که تا مشکلی پیدا میکنیم دست به دامن خودش و پسرش میشیم .این انصافه که وقتی باشون کار داریم یادشون کنیم ؟
سجاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
1
4
من کاملا با وحید موافقم.داش وحید دمت گرم
ای مادر بی حرم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
3
5
اون هایی که نظر منفی دادن درباره ایام فاطمیه ،واقعا معنی عشق به اهل بیت نچشیدن ونمی دون چیه واقعا این طور ادم ها از عشق چیزی درک نمی کنند!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
3
5
شما تابحال چه موقع دیده اید صدا و سیما یک ساعت بیشتر حرمت نگهدارد؟ همین که غروب شهادت ائمه می شود موسیقی و برنامه هایشان بر می گردد به حالت اول انگار نه انگار که اتفاقی افتاده بوده.
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
0
4
من تو او..دریک کلمه(ما)در عزای فاطمه میگیرییم در عزای حسین علی واولادش محمد مصطفی"ص"میگیرییم ولی همه اش سطحی وگذراس،فرداهایش:من کارمند از حق ساعات کاری ام میزنم زیر میزی میگیرم پرونده فلانی رایااقوام هست یاسفارش شده رو چند روز می ندازم جلو یاعقب،ارباب رجوع را تا میشه کارشو امروز فردا میکینم به این اتاق اون اتاق پاس میدم گیرو دار اداری رو میندازم جلوپاش خوب توجیعش نمیکنم که مراحل ادرای رو بهتر طی کنه...مغازه دارم کم فروشی یا زیاده فروشی دارم غل و غش تو کام هست جنس تقلب رو بجای اصل میندازم به مشتری چنان،....چنان قسم میخورم که جنسم رو دستم نمونه وفروش برود،تامیتونیم پشت سر این واون صفحه میذاریم،وووو.....جان دلم زهرای نبی نگفت گریه کن برام لی ومحمد و اهل بیت نگفتن گریه کنید...علی به مالک میگه همه رو به یک چشم ببین،شب هنگام کسی را در حال گناه دیدی، فردا به آن چشم نگاهش مکن ، شاید سحر توبه کرده باشد و تو ندانی،وفاطمه زهرا:خـدارا در آنچه به آن امر كرده و آنچه از آن بازتان داشته است اطاعت كنید...وووو ما اینارو باید اطاعت کنیم ورعیت کنیم ن دغدغه های دیگر،فرمایش شما هم درست جانم که میگی تو همن مراسماس که فاطمه رو بیشتر میشناسیم ولی جانم توی سال12ماه هس هر ماه یه فرمایش امامانمون یادگیریم وتوجه کنیم کافی
سجاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
1
0
من کاملا با نظر های وحید موافقم.داش وحید دمت گرم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
1
1
یکی به اون وحید بگه حرفه دهنشو بفهمه کی گفته خانم فاطمه ی زهرا علیها سلام مادر ائمه علیهم سلام معصوم نیستند تو میدونی در مورده کی داری حرف میزنی؟ تو همون بهتر که بشینی پای برنامه ی شیخ نشینا بیشتر در خوره شانته! اگر به اندازه سر سوزن مقام این خانمو درک می کردی برای همیشه ی خدا آدم میشدی! اگر جایگاهشو در عرش خداوند و آفرینش میدونستی شرمت میومد بگی معصوم نیستن. از نظر شما دیگه چی جوری باشن معصوم حساب میشن. تو هرجور می خوای عید بگیر فقط نطق نکن
پاسخ ها
مجید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
نظراتت رو اکثرا قبول دارم
اجرت با بی بی زهرا
سجاد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
والا حضرت موسی به اون جایگاه بالاش دچار اشتباه شد . اون که با خدا بدون واسطه صحبت میکرد دچار اشتباه شد و معصوم نبود . حالا (...) معصومه ؟ چرا ما ایرانی ها نسل در نسل (...) رو انسان های والا مقام و معصومی میدونیم ؟ شاعر میگه پسر نوح با بدان بنشست . خاندان نبوتش گم شد .
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی ویرایش شد
چزاغ سر قبر زهرا کجایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
2
4
آقای خوبم از اینکه بعضی هامون شهادت مادرت رو به سخره گرفتیم شرمنده ام خیلی پستیم که بعضی هامون حاضر نیستیم به حرمت تو و مادرت چند روز عیدمون رو کمی با ملاحظه تر بگذرونیم شرمنده ام مهربونم شرمنده....
سليمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
0
1
هيچ كس نمي تواند نقش ائمه اطهار را در تاريخ شيعه ناديده بگيره تا جايي كه دوست ودشمن معترفند رمز بقاي شيعه گذشته ي سرخ عاشورا وآينده ي سبز مهدويته اما چه خوبه آقايون هرنوع افراط وتفريط را در آسيب رساني به اين عقيده ي مقدس آسيب مديريت كنند دوستان شيعه، بانوي بي تربت مايادر13 جمادي الاول به شهادت رسيده يا در 3جمادي الثاني چه خوبه هردو روز فوق را به نحو احسن عزاداري كنيم اين تدبير كيا بود كه 20روز را به نام ايام فاطميه تراشيدن؟ ومردم را در معذورات قرار دادن؟ كه گاهي هم متاسفانه نسل جوانترمون نميتونند رعايت كنند يا نمي خواهند اون وقته كه بين يك تضاد عقيدتي گير مي كنيم ونسخه اي مي پيچيم كه دردي را دوا نمي كنه وبدخواهان هم كه آماده ي هرگونه زبان درازي وتهمت وافترا وضربه زدنند..... بابباباباباماهم با ناش گري آب به آ›سياب دشمن بريزيم
سليمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
0
3
حدود ایام شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها)بنابراستفتاء از آيت الله مكارم شيرازي

سوال: احتراماً محدوده دو دهه فاطمیه را بیان فرمایید و همچنین برگزاری مراسم جشن عقد و عروسی و امثال آن در این مدت چگونه است؟

پاسخ: سه روز ۱۳ و ۱۴ و ۱۵ جمادی الاول و سه روز ۱و ۲ و ۳ جمادی‌الثانی بنا بر معمول به «فاطمیه» اختصاص دارد ولی در بین این دو برگزاری مراسم عقد و عروسی (با رعایت تمام موازین شرعی) مانعی ندارد.
رقیه ام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
1
0
هر سال فاطمیه دلم شور می زند....
دوستان عزیز حضرت فاطمه هم اوج دوران جوونی شون بود که ان قدر خوب بودن یادمون باشه قبرها پر ازجوونهاییه که قرار بود تو پیری توبه کنن،پس انقد جولان ندید ....اقلا اگه آب نمیدید کوزه رم نشکنید...عزاداری نمیکنید نظرات منفی هم ندید ب خدای فاطمه(س) پاشو میخورید.....خداهمه رو هدایت کنه.التماس دعااز همگی .تعجیل در فرج صلوات.
نوید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
1
4
روزی او خواهد آمد......
به خدایی که در همه ی مشکلاتمون به سراغش میریم و در خوشی ها فراموشش می کنیم التماس میکنم که
به آبروی حضرت زهرا سلام الله علیها بانوی دو عالم شرمنده فرزندشان آقا صاحب الزمان نشویم
ان شا الله
یک زن ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
2
2
من خودم عاشق حضرت فاطمه زهرا هستم و بهشون ارادت ویژه ای دارم. اما شما هم با این تعصبات مسخره شورشو درآوردین. چطور واسه تولد معصومین یک روز هم به زور جشن میگیرین اما شهادت رو یکماه کشش میدید؟ همین کارا رو میکنید که جوونا از دین روگردون میشن.
درجواب اعتراض بقیه هم میگید اگه مادر خودت هم بود اینطوری عزاداری میکردی؟ بابا مسلمونای دوآتیشه، از خود پیغمبر مسلمونتر شمایید. آخه اون حضرت 1400 سال پیش فوت کردن نه همین دیروز که.
خدا هدایتتون کنه.
پاسخ ها
حسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
"من خودم عاشق حضرت فاطمه زهرا هستم"
" آخه اون حضرت 1400 سال پیش فوت کردن نه همین دیروز "
خدا شفا بده
مجنون
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
جالبه که به خودتون نام عاشق حضرت زهرا می دید و ادعا میکنید بهشون ارادت ویژه دارید در صورتی که هنوز نمیدونید چرا باید ایام بیست روزه ی فاطمیه باید هر سال با شکوه و عزای بیشتری بر پا بشه . من بهتون پیشنهاد می کنم سری به مراجع و منابع دینی بزنید تا با اهمیت امر بیشتر آشنا بشید قبل از اینکه ارادت و عشق واقعی رو تعصب نام بدید .
سجاد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
.یکی اینجا یه حرف درست زد . دمش گرم . به خدا نسل جوان دارن از این دین زده میشن و خبر ندارین . جناب مجنون . عشق واقعی در عزاداری و تو سر زدن و اینا نیست . شما خودت معنی عشقو نمیدونی . همین کار شما یه گناه محسوب میشه . گرفتن شادی دیگران در اعضای عزاداری برای شخص مورد علاقه خودمان . یکم بهش فکر کنید
پوریا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
1
2
به نظر شما واقعا بچه شیعه هایی که ذکر لبشون ائمه است،یه روز برای میلادشون جشن میگرن
اونا لحظه لحظه عمرشون با ذکرشون دارن خدا رو به خاطر آفریده ای چون خانم زهرا شکر می کنن جوری که در یک سال تعداد دفعات شکرشون از روز ها و ثانیه ها میزنه بالا بعد شما میگی بزور جشن میگیرین
اصلا این عزاداری ها میدونین واسه چیه واسه این که خودمونو صیقل بدیم تا از پسر فاطمه دفاع کنیم نه فقط 2 ساعت گریه و تمام.
بعدشم مادر ما فوت نکرد شهید شد میدونین چرا چون مسلمون 2 آتیشه اونجا نبود.
حرف آخر شما مگه برای عشقتون به خدا مقدار و سال و از این چیزا تعیین می کنید!!!!!!
عشق به بانوی 2 عالم و فرزندانش نه زمان 1400 ساله میشناسه نه مقدار.
ادامه پیدا میکنه تا به امید خدا غلامی فرزندش...
یا علی حیدر مدد
نوید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
2
1
روزی او خواهد آمد......
به خدایی که در همه ی مشکلاتمون به سراغش میریم و در خوشی ها فراموشش می کنیم التماس میکنم که
به آبروی حضرت زهرا سلام الله علیها بانوی دو عالم شرمنده فرزندشان آقا صاحب الزمان نشویم
ان شا الله
خاطره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
1
4
سلام .داريد چكار ميكنيد.معلومه ؟از سر لجبازي به همديگه باعث ميشيد فقط به ائمه توهين بشه؟واقعا اشكمو درآورديد .هركسي به اندازه هرچيزي كه ارادت داره به فاطمه زهرا (ص)واسه شهادتش ناراحت باشه و سعي كنيد دنيا رو آماده ظهور آقامون كنيم .كاش ميومدو نجاتمون مي داد.واسه ظهور آقامون صلوات
سامان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
1
3
سلام من کلا با نظر مجید موافقم .به جای گریه و زاری یه کم مواظب رفتارمون باشیم اسلامی باشه .بر فرض که یک ماه هم گریه کردیم ولی وقتی فقط ظاهری بود چه فایده این طوری می شه که خیلی ها از اسلام زده می شن چون اون و دین شادی نمی بیبنن واله بهترین دینه فقط ای کاش این همه افراط نبود . یا زهرا
سامان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
1
1
سلام من کلا با نظر مجید موافقم .به جای گریه و زاری یه کم مواظب رفتارمون باشیم اسلامی باشه .بر فرض که یک ماه هم گریه کردیم ولی وقتی فقط ظاهری بود چه فایده این طوری می شه که خیلی ها از اسلام زده می شن چون اون و دین شادی نمی بیبنن واله بهترین دینه فقط ای کاش این همه افراط نبود . یا زهرا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
1
3
باسلام
خیلی خوبه که ما برای خانم فاطمه زهرا عزادار باشیم اصن چرا یه دهه یک عمر باید برای مظلومیت ایشان عزادار و محزون باشیم ولی دوستان از اول ایام فاطمیه دو تا سه روز بوده نه دو دهه در واقع 13 14 و 15 جمادی الاول و 1 2 و 3 جمادی الثانی این تندری ها شاید خدا نکرده نتایج بدی داشته باشه
یا علی
سگ عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
3
1
همتون برید بمیرید بمیرید با این اعتقادا اعتقادا اعتقادا با این اعتقادای ضعیفتون و حرفای خیلی بی ربط و نسبت دادن بعضی کلماتی که فقط در شعن امیرالمومنینه.....آخه چطور میتونید شادی کنید وقتی امام زمان از غصه این روزا در . . . . .اللهم عجل لولیک الفرج....جوابی ییزی اقام ابالفضل ورر.....یا حیدر (علیه السلام) مدد
مجنون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
2
2
طبق نظر تمامی مراجع باید شئون ایام فاطمیه در تقارن با ایام نوروز تماما رعایت شود و صدا و سیمای جمهوری اسلامی همانطور که از اسمش پیداست ربطی به ارمنی و زرتشتی نداشته و لازم است فاطمیه گرامی داشته شود . ملت ایران شیعه نشین بوده و فاطمیه جزو عزاداری های مخصوص ما ایرانیان و شیعیان است .(...)
کارشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
0
3
با سلام به همه : قطعا در ایران ما کسی مخالف با احترام و عزاداری برای حضرت زهراء س نیست اما کمی دقت کنیم اعمال و رفتار برخی از هیاتی ها است که سوادی هم ندارند و نظر می دهند و مدام به دنبال مناسبت سازی برای برگزاری مجالس عزا هستند چند سال پیش عده ای خواستند برای بی بی دهه گی مجلس بگیرند که از رهبری اجازه خواستند ایشان فرموده بدو که مجالس دهه گی مختص ابا عبدالله الحسین است این دو ده عزا گرفتن کار مداح هاست البته برخی هاشون که به پول و شهرت برسند تازه الان که دو ماه محرم و صفر را عزاداری می کنند در سنت ائمه نبوده و خود امام رضا ع در پایان روز عاشورا بساط عزاداری را جمع می نمود
fati
|
Kuwait
|
۰۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
3
0
سلام.یعنی واقعا واسه اونایی که مخالف ایام فاطمیه وعزاداری هستن متاسفم آخه نامسلمونا شما وقتی یکی ازعزیزاتو ازدست میدی تاچندوقت مشکی میپوشی چند وقت عزاداری میکنی جشن نمیری شادی نمیکنی حالاسختته واسه چندروز واسه بی بی دوعالم حضرت زهرا(س)عزاداری کنی وشادی نکنی؟؟؟میمیریدشادی نکنید؟؟؟؟ماهرچی داریم از اهل بیت داریم اونوقت...یازهرا مارو ببخش مادر قربون پهلوی شکستت
یا صاحب الزمان(عج)مهدی جان مارو ببخش آقاجان...ماروببخش...اللهم عجل لولیک الفرج...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
شما لظفا اسمتون رو درست بنویسید فاطی در شان اسم فاظمه نیست اگه هم اسمتون فاطی هست به نطرم تغییرش بدید
کیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
0
1
بدانیم که حضرت صدیقه معصومه (س ) که وجود نازنینشان حجت امامان شیعه است به شهادت رسیدند و در صورت اختلاف در برگزاری مراسم عزا رجوع به نظر مراجع تقلید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
0
4
به اطلاع همه برسانم ایام فاطمیه اول 23اسقند تا 3 فروردینه وایام فاطمیه دوم از 12 تا 22 فروردینه پس تو ایام نوروز همش فاطمیه نیست که به صدا وسیما گیر میدین.
یونس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
1
0
هرکسی روتوی قبر خودش میخابونن اما خوش به حال کسی که بی بی فاطمه زهرا رو داشته باشه تو اون روزای بی کسی که او دختر پیغمبر و همسر علی ومادر حسین وامام زمانه اونا نیاز به عزاداری ما ندارن ما نیاز داریم هر کسی هم نیاز داشته باشه عزاداریشو میکنه کسی که نیاز نداره نکنه خود بی بی هم از این دعواها خوشش نیاد شاید
مونس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
1
4
به گزارش گروه فرهنگی"ره به ری" : استفتائ از آیت الله مکارم شیرازی و پاسخ ایشان به آن را در ادامه مشاهده می کنید:
محضر مبارک مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی(دامت برکاته(
با اهداء سلام و تحیت؛
نظر مبارکتان را نسبت به برگزاری مراسم جشن عیدانه در فروردین ماه سال 1393 که بعضی از روزهای آن مصادف با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) می¬باشد، مرقوم فرمایید.
جمعی از مقلدین حضرتعالی
***
بسم الله الرحمن الرحیم
جواب: احترام ایام شهادت بانوی اسلام فاطمه زهرا (سلام الله علیها) بر همه لازم است بنابراین ایام فاطمیه اوّل 13، 14 و 15 جمادی الاولی (24، 25 و 26 اسفند 1392) و همچنین ایام فاطمیه دوم 1، 2 و 3 جمادی الثانی (12، 13 و¬14 فروردین 1393) باید به مراسم سوگواری آن حضرت اختصاص داده شود و از برکات آن بهره ¬مند گردند.
ولی در بین این دو ایام، برگزاری مراسم دیگر (با رعایت تمام موازین شرعی) مانعی ندارد. ضمناً انجام مراسم سال نو مانند دید و بازدید، خانه تکانی، نظافت و امثال آن نیز مانعی ندارد. همیشه در سایه لطف پروردگار و عنایت آن حضرت موفق باشید.
1392/12/15

تاریخ انتشار : « 1392/12/15 »
الهام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
0
4
سلام

اعتقاد هر کسی برای خودش مهمه و نباید مسخرش کرد،و از طرفی هر کسی رو هم تو گور خودش میذارن!!!
اما ما باید این چن روز رو محترم بشماریم..." بنابه عرف متدینین امسال از 23 اسفند92 تا 3 فروردین93 فاطمیه اول و از 12 تا 22 فروردین 93 فاطمیه دوم می باشد "
همین...
پس انقد سخت نگیرین...اونایی هم ک میگن اگه عزیزت از دنیا بره و ... خب عزیزمن عزیز هر کسی همون سال اوله ک انقد مهمه و سالگردش...قرار نیس ما کل ایام عید رو عزاداری کنیم!
حتی مراجع هم گفتن عید امسال مثل سالای گذشتس،منهای 4روزش!
دیگه دیدوبازدیدو فیلم دیدن ک بی احترامی نیس!
و جالبتر از همه اینا اینه ک قدیمیا میگن اصن چن سال پیش ایام فاطمیه ای نبود...فقط همون چن روز عزاداری میکردن!
الهام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
0
1
سلام

اعتقاد هر کسی برای خودش مهمه و نباید مسخرش کرد،و از طرفی هر کسی رو هم تو گور خودش میذارن!!!
اما ما باید این چن روز رو محترم بشماریم..." بنابه عرف متدینین امسال از 23 اسفند92 تا 3 فروردین93 فاطمیه اول و از 12 تا 22 فروردین 93 فاطمیه دوم می باشد "
همین...
پس انقد سخت نگیرین...اونایی هم ک میگن اگه عزیزت از دنیا بره و ... خب عزیزمن عزیز هر کسی همون سال اوله ک انقد مهمه و سالگردش...قرار نیس ما کل ایام عید رو عزاداری کنیم!
حتی مراجع هم گفتن عید امسال مثل سالای گذشتس،منهای 4روزش!
دیگه دیدوبازدیدو فیلم دیدن ک بی احترامی نیس!
و جالبتر از همه اینا اینه ک قدیمیا میگن اصن چن سال پیش ایام فاطمیه ای نبود...فقط همون چن روز عزاداری میکردن!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
0
2
باسلام
ای کاش در همه کارها حتی عذاداری اهل بیت میانه روی پیشه میکردیم و با برگذاری دو مراسم سه روزه اما در خور منزلت بی بی جلوی بسیاری از حرمت شکنی ها رو هم میگرفتیم فکر میکنم چهل روز عذاداری برای اکثر مردم سنگین باشه
عزیز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
0
2
التماس دعا
زهرا عباسی 11 ساله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
0
1
برنامتون واسه ی عید وایام فاطمیه چیه؟لطفا بنویسید
علی علیزاده 17ساله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
0
1
با مقارن شدن ایام فاطمیه با نوروز امسال شاید اونطوری که دلمون می خواهدجشن نگیریم وشاد نباشیم اما نوروز امسال برای من بهتر از نوروز سالهای دیگه است
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
0
1
ممنون از حسن توجهتان ، بله حضرت زهرا سلام الله علیها یکی از 14 معصوم می باشند . هر حکومتی برای خود اساسی دارد و ماموریتی و ماموریت ما هم آماده سازی برای حکومت صالحان می باشد ان شاالله آبروی کشورمان را مسلمانان کشورمان در پیشگاه حضرت ولی عصر حفظ نمایند .
سپیده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
0
4
ایام نوروز ,ایام دید و بازدید و سر زدن به بزرگان و فامیل و دوستان است یعنی صله رحم که سفارش پیامبر ما است و منافاتی با ایام فاطمیه ندارد چرا یاد نمی گیریم که با حرفهامون اینقدر دل همدیگر را سوراخ نکنیم وموجب ازار همدیگر را فراهم نکنیم اگر در زندگی اهسته و پیوسته و همراه با تعقل روزگار را بگذرانیم فکر می کنم دنیا و در نهایت اخرتمان بهتر رقم خواهد خورد
پاسخ ها
مجید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
منم با نظرت موافقم... اگه به هم احترام بگذار یم ودل کسی رو نشکونیم صله رحم کنیم وحرف سنجیده وبدون بغضو کینه بزنیم فاطمه از ما راضی هستن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
1
2
السلام علیک یا فاطمه زهرا شهادت بانوی عالم حضرت فاطمه زهرا بر عموم شیعیان تسلیت باد
یک دل شکسته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
0
1
سلام.به همه دوستای گلم با ارزوی اینکه بی بی خودمون که سال جدید مصادف با سالروز رحلتش هست تو این سال جدید همه جون ها رو به راه راست هدایت کنه چرا با هم بحث کنیم ما عید که جشن میگریم چه کار میکنیم ؟ جز اینکه الان خواهر وبرادر سالی یکبار اونم تو همین عید صلیه رحم میکنن وبه دیدن هم میرن چه کار میکنیم ؟ جز اینه دل پدر مادر پیر مون وکه همه سال چشماشون به در که پچه ها با نوه هاشون رو ببین چه کار میکنیم؟ عید ما چشن نمیگریم به احترام امام علی به دیدن فامیامون میریم ویادی ازشون میکنیم
علی
|
United States
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
2
1
کاسه داغتر از آش که میگن شمایید!
پاسخ ها
علی علیزاده 17ساله
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
جوجه ای که در داخل تخم مرغ است هیچ خبری از دنیای بیرون ندارد و تا تخم مرغ را نشکند ودنیارو نبیند(بی خودی درباره ی دنیا نظر می دهد)
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
1
5
فاطمه یعنی تمام هستی ام........
بحث اول:
ببخشید اون کیه کدوم کاربر نوشته(سگ عباس)آخه جانم این مدل حرف زدن و گفتمان یعنی چه!؟سگ کوی زینبم...سگ عباسم...من واق واق کنانم برایش ....وووو اینا یعنی چه؟عباس مرید میخواد جانم سگ عباس بودن یعنی چه؟؟؟!!!خدا وقتی انسان رو افرید به خودش تبریک گفت"فتبارک اله احسن الخالقین"برادر راه عباس و حسین ووووو.....برو اون....بودن پیشکش. بعضی افکار واقعا جای سوال داره.سطحی نباشیم
بحث دوم:
باور کنید اسلام زیاد سخت گیر نیس که اینا این همه سختش میکنن میگن اسلام دین کاملی هس.پس اگه کامله نباید هیچ کم وکاستی توش باشه.اسلام با موسیقی شادی مخالف نیس.اله جمیل ویحب الجمال خدا زیبایی رو دوس داره پس زیبا بگرد زیبا زندگی کن زیبا بپوش زیب حرفبزن.فکر کن.راه برو....میگه شاد باش پس بخد و دیگران رو بخندون الته مسخره نکنیا.هرکس مومنی را بخنداند خدادوستش دارد.پس شاد باش و خنده کن.مومن کسی است که د رعزای ما عزا دار و در شادی ما شااااااااااد باشد.و در ضمن اسلام بیشتر روی قسم دومی تکید داره.تا جایی که میگه به دل وقلب خود غصه وناراتی راه ندهید شاد باشید مومن من باید با روحیه شاد و سرحال وخندان باشه از اول روز تا اخرش تمام لحظه ها باید شاد باشید .من تو (ما)اگه شاد و سرحل باشیم به همه با دید مثبت می اندیشیماصلا دوس داریم کار همه رو راه بندازیم.باروحیه سرکار .سرکلاس توی اه سر رانندگی وووووحاضر میشیم و خودتون می دونید چه میشه
بحث سوم:
عزای فطمه و امامانمون رو احترام بذاریم ولی ب سخنانشون و افکار و طرز زندگیشونم نگاهی کنیم بد نیس
اقایون صدا سیما عزای امامانمون رو اگه این قد روش برامه میذارید تولداشونم حساااااااااااابی جشن بگیرید
علی علیزاده 17ساله
|
United States
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
0
1
داش مجید دمت گرم
رها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
0
3
به نام خدا

حکم انجام رسومات عید در ایام فاطمیه

صبح قزوین : امسال بخشی از عید مصادف با ایام فاطمیه است و ممکن است این سوال پیش بیاید که پرداختن به آداب و رسوم عید در این ایام چه حکمی دارد؟

حجت الاسلام ناصرخانلو کارشناس احکام دفتر پاسخگویی به شبهات دینی حوزه علمیه قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار صبح قزوین، حکم خرید آجیل و شیرینی و دیدوبازدید در ایام فاطمیه را با استفتاء از دفتر مراجع به شرح زیر اعلام کرد:
آیت الله خامنه ای (دام ظله) فرمود: سه روز ۲۳،۲۴،۲۵اسفند و سه روز۱۲،۱۳،۱۴فروردین ایام فاطمیه است که در این ۶روز از شادی و هر آنچه موجب خوشحالی است پرهیز گردد و مابقی روزها اشکال ندارد.
استفتاءاز دفتر ایشان ۱۰/۱۲/۱۳۹۲
آیت الله مکارم شیرازی (دام ظله) فرمود: سه روز ۲۳،۲۴،۲۵اسفند و سه روز۱۲،۱۳،۱۴فروردین ایام فاطمیه است که در این ۶روز از شادی و هر آنچه موجب خوشحالی است پرهیز گردد و مابقی روزها جشن گرفتن با رعایت موازین شرعی اشکال ندارد.
استفتاءاز دفتر ایشان ۸/۱۲/۱۳۹۲
آیت الله سیستانی (دام ظله) فرمود: سه روز ۲۳،۲۴،۲۵اسفند و سه روز۱۲،۱۳،۱۴فروردین ایام فاطمیه است که در این ۶روز از شادی و هر آنچه موجب خوشحالی و هتک حرمت است پرهیز گردد و مابقی روزها اشکال ندارد.
استفتاءاز دفتر ایشان ۸/۱۲/۱۳۹۲
آیت الله شبیری زنجانی(دام ظله) فرمود: سه روز ۲۳،۲۴،۲۵اسفند و سه روز۱۲،۱۳،۱۴فروردین ایام فاطمیه است که در این ۶روز از شادی و هر آنچه موجب خوشحالی است پرهیز گردد و مابقی روزها اشکال ندارد.
استفتاءاز دفتر ایشان ۸/۱۲/۱۳۹۲
” با همکاری دفتر پاسخگویی به شبهات دینی حوزه علمیه استان قزوین”
انتهای پیام/۲۰۰۲/خ
(...)
REZA
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
3
1
آقا جون مادرتون هی هر سال 10 روز بهش اضافه نکنین...
از 4 تا 14 فروردین ایام فاطمیه است دیگه...
حالا اگه کسی دوس داره واسه بی بی کل سالم عزاداری کنه اجرش با خدا ولی لطفا واسه مردم نسخه نپیچین لطفا...
غلام حضرت زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
1
0
یا فاطمه الزهرا...
یه سوالی داشتم تو محله ی ما 2فروردین عروسی هست اگه شرکت کنیم مشکل هست آیا
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
1
1
یک عید که قابلی ندارد بیبی صد عید فدایت مادر
رقیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
2
1
سلام نمیدونم داریم به کجامی ریم ؟??؟باید منت بکشیم لیاقت عزاداری بی بی رو داشته باشیم نمیدونم چرا مردم حرمت نگه نمیدارن؟؟بعد میشینیم دعامیکنیم امام زمان بیاد !آخه ما که تحمل یه کم عزاداریو نداریم چطور میخوایم مثلا سرباز آقا باشیم؟؟!بخدا بی بی آدم معمولی نیس که براش 1روز عزارم زیاد میدونی....اللهم عجل لولیک الفرج
حسین اسلامی ابهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
1
1
جانم فدای حضرت زهرا سلام الله علیها،زندگی ما مدیون زهرا و اولاد زهراست
david
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
0
3
آقا ما نمیتونیم در این مورد تصمیم بگیریم الان نظر علمای اسلام را میگذارم بخوانید و خودتان تصمیم بگیرید

متن استفتاء(حضرت آیت الله مکارم شیرازی): «نظر مبارکتان را نسبت به برگزاری مراسم جشن عیدانه در فروردین ماه سال 1393 که بعضی از روزهای آن مصادف با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) می­ باشد، مرقوم فرمایید.»

پاسخ: «احترام ایام شهادت بانوی اسلام فاطمه زهرا (سلام الله علیها) بر همه لازم است بنابراین ایام فاطمیه اوّل 13، 14 و 15 جمادی الاولی (24، 25 و 26 اسفند 1392) و همچنین ایام فاطمیه دوم 1، 2 و 3 جمادی الثانی (12، 13 و ­14 فروردین 1393) باید به مراسم سوگواری آن حضرت اختصاص داده شود و از برکات آن بهره ­مند گردند.

ولی در بین این دو ایام، برگزاری مراسم دیگر (با رعایت تمام موازین شرعی) مانعی ندارد. ضمناً انجام مراسم سال نو مانند دید و بازدید، خانه تکانی، نظافت و امثال آن نیز مانعی ندارد.»
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
0
2
سلام به همگی.آقایان مرجع تقلید گذاشتن برای چنین وقتی.اولا حتی اگر ده روز عزاداری باشه میان دو دهه چند روز فاصله هست.بعدم قرار نیست این ده روز کسی به بهانه عید شان حضرت فاطمه پایین بیاره.عید هیچ منافاتی با ایام 6 روزه فاطمیه ندارد
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
0
1
سلام بر تمامی شما عزیزان مسلمان
هشدار...! هشدار...!شیطان حضورش پر رنگ است، مواظب باشیم...
همه هم دلیم اما شیطان به راحتی اختلاف انداخت و موجب شد ما اینجور به هم جواب های تند بدیم...
همه موقع بحران وارد عمل میشیم انشاالله...
سالی فاطمی و خوش و پرخیر و برکتی داشته باشید
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
1
1
سلام به همه ی کسایی که این ایام عزادار هستن.
بعد ازشهادت پیامبر(ص) جریان ثقیفه پیش اومد که (...) در خونه ی خانم حضرت زهرا رو آتش زد ومیخ به پهلوی خانم اصابت کرد.تا 75روز بعد از شهادت پیغمبر که ایام فاطمیه اول هستش حال حضرت فاطمه بهبود پیدا کرد اما در همون زمان جریان فدک وجانشین شدن (...) پیش اومد .که خانم فدکیه که مهریشون بود رو از (...) گرفتن.وقتی (...) متوجه شد به مسجد رفت و به خانم سیلی زد ودوباره به پهلوی خانم ضربه زد.که حتی خود (...) در نامه ای گفت از ضربه دیگه فاطمه بلند نشد.و95 روز بع از شهادت پیغمبر که ایام فاطمیه دوم باشه خانم به شهادت رسیدن.چون در زمان دقیق شهادت بین سنی و شیعه اختلاف بود این فاصله ,(95 و75) روز بعد از شهادت پیغمبر رو ایام فاطمیه قرار دادن.
این عید به نور فاطمیه زیباست روزی تمام سال من با زهراست
بابردن نام فاطمه فهمیدم سالی که نکوست از بهارش پیداست
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی ویرایش شد
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
1
1
وحید (...) ما14تامعصوم داریم حضرت زهراجزواون14تاس نمیدونستی بدون
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی ویرایش شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
0
0
اللهم عجل لولیک الفرج
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
0
1
سلام به همه بچه شیعه ها
خدارو شکر میکنم که حداقل لیاقت این رو داشتم که اسم بچه شیعه بودن رو به دوش بکشم،مشکل ما شادی عزادار بودن نیست مشکل ما مسایل دیگه ست،همه ما میدونیم آب جو حرام وعین نجاست است اما ماءالشعیر بر سر سفرمونه،گوشت مردار نجسه اما گوشت برزیلی بدون هیچ کارشناس اسلامی ذبح میشه ومیاد تو سفرمون بماند حالا تو کشتارگاهامون چه اتفاقاتی میفته،از همه مهمتر توی یه مملکتی که مردمش شیعه ست باید برادر بگیم به امتی که پهلوی مادرمون رو شکستن،فرزند امیرالمومنین علیه السلام روشهید کردن،گستاخیشون به جایی رسیده بود که شمشیر بر گردن فاتح خیبر گذاشتن،و...
همان امت تخم نفاقی در دل اسلام کاشت که جز بدست قائم به امر خدا امام عصروزمان حضرت مهدی موعود(عج) بدست هیچکس درست نمیشه،الهم عجل لولیک الفرج
امیرحسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
0
1
سلام بربانوی پهلوشکسته ام ابیهاحضرت زهرا(س)
من فکرمیکنم می تونیم هم حرمت حضرت زهرا وامام زمان رونگهداریم هم به تفریحات سالم برسیم واین مساله نه تنهابرای ایام فاطمیه بلکه برای همه ی زمانها است .هیچ معنی نداره برای تفریح خودمون باخودخواهی وبی اخلاقی مزاخم دیگران بشیم وخواب وآسایش روازدیگران بگیریم
کیانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
1
0
سلام دوستان این حرفا چیه این امل بازی ها رو جمع کنین راست میگن دیگه بابا بذار هر کاری دوست دارن بکنن نقی که خوبه شبکه نمابش فیلم تایتانیک رو پخش کرده تو خیابونا صدای دیپس دیپس ماشینا گوشو کر میکنه...........
بودجه فرهنگی و راهیان نور قطع شده به لطف برخی سیاست مداران بلند پایه ..........
الهی قربون اقا برم که امسال سال فرهنگ نامیده
یاعلی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
0
0
با سلام نباید به مخالفین دشنام داد تا آنها به مقدسات ما توهین نکنند ولی حکم خدا باید چنان اجرا شود که کسی به مقدسات جرات توهین کردن نداشته باشد بسیاری از نظرات بر اثر لقمه حرام است البته مسئول سایت هم یقینا یا جاهل است یا عامداً خیانتکار است که برخی صحبت های که بی ادبی به محضر مولی است را به معرض نمایش میگدارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
0
0
والله ما یه پسر همکلاسی یزدی داریم که شدیدا مذهبیه یعنی خیلی تندرو هستش بعد یادمه از وسطهای اسفند سیاه یپوشیده بود.ولی بعدش که گفت که تو ایام عید قراره برن خواستگاری یه مورد محجبه وهمه چی تمام .اونوقت من نفهمیدم اون شرکت تو مداحی وسنگ عزاداری به سینه زدن چی بود این خواستگاری تو ایام فاطمیه چی بود.در ضمن به همه ماها میگه غربزده وبی دین وایمان .آخرش ما نفهمیدم ....
یازهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
0
1
یا صاحب الزمان خودت مارو ببخش
رقیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
0
0
مااااااااااا کلاااااااااا داریممممممم راهوووووووو اشتباهههههههههه میریریمممممممم برید صحبتای علی خلیلی رو ببینید بعد ببینید کجاییم ما؟؟؟؟!!!!
شاهین
|
United States
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
0
0
عشق فقط عشق خدا نه غم داره نه جدایی
فلورا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
1
0
همه ي اين حرفا برا همه مفيده مرسي
محراب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
0
0
خیلی قشنگ بود اما اگر بازی انلاین می زاشتی قشنگ تر می شد
نا شناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
0
0
سلام، من نمی دونم چرا ما به جای اینکه که از فرصت ها برای ترویج شعائرمون استفاده کنیم ودنبال قالبهای جدید بگردیم که همه مسلمونها استقبال کنند الکی با هم دیگه بگو مگو می کنیم.!! ایام نوروز امسال رو میشه با نشاط معنوی همراه کرد. اصلا اصل نشاط یعنی همین.. مثلا شور معنوی ایجاد کردن. نذری تو خیابونها دادن، نوشتن جملات تسلیت در روی ماشین ها، هیئت ها رو به طبیعت بردن، دسته راه انداختن در پارک ها و مراکز تفریحی و خیلی چیزهای دیگه با ور کنید همه ی اون کسانی که به نوعی ساز مخالفت زدن همه شون پایه کار تبلیغ شعائر اسلامی هستند. همه ما شور و شعور رو در تاسوعا و عاشورا دیدیم پس چرا فکر می کنید تازه فاطمیه از یه لطافت خاصی بر خورداره که دل سنگ هم می شکنه...الهم العن الجبت و الطاغوت
دوستان سپیدار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
0
0
بنابه عرف متدینین امسال از 23 اسفند92 تا 3 فروردین93 فاطمیه اول و از 12 تا 22 فروردین 93 فاطمیه دوم می باشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
0
0
من واقعا واسه کسایی که درمورد حضرت فاطمه این طور صحبت می کنن وفقط به فکر شادی خودشونن از خود خانم می خوام که از خدا واسه این جور آدمای بی لیاقت طلب آمرزش کنند.شما ها مثلا اسمتون مسلمون؟اصلا دین وایمان دارین؟من به جای شما دارم از خانوم،از امام زمان خجالت می کشم.امیدوارم خودش بیاد و به راه راست هدایتتون کنه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
0
1
اصلا چرا باید فاطمیه رو با اون ارزش رو با نوروز مقایسه کرد یه عده دنبال اینن ک موقعیت پیدا کنن الکی شاد باشن هر کسی ارزشای خودشو داره با همونام محشور میشه (یا علی)
مری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
0
0
سلام. ببخشید میخواستم ببینم دهه ی فاطمیه ی اول و دوم در سال93 و 94 چگونه است؟
ما قصد برگذاری جشن عقد در روز 24 اسفند 93 رو داریم! در ایام گناه و دهه فاطمیه که نیست؟!!!

خیلی ممنون! واقعا ممنون میشم اگه هرچه زودتر جواب منو بدید!
رقیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
0
0
من شنیدم عقد تواین ایام مبارک نخواهد بود....خدایه سریارم هدایت کنه ..چون خواب نیستنا خودشونو به خواب زدن
رقیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
0
0
مری جان حتما صرف نظر کنید چون اگر (...) بخونید متوجه میشید پارسال عید فاطمیه بود چ برسه به امسال ...همین تیتر خبر بالاروسرچ کن یکی مونده به آخر صفحه نوشته همه سریاله طنزند اونو انتخاب کن...موفق وخوشبخت باشید التماس دعااا
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی ویرایش شد
اکرم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
0
0
ببخشید مادرتاریخ۲۴اسفند ۹۳جشن عروسی در پیش داریم ایا در ایامه فاطمیه محسوب میشود وگناه است لطفا جواب دهید ممنون
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
به نام خدا/ با سلام به همه دوستداران اهل بیت( ع) آقا وحید شما اول به کلاس ادب برو بعد در مورد حضرت فاطمه ( ع) صحبت کن! تا یاد بگیری اسامی ائمه ومعصومین علیهم السلام رو چه طور بنویسی چه برسه که به زبان بیاری! بعد هم صله رحمی که فقط در ایام نوروز باشه به دردخودت میخوره شمامیتونی یک سال به اقوامتون سر بزنید همه مسائل شخصی خودتونو با دین واهل بیت قاطی نکنید کسی که در طول سال و عمرش به حضرت زهرا( ع) ارادت داشته پس ۱۴ روز براش چیزی نیس ! امیدوارم مسبب شادیاتون سفراتون خوشی هاتون خود اهل بیت ( ع) باشند۰ یا زهرا اشفعی لنا عندالله
امیرحسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
0
0
قربون مظلومیتت یا فاطمه (س)

ماحاظر نیستیم به خاطره تو 10 20 روز عزادار باشیم حتی شده به خاطره امام زمانمون


آقا بیا
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
0
0
سلام
زیاد افراط نرید.
کسی که مادر ندارد ایام فاطمیه را به خوبی درک می کند.
ایام پیش رو را بر شما و به محضر آقا امام زمان (عج) تسلیت.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
0
0
اقا دوست داشتی پیام بزار تو این جمهوری اسلامی شما من پول لازمه حاضرم نزول ربا هم بدم شما گیر دادید نقی پنجعلی را نشون میده یکی به (...) بگم یه جون پول لازمه
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی ویرایش شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
0
0
اقا دمتون گرم معلوم سایت توپی هستید میدونم مشکلات ربطی به شخص خاصی نداره مردم انصاف از دست دادند . ایام فاطمیه جست جو کردم خوردم به سایتتون برام دعا کنید خیلی داغون شدم اخه بذهکارم .
مولا علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
0
0
برای همتون متاسفم . . . . مادر مرده عید ندارد
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
0
0
نوروزعشق است
حسین
|
United States
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
0
0
کلا مملکته هم خوب و هم بد داریم ولی چقد عزاداری اخه خود حضرت فاطمه ص هم اینجوری حاضر نیستن براش عزاداری کنن .. عید یعنی عید یعنی شاد بودن نو بودن پس مسولان عزیز اون روزای که تعطیل بیخود کردن رو بزارن ایام فاطمیه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: