به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۲۱۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۸
باتوجه به نکات مطرح شده و سنتی که همه ساله بین شیعیان ترویج داشته و بر عظمت و شکوه آن نیز افزوده شده است، ایام فاطمیه امسال از شنبه 24 اسفند 1392 آغاز و تا 14 فروردین 1393 ادامه خواهد یافت
خیبرآنلاین" - بحث تداخل ایام فاطمیه و آغاز سال جدید که نوروز نامیده می شود، بحث این روزهای رسانه ها و مردم شده است.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی "خیبرآنلاین"، برخی افراد بر محدودکردن ایام فاطمیه در دو، سه روز حول روز شهادت حضرت زهرا(س) که به فاطمیه دوم شهرت دارد، بسنده می کنند و عده ای دیگر،  نظر متفاوتی در این زمینه دارند.

براساس این گزارش، تعداد معدودی نیز هستند که البته علیرغم هیاهوهای رسانه ای در این زمینه و تکرار این شبهه که شیعه، ملت گریه است، می کوشند تا به زعم خود در رابطه میان محبان و آل الله(ع) خدشه وارد کنند و البته کمیت و کیفیت این جماعت بسیار اندک است.

"خیبرآنلاین" در روز 26 بهمن با انتشار مطلبی نوشت: "امروز گفتیم تا فردا نگویند نمی دانستیم؛ سراسر نوروز 93 مقارن با ایام فاطمیه است" و طی آن به برنامه ریزان، به ویژه مسئولان صداوسیما یادآوری و تذکر داد تا در چیدمان برنامه های خود به این اصل مهم دقت کنند که سراسر نوروز امسال با ایام عزای اهل بیت(ع) متقارن شده است.



در ذیل همین مطلب، مخاطبان گرانقدر نظرات و دیدگاه های خود را مطرح کردند و البته بازتاب آن نیز در سایر رسانه ها متفاوت بود. برخی از آن استقبال کردند و برخی دیگر با اهدای القابی مانند خشک مقدس و...، واکنش انتقادی نشان دادند.

با این همه، به جهت آنکه در مسیر اسلام و انقلاب، باید تنها به وظیفه و تکلیف نگریست، در این نوشتار، به بیان برخی دیدگاه های علما و مراجع گرانقدر پیرامون ایام فاطمیه پرداخته می شود و البته یادآوری این نکته ضروری است که اولا در دین اجباری نیست، ثانیا افراد در هر زمینه ای اختیار دارند، هرچند در روز واپسین راجع به چگونگی استفاده از اختیارشان مورد سوال و مواخذه قرار می گیرند، ثالثا بر مدیران فرهنگی و برنامه ریز کشور، به ویژه مسئولان رسانه ملی، رعایت دغدغه های مراجع گرانقدر، علمای بزرگوار و جامعه ارزشی کشورمان یک فرض واجب است چه آنکه مسئول رادیو و تلویزیون حکومتی هستند که نام اسلامی بر آن نقش بسته و به همین جهت، نباید تنها به فکر الگوبرداری تشابهی از برنامه های رسانه های غیردینی ماهواره ای باشند، بلکه باید نسبت به داشته های خود و ویژگی های متمایز تلویزیون جمهوری اسلامی تاکید مضاعف نمایند و آن را به عنوان یک الگو به جهان خارج صادر کنند.

و اما نظرات مراجع تقلید و علما راجع به ایام فاطمیه:

* امام خامنه ای: خداوند خواست که مردم بیشتر به یاد مادر ما باشند

حضرت امام خامنه ای در پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال 1392 و در شرایطی که روز شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) (فاطمیه اول) مصادف با 5 فروردین شده بود، در ابتدای بیاناتشان، علاوه بر ذکر صلوات خاصه حضرت صدیقه(س)، فرمودند: "به هممیهنان عزیزمان عرض می‌كنم توجه داشته باشند كه ایّام فاطمیه در اواسط روزهای عید است و تكریم و احترام این ایام برای همهی ما لازم است".

و این جمله ولی امر مسلمین دلالت بر این نکته دارد که از 13 جمادی الاولی، ایام عزاداری به مناسبت شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) (ایام فاطمیه) آغاز می شود.

همچنین، حجت الاسلام ادیب یزدی، از واعظان مشهور تهران، در یکی از سخنرانی های سال گذشته خود به ذکر خاطره ای از امام خامنه ای پرداخت. وی گفت:
"یادم می آید یک روز در محضر رهبر عالیقدر انقلاب بودم یکی از آقایان سوال کرد درباره شهادت حضرت فاطمه(س) بالاخره 75 روز بعد از رحلت صحیح است یا 95؟ رهبر عالیقدر پاسخ واقعا حکیمانه ای دادند و فرمودند: «برای شما چه فرقی می کند کدامیک صحیح باشد خداوند خواست که مردم بیشتر به یاد مادر ما باشند و بیشتر برای مادر ما عزاداری و بیان فضائل ایشان را بکنند»".

جمله حکیمانه ولی امر مسلمین درباره ایام فاطمیه به زیبایی به زمان و چگونگی حفظ حرمت این ایام اشاره می کند.

* آیت الله العظمی نوری همدانی: برنامه های تلویزیون ایام فاطمیه را تحت الشعاع قرار ندهد

حضرت آیت الله العظمی حسین نوری همدانی، مرجع تقلید بزرگ شیعیان، نیز سال گذشته و در شرایطی که ایام فاطمیه از 5 فروردین آغاز می شد، در توصیه ای به مسئولان رسانه ملی تاکید نمودند: "ایام نوروز امسال با ایام فاطمیه مصادف است، به صدا و سیما توصیه می‌کنم مبادا طوری برنامه‌ریزی کنند که برنامه‌های تلویزیون، ایام فاطمیه را تحت‌الشعاع قرار دهد و مردم از این مساله غفلت کنند".

این سخنان معظم له به خوبی اهمیت حفظ حرمت ایام فاطمیه و نیز توجه مسئولان فرهنگی و رسانه ای کشور به این مساله را مورد تاکید قرار داده است.

* آیت الله العظمی مکارم شیرازی: ایام فاطمیه 20 روز است

حضرت آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی، مرجع تقلید بزرگ شیعیان، در پاسخ به پرسشی راجع به زمان ایام فاطمیه اینگونه پاسخ داده اند: "در مورد سالروز شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) دو روایت است یکی اینکه ایشان 75 روز بعد از رحلت پیغمبر اکرم (ص) به شهادت رسیدند که می شود 13 جمادی الاول و دیگری اینکه 95 روز بعد از رحلت پیغمبر به شهادت رسیدند که می شود 3 جمادی الثانی و طول این 20 روز را ایام فاطمیه نامیده اند".

پاسخ معظم له نیز کاملا روشن و آشکار است و احتیاجی به هیچ تفسیری نیست.

* آیت الله العظمی وحید خراسانی: ایام فاطمیه از 13 جمادی الاول آغاز می شود

حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی، مرجع تقلید بزرگ شیعیان، که درباره بزرگداشت ایام فاطمیه و تعطیل شدن روز شهادت آن حضرت (شهادت دوم) مجاهدت به یادماندنی نمودند و همه ساله، در آن روز با پای پیاده در دسته عزاداری دختر پیامبر اعظم(ص) حاضر می شوند، پیرامون این ایام گفته اند: "ایام فاطمیه روز ۱۳ جمادی الاول شروع می شود تا روز ۳ جمادی الثانی که تعطیل است و اوج سوگواری در آن روز است که توجه به آن روز سیره بزرگان از فقهایی همچون میرزای نایینی و مرحوم آخوند خراسانی بوده است".

معظم نیز بر تاریخ 20 روزه ایام فاطمیه تاکید نموده و بزرگداشت این ایام سوگواری را موردتوجه قرار داده اند.

* آیت الله العظمی صافی گلپایگانی: از 13 جمادی الاولی تا 3 جمادی الثانی ایام فاطمیه است

حضرت آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی، مرجع تقلید بزرگ شیعیان، هم مانند سایر مراجع بزرگوار، بر پاسداشت 20 روزه ایام فاطمیه تاکید نموده اند. معظم له در پاسخ به استفتایی پیرامون زمان این ایام به علت نامشخص بودن تاریخ دقیق شهادت شهیده مدینه، آورده اند: "نسبت به روز شهادت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا(س) قول‌های مختلفی ذکر شده است، لکن آنچه بیشتر مورد توجه علماء واقع شده است فاطمیه اول و فاطمیه دوّم در ماه جمادی الاول و جمادی الثانی است. شایسته است که شیعیان از روز سیزدهم جمادی الاول تا سوم جمادی الثانی سوگوار و با انجام مراسم عزاداری آن حضرت، ارادت و مودت خود را به اهل بیت (ع) اظهار و از انجام مراسمی‌ که موجب وهن مراسم شهادت آن حضرت است اجتناب کنند."

همانگونه که مشاهده می شود، اکثریت قریب به اتفاق مراجع عظام شیعیان راجع به ایام فاطمیه متفق القول هستند و این در حالی است که در بیوت اکثر این بزرگواران، به مانند سایر هیات های مذهبی کشور، از چند روز مانده به ایام فاطمیه، بیرق های عزا و سیاه برافراشته می شود و مجلس روضه و عزاداری منعقد خواهد بود و پایان عزاداری ها نیز تا چند روز پس از ایام فاطمیه ادامه می یابد.

باتوجه به نکات مطرح شده و سنتی که همه ساله بین شیعیان ترویج داشته و بر عظمت و شکوه آن نیز افزوده شده است، ایام فاطمیه امسال از شنبه 24 اسفند 1392 آغاز و تا 14 فروردین  1393  ادامه خواهد یافت و به این ترتیب، مجددا یادآوری می شود که سراسر نوروز امسال مقارن با ایام فاطمیه است؛ هرچند هیات های مذهبی و مردم مومن و خداجوی کشورمان، از چند روز قبل از آغاز ایام به پیشواز عزاداری ام السادات خواهند رفت.

شاید ذکر این مطلب از آیت الله شیخ خلیل مبشر کاشانی، شاگرد حضرات آیات عظام «بهاءالدینی»، سید «عبدالکریم کشمیری»، شیخ «جعفر مجتهدی» و «آقافخرتهرانی» در این موضوع خالی از فایده نباشد. وی در ایامی که شایعه زلزله در تهران به شدت رایج شده بود، اینچنین اظهارنظر کرد: "اگر آن شایعه صحت و مستند صحیحی داشته باشد، به برکت حضرت زهرا(س) این احتمال برطرف خواهد شد. ما یقین داریم که با دعای حضرت صدیقه طاهره(س) امنیت تهران برقرار است. زلزله در تهران از نگاه روایات محتمل است اما زمان آن معلوم نیست. در زمان‌های گذشته نیز بعضی بزرگان در عالم رویا و مکاشفه خبردار شده‌اند که در تهران زلزله خواهد شد و در مکاشفه دیگری دیدند که حضرت زهرا(س) دست‌های مبارک خود را به طرف آسمان بالا برده و دعا می‌فرمایند که خدایا عذاب را ازمردم تهران بردار، زیرا این مردم برای حسین من عزاداری می‌کنند".

نکته قابل توجه در این رابطه آن است که بیانات فوق، به معنای تعطیل کردن سنت حسنه نوروز و قطع شدن صله رحم و سنن رایج و شرعی در آن نیست؛ بلکه تاکید بر آن است که اولا حرمت عزای اهل بیت(ع) در ایام فاطمیه بر شیعیان فرض است و ثانیا، همزمان با آن، به برنامه های نوروزی با توجه به این ایام، پرداخته شود.

مساله فوق، طی چند سال گذشته و در تقارن نوروز با دهه عاشورا توسط عموم مردم و محبان اهل بیت(ع) در سراسر کشورمان به زیباترین شکل ممکن موردتوجه قرار گرفت و این شعر آذین بخش تمام مجالس حسینی ایران شد: محرم آمد و عیدم عزا شد...
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴۸
هموطن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
8
35
با سلام
به امید اینکه صدا و سیما طبق تفکرات عده کمی از افراد عمل نکند زیرا ما هر چه داشتیم و داریم از عنایات همین اهل بیت میباشد.
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
5
11
توی سایت آیت الله مکارم شیرازی این گونه نوشته:

حدود ایام شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها)

سوال: احتراماً محدوده دو دهه فاطمیه را بیان فرمایید و همچنین برگزاری مراسم جشن عقد و عروسی و امثال آن در این مدت چگونه است؟
پاسخ: سه روز 13 و 14 و 15 جمادی الاول و سه روز 1و 2 و 3 جمادی الثانی بنابر معمول به «فاطمیه» اختصاص دارد ولی در بین این دو برگزاری مراسم عقد و عروسی (با رعایت تمام موازین شرعی) مانعی ندارد.
فدایی بی بی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
5
12
حامدجان. من هم تو سایت ایشون رفتم و دیدم که هم متنی که خیبر نوشته اومده هم متن شما. در واقع میشه گفت ایشون متنی که شما نوشتین رو راجع به مراسم عقد و کار خیر نوشته اما متنی که خیبر نوشته را راجع به حدود ایام فاطمیه. بنابراین هم خبر خیبر درسته هم خبر شما.
بعدشم، حالا 20 روز به عشق حضرت زهرا جشن نگیریم، چی میشه؟
پاسخ ها
هادی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
البته حرف آقا حامد کاملا صحیح هستش ولی پاسخ تاکید بر این است با رعایت موازین شرعی.
البته اگه تو عروسی های امروزی یک ذره موازین شرعی رعایت بشه.
سلمانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
جشن کار آنان است که کار را بر او سخت کردند و غرق خون به دیدار پیامبر(ص) فرستادندش... کار خیر خیر است و هیچ وقت محدودیت ندارد اما چند عروسی ما بی گناه و با رعایت موازین شرعی برگزار می شود؟ ما کجا و زهرا(س) کجا زنده کردن راه او ناله م یخواهد نه عربده دوست من ...
سلمانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
3
6
بیاییم با سوگ جمعی او را که پهلونانه در برابر دنیای نامردمی ها ایستاد، یاری اش دهیم مگر نمی بینید بازدنیای امامت در محاصره ی ابلیسان قراردارد و شعله های شیعه سوزان، ما را و مزار فرزندان او را دوره کرده است و باز درندگان ما را چنگ و دندانی نو می نمایند؟ نمی بینیم که بر قلیلی که بر پیمان با پیامبر و خداوند وفادار مانده اند بند زده اند و به مسلخ می برندشان؟ ... آیا جوانمردی هست که این بانوی بی مانند را در این رسالت عظیم یاری کند؟ العیاذ بالله ما که باشیم که خود را از نوکرانِ سربازان فاطمه(س) بدانیم.. اگر لیاقتی داشتیم اکنون گرد فرزند دردانه اش بر زانوی ارادت گرد آن مزار بی نشان و شاید در محضر خود حضرت (س) ابراز ارادت می نمودیم .. لیکن بگویید گریه کنان فراهم گردآیند و نعره زنان خاطر خواه مولا جمع گردند تا ناله ای به سپاس برای یاس کبودش به آسمان بفرستیم و داغ او را به خدایش شکوه کنیم تا اقلا از تماشا کنندگان و طعنه زنان و هیزم آورندگان محسوب نشویم ... فاطمه ی زهرا(س) تک و تنها آن محاصره را او شکست و اما این محاصره، جز به دست فرزند او (عج) باز نخواهد شد... او را به نام مادرش فریاد کنیم تا بیاید ... یا صاحب الزمان الغوث و الامان بفاطمه بفاطمه بفاطمه (س)...
لیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
38
6
من نمیدونم چرا شماها بین شادی و غم،غمو انتخاب میکنید.در سال یه عالمه از این مراسما هست.محرم،رمضان،اون یکی دهه فاطمیه.ولی نوروز یکیه.توروخدا عید آریاییمونو خراب نکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
دوست من میگه طی عمر آدمی چند بار خداوند توفیق میده عید جشن نگیریم.بجاش عیدی از حضرت زهرا بگیریم... به خدا هرکس تو این امتحان سر بلند شد تا آخر سال زندگیش بیمه کرده.
مجنون الحسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
البته تقصیر شما نیست که اینطوری با این قضیه برخورد می کنید. علت اصلیش عدم شناخت کافی نسبت به سیددتنا الشهیده زهرای مرضیه است. به اعتقادات بر می گرده.
و اینکه : بهشت را به بها دهند نه به بهانه، عزاداری کردن تو روزای دیگه سال که چندان سخت نیست؛ هنر اونجاست که وقتی همه مست جشن و شادی های کاذب هستن، کسانی هم پیدا بشن و فقط به خاطر خدا دست از شادی های دنیایی بکشن و برای این بانوی بزرگوار عزاداری کنند.

و یه نکته اینکه:
اگه کسی بابای هشتاد، نود سالش فوت کنه، حاضر نیست به بهونه نوروز گریه نکنه که هیچ بره و شادی هم کنه
باز غربت حضرت زهراست که هنوز ایشونو مادر خودمون نمیدونیم...
ا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
جواب ابلحان سوكوت است
سید حمیدرضا نورانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
چه مغلطه بزرگی...شما اگه یکی از عزیزانتونو از دست بدید همزمان جشن تولدتونم باشه شادی رو انتخاب می کنید یا غم؟!!!
saman
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
ما آریایی نیستیم.ما شیعه ایم.گذشت اون دوران
جون داداش
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
شاید سال دیگه زنده نباشی برای مادرت عزاداری کنی...راستی!یکی از اسامی قیامت یوم الحسره اس!!
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
همه ضرت فاطمه را دوست دارند ؛ اما مگر ایشان امسل به رحمت خداوند رفته اند که انتظار دارید مردم سوگواری کنند؟! ... هزار و چهارصدسال گذشته است ، گرامیداشت یاد ایشان و عمل به مفاهیم والای انسانی مورد ایشان کافی است ؛ عده ای به بهانه ی حضرت می خواهند سبک همیشه سوگوار در زندگی را به دیگران تحمیل کنند.
فرشادرضایی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
نمیدونم که هستی واهل کجایی اما اجازه هم نمیدهم به اعتقادات تشیع بخوای اظهارنظرکنی بلاتشبیه بلاتشبیه یکی ازاقوامت به رحمت خدابره تا هفته یاتاچهل روزمشکی و این حرفا اوموقع حضرت زهراسلام الله علیها که بهانه ی خلقت هستی میباشد وروای ت داریم که حضرت امیرالمونین و پیامبراکرم خلق نشدندمگربه خاطرفاطمه
مجتبي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
2
5
سلام
سلام نظر آيت الله وحيد ، آيت الله مكارم و آيت الله صافي اين است كه بين دو تاريخ شهادت ايام فاطميه است ،اما از جملاتي كه از آقا و ساير مراجع نوشته ايد نمي شود چنين چيزي را استنباط كرد .بعضي از مراجع مي فرمايند دهه دوم جمادي اول و دهه الاول جمادي الثاني دهه فاطميه است ،يعني بين دو دهه ده روز فاصله است كه دهه فاطميه هم نيست.
موج رياضي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
3
3
اين جور كه بويش مياد همه شبكه ها برنامه طنز تدارك ديده ان
تنگار قرار است چشم آقا خون شود
پاسخ ها
عاقل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
ببین آقا ایام فاطمیه رو درست نکرده که به خاطرش خون گریه کنه.
امثال تو خودشون یه بدعتی میکنند و بعد به آقا نسبتش میدن
علي شكوهي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
0
1
باسلام درسايت تابناك صفحه اول ستون سمت چپ مطلبي باعنوان نظرآيت الله مكارم شيرازي درباره برگزاري جشن عيدانه آمده است كه بانظرايشان درسايت شمامتناقض است.لطفامراجعه شود.باتشكر
مصطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
6
5
با تمام احترامی که به اولیای خدا قائلم
ولی آخر ضد حاله
بدجوری حالم گرفته
من کارایی که سال های قبل انجام میدادم امسال هم میکنم
این همه منتظر عید وایستادم که این بشه؟؟؟
پاسخ ها
مصطفی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
احمق ها اینجور فکر می کنن این طرز فکر غلطه
مسعودداف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
1
4
باسلام . واقعاجاي بس تاسف است كه ماحضرت زهراء (س) رابه عنوان يك شيعه نشناسيم ودرصدد اداي حق آن بانوي بزرگ اسلام برنياييم وخوشي دوروزدنيارامقدم بررضايت آن سيده زنان دوعالم است بدانيم وآنرا بفروشيم ، چه معامله پرضرري، معامله اي كه همه چيزدرمقابل هيچ فروخته مي شود.
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
1
5
مادر جان تا ابد سیاهپوشتم...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
1
0
با سلام . میشه سندو منبع این نظرات مراجع را اعلام کنید تا بفهمیم مستند هستند یا نه؟ ممنون.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
2
1
با این برنامه های طنز تلویزیون که بجایی که به حرمت ایام فاطمیه کمتر باشه، از هرسال بیشتر و شادتر شده، با این آهنگ هایی که راحت باهاشون میشه رقصید از بس شادن و تو ایام عزای مادر هرروز داره از تلویزیون پخش میشه.....
شک دارم که الان فاطمیست یا نه....
مهدی جان شرمنده ایم............................................................................
شیعه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
0
0
چیزی فارس نوشته با نوشته شما متناقضه!!!!!!!!!!!!!!
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
1
4
بدم میاد از آدمایی که فقط بدنبال اینن که خودی نشون بدن و مثلا مردم بگن آره این مجنون حسینه. آقایون و خانمهایی که دارید بحث میکنید اگر واقعا مجنون حسین هستید پس اینقد منم منم نکنید و توی خلوت خودتون حسینی باشید. کسی رو توی قبر کس دیگری نمیخوابونن. هر کس توی قبر خودش میخوابه. پس شما سعی کن خودت پاک باشی. نیازی نیست سنگ دیگران رو به سینه بزنید. مشکل شماها نیست. مشکل کساییه که عادتتون دادن به اینجور حرف زدن. شما اگر نماز خونی پس نیازی به داد و فریاد نیست که آآآآآآآآآآآآآآآآآآی مردم من نماز خونم. مرد مومن زن مومن خودت باش و خدای خودت. همین
من به همه امامها و طایفشون احترام قائلم. هرگز هم به خودم این اجازه رو نمیدم که به کسی توهین کنم چه برسه به امامها. منم اعتقاداتی دارم. ولی قرار نیست داااااااااااااااااااد بزنم که آی من عزادار فاطمیه ام ولی چرا تلویزیون برنامه شاد پخش میکنه؟؟؟ برو عمو این چه حرفیه. گر بیل زنی باغچه خودتو بیل بزن. جواب سامان و محمد و دیگرانه
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
ماهواره رو خدا از این ادمای مث تو نگرفته که برو اونجا شاد باش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۴
0
1
بنظرم همان يئست روز بين سيدهم جمادي الاول وسوم جمادي الثاني مقرون به يقين مي باشد
علی اکبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
0
1
دو مطلب باید ازهم جدا بشه
یکی اینکه اهل ایمان دوست دارند از روایت اول تا دوم عزاداری کنند
دوم اینکه دربجث حکومت داری نباید مردم را درمضیقه قرار دهیم
محرم وصفر - شهادتها اونم به چند روایت اموات خودشون تا چهل روز
به هرحال مردم تومضیقه می افتند واینگونه سختگیری ها باعث تجری یک عده میشه
باید عزاداری های عمومی وملی را به حداقل رساند حتی بین محرم وصفر مدتی برای آزاد بودن مردم جهت مراسم خود
بیاییم با حفظ حریم با مردم کنار بیاییم نه جلالی را حرام کرده ایم ونه حرامی را حلال
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
0
0
آیا 6 فروردین عروسی اشکال دارد؟
مژگان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
1
0
سلام. آیا در سال 94 بعد از 4 فروردین که شهادت حضرت زهراست. بعد از اون مراسم عروسی اشکال داره؟ ایام فاطمیه شامل بعد از 4 فروردین به بعد هم میشه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
0
1
چی بگم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ همه چیمون درسته !!خیلی مسلمونیم !!!دیگه چی مونده واسمون؟
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
0
0
سلام .عروسی گرفتن وشادی کردن در محدوده این ایام دهه حرام نیست که گناه داشته باشه بحث احترام گذاشتن به حضرت فاطمه سلام الله هست که با رعایت کردن این مسایل احترام به بی بی گذاشتیم .اگه ما بچه شیعه ها این احترام رو رعایت نکنیم .از بقیه نیاید انتظاری داشت و دشمنان به راحتی به مقدسات ما بی احترامی خواهند کرد.
مهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
0
0
سلام می خواستم بگم که ایام فاطمیه امسال از 13 جمادی اول که میشه 13 اسفند 93 تا 3 جمادی الثانی که میشه 4 فروردین 94 است...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
0
0
سلام بر زهرای مرضیه س که جانش را داد تا اسلام علوی وشیعه زنده بماند
مگه میشه قطب عالم امکان حضرت ولی عصرعج محزون باشد ما بفکر عید باشیم
کمی عاقلانه فکر کنیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
1
0
دوستان عزیز-برادران- خواهران گرامی -(...) مردان عزیز محافظه کار- ساکتان همیشه در برابر اختلاس و سوء استفاده های ملیاردی وتریلیاردی- عید این ملت کی عزا نبوده که امسال عزا نباشد.امروز آن بانوی پاک باید عزادار ما باشد که هست.تا کی خودمان را به نفهمی میزنیم .واقعا بس نیست.؟
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
سید محسن میرحبیبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
0
0
واقعا متوجه نشدم!!؟؟
13 جمادی الاول میشود 13 اسفند ماه 3 جمادی الثانی هم میشه 4 فروردین که روز شهادت حضرت هست
حتی اگر بخوایم دهه فاطمیه رو به بیستیه فاطمیه ارتقا بدیم و بگیم 13 جمادی الاول تا 3 جمادی الثانی
4 فروردین میشه پایان بیست روز !
چطور هست که تا 14 فروردین رو ایام فاطمیه اعلام کردید ؟
چرا میخواید مردم و شادیهاشون رو در تقابل با مناسک و مراسم مذهبی قرار بدید
حضرت فاطمه (سلام الله علیها ) قرار بدید ؟
سید محسن میرحبیبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
0
0
واقعا متوجه نشدم!!؟؟
13 جمادی الاول میشود 13 اسفند ماه 3 جمادی الثانی هم میشه 4 فروردین که روز شهادت حضرت هست
حتی اگر بخوایم دهه فاطمیه رو به بیستیه فاطمیه ارتقا بدیم و بگیم 13 جمادی الاول تا 3 جمادی الثانی
4 فروردین میشه پایان بیست روز !
چطور هست که تا 14 فروردین رو ایام فاطمیه اعلام کردید ؟
چرا میخواید مردم و شادیهاشون رو در تقابل با مناسک و مراسم مذهبی قرار بدید
حضرت فاطمه (سلام الله علیها ) قرار بدید ؟
پاسخ ها
مهران
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
با سلام به دوست عزیز این مطلب مال نوروز 93 است نه 94......
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
0
1
چقدر سایتتون بروزه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
0
0
مولوی به همه خوب جواب دادن " هر کسی از ظن خود شد یارمن" .اگر شناخت بانوی اسلام.دخت نبی و همسر ولی و مادر امام کامل باشه دیگه هر کس جواب خودش رو بهتر میدونه که اگر کل عمر هم برای پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت ایشان وقت بزاریم و عزاداری کنیم باز اجر و پاداش پیامبر رو ندادیم.خود ایشان فرمودند که من در قبال هدایت شما چیزی جز محبت و دوستی با اهل بیتم نمیخوام .دوستی یعنی بتونیم حرمت محرم و صفر و ایام فاطمیه را نگهداریم.آدم برای دوستش هر چی وقت بزاره کمه کی گفته این ایام فقط غصه نگه داشتن این غصه و غم ی نعمت بزرگ که خدا به ما داده که گریه کن عزیزترین خلق خدا باشیم و این عشق میخاد فراتر از عشقهای زمینی.خدایت شکر که شیعه ام
پاسخ ها
مهراب
| Netherlands |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
شاید بعضی از طریق " غصه نگه داشتن" و گریه کردن به حال خوبی می رسند؛ این دیدگاه شماست و تا زمانی که در محدوده ی شخص شما و موافقان شما باشد قابل احترام است ؛ اما مشکل این جاست که این دیدگاه به اکثریت قابل توجهی که چنین احساس و فکری ندارند تحمیل می شود؛ از نظر امثال من گرامیداشت یاد دختر گرامی پیامبر کفایت می کند؛ بعد از آن همین که در حرف و عمل درستکار باشیم در راه آن بزرگان رفته ایم ... مشکل تحمیل است برادر من نه عقاید شما.
ميثم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
0
0
سلام
در سايت آيت الله مكارم شيرازي در قسمت استفتائات فقط دو تا سه روز را مناسبت فاطميه دانسته اند نه 20 روز را.
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۴
0
0
سلام، منم میگم شور هیچی رو در نیارین. شادی سر جاش، غمم سر جاش منم یه آدم مذهبی م، منم عزاداری برای ائمه رو دوست دارم، ولی به اندازه ش. اینکه واسه عید آجیل و شیرینی و اینا نگیریم که 20روزه فاطمیه س رو قبول ندارم، میگم رعایت این موازین همون دو روزی که تو تقویم اومده ولی به جاش بریم یکم درباره زندگی حضرت زهرا (س) رو مطالعه کنیم. یکم ازشون سبک زندگی یاد بگیریم. کاری نکنیم که باز یه مراسم مذهبی میشه اونم عزاداری همه بگن اوووف و باعث بشه مردم زده بشن
حالا هم یه سوال که چرا مراسم های جشن رو تمدید نمی کنن فقط عزاداری هارو ده میگیرن؟؟!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
0
0
واقعا بعضیها چقدر احمقندک شادی راترجیح میدهند عزای بی بی دو عالم
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
0
0
اصل چیزی هست که هیچ کدوم از ماها رعایت نمیکنیم اعمه نیازی به عزاداری ندارن کاش میتونستیم از رفتارهای خوبشون درس بگیریم نه سر تاریخ شهادتشون بحث کنیم وگرنه از نظر من 1 روز هم کافیه و من واسه خودم یه روز عزاداری میکنم . نه اینکه گریه کنم ایشون جاشون تو بهشته واسه خودم
مهلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
0
0
سلام ممنون که اىن مطالب رو گذاشتىد تا ما با خبر بشىم که چطور عىدمون رو بهتره برگذار کنىم.فقط ىک سوال توى روز اول و دوم و سوم جمادى و الثانى اگر مراسم عروسى با بزن و بکوب برگذار بشه حکمش از نظر شرعى چىه؟؟ خواهش مىکنم بهم بگىد خىلى جوابش واسم مهمه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: