به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
شبکه چهار سیما در نوروز 93 منتخبی از فیلم های روز دنیا از حمله جاذبه، قطار شب به لیسبون و عشق قدیمی آقای مورگان را پخش می کند.
"خیبرآنلاین" -شبکه چهار سیما برای نوروز امسال، 12 فیلم سینمایی تدارک دیده که همه آنها فیلم های روز دنیا هستند.

شبکه چهار امسال و در نوروز 93 فیلم های خود را ساعت 18 روانه آنتن می کند.

به گزارش فارس، مرد یخی، مجهول، قطار شب به لیسبون، فراموشی، عشق قدیمی آقای مورگان، سرزمین موعود، چراغ های قرمز، جاذبه، پادشاه سرزمین شیطان، بالاترین پیشنهاد، ایزابل گمشده و اطلس ابری نام فیلم های شبکه چهار سیما در نوروز 93 است که شرح کامل آن در ادامه می آید:

**مرد یخی (The iceman)

این فیلم سینمایی به کارگردانی آریل ورومن در سال 2012 و محصول امریکاست.

در این فیلم مایکل شانون و کریس ایوان ایفای نقش کرده اند.

این داستان ریچارد کوکلینسکی جانی فراری است. ریچارد سالهای سال است دست از خلافکاری کشیده اما به دلیل بیکاری مجبور می شود دوباره به یک تیم جنایتکار بپیوندد. اما مدتی را با آنها همکاری می کند تا اینکه آنها او را اخراج می کنند. ریچارد حالا می‌خواهد از تمام این افراد انتقام بگیرد لذا با همکاران سابق خود درگیر شده و بسیاری را به قتل می رساند. بالاخره پلیس او را در سال 1986 دستگیر، دادگاهی و زندانی می‌کند.

**مجهول (The Body)

این فیلم سینمایی به کارگردانی اوریول پائولو ساخته شده است.

فیلم با بازی جوز ه کورنادو و هوگو سیلوا محصول سال 2012 اسپانیاست.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: همسر مرد ثروتمندی کشته شده است و پلیس به دنبال کشف ماجراست که ناگهان جسد از سردخانه دزدیده می شود. پلیس پس از تحقیقات گسترده متوجه می شود این مرد خودش زنش را کشته و برای پنهان کردن سر نخ جنایت جسد را دزدیده است. سر بازرس پلیس همچنین می فهمد که همین مرد سال ها پیش در یک تصادف باعث مرگ زنش شده است لذا سر بازرس تمام تلاش خود را می کند تا بالاخره موفق می شود این مرد را به جرم قتل همسرش و سرقت جسد از سردخانه دستگیر کند.

**قطار شب به لیسبون (Night Train to Lisbon)

بیل آگوست در سال 2013 این ملودرام را کارگردانی کرده و ریموند گریگوریوس و آمادئو پرادو در آن ایفای نقش کرده اند. این فیلم محصول مشترک کشورهای آلمان، سوئیس و پرتغال است.

داستان قطار شبانه لیسبون درباره معلمی است که در اثر آشنایی با یک کتاب قدیمی، کنجکاو می‌شود درباره نویسنده‌اش بهتر بداند و از این رو برای تحقیق بیشتر، تدریس را‌‌ رها می‌کند و از سوییس عازم پرتغال، زادگاه نویسنده مرموز می‌شود و در آنجا در گفت‌و‌گو با آدم‌هایی که با نویسنده برخورد داشته‌اند، رفته رفته متوجه حقایقی جالب درباره نویسنده که زمانی عضو گروه زیرزمینی مقاومت علیه نظام دیکتاتوری این کشور در زمان حکومت آنتونیو سالازار بوده و ماجراهایی پرفراز و نشیب در روابط خانوادگی، اعتقادات و حرفه پزشکی داشته است، می‌شود. دانستن گذشته این آدم، در روحیه معلم تأثیراتی محسوس می‌گذارد و در نهایت معلم به کلاس درسش بازمی گردد. این فیلم یک اقتباس ادبی برگرفته از رمانی نوشته پاسکال مرسیه نویسنده سوییسی است.

**فراموشی (Oblivion)

فیلم سینمایی فراموشی به کارگردانی جوزف کوسینسکی در سال 2013 در کشور امریکا ساخته شده است.

در این فیلم اکشن علمی تخیلی تام کروز و مورگان فریمن ایفای نقش کرده اند.

سال 2077 است. زمین به یک زباله دانی متروک و بایر تبدیل شده است. این امر نتیجه‌ی نبردی میان انسان ها و موجودات فضایی است که 60 سال قبل رخ داده است. بشریت جنگ را برده اما زمین را از دست داده است. حالا بازماندگان تلاش می‌کنند زمین را احیا کنند ...

**عشق قدیمی آقای مورگان (Mr. Morgan's Last Love)

این ملودرام سینمایی در سال 2013 به کارگردانی ساندرا نتل بک ساخته شده و با ایفای نقش مایکل کین و کلمنت پوزی محصول کشورهای فرانسه، بلژیک، آلمان و آمریکاست.

مایکل کین استاد بازنشسته دانشگاه در رشته فلسفه است که نتوانسته پس از سال ها خود را از افسردگی ناشی از مرگ همسرش نجات دهد. تا اینکه در یکی از روزها اتفاقی با یک زن بیوه فرانسوی آشنا می شود و این آشنایی او را دچار تغییرات اساسی در طرز نگاه رخوت انگیزش به زندگی می‌کند.

**سرزمین موعود (Promised land)

این فیلم سینمایی با بازی مت دیمون و جان کراسینسکی محصول مشترک کشورهای آمریکا و امارات در سال 2012 به کارگردانی گاس ون سنت است.

فیلم سرزمین موعود با شرکت در جشنواره های مهم دنیا جوایز بسیاری کسب کرده است. از جمله برنده جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره بین المللی برلین و نامزد خرس طلایی همین جشنواره بوده است.

داستان درباره مرد فروشنده ای است که در یک روستایی نزدیک شهر زندگی می کند او برای یک شرکت گاز کار می کند که آزمایشاتی را برای آنها انجام می دهد که باعث یکسری تغییرات در زندگی او می شود. او قصد دارد زمین های مردم روستایی را به نفع شرکت بزرگ و چند ملیتی خریداری کند اما بالاخره مردم روستا مقاومت کرده و این کمپانی را شکست می دهند.

**چراغ های قرمز (Red Lights)

این فیلم با بازی رابرت دنیرو، سیلیان مورفی، سیگورنی ویور یک فیلم ماورائی محسوب می شود که توسط اسپانیا و آمریکا در سال 2012 به کارگردانی رودریگو کورتس ساخته شده است.

مارگاریت استاد روانشناسی دانشگاه، تمام دوران حیات علمی اش را صرف بررسی پروژه‌های تردستی و بررسی افرادی که ادعا دارند با روح مردگان در ارتباط هستند؛ صرف کرده است. تام، استاد فیزیک دانشگاه نیز نظرش متمایل بدین دست امور بوده؛ با دستگاه‌های سنجشش کار را بر مارگاریت آسان و همراهی آن دو را ضروری می کند.تام و مارگاریت چندین سال از عمرشان را صرف رسوا کردن فنون این افراد می کنند تا کسانی را که این افراد اجیر و مسحور خود کرده اند؛ بینا سازند و به مردم اثبات کنند که آنچه باید بدان پناه برند انسان ها نیستند و آنچه انسان ها نیاز دارند بدان اعتقاد پیدا کنند و ایمان بیاورند؛ استعداد انسان ها نخواهد بود.

**جاذبه (Gravity)

فیلم سینمایی جاذبه در رقابت های اسکار امسال توانست 8 جایزه در بخش های مختلف را از آن خود کند. این فیلم علمی تخیلی با بازی اد هریس، جورج کلونی و سندرا بلوک به کارگردانی آلفونسو کوارون در سال 2013 ساخته شده و محصول امریکاست.

راین استون و مت کُوالسکی در ایستگاه فضایی در حال تعمیر یک تلسکوپ و در حال پیاده روی فضایی هستند که در همین حین انفجاری باعث سرگردانی آن ها در فضا می شود. تمام تجهیزات از بین رفته است و تمام همکاران آنها مرده اند. آنها باید خود را به یک سفینه سالم برسانند تا یک محفظه پرواز اضطراری خود را به سطح زمین برسانند. بالاخره راین استون با تلاش خودش و فداکاری همکارش موفق می شود زنده به زمین برسد.

**پادشاه سرزمین شیطان (King of Devil's Island)

این فیلم سینمایی به کارگردانی ماریوس هولست در سال 2012 ساخته شده و بنجامین هلستاد و تروند نیلسن در این فیلم نروژی ایفای نقش کرده اند.

در زمستان سرد قرن 20 در نروژ تعدادی پسر بچه بزهکار 11 تا 17 ساله در سردترین نقطه در یک آسایشگاه دور افتاده زیر دست مردی سختگیر کار می کنند. آنها در آنجا شرایط بسیار سختی را می گذرانند و هر بار هر کدام قصد داشته فرار کنند موفق نمی شوند تا اینکه بالاخره یک روز یکی از پسرها برای فرار از سختگیری های جانشین آسایشگاه دل به دریا می زند و در دریا غرق می شود. همه بچه ها جانشین را مقصر می دانند و دست به اعتراض می زنند تا اینکه مدیر آسایشگاه مجبور می شود او را اخراج کند. اما پس از مدتی دوستان این پسر بچه متوجه میشوند اخراج جانشین موقتی بوده و او دوباره به آسایشگاه بازگشته است. آنها نمی توانند مقصر مرگ دوست خود را ببخشند لذا دست به شورش می زنند و با ماموران آسایشگاه و سربازهای مسلح درگیر می شوند. در نهایت شورش به پایان میرسد و فقط یکی از دوستان این پسر بچه موفق به فرار می شود.

**بالاترین پیشنهاد (The Best Offer)

این فیلم ایتالیایی به کارگردانی جوزپه تورناتوره ساخته شده و جفری راش، جیم استرجس و سیلویا هوکس در آن ایفای نقش کرده اند.

موسیقی بالاترین پیشنهاد توسط انیو موریکونه ساخته شده و این فیلم یهترین فیلم سال 2013 را در جوایز دیوید دی دوناتلو و روبان نقره‌ای ایتالیا (اسکار ایتالیا) از آن خود کرده است.

یک دلال بزرگ آثارهنری کلکسیون ارزشمندی را دور از چشم دیگران برای خود فراهم کرده است. او طی سال ها با کارشناسی های دروغین آثار هنری با ارزش دیگران را با کمترین قیمت خریداری کرده است. در این را چند نفر از دوستانش نیز او را یاری کرده اند اما او سر آنها را نیز کلاه گذاشته است. تا اینکه پس از مدتی زن جوانی وارد زندگی او شده و آنها به یکدیگر علاقمند می شوند. ناگهان در یکی از روزها متوجه می شود تمام آثاری که طی سال ها جمع آوری کرده همگی ناپدید شده اند و خبری هم از دختر نیست. بالاخره ماجرا روشن می شود که تمام این ماجرا توطئه ای از طرف همدستانش بوده است. همدستانی که سال های سال برای جمع آوری این کلکسیون ارزشمند فریب این مرد را خورده اند.آنها با یک نقشه حساب شده تمام آثار او را از دستش در می آورند.

**ایزابل گمشده (ISABELLE_DISPARUE)

این فیلم با بازی لاین رناورد و برنارد لی کوک محصول کشور فرانسه در سال 2011 به کارگردانی برنارد استورا است.

داستان درباره دختری در قرن نوزده فرانسه است که مادرش در زمان تولد او مرده است و خاله اش او را بزرگ کرده است. این دختر تنها وارث خانواده است و ناپدید شده است. حالا خاله اش به دنبال او می گردد و کارآگاهی را استخدام می کند تا ماجرا را کشف کند. کارآگاه به سر نخ هایی می رسد و متوجه می شود نامزد این دختر مضنون اصلی است. نامزد دختر مردی عیاش است و فقط به خاطر ثروت دختر قصد ازدواج با او را داشته است. اما وقتی دختر از این ماجرا با خبر می شود از ازدواج با او سر باز می زند و در نهایت بر اثر درگیری با پسر کشته می شود. نامزد دختر به قتل اعتراف می کند و دستگیر می شود.

**اطلس ابری (Cloud Atlas)

تام هنکس، هالی بری، هیو گرانت، هوگو ویوینگ و جیم برادبنت در این درام که محصول آلمان، هنگ کنگ، سنگاپور و آمریکا در سال 2012 است، ایفای نقش کرده اند.

کارگردانی این اثر را تام تیکور برعهده داشته است.

این فیلم چندین داستان مختلف در بازه های زمانی متفاوت را به تصویر می کشد که همگی آن بطور مستقیم به یکدیگر مرتبط هستند. اولین داستان درباره یک برده است که در سال 1849 بصورت مخفیانه وارد یک کشتی می شود و در آنجا با یک حقوقدان به نام آدام که مخالف برده داری آشنا می شود و.. ، داستان دیگر مربوط به یک روزنامه نگار خانم به نام لویزا ری است که در 1973 در شهر سان فرانسیسکوی آمریکا درگیر مسائل یک نیروگاه و فسادهای موجود در آن می شود و زندگی اش به مخاطره می افتد....یکی دیگر از داستان ها در سال 2012 اتفاق می افتاد. این داستان مربوط به یک ناشر کتاب به نام تیموتی کاواندیش است که به نظر می رسد آسایشگاه سالمندان مقصد نهایی او برای زندگی باشد ، اما وی هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن دارد و قصد ندارد به این زودی ها در گوشه ای افتاده و منتظر مرگ باشد. داستان دیگر در سال 2144 اتفاق می افتد. در این سال دیگر خبری از برده داری سنتی نیست و بجای آن با استفاده از مهندسی ژنتیک اقدام به ساخت کارگر برای فعالیت های تولیدی ها می کنند... آخرین داستان هم در سال 2321 رخ می دهد که در جریان آن یکی از آخرین بازماندگان تمدن پیشرفته انسانی به نام مرونیمن از یک فرد محلی یعنی تام هنکس در خواست می کند تا به او برای فرستادن یک پیام به فضا برای کمک گرفتن از آنها برای نجات نسل بشر کمک کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: