به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۲۱۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۲
دولت بی‌خیال؛ وزارت خارجه بی‌بخار!
باید از مسئولان خواب زده تدبیر و امید پرسید که مشغول انجام چه کاری هستند که میهمانان اروپایی اینگونه عنان از کف داده، به هر جا که بخواهند، سرک می‌کشند؟!
"خیبرآنلاین" - این بار کاترین اشتون، پس از هیات پارلمان اروپایی، به دیدار با فتنه گران رفت تا مشخص شود که ملاقات مقامات اروپایی با محکومان امنیتی و فتنه گر به یکی از برنامه های ثابت تدارک دیده شده برای آنها از سوی مدعیان تدبیر و امید تبدیل شده است!

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی "خیبرآنلاین"، همین چند هفته گذشته بود که دیدار هیأت پارلمانی اروپا با فتنه انگیزانی چون نسرین ستوده و جعفر پناهی، موجی از جنجال سازی ها و البته هشدارها برای جلوگیری از رخداد ملاقات های آتی و مشابه را از سوی دلسوزان داخلی بهمراه داشت اما با کمال تعجب و تأسف، این بار مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تنی چند از محکومین امنیتی فتنه 88 دیدار کرد و شوربختانه، کَک هیچ دولتمردی از این اقدام شرم آور هم نگزید!



اشتون در یکی از این دیدارها به ملاقات نرگس محمدی از محکومین امنیتی کشور رفته است. محمدی از اعضای کانون مدافعان حقوق بشر است که وظیفه و هدف اصلی خود را دفاع از متهمان سیاسی- عقیدتی قرار داده است. کانون مدافعان حقوق بشر در سال 1382 به عضویت رسمی فدراسیون بین المللی جوامع حقوق بشر مستقر در پاریس درآمد و همه ساله جشنی به مناسبت بزرگداشت سالروز تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر (دهم دسامبر) برگزار می نماید.

محمدی از سال 1375 وارد حرفه روزنامه نگاری شد و مقالاتی در زمینه حقوق زنان و حقوق بشر در نشریه پیام هاجر منتشر کرد. بعد از این در سال 78 با تقی رحمانی از روزنامه نگاران و محکومین امنیتی ازدواج کرد. رحمانی که در سال 1360 فعالیت‌های سیاسی خود را آغاز کرده بود از همان ابتدا به اتهام همکاری با نشریات و روزنامه های زیرزمینی مانند گروه پیشتازان بارها به زندان افتاد و محکوم شد. وی نهایتا در سال 90 موفق به فرار از مرزهای غربی کشور شد و در حال حاضر یکی از فعالین رسانه‌ای ضدانقلاب در خارج از کشور محسوب می‌شود.

محمدی همچنین در سال‌های 2009 و 2011 از دو موسسه خارجی به نام های "بنیاد الکساندر" و "بنیاد تاریخ زنده سوئد" جایزه دریافت کرد که این جوایز قبل از این به افرادی مانند شیرین عبادی، نسرین ستوده و پروین اردلان اعطا شده بود.



وی در سال 90 به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام به 11 سال حبس تعزیری محکوم شد و در دادگاه تجدید نظر این حکم به شش سال کاهش یافت که به دلیل بیماری جدی با قرار وثیقه اجازه مرخصی و درمان خارج از زندان دریافت کرد.

قبل از این نیز هیات پارلمانی اتحادیه اروپا در سفر خود به ایران با نسرین ستوده و جعفر پناهی دو تن از محکومین امنیتی کشور ملاقات داشتند که در این دیدار جایزه ساخاروف را به این دو اعطا کردند.



جعفر پناهي از كارگردانهای حامي فتنه سبز كه با ساختن فيلمهايی سياه نما و تبليغاتي عليه جمهوري اسلامي به يكي از چهره هاي محبوب ضد انقلاب و جشنواره هاي غربي تبديل شد، پیشتر در حين ساخت فيلمي بر اساس سناريوي ساختگي كروبي مبني بر ادعای کذب وقوع تجاوز در زندانهاي كشور، به منظور تهيه خوراك تبليغاتي عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي دستگير و بعد از طي مراحل دادرسي به 6 سال زندان محكوم شد.
 
وی از جمله كارگردانانی است كه طی چند سال اخير سعی داشته تصويری سياه از ايران و ایرانی، نزد غربيان ارائه دهد و با اين بهانه در چند جشنواره غربی مورد تشويق و تقدير قرار گيرد.
 
جوايزی چون دوربين طلايی جشنواره فيلم كن (برای فيلم «بادكنك سفيد» در سال ۱۹۹۵)، شير طلايی جشنواره فيلم ونيز (برای فيلم «دايره» در سال ۲۰۰۰) و خرس نقره‌ای جشنواره بين المللی فيلم برلين (برای «آفسايد» در سال ۲۰۰۶) تنها نمونه‌ای از اين آثار است كه مورد توجه مخالفان نظام اسلامی قرار گرفت. همچنین گفتنی است پناهی در تیرماه سال 1385 در جمع اعضای سازمان ادوار تحکیم حضور پیدا کرده و به ادعای آنها در دفاع از زندانیان سیاسی دست به اعتصاب غذای 3 روزه زده است!



کارنامه فعالیت های نسرین ستوده نیز دست کمی از پناهی ندارد!

وی در نقش یک وکیل دادگستری تاکنون وکالت معاندانی معلوم الحال همچون شیرین عبادی؛ حشمت الله طبرزدی؛ عیسی سحرخیز؛ آرش رحمانی پور و احمد نجاتی کارگر را بر عهده داشته است.
 
این فمینیست ایرانی پیشتر مورد توجه جشنواره هایی هم چون کمیته بین المللی حقوق بشر ایتالیا و نیز انجمن جهانی قلم آمریکا قرار گرفته و بعنوان مدافع حقوق زنان در میان اپوزسیون خارج نشین شناخته می شود! وی همچنین از طراحان اصلی طرح ضد ایرانی کمپین جمع آوری یک میلیون امضا بوده و به دفعات بدلیل کشف حجاب، دستگیر و بازداشت شده است.

شایسته است تا از مسئولین خواب زده تدبیر و امید پرسید که مشغول انجام چه کاری هستند که میهمانان اروپایی اینگونه عنان از کف داده، به هر جا که بخواهند، سرک می کشند؟!

در همین ارتباط دو فرضیه را می توان متصور بود:

اول آنکه مقامات اروپایی از اعضای پارلمان اروپا گرفته تا کاترین اشتون، با هماهنگی قبلی با دولتمردان اعتدالی به دیدار محکومین امنیتی فتنه رفته اند!
اگر فرضیه فوق صحت داشته باشد که باید فاتحه مدعیان تدبیر را خواند و حلوای اعتدالیون را تناول نمود!

اما فرضیه دومی هم مطرح است و آن اینکه میهمانان اروپایی حضرات، به شکلی کاملاً خودجوش به ملاقات فتنه گران شرفیاب شده و میزبانان از برنامه این دیدارها بی خبر بوده اند!
در صورت درستی فرض دوم نیز باید گفت از دولتی که توانایی تنظیم و هماهنگی دیدارها و برنامه های چند اروپایی که تعدادشان از انگشتان دو دست نیز متجاوز نیست را ندارد، چگونه می توان انتظار اداره بیش از 70 میلیون ایرانی را داشت؛ چه آنکه عدم توانایی مدیریتی این دولت به خوبی و روشنی در برهه توزیع پرحاشیه سبد کالا، واضح و مبرهن بود!

با این وجود باید به حال دولت تدبیر و امید تأسف خورد و همچنان امید داشت که تداوم این رویه نادرست در آینده ای نه چندان دور، متوقف شود.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
3
10
خوش بحال نمايسندگان و (...) كه عليرغم تكراراين مسايل درچندماهه اخيركه بطورقطع باكدهاي ارسالي ازداخل بوده بارييس جمهورووزيرخارجه واطلاعات برخوردي نمي كنند ،اگردوره احمدي نژادبودالان فريادوااسلاماسرمي دادند
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
حسن جعفری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
6
15
درود بر مسؤولان محترم و شجاع خیبرآنلاین.خداوند متعال ما را شر (...) آقای کلید و استوانه و نوچه های فتنه گرش محفوظ بدارد.
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
سیمین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
6
4
فقط سکوت می کنم.....!
سهیل
|
United States
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
8
4
"حقوق بشر؛ عرصه تازه 'نرمش‌های قهرمانانه'" ...مطلبی است که در بی بی سی منتشر شده و متاسفانه به نظر درست میاد. اینطور که مشخصه در جریان این دیدارها بوده اند و فریاد خیبریها به جایی نمیرسد. چون فشار رو مردم زیاده باید از همه چی کوتاه بیایید!
پاسخ ها
جواب
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
معنای نرمش قهرمانانه رو شما اینجور تعبیر میکنی؟ و از بی بی سی دنبال معناش میگردی!
این نشان از بد فهمی و کج فهمی شماست
برای فهمیدن بیشتر معنای نرمش قهرمانه به سخنان آقا رجوع کن
اونی که کوتاه اومده دولت هست نه مردم. به پیام 22 بهمن توجه کن
مردم از ارزشهاشون کوتاه نمیان.
عبد الله
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
اونوقت ترور 17000 انسان ربطی به حقوق بشر نداره - 8سال جنگ بی امان ربطی به حقوق بشر نداره - ترور دانشمندان هسته ای و موشکی ربطی به حقوق بشر نداره و ........
یا اصلا نکنه اینا انسان نبودند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
2
1
ايشان درمراسم معرفي فيلم آقاي ميركريمي هم حضورداشت وهيچ كس احساس مسئوليت نكرد؟ شايد ميركريمي با ديگران فرق دارد
چرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
2
1
سلام خیبر آنلاین
میشه از رجانیوز خبر بگیرین؟ انگار متوقف شده! امروز صفحشون به روز رسانی نشده.
عبد الله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
3
9
بغض تمام گلوم رو گرفته آخه ما بی سوادیم نباید حرفی بزنیم.
خدایا به رهبرمون صبر فراوان عطا کن .
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
2
4
راستی این فتنه کی تمام میشود؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
2
2
بهتره تیتر میزدید ملاقات خاله اشتون (خرس مهربون) با سران فتنه
عمارنامه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
2
1
سلام و درود؛
دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
(...)
موفق و پیروز باشید .
یا علی
محمد
|
Germany
|
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
3
5
افتضاحی به نام تدبیر
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
0
0
(...) تزویر و ریا
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: