به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
همانطور که می دانید سیر تحولات بسیار بالاست و ما نیز در ساعات آینده به دنبال جمع بندی نهایی شرایط هستیم تا بهترین تصمیم به نفع انقلاب و جریان اصولگرایی اتخاذ شود
"خیبرآنلاین" - دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با تاکید براینکه جریان اصولگرایی باید به وحدت برسند اعلام کرد که با انصراف حدادعادل، کاندیدای گفتمان پیشرفت اسلامی سعید جلیلی است.

به گزارش مهر، علیرضا زاکانی در جمع خبرنگاران با اشاره به  آرایش صحنه در فاصله 3 روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری گفت: همانگونه که پیش بینی می شد، کاندیداهای جریان دوم خرداد و کارگزاران، علیرغم اختلافات متعدد میانشان، به وحدت رسیدند و شرایط بسیار پیچیده شده است و لذا اصولگرایان باید بسیار هشیار عمل کنند و بر همین اساس هم بود که آقای دکتر حدادعادل با یک هوشمندی مثال زدنی و دوراندیشی حکیمانه، تصمیمی مبتنی بر تقوا و تدبیر گرفت و به نفع کلیت جریان اصولگرایی  ایثارگرانه کناره گیری کرد.

وی با تاکید بر اینکه جریان اصولگرایان باید به وحدت برسند، افزود: ببینید بنده از همان ابتدای حضورم در صحنه انتخابات که مبتنی بر یک ضرورت و جهت تحقق «گفتمان پیشرفت اسلامی» بود، بارها این مساله را توضیح داده ام که جواز یا عدم جواز رقابت درونی اصولگرایان کاملا بستگی به شرایط واقعی صحنه رقابت در نزدیکی انتخابات دارد و تاکید کردم که خط قرمزم حفظ جهت گیری اصولگرایی در کشور و عدم پیروزی مخالفین اصولگرایی یعنی سه جریان دوم خرداد، کارگزاران و انحرافی است.

زاکانی با اشاره به اینکه ردصلاحیت کاندیدای جریان انحرافی و همچنین ردصلاحیت آقای هاشمی، امکان رقابت درونی اصولگرایان بیشتر شد ادامه داد:  بر همین اساس در شرایط تکثر و رقابت درونی پیشنهاد تشکیل ائتلافی گفتمانی با حضور 4 نفر را مطرح نمودم که دو نفر از آنها موفق به احراز صلاحیت شدند و لذا در بیانیه تشکرم از شورای نگهبان وظیفه خود دانستم که از گفتمان آقایان حدادعادل و جلیلی حمایت کنم و البته پس از آن با فرض بقای شرط رقابت درونی از گزینه اصلح مدنظرم یعنی دکتر حدادعادل حمایت کردم و دلایلم را نیز برشمردم.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: اکنون و پس از انصراف ایثارگرانه جناب دکتر حدادعادل بدیهی است این ائتلاف گفتمانی تنها یک نماینده در صحنه رقابت بیشتر ندارد و آن هم آقای دکتر جلیلی است و ترجیح ما در شرایط جواز رقابت درونی بر مبنای منطق بیان شده گذشته همان سخنی است که در سرمقاله آخرم در نشریه پنجره بر آن تاکید کردم.

وی با اشاره به اینکه اصولگرایان با ید از اصلح مدنظر خویش تنازل کنند اظهار کرد: اما اگر شرایط بگونه ای تغییر کند که خطر جدی برای پیروزی جریان اصولگرایی ایجاد شود که انصراف قابل پیش بینی آقای عارف شواهد و قرائن جدی برای این مساله ایجاد کرده است همه اصولگرایان باید به وحدت برسند و از اصلح مدنظر خویش تنازل کنند و اگر وجود خطر قطعی شود به سمت وحدت بر روی یک نامزد حرکت کنند.

زاکانی ادامه داد: همانطور که می دانید سیر تحولات بسیار بالاست و ما نیز در ساعات آینده به دنبال جمع بندی نهایی شرایط هستیم تا بهترین تصمیم به نفع انقلاب و جریان اصولگرایی اتخاذ شود و با صراحت اعلام می کنم اگر اکنون خودم هم توفیق حضور در صحنه را داشتم قطعا خارج از این چارچوب عمل نمی کردم. پیش از این نیز همه بزرگان از جمله آیت الله مهدوی کنی، آیت الله یزدی و آیت الله مصباح یزدی بر ضرورت اتحاد اصولگرایان بر روی یک نامزد در برابر اصلاح طلبان و تنازل از خواسته های فردی و گروهی تاکید کرده بودند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا زمینه اتحاد در میان اصولگرایان وجود دارد و سازوکاری برای آن پیش بینی کرده اید گفت: به نظرم اصولگرایان حاضر در صحنه از درایت کافی برای درک شرایط برخوردارند و در صورت لزوم و نهایی شدن خطر می توانند خودشان برای رسیدن به وحدت به یک سازوکار اجماعی برسند. البته ما و دوستانمان هم پیشنهادهایی داریم که در حال رایزنی با بزرگان و کاندیداهای اصولگرای حاضر در صحنه هستیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: