به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۲۲۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۸
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
"خیبرآنلاین" - دکتر محمدصادق کوشکی عضو هیات علمی دانشگاه تهران است که در تابلوی دفتر کارش نوشته است: استادیار مطالعات منطقه ای.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی "خیبرآنلاین"، از او به عنوان کارشناس مسایل سیاسی و اجتماعی نیز یاد می شود و همینک در دانشکده حقوق دانشگاه تهران مشغول به فعالیت است.

نظرات وی در عرصه سیاسی مخالفان و موافقانی دارد و در هر دو طیف، از مجموعه های مختلف سیاسی حضور دارند. او طی سال های گذشته در مقابل خاتمی، رفسنجانی، احمدی نژاد و روحانی به عنوان یک منتقد تمام عیار ظاهر شده و به جهت همان نقدهای تند و تیزش، موجب نوازش های کلامی و سیاسی هواداران افراد فوق قرار گرفته است.

وقتی قرار مصاحبه با محمدصادق کوشکی تنظیم شد، در این فکر بودیم که آیا ماحصل گفتگوی پیش بینی شده برای مخاطبان موثر خواهد بود یا خیر، اما اینک، در این اندیشه ایم که در نحوه انتشار برخی مطالب وی، از کدام تدبیر استفاده کنیم!

خودش معتقد است که به جهت حقوقدان بودن، در بیان نظراتش رعایت همه جوانب را کرده اما هرچه باشد، در دولت اعتدال به سر می بریم و برخی حضرات، حوصله تحملشان به مراتب کمتر از گذشتگان است.

اصرار دارد که در معرفی این مجموعه جدید از عبارت "بیم و امید" به جای "تدبیر و امید" استفاده کنیم و معنا می کند که بیم آن برای منتقدان و دلسوزان است و امیدش برای دیگران!

کوشکی البته قبل از هر سخنی، نقدی بر فضای رسانه ای کشور نیز مطرح می کند و بیان می دارد که فضای سایت های اینترنتی، اعم از خبری و... چیپس و پفکی است. او معتقد است سایت ها برای گرفتن کلیک بیشتر از مخاطبانشان به تیترهای زرد و مطالب کم خاصیت اما پرکلیک روی آورده اند و به همین جهت، مضرات آنها از فوایدشان بیشتر است.

او به کلمه رسانه مستقل نیز حساس است و اعتقاد دارد که رسانه مستقل وجود خارجی ندارد به جهت اینکه اگر رسانه ای واقعا مستقل باشد، هزینه هایش از کجا تامین خواهد شد؟

عضو هیات علمی دانشگاه تهران به سوالات خبرنگاران ما پاسخ های صریح و شفافی داد و البته در اثنای آن تکرار می کرد که شاید روسای شما(؟!) نگذارند که آنها را منتشر نمایید. ما البته به او قول دادیم که با گرفتن زهر شکایت از برخی مطالب، در انتشار بی کم و کاست همه گفته هایش همت کنیم.

این کارشناس مسایل سیاسی معتقد است که چیزی به اسم جریان اصولگرایی وجود ندارد؛ گفتمان اصولگرایی هست اما جریانی به این نام، اصلا وجود خارجی ندارد.



مطالب فوق را اگر بتوان به عنوان مقدمه به حساب آورد، در ادامه، مشروح قسمت اول مصاحبه اختصاصی "خیبرآنلاین" با دکتر محمدصادق کوشکی جهت مطالعه مخاطبان گرانقدر منتشر می شود، با این توضیح که پاسخ های وی، شامل نظرات شخص آقای کوشکی می شود و به مثابه تایید همه آنها توسط "خیبرآنلاین" نیست؛ ضمنا باتوجه جنس سخنانی که مطرح شده است، فضا جهت انتشار پاسخگویی برای افراد مختلف با دیدگاه های متفاوت نسبت به ایشان در این پایگاه خبری فراهم است:

"خیبرآنلاین":
نظر شما راجع وضعیت این روزهای رسانه های کشور، به ویژه سایت های اینترنتی چیست؟

کوشکی: بنده البته از اینترنت بدم می آید به جهت اینکه گشت زدن در فضای اینترنت باعث پوچی می شود. درواقع فضای اینترنت مانند چیپس و پفک است، راحت الحلقوم است اما انسان را سبک مغز می کند چون عمقی ندارد و مثل پف است و سیری کاذب با خود می آورد. آدم را ظاهرا از اطلاعات اشباع می کند اما نیازهای واقعی را برطرف نمی کند. کتاب اما مانند غذای مادر است که برخی نوجوانان و جوانان آن را کمتر دوست دارند (مثل آبگوشت) اما یک غذای سالم است که نیازهای واقعی بدن را تامین می کند. سایت های خبری که وضعیتش از این هم بدتر است. الآن بچه های مذهبی هم اسیر این سبک مغزی ها و زرد نویسی ها شده اند و برای اینکه کلیک خور مطالبشان بالا برود و روی طرف مقابل را کم کند، از تیتر زرد استفاده می کند. البته بخشی از آن اقتضاء کار است و بخشی دیگر، سرخوردن به فضای زردنویس ها.

بنده چند وقت پیش با یک فردی مناظره داشتم، این فرد رسما از اسراییل حمایت می کرد و می گفت که اسراییل حقیقتی است که باید پذیرفته شود، 180 کشور دنیا او را پذیرفتند و ما نمی توانیم با این همه کشور بجنگیم. من دیدم که صحبت های این فرد میان دانشجویان تاثیر بدی می گذارد. دیدم با این آدم در مقام جدلی که دارد باید مثل خودش برخورد کرد. بنابراین گفتم که اشکالی ندارد، من آدرس منزل این آقا را بلد هستم و می دانم که الحمدالله همه چیز هم دارد. امشب با این جمع به منزل او می رویم و تمام وسایلش را غارت می کنیم و فرزندانش را اسیر می کنیم و بعد یک گوشه حیاط را به آنها می دهیم تا در آنجا زندگی کنند؛ تا این حرف را زدم، حاضرین متوجه منظورم شدند شروع کردن به کف زدن. خوب، این شیوه برای آن لحظه لازم بود اما این مدل حرف زدن جدلی است و استدلالی نیست. حالا در فضای سایت ها هم می بینیم که بچه های خوب، به کلیک خوردن افتاده اند.

"خیبرآنلاین": با توجه به قرابت فکری شما به دولت سابق و جریان معروف شده به نام سوم تیر، علت اصلی دگردیسی محمود احمدی نژاد را چه می دانید؟

کوشکی: من این حرف شما را قبول ندارم؛ هیچ وقت بنده با آقای احمدی نژاد قرابت نداشتم و برای من میان عملکرد آقای احمدی نژاد و آقای روحانی یک تفاوت وجود دارد و آن اینکه لطماتی که احمدی نژاد زد و فرصت هایی که گرفت، مخفی بود و کسی جلوی او سد نشد. نه اینکه نیت او بد بود بلکه علت اصلی، غرور و (...) لجبازی و برخی خلاف قانون ها بود. بچه های مذهبی حتی بعد از 8 سال باور این مساله برایشان سخت بود ولی در مورد دولت روحانی و خاتمی، بچه های مذهبی از همان اول حواسشان جمع بوده و هست و به همین جهت لطمات آنها کمتر خواهد بود. اگر کسی شب در خیابان بخوابد، کسی مراقب او نمی شود اما اگر کسی لب مرز بخوابد، در حقیقت با چشم باز خواهد خوابید چون مراقبت می کند که اشرار به او حمله نکنند. مذهبی ها در دولت امثال روحانی و خاتمی با چشم باز می خوابند وهوشیارتر هستند اما در دولت احمدی نژاد خیالشان راحت بود که یکی از خودشان آمده، درحالی که اینگونه نبود و به همین جهت، خسارات و لطمات زیادی وارد شد.



من از زمانی که او شهردار تهران بود نیت خیرش را قبول داشتم و در ریاست جمهوری نیز همینطور اما این نیت خیر در این دو مقام کافی نیست. به همین جهت از همان ابتدا نیز نقد او را شروع کردم و در مسایل مختلف اقتصادی، سیاسی، سیاست خارجی بالای 400 نقد راجع به وی نوشته ام و البته آنها هم هیچوقت من را خودی فرض نکردند و البته این از افتخارات من هست. از زمان شهرداری احمدی نژاد تا انتهای دولت، هیچوقت مورد خوشایند آنها قرار نگرفتم. اگر مورد خوشایند آنها قرار می گرفتم احتمالا فکرم دارای اعوجاجاتی بود.

نکته بعدی اینکه من هرگز معتقد به دگردیسی احمدی نژاد نبودم. او اتفاقا منافق نبود و از همان اول روی رو بازی کرد اما "حب الشیء یعمی و یصم" دوست داشتن هرکسی باعث می شود که نسبت به عیب های او کور و کر شوید. برخی ها می گویند که او اولش خوب بود اما بلایی سرش آوردند یا امان از دور و بری هایش. در حالی که من معتقدم برخی انحرافات از همان اول وجود داشت منتها به چشم نمی آمد و چشم دوستان کم کم بیدار شد. البته الآن طی این 7، 8 ماه، توهین به احمدی نژاد مد شده است و حتی کارهای خوب او را نیز نمی بینند، به همین خاطر بنده طی این مدت راجع به ایشان هیچ صحبت خاصی نکردم. حتی یکی دو سال آخر دولتش هم همینطور چون این صحبت ها را دیگر مفید نمی دانستم.

بگذارید یک مثال ساده بزنم. زمانی که ایشان شهردار بود، رهبری در همدان بحثی را مطرح کردند که مصرف کالاهای ایرانی توسط مردم موجب اشتغال جوانان و افزایش سرمایه های ایرانی می شود و بر این موضوع بسیار تاکید نمودند. آن زمان دولت، دولت خاتمی بود و ما از این دولت امیدی نداشتیم. در آن برهه، احمدی نژاد با پز حزب اللهی و مذهبی آمده بود و البته برخی کارهایش هم خوب بود و اعتمادها را به خود جلب کرده بود. در این فضا از ایشان به شیوه های مختلف خواستیم که شما به منویات رهبری را عمل کنید تا این حرف شنوی یک الگویی بشود برای دیگران. به او گفتیم شهرداری تهران مقدار زیادی بیلبوردهای تبلیغاتی دارد که در حال تبلیغ کالاهای مختلف خارجی است، شما بگویید که در لبیک به فرمایشات رهبری، از این به بعد به جای تبلیغ کالاهای خارجی، اقلام تولیدی ایرانی را با افتخار تبلیغ می کنیم. پاسخ آقای احمدی نژاد این بود که ما با این شرکت های قرارداد داریم. دوستان جا خوردند که این یعنی چی؟ به ایشان گفتند که خوب عیبی ندارد، خسارت بدهید و از آنها عذرخواهی کنید. ایشان به عناوین مختلف از این موضوع طفره رفتند. در ادامه، یکی از دوستان از شهید آوینی کد آورد که کالاهای خارجی نباید تبلیغ شود، ایشان در جواب گفت که شهید آوینی نظر کارشناسی خود را گفته، کارشناسان دیگر نظرات مختلف خود را در این زمینه دارند. اینکه ایشان حاضر نشد نمایشی هم که شده بحث رهبری را در مورد کالاهای خارجی و تبلیغ آنها در شهرداری جدی بگیرد، نشان می دهد که از همان ابتدا، این مسایل در وی وجود داشته است.

نمونه دیگر، ترویج یکی از اعضای شاخص تفکر حجتیه بود. در زمانی که آقای احمدی نژاد شهردار تهران بود و مشایی رئیس سازمان فرهنگی هنری بود، کتاب های "سیدحسن . الف" را در بسیاری از فرهنگسراهای تهران با تخفیف ویژه توزیع می کردند. تفکر حجتیه ای در این سازمان بارز بود و چهره های شاخص آنها زیر نظر این فرد به معاونت های بالا رسیدند؛ اینها همه زنگ خطر بود.

از دیگر اقدامات، رفتارهای خلاف قانون آقای احمدی نژاد در شهرداری تهران بود. مانند دادن وام ازدواج که خارج از وظیاف شهرداری بود. به فتوای امام(ره) و رهبری تخلف از قوانین جمهوری اسلامی حرام است. کسی حق ندارد بودجه شهرداری را خرج ازدواج کند و شهرداری در این زمینه وظیفه ای ندارد. توزیع برنج و روغن در هیات ها تخلف بود. بودجه شهرداری از محل عوارض تامین می شد آیا مردم تهران راضی بودند پول عوارض آنها خرج هیات ها شود؟ باید حلال ترین پول ها خرج این هیات های مذهبی شود اما این پول شبهه ناک را به هیات ها دادند و رای بسیاری افراد را به خود جلب کردند.



همان موقع حجت به ما تمام شد که نیت خیر ایشان به جای خود اما او خود را در همه چیز مجتهد می بیند و به همین خاطر از آنجا قطعی شد که او نه تعریفش ار ولایت فقیه تعریف درستی است و نه نیت خیرش کافی است. بلکه لجاجت هایی که او دارد و اجتهادش در همه چیز، که کم کم مشخص شد و در جبهه گیری اش در برابر مراجع، از همان زمان نقدهای من پیرامون وی به صورت جدی آغاز شد.

من البته یک معلم معمولی هستم اما احمدی نژاد و دوستانش هرگز بنده را خودی نمی دانستند و بحمدالله، یکی از افتخارات من این است که حامیان ایشان یکی از عادی ترین چیزهایی که راجع به من گفتند این بود که من ضدولایت فقیه هستم. وقتی آنها من را ضدولایت می دانستند برایم افتخار بود چون فهمیدم که نگاهم به ولایت فقیه همان تفکر حضرت امام(ره) است چون آنها دیدگاه آن حضرت را قبول نداشتند. آنها می گفتند که رابطه بین مردم و ولی فقیه رابطه پدر و فرزندی است اما امام(ره) به عنوان احیاگر این تفکر در دنیای جدید معتقد به رابطه امام و ماموم بودند. وقتی آنها با آن نگاه من را ضدولایت دانستند، فهمیدم که نگاهم درست است. به همین خاطر از دولت ایشان چیزی گیر ما نیامد و مسئولیت و پولی نصیب ما نشد بلکه در زمان ایشان دو سال هم از محیط دانشگاه معلق بودیم.

"خیبرآنلاین": اگر اجازه بدهیم قدری جلوتر بیاییم و به انتخابات ریاست جمهوری سال 92 بپردازیم. بسیاری از افراد مقصر شکست اصولگرایان در انتخابات را جبهه پایداری می دانستند و بسیاری دیگر بر نقش حزب موتلفه و علی اکبر ولایتی و ناطق نوری در این زمینه تاکید می کنند. نظر شما در این رابطه چیست؟

کوشکی: بنده با این تقصیر افکنی ها مخالفم و آن را قبول ندارم. اینکه پایداری یا موتلفه یا ولایتی و قالیباف وحدت را به هم زدند اشتباه است چون اصلا وحدتی نبود. حتی یک جبهه به نام جبهه اصولگرایی در عرصه سیاسی هرگز وجود خارجی نداشت. یک زمانی تا سال 76 یک جناحی داشتیم به نام راست (که البته من این عنوان را قبول ندارم اما مصطلح بود) آنها جبهه ای عمل می کردند و حساب و کتابشان مشخص بود و در انتخابات ها متشکل عمل می کردند و کاندیدای آنها در سال 76 آقای ناطق نوری بود اما اینها، همه ی وفاداران به نظام و انقلاب نبودند. چرا؟ چون برخی افراد دیگر هم بودند که اصلاح طلب هم نبودند اما اصولگراها هم نبودند و مثلا در آن موقع گرد آقای ری شهری جمع شده بودند و سلیقه جناح راست را قول نداشتند. یعنی برای آن موقع هم نمی توانیم بگوییم که همه طرفداران انقلاب و نظام یک کاسه بودند.

بعد از اتمام دولت خاتمی و از سال 84 آن تشتت واقعی میان جریانی خود را اصولگرا می نامید آشکار شد. بگذارید یک پرانتز باز کنم. ببینید تفکر اصولگرایی یعنی اعتقاد به اسلام، نظام، امام و رهبری. این مشخصات و تفکر از قبل از انقلاب هم وجود داشت و می خواست که ارزش های دینی حاکم بشود و زمینه سازی برای ظهور بشود. امام و شهدا و مردم این تفکر را قبول داشتند و دارند و الآن هم هرجا که نظام برای هر کاری اعلام نیاز کند، همین مردم به عنوان یک تکلیف پای کار می آیند. مردم که این تفکر را دارند، امام و رهبری هم همچنین؛ تفکر اصولگرایی همان تفکری است که حزب الله لبنان و مقاومت فلسطین آن را قبول دارند و به آن عمل می کنند و در گوشه گوشه جهان، از آمریکای لاتین گرفته و حتی تا چین در حال گسترش است. این تفکر همان تفکر انقلاب اسلامی است. اما خلا آن کجاست؟ ما سیاستمدارانی که به صورت دقیق ذوب در این تفکر باشند در عرصه سیاسی کشور نداریم. یعنی سیاستمدارانی که خود را به این دیدگاه منتسب می کنند، متاسفانه ناخالصی هایی دارند. به همین جهت، ما این سیاستمداران را کسانی می دانیم که نظام و انقلاب را قبول دارند اما نمی توانند مصداق یک سیاستمدار اصولگرا باشند. چرا؟ اگر سیاستمدار اصولگرا باشند، وقتی دین، رهبری و مردم از آنها وحدت می خواهند، دست به خودزنی نمی زنند. همین خودزنی که اشداء علی الکفار و رحماء بینهم را بلد نیستند، یعنی تفکرشان تفکر خالص انقلاب اسلامی نیست. پس ما چیز پیچیده ای نمی گوییم. به همین خاطر، این جریانی که به اسم جریان اصولگرایی معروف شده است، نماد و نمایش و ویترین و موجودی تفکر انقلاب اسلامی نیست، البته آدم های بسیار خوب و بزرگواری هستند اما با عرض شرمندگی نمی توانیم آنها را نمادهای سیاستمداران انقلاب اسلامی بدانیم.



نه مهندس باهنر و جامعه مهندسین، نه جمعیت ایثارگران نه پایداری و نه قالیباف، اینها هیچکدام نماد سیاستمدار انقلاب اسلامی نیستند. البته همه اینها بچه های انقلاب هستند مانند برخی اصلاح طلبان که به اسلام و انقلاب وفادارند اما دیدگاه های خاص خود را دارند.

مثلا ما می گوییم که در عرصه سیاست خارجی، حزب الله لبنان یک نمونه خالص است با خلوص بالای 95 درصد؛ در حوزه داخلی بچه هایی که دارند برای اعتلای کشور تلاش می کنند اعم از دانشمندان، مهندسین، کارگران و در کارخانجات مختلف، اینها دقیقا خطشان خط انقلاب اسلامی است؛ چه احمدی روشن باشند چه آن بچه های گمنامی که در دورترین نقطه این کشور، بهترین زیردریایی کشور را با استاندارهای جهانی می سازند. اینها هم با خلوص بالای 95 درصد تفکر انقلاب اسلامی را دارند. این مردمی که در جنگ بودند، جوانانشان را دادند، موشکباران ها را تحمل کردند و انواع سختی ها را کشیدند اما حاضر نیستند توهین به دینشان بشود، همان خلوص بالا را دارند. امام و شهدا و رهبری هم همینطور.

اما سیاستمدارانی که در این تراز یا حتی 70 درصد هم باشند نداریم. پس ناچاریم سیاستمداران 50، 60 درصدی را به ارزش ها و اصولگرایی بچسبانیم و اینها از پس آن برنمی آیند و در نتیجه آبروریزی آن برای آن ارزش ها می ماند.

"خیبرآنلاین": امام خامنه ای در دیدار اخیرشان فرمودند که حماسه اقتصادی به تاخیر افتاده است. به نظر علل این تاخیر چه بوده است؟

کوشکی: باور نداشتن به تفکر اقتصادی انقلاب اسلامی. تفکری که اقتصاد را جهادی ببینیم، اقتصاد را نه برای سودآوری بلکه برای اعتلای کلمه الله بدانیم، ابن تفکر نه شناخته شده و نه مسئولین آن را قبول دارند. به همین خاطر در عمل هیچ اتفاقی در این زمینه نیفتاده است. مصداقش چیست؟ ما در این مملکت تعدادی تولید کننده باکیفیت و مسئول داریم که وجدان دارند و احساس مسئولیت می کنند و به نان حلال اعتقاد دارند و اینها هروقت کالایی را تولید کردند با بهترین های دنیا رقابت کردند. اینها دارند زیر دست و پا له می شوند. وظیفه مسئولین چیست؟ اینکه دست اینها را بگیرند، همین. اما متاسفانه این اتفاق نمی افتد.

ما در این ممکلت سالی متوسط  30 هزار ثبت و اختراع داریم. اگر از این تعداد فقط 20 تای آن به تولید انبوه برسد، ما دنیا را می توانیم بگیریم که به تولید نمی رسد. بالاخره از این 30 هزار اختراع، 20 یا 30 تای آن قابلیت تولید دارد، ما می بینیم که بچه های مخترع می گویند ما می توانیم این اختراع را در خارج از کشور به راحتی بفروشیم اما دلمان می خواهد در داخل سرمایه گذاری شود و اسم ایران در دنیا سر زبان بیفتد اما این اتفاق نمی افتد. این می شود تاخیر در حماسه اقتصادی.

نکته بعدی الگوی مصرف ماست. این الگوی مصرف در تراز یک کشور انقلابی نیست. چه کسی باور می کند که در یک کشور انقلابی، این همه واردات خودروهای اشرافی داشته باشیم. مجوز این واردات را کسانی دادند که به اقتصاد مقاومتی اعتقاد نداشته و ندارند. ما رتبه هفتم مصرف مواد آرایشی را در دنیا داریم، چه کسی باعث این اتفاق شده است و این الگوی مصرف مال کجاست؟ در مملکتی که همه می گویند نداریم و البته افراد فقیر نیز وجود دارد، رتبه هفتم در مصرف مواد آرایشی یعنی چه؟ اینکه ایران سومین کشور دنیا در واردات طلای زینتی است را به که بگوییم؟  درحالی که در ایران صدها استادکار داریم که می توانند شمش را به طلای زینتی تبدیل کنند. ایران به درصد جمعیت کشورش، جزو نخستین کشورهای اعزام کننده توریست به جهان است. هر توریستی که به بیرون می رود حداقل بین 500 تا 1000 دلار پول خرج می کند. ما از کشورهایی ثروتمند دنیا بیشتر توریست به خارج می فرستیم؛ آن هم به کجا؟ به مراکز تحقیقاتی، علمی و پژوهشی دوبی امارات، پاتایای تایلند، سواحل آنتالیا، وارنای بلغارستان و ...!!!

اگر حماسه اقتصادی بخواهد محقق شود اینگونه نباید باشد. ما کشور فقیری نیستیم اما پول هایمان را به جوی آب می ریزیم و هدر می دهیم. با نصف همین پول هایی که صرف واردات لوازم آرایشی، طلای زینتی و اعزام توریست به مناطق علمی(!) فوق می شود، می توانیم در پارس جنوبی سرمایه گذاری کنیم تا دیگر قطر نتواند گازی که متعلق به ما هست را ببرد. او الآن می برد چون ما پولش را نداریم که استخراج کنیم. در حوزه نفتی فروزان با عربستان مشترک هستیم و همه هم می دانیم که عربستان چگونه پول هایش را صرف دشمنی با اسلام و اهل بیت(ع) می کند. در این حوزه نفتی، عربستان 10 برابر بیشتر از ما نفت می برد. چرا ما نمی توانیم از این ثروت خدادادی برای استفاده مومنین بهره ببریم؟ چون پول استخراج و سرمایه گذاری اش را نداریم. پول هایمان را چه می کنیم؟ صرف وارد کردن پورشه و لوازم و سفرهای فوق می کنیم و البته بخشی از آن را نیز مسئولان عزیزمان زحمت می کشند و هزینه می کنند! صرف دکوراسیون اتاق ها و سمی‌"ناهار"ها(!) - نه سمینارها - و حق ماموریت ها و برخی سفرهای بیخود می کتند. با این حساب طبیعی است که در مدرسه ها برای خرید دستگیره در و بخاری پول نداریم تا حادثه شین آباد اتفاق بیفتد. یا مجبوریم دانشگاه ها را پولکی کنیم و به هر بهانه ای از هر کس که دستمان می رسد پول بگیریم و به او مدرک بفروشیم. در بیمارستان ها پول برای استخدام پرستار به تعداد کافی نداریم. در همین تهران، چندین بیمارستان ما در حال فروریختن هستند که با یک زلزله کوچک ویران می شوند و پول نداریم آنها را بازسازی کنیم. آنوقت در تلویزیون باید دست گدایی به سمت مردم دراز کنیم که فلان بیمار سرطانی در حال مرگ است، به او کمک کنید، فلان مادر بچه سرطانی به خاطر درمان مادرش چک بی محل می کشد و حالا در زندان است و از مردم تقاضای کمک بکنیم. در حالی که ما کشور فقیری نیستیم، اما چون پول هایمان را هدر می دهیم این همه مشکل داریم.

ما هم قابلیت داریم و هم خداوند توانایی اش را به ما داده است اما اینکه چرا حماسه اقتصادی محقق نمی شود چند علت دارد: اعتقاد نداریم، تنبل هستیم، علمش و همتش را نداریم، فلسفه اش را نمی دانیم.

*بخش پایانی گفتگوی "خیبرآنلاین" با دکتر محمدصادق کوشکی به زودی منتشر می‌شود
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۳۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
15
16
(...) اون دهن (...) رو باز می کنی و هر چی (...) بهت الهام می کنه می گی؟لطمات احمدی نژاد بیشتر از خاتمی بود؟چند گرفتی که این (...) رو بگی.(...) فرصت طلب (...) نوچه فسنجانی به اصطلاح کارشناس.هر کی به احمدی نژاد حمله کنه می شه کارشناس.(...).خیبر تو رو خیلی دوست داشتم اما با دیدن این جور اخبار دیگه بهت اعتماد ندارم.
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی و حقوقی ویرایش شد
پاسخ ها
مهدی ص
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
نه زود قضاوت نکن عزیز . موافقم که خیبر یه خورده زیاده روی کرده ولی ایراد اینجاست که جناب کوشکی راه حلی هم ارائه نداده!!!!!
در اینکه ایشون انقلابی و متعهد هستش شکی ندارم ولی با شرایط الان و برخی حرکات کاملا نابجای اعتدالیون اینکه محمود رو از اونا زیانبارتر جلوه بدیم کمکی به حل مشکلات مد نظر رهبری نمیکنه و فقط هوادارای محمود که الان دلایلشون برای حمایت بیشتر هم شده رو با خودمون دشمن میکنیم!!!!!!!
دولت حق
| Germany |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
سلام خیبر! جان. علامه! و سعید (...) اصلح و ... خوبن دیگه؟ راستی جهت باد الان دقیقا کدوم سمتیه؟ طبق معمول بگذریم.

کوشکی: زیر پای من یک فیل است و زیر پای آن فیل یک آدامس است که احمدی نژاد به آن آدامس چسبیده است.

یعنی اینقدر حقیرید و (...).
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی ویرایش شد
ناصح
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
ازاستاد کوشکی بعید است که انهمه تاییدات مقام معظم درخصوص دولت احمدی نژاد را نا دیده بگیرد همین اشتباهات اقایان است که موجب شکست جبهه اصولگرایان شده است جبهه ای که خیلی با آرمانهای انقلاب اسلامی فاصله دارد. روزی میرسد که دیر باورها هم به کاپیشن احمدی نژاد بعنوان لباس مقدس متوسل میشوند!
جون داداش
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
چرا قاطی کردین بابا؟!من خودم اگه الان احمدی نژاد رو ببینم کفشش رو واکس می زنم ولی ما شخص پرست که نیستیم باید منصفانه بگیم مخلص خوبیاشیم ولی خدایی لطمه ازین بیشتر که زمینه رو برای رای آوردن (...) مثل ...آماده کرد؟سال 84 و 88 اصلح بود ولی خدایی اگه صد درصد کار درست بود الن رییس جمهور باید کی می بود؟
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
دولت حق
| Netherlands |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
سلام

خطاب به "جون داداش"

آخه عزیز دلم چرا نمی فهمید که احمدی نژاد در این انتخابات اصلا نماینده ای نداشت که بخواد شکست بخوره و باعث روی کار اومدن روحانی بشه؟ آخه چرا نمی فهمید در دو سال اخیر ریاست جمهوری احمدی نژاد، وقتی عده ای دیدن هم کشور داره پیشرفت می کنه و هم اقتصاد سر و سامان داره سیاست خارجی رو از احمدی نژاد گرفتند و به سعید جلیلی (...) دادند تا این فرد (...) باعث چند برابر شدن تحریم ها و تحریم بانک مرکزی بشه؟

چرا نمی فهمید علامه! شما اینقدر (...) نداره که روزی لنکرانی رو اصلح روی زمین و زیر اسمون می دونه و وقتی می فهمه این فرد رد صلاحیت شده جلیلی رو به عنوان فرد اصلح تر! معرفی می کنه؟ چرا نمی فهمدید که این علامه! حتی جرات یه مناظره ساده با مشایی(برگترین خطر برای اسلام!) رو نداره؟

مشایی : شما چرا اینقدر دستتان در دین خالی است که اگر مشایی سحر می‌کند، آن را باطل نمی‌کنید و چرا می‌ترسید؟ یعنی بین شما یکنفر هم پیدا نمی‌شود بتواند سحر مشایی را باطل کند و احمدی نژاد را از سحر نجات دهد؟ پس در همه این سال‌ها چه کار می‌کردید؟ چه خواندید؟ چقدر عبادت کردید؟

چطور نمی فهمدید برخی روحانی رو تایید صلاحت کردند با اینکه می دونستن نتیجه این تایید صلاحیت چیه و بعد از این تایید صلاحیت بالافاصله مزد اون ها پرداخت شد و پسرشون شد وزیر؟

فردی (...) مثل سعید جلیلی رو اوردند تا احمدی نژاد رو دارای رای کم نشون بدن.

چند صد تا مورد دیگه باید بگم که بفهمید دنیا دست کیه؟

آخه بابا احمدی نژاد چه گناهی کرده که باید حامیانی! مثل شما ها داشته باشه؟
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی ویرایش شد
جون داداش
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
خطاب به دولت حق
علیک سلام!اولا ما که نگفتیم احمدی نژاد تو انتخابات نماینده داشت؛حرف اینه که اصولگرا ها رو اینجوری می زدن: این یارو یه ناخنش مثل احمدی نژاده!خوب اگه 100درصدی می بود که اینقد سوتی نداشت که تابوش کنن!باور کن ما هنوز عکس محمود تو خونه مونه ولی یه کم انصاف هم خوبه،ثانیا با وجود جریان مخفی نفاق(که تا حدودی دارن رو می شن)شما مشایی معلوم الحال رو بزرگ ترین خطر برای اسلام!!!می دونی؟!!!ثالثا من طرفدار 100 درصذ پایداری نیستم ولی مشایی که ارزش مناظره نداشت اون گاگول رو منم می تونستم شکست بدم!!رابعا درباره بزرگانی مثل علامه مصباح که مورد احترام-حتی برای دانشمندان غربی-هستند یه کم مودبانه تر صحبت کنیم بد نیس،خامسا جلیلی باعث شد تحریم ها بیشتر بشه!!!؟جون داداش خیلی به دشمن خوشبینی؛رهبری بارها گفتن هسته ای بهانه اس!به فرض که جلیلی اون جور که باید؟عمل می کرد،دیگه ما تحریم نمی شدیم؟!
جون داداش پاشو یه آبی به صورتت بزن بعد این متن رو دوباره بخون!!
دولت حق
| Netherlands |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
سلام

به جان خودت بعد از مطالعه کامنت های امثال شما آب زدن به صورت که هیچ چی ادم حس می کنه اگر شیرجه نزنه توی حوضچه آب یخ منفجر میشه!

می دونی من کشته این ادب شما هام! البته وقتی (...) مثل حدادیان در مراسم های مرتبط با ائمه از هر چی لفظ زشت که بلده استفاده می کنه و معاون رئیس جمهور رو یابو علفی می خونه و اون رو عورت احمدی نژاد می نامه و هر چی (...) خودش و تربیت کنندگانش هست رو به این دو عزیز نسبت میده از شما خیلی توقعی نیست. از محسنات حاج منصور ارضی (...) هم که مطلع هستی حتما.

مصباح یزدی (با اشاره غیر مستقیم به اطرافیان رئیس جمهور سابق) : چگونه کسی که در عمرش با عالمی ارتباط نداشته و علاوه بر آن هر روز ضربه‌ای به اسلام می‌زند، می‌تواند برای اسلام مفید باشد، و معلوم نیست چه شده که برخی نیز به آن‌ها دل بسته‌اند!
خطری که من احساس می‌کنم، ""شدیدترین خطری است که تا کنون اسلام را تهدید کرده است"" و آن هم از سوی نفوذی‌هایی است که در بین خودی‌ها در حال رشد هستند.

آخه بدبختی اینه که اصلا نمی دونی مشایی کی هست و بهش میگی گاگول!

(...)

خیلی جالبه فردی مورد تایید دانشمندان غربیه که فقط بر طبق مسموعاتش چند ساعت تهمت می زنه و توهین می کنه!:

(...)

(خط آخر رو حتما بخون)

اگر مشایی (احمدی نژاد) اصلا اهمیتی نداشت چرا ده ها هزار مطلب بر ضدش نوشتند و هزاران بار بهش توهین کردند و اجازه کوچکترین دفاعی رو بهش ندادند؟

سرچ کن در گوگل جریان انحرافی.

حالا یه سوال به نظرت چرا در انتخابات قالیباف و جلیلی و ولایتی و محسن خان هیچکدوم حاضر به کنار رفتن به نفع دیگری نشدن؟ چرا جلیلی با اینکه می دونست رای قالیباف خیلی بیشتر از اونه به نفعش کنار نرفت؟ اصلا چرا سعید جلیلی با اینکه دید احمدی نژاد حاضر به حمایت ازش نشد اومد؟ نیمد که احمدی نژاتد رو دارای رای کم نشون بده؟ نیمد که بگه که مردم از مقاومت خسته ان؟ کی گفته که سعید جلیلی نماینده مقاومته؟! آخه با وجود احمدی نژاد کی جلیلی رو اصلا (...) حساب می کنه چه برسه به نماد مقاومت!

(...)

پس چرا جلیلی اومد؟

حالا یه سوال دیگه. چرا همه چیز خوب بود اما به محضی که سیاست خارجی (بیشتر در خصوص موضوع هسته ای) به سعید جلیلی داده شد همه چیز بهم ریخت؟ احمدی نژاد رو قبول داری؟ نقل به مضمون: "برای تحریم بانک مرکزی در اتحادیه اروپا همه کشور ها عضو این اتحادیه مخالف بودند غیر از دو کشور {اگر اشتباه نکنم فرانسه و انگلیس} انگلیس همون موقع گفت نگران نباشید تا یک هفته دیگه همه چیز عوض میشه و یک هفته بعد سفارت انگلیس اشغال شد همه می دانند تحریم بانک مرکزی یک کشور یعنی قطع شریان های اقتصادی آن کشور"

چه افرادی سفارت انگلیس رو اشغال کردند؟ غیر از حامیان سعید جلیلی بودند؟

+++{در لفافه} سی و چند سال خاندان هاشمی می تاختند و هر روز قدرتمند تر می شدن تا روزی که احمدی نژاد اومد و از همون ابتدا جلوی قدرتمند تر شدن این خاندان رو گرفت چند سال فقط جلوی قوی تر شدنشون رو گرفت اما نتوسنت عقب ببرشون در چند سال اخیر احمدی نژاد عقب بردنشون رو کلید زد، دانشگاه آزاد رو آزاد کرد ، منابع عظیم مالی مثل نفت و گاز و تامین اجتماعی رو از چنگشون دراورد ، فرزندان هاشمی رو یه به زندان انداخت(فائزه) یا فراری داد(مهدی) و یا منزوی کرد(محسن) و فقط یک گام نهایی مونده بود تا شر کل این خاندان از سر این ملت کم بشه و این یک گام تایید صلاحیت مشایی (احمدی نژاد) بود اما عده ای برای بقای هاشمی جلوی این گام رو گرفتند.

خدایا به این مردم رحم کن و هر کس در راه غلط هست رو به راه راست هدایت فرما.

+موفق باشی.

(خیلی با عجله نوشتم اگر اشتباه تایپی یا احیانا املایی بوده حلال کنید)
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت بار منفی ویرایش شد
دولت حق
| Netherlands |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
+++در مظلومیت احمدی نژاد و مشایی همین بس که یک سایت کم بازدید حامی مصباح هم جرات نشر چند لینک ساده رو نداره و اون ها رو به بهونه "بار منفی" حذف می کنه!

سانسور کنید بالاخره که روز های مناظره فرا می رسه حالا چه خود احمدی نژاد و یا مشایی و چه شاگردان بی شمار اونا.
جون داداش
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
دولت حق عزیز
جون داداش اهل کل کل نیستم واینقدر می دونم که حداقل تو یه مواردی اشتراک نظر داریم(خصوصا درباره اوس محمود)ولی داداشانه می گم تعصب مانع دیدن حق می شه؛این که می گم درباره علما با احتیاط صحبت کن به این معنا نیس که ایشون رو دربست قبول دارم واسه اینه که اون ور قبر جوابش خیلی سخت تر از صحبت درباره افراد عادیه؛در مورد مشایی هم بهتره اصلا حرف نزنیم چون فعلا به توافق نمی رسیم؛آقای جلیلی هم کاندیدای حداکثری نبود که واسش یقه پاره کنیم ولی جون داداش غیر از ایشون حتی یک نفر هم اسم مقاومت رو-محض دلخوشی ما-نیاورد(در حالی که رهبری به عناوین مختلف می گفتند به کسی رای بدین که اهل مقاومت باشه)درباره تحریم ها هم اولا مطمئن باش این دشمنای تخم حروم با کسی تعارف ندارن؛می خوان سر به تن نظام اسلامی نباشه؛دنبال بهانه هم نیستن چون بهانه رو خود ما هرسال 22بهمن و در هر انتخابات به دستشون می دیم!!همینکه ما اهل مقاومتیم برای اینکه حقمون باشه از گشنگی بمیریم بسه!!ثانیا تو کتابای اونا نوشته تحریم بانک مرکزی یعنی قطع شریان اقتصاد ولی ما تو معادلاتمون گه گاهی به بالا هم نگاه می کنیم.
به هر حال جون داداش سال خوبی رو برات آرزو می کنم،نوروزت فاطمی
دولت حق
| United States |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
سلام

برادر عزیز اینا کل کل نیست از نظر هر دوی ما این نوشتار ها دفاع از حق تلقی میشه اما خب بالاخره یکی از ما اشتباه می کنه که از نظر ما شمایید و از نظر شما ما. چند سال پیش توی یه جلسه ای از جوانفکر پرسیده شد (سوال و پاسخ نقل به مضمون): وقتی همه عداوت ها با دولت احمدی نژاد سر مشاییه چرا این فرد کنار گذاشته نمیشه و شما ها ازش حمایت می کنید؟ گفت برای اینکه اون دنیا جلوم رو نگیرن و نگن وقتی رسانه (روزنامه ایران) داشتی چرا از مظلوم حمایت نکردی. از طرفی مشکل اینا مشایی جوانفکر و ... نیست اینا میگن باید خط احمدی نژاد قطع بشه.

کدوم حرف من بدون علت بود که تعصبی بوده باشه؟ گفتید داستان بزرگترین خطر برای اسلام چیه؟ گفتم علامه گفته (سرچ کنید) گفتید مشایی اهمیتی نداشت گفتم پس چرا اینقدر بهش حمله کردند؟ و ... من وظیفه خودم می دونم که از هر تریبونی که ممکنه از مظلوم حمایت کنم الان با کامنت و بعد از اماده شدن سایت جدیدمون در اونجا و یا هر جای دیگه این تعصب نیست وظیفه ست. اگر بدون برهان و دلیل مطالبی رو می گفتم اون موقع تعصب بود.

فردی که تهمت می زنه ، توهین می کنه، شاگردانش فحاشی می کنند و حکم قتل میدن و ... علامه و مرجع و مورد احترام نیست برادر عزیز.

کاش جلیلی واقعا به خاطر مقاومت می اومد نه برای تخریب دیگران. جلیلی اومد که رای احمدی نژاد رو کم نشون بده و بین اصول گرا ها تفرقه بندازه و الا برای همه واضح بود که رای قالیباف چند برابر جلیلیه.

سر بسته: در کاندیدا ها اصلا کسی نبود که خصوصیات مثبت دولت احمدی نژاد رو داشته باشه و فاقد نقاط منفی دولت مذکور باشه.

در اینکه دشمنان این ملت برای تحریم نیازی به بهانه ندارند که شکی نیست اما نه برای هر تحریمی (دوباره نقلی که از سخنان دکتر نوشتم رو بخون).

دلیلی نداره که ما اشتباه کنیم و بعد رو کنیم به خدا و بگیم خدایا کل معادلات جهانی رو بهم بریز که ما امیدمون به توئه (البته گاهی خدا کل دنیا رو دگرگون می کنه اما نه در چنین زمانی)! برادر عزیز اگر شریان اقتصادی کشور قطع نشده بود آجیل کیلویی 70 هزار تومن نبود! و ...

+موفق و پیروز.
بچه دهاتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
5
14
خدا را شکر که امثال این آقا از همان اول احمدی نژاد را قبول نداشتند . در غیر این صورت به درستی راه او و تاییدات امام خامنه ای از او ، من جمله بازگرداندن دولت به ریل انقلاب ، و آنچه از امام آموختیم ، باید شک می کردیم . ضمنا جناب دکتر کوشکی ناخواسته دلیل مخالفت هایشان را برملا کردند . این که در دولت احمدی نژاد پستی گیرشان نیامده ، اعتراف قشنگی است .
پاسخ ها
مهدی ص
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
آفرین . حرف کاملا درستی زدی .
ولی به جان خودم برادر عزیزمون جناب کوشکی هیچ وقت دنبال مقام نبوده و نخواهد بود و نقدهای ایشون فقط جنبه راستگویی کامل رو داشته . ولی جو الان کشور برای درک این مسائل آماده نیست .
در هرحال جناب کوشکی زیاده روی کرده و اگه فقط حمایتهای رهبر از دولت محمود روهم ملاک قرار بدیم قطعا از همه دولتهای بعد از انقلاب خیلی انقلابی تر و فعالتر بوده علیرغم نقاط ضعفش !!!
ولی الان و با برخی اشتباهات مبنایی دولت تدبیر و امید! خیلی ها به همون رویه محمود علیرغم نقاط ضعفش راضی شدند . و این حقیقتیه که اصلا نمیشه کتمانش کرد!!!!!!!!
مهدی ص
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
5
5
من با نظر برادر عزیزم جناب کوشکی کاملا موافقم و لپ مطلب رو به زیبایی رسوندن .
فقط در مورد میزان خسارت احمدی نژاد نسبت به خاتمی و روحانی چیز دیگه ای به نظرم میرسه :
اول اینکه من و خیلی های دیگه منکر اشتباهات و لجبازی های احمدی نژاد نیستیم و دلیلی هم نمی بینیم که بخوایم مثل برخی کورکورانه ازش حمایت بکنیم ! نه اتفاقا نقدهای جدی علی الخصوص 2 سال آخر داریم ولی چیزی که الان برام خیلی جالبه و حتی یک لحظه از جلوی چشمم کنار نمیره اینه که این جماعتی که ظرف 7 ماه گذشته با مسلسل! به نقد شاکله دولت در 8 سال گذشته رفته اند دقیقا خودشون بتن ریزی این 8 سال رو در سالهای قبل از محمود ریخته بودن !!!!!؟؟؟؟؟؟
اگه ما هنوز نقدهای جدی به سیاست های هاشمی و خاتمی داریم دقیقا به این خاطر هستش که اونا فرصت بسیار عالی رو برای حل حداقل یکی از مشکلات کشور ( مثل اشتغال یا مسکن و یا یارانه ها) به هدر دادند !!!! و اشتباه احمدی نژاد همین بود که میخواست با یه دست چند تا هندونه رو برداره !!!!!!
به نظر من در شرایط کنونی باید ببینیم از کوبیدن دولت در 8 سال گذشته چه کسایی سود میبرند!!؟؟؟؟
پاسخ به همین سوال به نظر من ریشه تمام مشکلات کشور که آلوده سیاسی کاری رو شدن رو نشون میده .
دوم اینکه جناب کوشکی در نظر داشته باشن که الان انقلاب اسلامی دست و پا شکسته ( البته به لطف کم لطفی برخی دوستان!!) تا اینجا اومده و شاید حکمت نیومدن افرادی مثل جلیلی و حداد بر مسند ریاست جمهوری دقیقا همین باشه که ساز وکار دولت جمهوری اسلامی یه جورایی کاملا انقلابی طرح ریزی نشده و از مدلهای غربی استفاده شده !!!!!
برای اینکه متوجه حرفم بشید تصور کنید یه کارگردان بخواد فیلمی بسازه که توش بازیگر زن باحجاب کامل و بدون هیچ نگاه مغرضانه ای و با حفظ شان یک زن اسلامی جلوی دوربین بره !!!؟؟؟؟
منظورم اینه که اصلا کارکرد فیلم و رسانه اینجوری بنا شده که از شخص رفتار خاصی رو میطلبه .
دقیقا به همین دلیل هستش که الان صداو سیما و سینمای ما مثل حرف امام (ره) به یک دانشگاه انسان سازی تبدیل نشدن و حتی گاهی برعکس هم عمل می کنند!!!!!!
سوم این که من با نظر ایشون راجع به جبهه پایداری زیاد موافق نیستم و معتقد به دفع افسد به فاسد هستم .
راجع به بقیه احزاب نمیدونم ولی در مورد پایداری همین که روحیه انقلابی داره و معتقد به تکلیف هستش و نه نتیجه برای من کفایت میکنه . هر چند راجع به حرکاتشون تو انتخابات 92 نقدهایی دارم ولی مثلا اگه قالیباف و روحانی به دور دوم میرفتن من به برخلاف میل باطنیم به قالیباف رای میدادم . همون طور که خیلی ها تو سال 88 به همون دلیلی که گفتم و برخلاف میل باطنیشون به احمدی نژاد رای دادند .
در هر صورت جناب کوشکی شرایط کشور ما الان اینجوریه !!! من هر روز صبح اول برای ظهور دعا میکنم بعدشم برای اینکه اگه یه روزی سید علی خامنه ای تو ایران نباشه حتما یوسف زهرا ظهور کرده باشه . . .
چند روز پیش تو راهیان نور بودم دیدم روی دیوار مسجد جامع خرمشهر این جمله از امام (ره) نوشته بود که :
جنگ برای ملت ما رحمت است .
با خودم گفتم ما چیکار کردیم و چقدر برخی مسئولان آلوده زرق و برق الکی دنیا شدن که سید علی خامنه ای اینگونه نمیگه :
تحریم برای ملت ما رحمت است . . . !!!!!!!!!!!
والعاقبه للمتقین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
2
11
جالب است که ایشان می گوید به احمدی نژاد پیشنهاد دادیم که قراردادهای شهرداری در خصوص بیلبوردها را لغو کند!!!! جل الخالق این پیشنهاد یک مسلمان در نظام اسلامی است؟؟ یعنی شهرداری بیاید یک طرفه قراردادی که قبلا بسته شده است را به واسطه پیشنهاد دوستان لغو نماید که چه بشود؟؟؟ که مثلا نمایش بدهد ما مقلد رهبری هستیم؟؟ آقای کوشکی شما آن همه توصیه رهبری به حمایت از دولت احمدی نژاد را نشنیدید و انجام ندادید حالا احمدی نژاد به دلیل اجرای یک قرارداد صحیح می شود ضد ولایت فقیه؟؟؟ آن وقت شما حمایت از دولت به عنوان عنصر در میدان را نشنیدید که مقام معظم رهبری فرمودند و ریل گذار صحیح اجرایی را نشنیدید و به انتقادات خود افتخار هم می کنید آیا بعدها کس دیگری حق ندارد شما را به واسطه ندیده گرفتن صراحت های رهبری معظم مخالف ایشان قلمداد کند؟؟
ناصح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
6
8
دیر نیست که دیر باوران هم به کاپیشن احمدی نژاد بعنوان لباس مقدس متوسل شوند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
4
12
لطمات احمدی‌نژاد بیشتر از خاتمی و روحانی بود!!!!!!!!!
اوج بصیرت!!!!!!!!!!!
مردم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
2
18
در شهری که همه می لنگیدند به کسی که راست راست راه می رفت می خندیدند احمدی نژاد در قلب مردم
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
2
17
لعنت بر هرچی بی بصیرت پست....

متأسفم برای خیبر، امیدوارم مواضع این فرد معلوم الحال مواضع سایت خیبر آنلاین نباشه....


زنده باد امام خامنه ای
درود بر سردار محمود احمدی نژاد
لعنت بر هرچی بی بصیرت مدعی بصیرت
مهدی آقائی
|
Australia
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
1
5
سلام
نظر ما نظر آقای هادی
محمدصالح
|
Netherlands
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
0
5
..خیلی خیلی متاسفم...برای آقای کوشکی و خودم که گاهگداری دوست داشتم نظراتشون رو بخونم..
صبح که میشه امیرتد...شب که میشه می میرند.. بیتی از یک شعر یادم اومد
در مورد روشنفکری در ایران..خدا انصاف بده..اگه نداد جوانمردی یده؛ انهم فتیه
آمنو بربهم....
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
1
4
اطماتی که از جانب خود عمار پندارهایی مثل کوشکی خوردیم کمتر از لطماتی نبود که از غبزده هایی مثل خاتمی خوردیم. مردان عدالت طلب حذف شدند و دوران بگم بگم تمام شد و نامردان دنیا طلب آمدند و دوران بخور بخور شروع شد. حسنک ها و کوشکی ها مچکریم !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
0
3
خیلی عجیب است جناب کوشکی هاشمی زده و شیمون پرز زده :
هاشمی و امریکای جنایتکار ، اسرائیل غاصب و دولت های استعارگر اروپایی و شخص شیمون پرز جنایتکار آدمکش و ... شدیدا از آقای احمدی نژاد متنفر بودند و مطمئن هستم که این سخن شیمون پرز جنایتکار را شندید که گفته است باید بودن با احمدی نژاد و دوست داشتن احمدی نژاد به یک ننگ تبدیل شود و .... نمی دانم هاشمی و شیمون پرز چه جوری تونستند این خواسته و آروزی عمیقشان را در ایران عملی کنند ! جناب کوشکی هاشمی زده و شیمون پرز زده : شما خوب می دانید که امام خمینی ( رحمه الله علیه ) یک دکترین بسیار بسیار مهم برای شناسایی دوست ودشمن نظام داشتند و آن این بود که : هر وقت دشمنان نظام در داخل و خارج کشور از کسی تعریف می کنند ، بدانید او مشکل دارد و دوست نظام نیست و وقتی دشمنان نظام کسی را مورد هجمه قرار می دهند ، بدانید که از ناحیه آن فرد یا جریان صدمه زیادی به آنها وارد شده (نقل به مضمون ) ، حال به نظرمن ، شما کوشکی هاشمی زده و شیمون پرزده 8 سال دوره آقای احمدی نژاد با نوع برخوردتان با ایشان و دولت هایش ، آب به آسیاب هاشمی و امریکای جنایتکار ، اسرائیل غاصب ، کشورهای استعمارگر ار وپایی و شخص شیمون پرز ریختید !!!! یعنی هاشمی و شیمون پرز توانسته اند ، شما (...) ایران را هم فریب بدهند . در ضمن ملاک قضاوت ما مردم در باره آقای احمدی نژاد و دولت هایش فقط و فقط ر هنمود های مقام معظم رهبری در باره دولت های نهم و دهم هست و می باشد و ما مردم همواره شاهد حمایت های زیادی از جانب معظم له در مورد آقای احمدی نژاد و دولت هایش بودیم که در حافظه تاریخ ماندگار است . برای ما مردم نظر شما و هاشمی و امریکای جنایتکار و شیمون پرز غاصب قاتل به اندازه کوچکترین ذره در جهان که همان اتم است نمی ارزد . و جواب هاشمی و امریکای جنایتکار وشیمون پرز لجن و شما را واگذار به خدای مهربان که همواره حامی احمدی نژاد عزیز بوده است می کنیم . زنده باد بهار والسلام .
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی ویرایش شد
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
0
4
من با خواندن این مصاحبه فهمیدم با کمال تاسف سه سال عمرم را تلف کردم و حرف های امثال کوشکی را گوش کردم و خوشبختانه یا متاسفانه نظرم به احمدی نژاد خیلی بهتر شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
0
2
چون به جنابعالی پست و مقامی داده نشد و... ، دقیقا مثل همه مخالفان احمدی نژاد که به همین دلیل با او مخالف شدند ، دیدگاهایتان و نظراتتان در باره آقای احمدی نژاد خالی از عقده و کینه نیست . چرا فکر می کنید همه چیز می دانید و مملکت و شهر باید طبق نظر جنابعالی اداره شود و چون احمدی نژاد تابع نظراتت نشد ، اینگونه او را تخریب می کنی ؟! حتی رهنمودهای مقام معظم رهبری در باره آقای احمدی نژاد را کاملا نادیده می گیری ، نمی دانم اگر رهبری عزیز از آقای احمدی نژاد حمایت نمی کردند امثال شماها چه بر سر احمدی نژاد می آوردید .
بی سواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
0
4
اقای کوشکی بهتره سخنان رهبری را بدقت گوش دهند که چه دل پری از کم کاری وبی توجهی به فرهنگ واقتصادشده کجا رهبری زمان احمدی نژاد اینقدر ناراحت به نظر میرسیدند کمی تامل کنید امثال ما میدانیم برخی مثل شما به خاطر موقعیت شغلی خود ورضایت دیگران امثال احمدی نژاد را دوست دارید له کنید در تمام مجالس که میروی ملت میگن یادش بخیر احمدی نژاد ..... رهبری فرمودند مدیریت جهادی میدونی یعنی چه یعنی مثل احمدی نژاد پر کار وجهادگر بدون خستگی فداکاری بدور از تجملات وقدرت طلبی مثل احمدی نژاد بدو بدو کردن نه این که در مجلس اقای وزیر چرت بزنه یا در سخنرانیش رشته کلا مش فراموش کنه
مردمی نژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
0
2
اینا هم متصل هیتند به علامه ها

باز هم حرف های مغرضانه در قالب شخصیت های ریش دار .

واقعا احمدی نژاد خطرناک بود ، انقدر خطر برای برخی های ایجاد کرد که مقام معظرم رهبری نشانی به او داد که به هیچ شخصیت سیایس در جمهوری اسلامی نداد :

«در این سالهایی که دولت نهم و دولت دهم بر سر کار بودند تا امروز، گفتمان انقلاب و ارزشهای‌انقلاب و چیزهایی که امام به آن توصیه می‌کردند و ما آنها را از انقلاب آموختیم، خوشبختانه کاملاً برجسته شده»

«یک نکته دیگر هم که در مورد این دولت در طول این هشت سال مورد نظرم بود و بارها هم به آن اشاره کردم، این است که این دولت بحمدالله توانست شعارهای انقلاب را سر دست بگیرد و به آنها افتخار کند و آنها را در جامعه مطرح کند..... این دولت این شعارها را مطرح کرد، برجسته کرد، سر دست گرفت، به آنها افتخار کرد؛ در مجامع جهانی، احساس شرم از انگیزههای انقلابی و از اهداف انقلابی و از شیوههای انقلابی نکرد؛ این خیلی کار بزرگی بود.».


چیزهایی که امام (ره) به ما آموخت! میتونید درک کنید یعنی چی؟ هرچند شخصی مانند آقای کوشکی هم در این فضای غبار آلود خاک گرده...
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
0
1
سلام
میگن اگه میخوای بفهمی یکی چیکاره است غیر از این که چی میگه ببین چه وقت حرف میزنه؟آقای نبویان و مصباح والخ الان که غیرت ملی و غرور دینی ما رو دارن به مفسد ترین (...) جهان مفت میفروشن ساکتند ولی ساعت بیدار شدن احمدی نژاد رو از خواب هم رصد میکردند و تو سایتهاشون میزدند.از آقای نبویان میپرسم الان که دیگه رحیم مشایی قدرتی نداره چرا اسم چند تا از اون گلوگاههای اقتصادی که دستش بود رو نمیگه؟یا الان که احمدی نژاد سمت نداره ارتباطش با رمالها چی میشه؟ شاید برای دکان بعضی فیلسوفها خوب نباشه مردم واقعا امام زمان (عج) رو بشناسن و بتونن سره رو از ناسره تشخیص بدن. میخوام بدونم خطر کدوم بیشتره کسی که 8 ماهه 50 کلمه در مورد امام زمان (عج)تو صحبتهاش نبوده یا کسی که همه صحبتهاش بو ی ولایت میداد.امثال هاشمی و .... توی روحانی ها و توکلی و... توی مدیران و معتمدین مردم ما زیادن ولی باید دید کی احساس ضرورت میکنن که حرف بزنن.مختار هم جنگید ولی زمانی که باید میجنگید رو گم کرد.تا سال 96 که اولین اسم لیست انتخابات ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد هست صبر میکنیم ولی 1396-1404 هشت سال آخر زالوهای مملکت امام زمان(عج) میشه انشاالله.
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
سیدمحمدتقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
0
2
سلام علیکم.
تشکر میکنم از سایت وزین و ارزشمند خیبر که مطالب مفید دارند.
به نظر من آقای دکتر احمدی نژاد عزیز که از دوستان ولایت بودند و هستند ، در مجموع شخص بزرگواری بودند و هستند. ولی اشتباهاتی که ایشان مرتکب شدند بهانه ای شد برای اهانتهای ناجوانمردانه یک سری از افراد گناهکار و معصیتکار در جامعه که خود را مسلمان میدانستند ولی به دوست ولایت اهانت میکردند و گناه میکردند(آقای کوشکی در بخشی از مصابحه اشاره ای به آن اهانتها و حمله ها داشتند).
من خودم شخصا میدیدم که توهین کنندگان به دکتر احمدی نژاد عزیز چه افراد بی انصافی هستند که در زندگی شخصی خودشان هم اهل ارتباط خوب با خدا نبودند. و چه لکه ننگ بزرگی بود و هست برای آقای هاشمی رفسنجانی که به عنوان تئوریسین افراد گناهکار و معصیتکار جامعه قرار گرفتند و به آن راضی شدند.
...
بنده این مصاحبه و بعضی از نظرات رو نگاه کردم. به نظرم آقای کوشکی به دلیل اینکه مثل همه ماها یک بچه مسلمون معمولی هستند و توانایی کنترل 100در100 روی گفتار و کردار خودشان ندارند،لذا در زمینه رعایت «انصاف» طبیعتا کم آورده اند و از جاده انصاف خارج شده اند(مثل خیلی از ماها که گاهی در زندگی خود مرتکب این مصیبت میشویم). البته با بخشهایی از حرفهای دکتر کوشکی موافقت دارم ولی نقطه نظرات ایشان برای بنده حقیر آن آبشخوری نیست که از چشمه روشن حقیقت سیرابمان کند.
اساتید دانشگاه هنوز خیلی راه دارند تا به درجه معرفتی و علمی رهبر مومن و عزیزمان امام خامنه ای حفظه الله تعالی و یاوران بااخلاصش مثل علامه مصباح ایده الله تعالی و حجة الاسلام پناهیان ایده الله تعالی و یاوران گمنام آقا برسند. بیانات امام خامنه ای حفظه الله تعالی خیلی روشنتر و منصفانه تر و بابصیرت تر و دقیقتر است.
...
در مجموع، بنده حقیر همانطور که برای دکتر احمدی نژاد عزیز حرمت برادری قائلم برای دکتر کوشکی هم به ناچار قائل هستم.چون من که از اولیاء پاک الهی نیستم و بر باطن و قلب دکتر کوشکی مطلع نیستم و شاید واقعا ایشان نیتش آلوده به کینه و عقده نبوده باشد و فقط در عمل و در سخن اشتباه کرده باشند همانطور که دکتر احمدی نژاد عزیز طبیعتا اشتباهاتی داشت و خیلی از خود ما ها هم در زندگی خودمان اشتباه میکردیم و اشتباه میکنیم...الله تعالی یعلم.
سیدمحمدتقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
0
2
بسم الله.
نکته مهم : (قابل توجه اشخاصی که ادعای دوستی با دکتر احمدی نژاد عزیز را دارند ولی نظرهای اهانت آمیز نسبت به علامه مصباح ایده الله تعالی ارسال کرده اند.)
بنده به عنوان شخصی که در 2 دوره ی 84 و 88 به دکتر احمدی نژاد عزیز با علاقه و میل و رغبت رای دادم ، به تمام کسانی که به خاطر ایشان ، حرمت یاور عزیز ولایت علامه مصباح حفظه الله تعالی را میشکنند و پشت سر ایشان غیبت میکنند اعلام اعتراض میکنم.
چرا بعضیا به علامه عزیز، این عالم ربانی مومن و بزرگوار که از یاوران دلسوز ولایت هستند احترام نمیگذارند. مگه نمیدانند شکستن حرمت دوستان ولایت در پیشگاه الهی چقدر گناه بزرگیه؟!
...
بنده به دکتر احمدی نژاد عزیز ارادت خاصی داشتم و دارم و حتی به خاطر ایشان مورد اهانت و استهزاء هم واقع شده ام و حاضر نیستم یک تار موی ایشان را به هزاران روحانی و خاتمی و هاشمی رفسنجانی و امثالهم بفروشم، ولی هرگز دکتر احمدی نژاد عزیز را در سطح مقام ایمانی-معرفتی علامه مصباح عزیز حفظه الله تعالی نمیبینم که بخواهم به خاطر انتقادهای علامه از ایشان ، حرمت علامه عزیز را بشکنم و در محضر خدا مرتکب گناه کبیره غیبت پشت سر دوستان ولایت بشوم.
بنده یک دانشجو هستم که با توجه به تحقیقات خودم به مقام معرفتی علامه پی بردم. از خدا بترسیم و حرمت علامه مصباح ایده الله تعالی و علمای ربانی دیگر مانند حجة الاسلام پناهیان ایده الله تعالی را نشکنیم.
مطمئنا به خاطر اهانت به علامه و غیبت پشت سر ایشان، در حساب قبر و قیامت پشیمان میشیم چون ایشان از دوستان درجه یک ولایت هستند که به درجات بالای ایمان نزدیک شده اند. اهانت کنندگان قبول ندارند؟! چندصباحی صبر کنند تا لحظه ی اجل و قبض روح همه ما فرا برسه و بفهمند که دروغ نمیگفتم.
توصیه خیرخواهانه :
هرگز به خاطر علاقه ای که به دوستان معمولی ولایت مانند دکتر احمدی نژاد عزیز داریم، حرمت علامه مصباح عزیز ایده الله تعالی که از یاوران درجه یک امام خامنه ای حفظه الله تعالی هستند را نشکنیم ، وگرنه روسیاهی و پشیمانی اش در محضر الهی برای خودمان خواهد ماند. یا علی
پاسخ ها
غلام سیدعلی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
سید کارت درسته،حرمت علامه و حاج محمود به اندازه ای است که فرمودید
دولت حق
| Germany |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
سلام

معمولا وقتی ذیل خبری نظر می ذارم تا پایان نظرات رو روزنامه وار هم که شده می خونم که اگر ارتباطی با نظر من داشت پاسخی که شایسه ست بدم. اما کاش نظر شما بالا تر بود. بگذریم. (پاسخ شما رو به علت محدودیت حروف در سه نظر ارسال می کنم)

طبق گفته خودتون} شما به احمدی نژاد رای دادید (مثل 17میلیون (84) و 25 میلیون (88) نفر دیگه) و مورد اهانت و استهزاء واقع شدید. خب دستتون درد نکنه. اما می دونید افتخار امثال بنده چیه؟ اینه که برخلاف امثال شما تا آخرین لحظه و تا پایان ریاست جمهوری احمدی نژاد (و حتی بعد از اون) در کنارش موندیم. بیش از 20 وبلاگ نویس ما رو دادگاهی کردند بالای پنجاه سایت و وبلاگ ما رو بستند (...) ها و (...) ها و ... رو چند ده روز بدون اثبات اتهام در انفرادی نگه داشتند امثال طلبه سیرجانی رو به اتهام اطاعت از حضرت آقا به زندان انداختند. شما می فهمید فرزند (...) به خاطر فشار عصبی ای که به مادرش اومد قبل از به دنیا اومدن از دنیا رفت؟ می فهمدید (...) رو 40 روز در انفرادی نگه داشتند و در آخر گفتند آزادی! اشتباهی گرفته بودیمت؟ فحاشی ها و توهین های امثال حدادیان و کوشکی و ارضی و ... رو شنیدیم ، انواع برچسب ها رو تحمل کردیم اما دست از جمایت از احمدی نژاد برنداشتیم اما شما نه تنها در چنین شرایطی از احمدی نژاد حمایت نکردید بلکه با رسانه ها تون بد تر از اصلاح طلب ها و کارگزار ها و ... به احمدی نژاد و یار با وفا و بزرگ اون یعنی مشایی حمله کردید. برگردید و مطاللب 9 دی ها و یالثارات ها و ... رو بخونید و ببینید رفقاتون چطوری افسار پاره کرده بودند که البته این روز ها خوب دارن تاوان پس میدن و بدونید تازه اول داستانه هنوز 90 درصد ماجرا ها مونده. علامه شما نه تنها جلوی اینهمه هجمه نایستاد بلکه خودش هم با اظهارات شاذ و غیر قابل پذیرشش اوضاع رو بد تر کرد.

قصد قیاس ندارم و فقط مثال می زنم: "شمر" جانباز چه جنگی بود و در کنار چه افرادی می جنگید؟ همین شمر سر از تن چه افرادی جدا کرد و چه عزیزانی رو به شهدات رسوند؟ شما ها سر احمدی نژاد و جریان عدالت طلبی رو بریدید.

(...) رو علامه می دونید؟ چون تمام عمرش کتاب خونده و کتاب نوشته؟ خب اخوی چه فایده ای داره که شخصی کتاب بخونه و کتاب بنویسه اما در زمان های حساس اشتباه کنه؟ چطوره برخی از اظهار نظر های علامه! رو یه نگاهی بندازیم؟

(...):
شريعتي کسي است که انحرافات ريشه اي دارد! آدم منطقي نيست.
اهداف خاص غربي غير اسلامي دارد و مسائل اسلامي را پوششي قرار داده است براي پيشبرد اهدافش. يک منحرف غربزده که ميخواهد در پوشش اسلام، افکار انحرافي اش را منتشر کند.

مقام معظم رهبري :
از خصوصيات شريعتي حقيقت‌پذيري بود.
شريعتي کسي بود که نقطه التقاع روشنفکري قبل قرار گرفت. لذا حق بزرگي به گردن انديشه روشنفکرانه اسلامي دارد.
اين کار شريعتي توانست نسل جوان را يک‌جا و دربست به طرف مذهب و ايمان مذهبي بکشاند

(...):
وطن چيزي قراردادي است که ارزش اهداي جان را ندارد.چقدر انسان بايد تنزل پيدا کند که به جاي خدا و ارزش‌هاي الهي، مليت و ايرانيت را مطرح کند.در وصيت نامه هيچ شهيدي نيامده است که براي دفاع از وطن خود به ميدان جنگ رفتند و شهيد شدند. آب و خاک ارزش آن را ندارد که انسان براي آن جان خود را از دست بدهد و طرح مباحث وطن دوستي نيز شعار دوران جاهليت است.
شعار ايرانيت خيانت به خون شهداست.

مقام معظم رهبري :
آن عالمي كه شريف نباشد، حميت و غيرت دفاع از كشور و ملت و آرمانها و ارزشهاي ملي و ديني خود را نداشته باشد، آن عالمي كه دشمن را بر خودي ترجيح بدهد و خود را در اختيار دشمن ملت قرار بدهد، از هر جاهلي بدتر است؛ همان دزدي است كه با چرا به دزدي مي‌رود و بيشتر صدمه مي‌زند
(سخنراني در ديدار با فرزندان ممتاز شاهد و مديران و معلمان نمونه‌ي مدارس شاهد اساتيد و دانشجويان دانشگاه تربيت مدرس 13/06/1370)
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی و حقوقی ویرایش شد
دولت حق
| Germany |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
قسمتي از وصيت نامه شهيد سرلشکر حسين خلعتبري خطاب به همسرش:

تو مي‌داني من ذره‌اي از خاك وطنم را با دنيايي آمال و آرزو عوض نخواهم كرد. وجب به وجب از خاك وطنم را با خونم آبياري مي‌كنم.
اگر ذره اي از خاک وطنم به پوتين سرباز دشمن چسبيده باشد آن را با خون خود در خاک وطن خواهم شست و مرگ در اين راه را افتخار مي دانم.اگر ارزشمند تر از جانم هديه اي داشتم حتما به اين مردم خوب هديه مي کردم.

قسمتي از وصيت نامه شهيد سرلشکر عباس بابايي خطاب به همسرش:

مليحه جون در اين دنيا فقط پاکي، صداقت ،ايمان ، محبت به مردم ، جان دادن در راه وطن ، عبادت باقي مي ماند.

{تصور کنید فقط همین اظهار نظر علامه! چقدر بد می کنه دید بسیاری از وطن دوستان دین دار رو}


سرچ کنید : "انتقاد صریح شهید بهشتی از مصباح" (طولانیه نمیشه اینجا اورد).

علامه!: من در پيشگاه الهي شهادت مي دهم در بين كساني كه در يازدهمين دوره رياست جمهوري كانديدا شده اند جناب اقاي دكتر لنكراني ‏اصلح هستند و اميدوارم كه اين شهادت برگ زريني درنامه 80 ساله من باشد. برخي از افرادي كه كانديدا شدند من به آنها ارادت دارم و آنها نور چشم من محسوب مي شوند اما براي اين كار مناسب نيستند ولي ‏بيني وبين الله شهادت مي دهم كه روي زمين و زير اين آسمان كسي اصلح از آقاي لنكراني نمي شناسم

شما می دونید موضع علامه! بعد از رد صلاحیت (همون انصراف!) لنکرانی چه تغییری کرد؟!

و ده ها مورد دیگه.

لینک صوت پاسخ کوبنده مشایی به علامه! رو گذاشتم رفقا سانسور کردند حالا متن رو می ذارم امیدوارم که جرات انتشار داشته باشند :

شخصي آمده خدمت دکتر احمدي‌نژاد گفته که فلان شخصيت بسيار ارزشمند گفته که مي‌گويند مشايي احمدي‌نژاد را سحر کرده است. براي من عجيب است که جامعه ما چگونه ظرفيت دارد که اين حرف‌ها را بپذيرد. من يک روز خدمت حضرت آيت‌الله خزعلي عرض کردم گفتم حاج آقا ما تا بحال جبهه دين، ديانت، تفکر شيعي، تفکر اسلامي، طرف ايمان، طرف خدا، طرف مقابل را به سحر متهم کرده است؟ برعکس اين بوده‌ است. اين طرف شيطان و طرف باطل است که طرف حق را متهم به سحر مي‌کند. چرا اينطوري است؟ دليلش روشن است چون کسي که مي‌گويد فلاني ساحر است قصدش اين است که بگويد اصلاً گوش نده، ببين، نرو وگرنه اگر آدم حق باشد که اين‌گونه نيست. بله ما مي‌دانيم که کومونيزم باطل است، مي‌دانيم مکتب اگزستانسياليزم باطل است، مي‌دانيم اومانيزم غربي باطل است، مي‌دانيم ليبراليزم باطل است ولي نمي‌گوييم که نرويد چون سحر مي‌شويد. برعکس تريبون در اختيار آنها مي‌گذاريم.من بارها در تريبون‌هاي مختلف در داخل و خارج و در خيلي از دانشگاه‌هاي دنيا گفته‌ام. هر جايي کرسي داير بشود بياييد بحث کنيم. نظام مديريتي ديني ما و هرنوع نظام مديريتي ما آماده بحث هستيم. الآن هم مي‌گويم. جبهه حق، حق ندارد بيايد راه را ببرد. چون يک سري آدم‌هايي که آن طرف خط ايستاده‌اند، شما خط را قطع کنيد و بحث و گفت و گو را قطع کنيد آنها همان‌طور به‌حالشان مي‌مانند. بايد به آنها فرصت بدهي تا ببيني حق چيست و باطل چيست و حضرت آيت‌الله خزعلي هم تأييد فرمودند. مشايي باطل است؟ خوب بياييد بحث کنيم. اگر تو حق هستي چرا مي‌گويي اين سحر مي‌کند؟ تو که حق نداري اين را بگويي. تو بايد بيايي بشنوي که مشايي چه مي‌گويد؟ دين ما در برابر سحر مگر شکست خورده‌ است؟ يعني ما در برابر سحر ناتوانيم؟ قدرت نداريم؟ نور خدا در سحر هضم مي‌شود؟ اين چه منطقي است؟ اگر وقت کرديم من دليلش را مي‌گويم. اصلاً اين منطق باطل است. جبهه باطل جبهه حق را متهم به سحر و جادو مي‌کند. پيامبران به سحر و جادو متهم بودند. اولياء و اوصيا متهم به سحر و جادو بودند. چون اصلاً مردم نروند پيش اينها.
دولت حق
| Germany |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
صحبتی دیگر از مشایی در رابطه با همین مسئله: شما چرا اینقدر دستتان در دین خالی است که اگر مشایی سحر می‌کند، آن را باطل نمی‌کنید و چرا می‌ترسید؟ یعنی بین شما یکنفر هم پیدا نمی‌شود بتواند سحر مشایی را باطل کند و احمدی نژاد را از سحر نجات دهد؟ پس در همه این سال‌ها چه کار می‌کردید؟ چه خواندید؟ چقدر عبادت کردید؟

چرا علامه پاسخی نمیده؟ چرا با "یزرگترین خطر از صدر اسلام تاکنون" مناظره نمی کنه؟ چرا می ترسه؟ چرا از اسلام در برابر این خطر مستقیما دفاع نمی کنه؟

(...) در بهترین حالت ممکن 500 هزار تا رای هم رای نداره (تصاویر سفر دکتر به قم برای افتتاح بلوار پیامبر اعظم و ببینید و ببینید شکوه های مردم از خود عمار پندار ها رو ) و کسی که تا این اندازه رای نداره ... بگذریم.

سعید جلیلی (...) با کلی مایه گذاشتن از احمدی نژاد فقط تونست 4 میلیون رای کسب کنه که به جرات میشه گفت که 90 درصد این اراء حامیان احمدی نژاد بودند که به اشتباه افتادند.

احمدی نژاد از دوستان معمولی ولایت است دیگه؟! خب حق با شماست. یه خاندانی طی 35 سال دانشگاه 260 میلیارد دلاری آزاد رو در اختیار گرفتند ، منابع نفتی و گازی و پتروشیمی رو تحت سلطه گرفتند ، سایر منابع عظیم کشور مثل تامین اجتماعی و ... رو قبضه کردند و در تمام این سال ها علامه! که هیچ هزاران نفر بزرگ تر از علامه هم فقط ایستادند و نگاه کردند اما یه دوست معمولی اومد و همه این منابع رو آزاد کرد و اگر در حقش ظلم و اصطلاحا نامردی نمی کردند الان شر کل این خاندان کم شده بود اما افسوس ، افسوس و هزاران افسوس.

+اما در ارتباط با پناهیان؛ اگر درست یادم بیاد محمد حسین حیدری یه یادداشتی نوشته بود تحت عنوان "افول یک ستاره/ چرا پناهیان شبیه روانبخش شده " سرچ کنید و بخونید براتون خوبه.

در آخر: احمدی نژاد : يك آقايي تندروي كرد و گفت اين دولت بزرگترين خطر از صدر اسلام تاكنون است و هفته بعد گفت اينها عددي نيستند! پيغام دادم كه نگران شما هستم. اين دولت را خدا بر سركار آورده و حتي خود من هم حداكثر يك فلش هستم كه جهت را نشان مي دهد. اگر كسي در ذهنش اين باشد كه او اين دولت را سركار آورده، خدا حالش را مي گيرد و به جايي مي رساند كه همه بفهمند او كاره اي نيست.

(فرصت کم بود اما باید بعضی از ماسئل گفته می شد هر چند که این مسائل شاید 10 درصد نا گفته ها هم نباشه به هر صورت فرصت برای تصحیح و ویرایش نیست پس اگر اشتباه تایپی یا املایی بود حلال کنید.)

+موفق.
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی ویرایش شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
0
0
یادمه ایشون می گفت: حتی کسانی که در روز عاشورای 88 آشوب بپا کردند هم فتنه گر نیستند
ناصر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
0
0
در مورد دلایل اجرا نشدن اقتصاد مقاومتی صحبتهای بسیار درستی فرموده اند که باید آویزه گوشمان باشه.
رسول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
0
0
خسستم کردییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: