به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
تيم ملي كشورمان 28 خرداد مصاف سختي با كره خواهد داشت، مصافي كه مي تواند خبر شادي صعود ما به جام جهاني را به همه هواداران پرشور ايراني بدهد. بدون شك ما لياقت صعود به رقابت هاي جام جهاني آن هم به صورت مستقيم را داریم.
"خیبرآنلاین" - تيم ملي كشورمان با برد خوب خود مقابل لبنان كار را براي صعود به جام جهاني ساده تر كرد، اما هنوز احتمالاتي در اين خصوص وجود دارد كه در اين گزارش به آن مي پردازيم.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، ملي پوشان كشورمان در گروه A آسيا به همراه كره جنوبي – ازبكستان – قطر و لبنان براي صعود به جام جهاني تلاش مي كرد و مي كند، البته لبنان با تنها 5 امتياز از هشت ديدار پرونده خود براي صعود به جام جهاني را بست و بدون شك به اين رقابت ها راه پيدا نمي كند، قطر نيز همين شرايط را دارد و به جام جهاني نمي رود.

حالا تيم ملي كشورمان با برد مقابل لبنان و از طرف ديگر برد كره مقابل ازبكستان شانس صعود مستقيم به جام جهاني را پيدا مي كنند.

تيم سوم گروه A نيز به مصاف تيم سوم گروه B مي رود تا برنده آن ديدار نيز به مصاف سهميه پلي آف آمریکاي جنوبي برود.

بدون شك صعود همراه با اما و اگر در شرايط پلي آف مسير سختي است كه نبايد كارمان به آن جا برسد. ما بايد تمام تلاشمان را كنيم تا در ديدار مقابل كره برنده بازي باشيم، البته در اين جا تمام احتمالات را بررسي خواهيم كرد.

** نگاهي به جدول گروه A

همان طور كه ذكر شد در گروه A تيم هاي كره جنوبي – ايران – ازبكستان – قطر و لبنان با هم به رقابت مي پردازند.

تنها تيم لبنان هشت ديدار انجام داده است و عدم صعودش به مسابقات جام جهاني قطعي شده و تيم هاي كره – ايران – ازبكستان و قطر نيز هر كدام يك ديدار ديگر دارند.
در حال حاضر كره جنوبي تيم صدرنشين جدول در گروه A مي باشد.

كره اي ها با 14 امتياز از هفت مسابقه در رتبه اول قرار دارند. چهار برد، 2 تساوي و يك باخت حاصل كار چشم بادامي ها بود.

يكي ديگر از شرايط خوب كره اي ها تفاضل گل بالاي آن ها نسبت به ساير تيم هاي جدول است، كره اي ها 13 گل زده و شش گل خورده در كارنامه كاري خود دارند.

تيم ملي كشورمان نيز از هفت ديدار انجام داده خود، 13 امتياز كسب كرده و در جايگاه دوم جدول قرار گرفته است. تيم ملي از هفت ديدار خود، چهار برد، يك تساوي و 2 باخت داشته اند و در مقابل هفت گل زده، 2 گل نيز دريافت كرده اند. خوشبختانه با چهار گلي كه شاگردان كي روش در ديدار با لبنان به ثمر رساندند، تفاضل گل ما به 5+ رسيد.

تيم سوم جدول نيز ازبكستان است ازبك ها به نوعي حريف اصلي ما براي صعود مستقيم به جام جهاني هستند.

ازبك ها از هفت ديدار انجام داده خود به 11 امتياز رسيده اند و سه برد، 2 تساوي و 2 باخت در كارنامه خود به ثبت رسانده اند، البته يكي از مزاياي ما نسبت به ازبك ها اين است كه آن ها نسبت به ما تفاضل گل كمتري دارند و اگر شرايط يكساني براي ما و آن ها به وجود بيايد ما به صورت مستقيم صعود خواهيم كرد.

تيم چهارم جدول نيز قطر مي باشد. قطري ها با هفت بازي به هفت امتياز رسيده اند و دو برد، يك تساوي و چهار باخت در پرونده كاري خود دارند كه به جام جهاني نخواهند رفت.

لبنان نيز همان طور كه گفته شد تيم پاياني جدول است و هيچ ديدار جديدي نيز در مرحله مقدماتي نخواهد داشت.

** احتمالات تيم ملي

تيم ملي كشورمان يك ديدار ديگر در مرحله مقدماتي دارد، مصاف با تيم كره جنوبي در سئول. ازبكستان نيز با قطر مسابقه خواهد داد.

ابتدا شرايط امتيازگيري سه تيم بالاي جدول گروه A را بررسي مي كنيم.

ايران اگر ببرد 16 امتيازي مي شود، ببازد 13 امتيازي مي ماند و اگر مساوي كند 14 امتيازي مي شود.

ازبكستان اگر ببرد 14 امتيازي مي شود اگر مساوي كند 12 امتيازكسب مي كند و اگر ببازد 11 امتيازي مي ماند.

كره جنوبي اگر ببرد 17 امتيازي مي شود، اگر مساوي كند 15 امتيازي مي شود و اگر ببازد 14 امتيازي مي ماند.

سه شنبه 28 خرداد همزمان ازبكستان به مصاف قطر مي رود و ايران نيز با كره به رقابت مي پردازد.

ايران با توجه به تفاضل گل بهتر شرايط خوبي دارد، اگر تيم ملي كشورمان كره را ببرد قطعاً ما به صورت مستقيم به رقابت هاي جام جهاني صعود خواهيم كرد.

اگر تيم ملي مقابل كره به تساوي برسد و تفاضل گل بالايش نسبت به ازبكستان حفظ شود حتي اگر ازبك ها برنده بازي با قطر باشند، شاگردان كي روش به صورت مستقيم به مسابقات جام جهاني راه پيدا مي كنند.

يك احتمال ديگر هم وجود دارد كه البته بدترين نوع ممكن خواهد بود و آن هم باخت تيم ملي كشورمان و برد ازبك ها خواهد بود. تيم ملي اگر ببازد 13 امتيازي مي ماند و ازبكستان اگر ببرد 14 امتيازي مي شود و اين ازبك ها خواهند بود كه به صورت مستقيم به جام جهاني راه پيدا مي كنند و ما بايد راهي پلي آف شويم. همه اين ها در حالتي است كه كره تيم اول جدول باشد و به همين صورت تيم اول نيز به جام جهاني صعود پيدا كند.

كره حتي اگر در بازي بعدي اش كه مقابل تيم ماست ببازد چون تفاضل گل بالايي دارد حتي مدعي صعود مستقيم به جام جهاني است البته همه شرايط در اين حالت بستگي به عملكرد ازبك ها خواهد داشت.

اگر كره به تیم ما ببازد ما به صورت مستقيم و حتي در جایگاه تيم اول به مسابقات جام جهاني راه پيدا مي كنيم و ازبك ها هم اگر مقابل قطر ببرند 14 امتيازي مي شوند و هم امتياز با كره مي شوند در اين شرايط كره جنوبی تنها در صورتي به پلی آف می رود كه ازبك ها با تفاضل گل بسيار بالا قطر را ببرند.

اگر قطر موفق شود ازبكستان را ببرد ازبك ها 11 امتيازی مي مانند و تیم ما و كره به صورت مستقيم به جام جهاني صعود مي كنيم.

در هر صورت ازبكستان فقط اگر قطر را ببرد شانس صعود مستقيم دارد و آن هم بستگي به عملكرد تیم ما خواهد داشت.

تيم ملي كشورمان 28 خرداد مصاف سختي با كره خواهد داشت، مصافي كه مي تواند خبر شادي صعود ما به جام جهاني را به همه هواداران پرشور ايراني بدهد. بدون شك ما لياقت صعود به رقابت هاي جام جهاني آن هم به صورت مستقيم را داریم.

در همين 2 بازي اخير ما شور و تلاش و هيجان شاگردان كي روش را براي كسب نتيجه ديديم و اميدواريم كه تيم ملي كشورمان هديه صعود مستقيم به جام جهاني را از سئول براي مردم ايران بياورد.

** نگاهی به احتمالات گروه B مقدماتی جام جهانی

در کنار گروه A پنج تیم آسیایی در گروه B قرار دارند که رقابت در آن گروه نیز مثل گروه A تنگاتنگ و فشرده است.

در گروه B رقابت های مقدماتی جام جهانی 2014 ، تیم های ژاپن- استرالیا- عمان- اردن و عراق حضور دارند.

در این گروه ژاپن با اقتدار و امتیاز بالا به صورت مستقیم به رقابت های جام جهانی راه پیدا کرده است استرالیا نیز تیم دوم جدول است و عمان تیم سوم و اردن و عراق نیز به ترتیب چهارم و پنجم هستند.

در میان تیم های گروه ، ژاپن تنها تیمی است که هر 8 دیدار خود را انجام داده است.

** نگاهی به وضعیت کامل تیم های گروه B

تیم ژاپن در گروه B همان طور که گفته شد صدرنشین بلامنازع است ژاپن از 8 دیدار خود 17 امتیاز گرفته است 5 برد، 2 تساوی و یک باخت حاصل کار ژاپنی ها بود از طرف دیگر تیم ژاپن تفاضل گل بالایی نیز دارد. ژاپن در کنار 16 گل زده، 5 گل نیز دریافت کرده است.

تیم دوم جدول گروه B استرالیاست؛ استرالیا در 7 دیدار انجام داده خود 10 امتیاز کسب کرده است از این 7 دیدار، 2 برد، 4 تساوی و یک باخت حاصل کار استرالیایی بوده است. استرالیا در کنار 11 گل زده، 7 گل دریافت کرده است و تفاضل گل 4+ دارد.

عمان در جدول گروه B در رتبه سوم قرار دارد عمانی ها از 7 دیدار انجام داده خود به 9 امتیاز دست پیدا کرده اند عمان از 7 دیدار خود، به 2 برد، 3 تساوی و 2 باخت دست پیدا کرده است تفاضل گل عمانی ها -2 می باشد.

اردن تیم سوم جدول است بازیکنان این تیم در 7 دیدار خود 7 امتیاز کسب کرده اند و به 2 برد، یک تساوی و 4 باخت دست پیدا کرده اند و تفاضل گل عمان 10+ می باشد.

عراق نیز تیم آخر جدول گروه B است عراق از 7 بازی خود به یک برد، 2 تساوی و 4 باخت رسیده و 5 امتیاز کسب کرده است تفاضل گل عراق 3- می باشد. عراق در طول 7 مسابقه خود 4 گل به ثمر رسانده و 7 گل نیز دریافت کرده است.

** احتمالات صعود در گروه B

روز 28 خرداد هم گروه A و هم گروه B دو دیدار خواهند داشت در گروه B استرالیا - عراق و اردن - عمان با هم دیدار خواهند داشت.

در گروه B عراق به رقابت های جام جهانی صعود پیدا نمی کند ژاپن هم که صعود مستقیم خود را قطعی کرده و حالا رقابت برای صعود مستقیم بر سر استرالیا با وجود اینکه اردن تیم چهارم جدول است اما شانس صعود غیر مستقیم به رقابتهای جام جهانی را دارد و حتی در یک حالت بسیار خاص می تواند به صورت مستقیم به رقابت های جام جهانی راه پیدا کند و آن هم این است که با تفاضل گل بسیار بسیار بالا عمان را ببرد و استرالیا نیز با تفاضل گل بالا از عراق ببازد آن وقت اردن 10 امتیازی می شود و در رده دوم قرار می گیرد.

اما در حالت طبیعی تر اگر اردن عمان را ببرد 10 امتیازی شده و حالا صرف نظر از شرایط استرالیا می تواند تیم سوم جدول شده و به مرحله پلی آف برود و در واقع اردن تنها با برد شانس راه یابی به جام جهانی را دارد و اگر مساوی کند و یا ببازد باید با رقابت های جام جهانی 2014 خداحافظی کندا

اما تیم عمان شرایطی به نسبت بهتر و متفاوت با اردن دارد، عمان اگر موفق شود اردن را شکست دهد 12 امتیازی می شود و در صورت تساوی با باخت استرالیا مقابل عراق به صورت مستقیم راهی مسابقات جام جهانی خواهد شد.

اما اگر عمان مساوی کند و استرالیا نیز ببازد، این 2 تیم با یکدیگر هم امتیاز می شوند و تفاضل گل شرایط صعود مستقیم را مشخص خواهد کرد. در هر صورت برد عمان مقابل اردن تاثیر گذار ترین نتیجه برای این تیم خواهد بود ولی احتمال صعود حداقل غیر مستقیم این تیم به جام جهانی بسیار بالاست.

شرایط استرالیا به نسبت 2 تیم مذکور به مراتب بهتر است. استرالیا اگر عراق را ببرد به عنوان تیم دوم جدول و با 13 امتیاز به صورت مستقیم راهی رقابت های جام جهانی می شود.

اگر استرالیا مقابل عراق مساوی کند 11 امتیازی می شود و تنها در صورت برد عمان، نمی تواند مستقیم به جام جهانی برود اگر استرالیا مساوی کند و اردن و با تفاضل بسیار بالا عمان را ببرد این اردن است که به صورت مستقیم به جام جهانی راه پیدا می کند، اما در هر صورت شانس استرالیا برای صعود مستقیم به جام جهانی بسیار بالاست.

عراق هم که شرایطش کاملا مشخص است، این تیم هیچ شانسی برای صعود به جام جهانی ندارد عراق اگر ببرد 8 امتیازی می شود و مساوی کند 6 امتیازی و ببازد هم 5 امتیازی باقی می ماند.

در این میان تیم سوم گروه A که سرنوشتش نیز هنوز مشخص نمی باشد به مصاف تیم سوم گروه B در مرحله پلی آف خواهد رفت و برنده آن دیدار به مصاف تیم پنجم آمریکای جنوبی می رود تا برای کسب سهمیه راه یابی به جام جهانی به رقابت بپردازند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: