به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
۲۵۸ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای قطعنامه پارلمان اتحادیه اروپا علیه کشورمان را محکوم کردند.
"خیبرآنلاین" - شاهین محمدصادقی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی پیش از پایان جلسه علنی امروز پارلمان بیانیه‌ای را قرائت کرد که به امضای 258 نفر از نمایندگان مجلس رسیده است.

به گزارش تسنیم، متن این بیانیه به شرح ذیل است:

پارلمان اروپا در خصوص ارتباط با ایران اخیرا اقدام به صدور بیانیه‌ای نمود که با وجود نکات مثبت روح کلی آن مغایر روند رو به رشد روابط ایران و اتحادیه اروپاست و نوعی مداخله آشکار در امور داخلی ایران تلقی می‌گردد لذا نمایندگان ملت بزرگ ایران با عنایت به مفاد قطعنامه یاد شده بر نکات زیر تاکید می‌نمایند.

1- مجلس شورای اسلامی از اظهارنظر پارلمان اروپا بر استمرار تعامل با ایران در خصوص حل مسالمت‌آمیز مسئله هسته‌ای استقبال می‌نماید و فضاسازی سیاسی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران را که در چارچوب معاهده ان پی تی و بدون انحراف از مصارف صلح‌آمیز انجام گرفته، غیرمنصفانه قلمداد نموده و تاکید می‌گردد جمهوری اسلامی ایران با الهام از فتوای رهبر معظم و عالیقدر انقلاب اسلامی در خودداری و به کارگیری تسلیحات اتمی را حرام و بر خلاف موازین شرعی می‌داند.

2- ضمن تایید بخشی از قطعنامه در مورد ضرورت تلاش برای رفع تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه مالی و بین‌المللی علیه ایران نگاه قطعنامه مبنی بر مغایر دانستن فعالیت‌های هسته‌ای ایران با قطعنامه شورای امنیت را غیراصولی می‌داند و اعتقاد داریم قطعنامه‌های شورای امنیت علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران اساسا مغایر روح کلی منع تکثیر و معاهده ان پی تی و منشور سازمان ملل متحد می‌باشد.

3- اظهارات پارلمان اروپا در غیر دموکراتیک خواندن انتخابات اخیر ریاست جمهوری اسلامی ایران تعجب‌آور و نوعی مداخله آشکار در امور داخلی ایران و محکوم می‌گردد و نگاه دوگانه غرب به نظام‌های سیاسی و چشم‌پوشی از کشورهای دیکتاتور و فاقد دموکراسی بر هیچ سیاستمداری پوشیده نیست.

4- اظهارنظر پارلمان اروپا در خصوص نقض حقوق بشر در ایران را محکوم نموده و اعلام می‌دارد اولا پارلمان اروپا از وزانت سیاسی برای اظهارنظر در این حوزه برخوردار نیست ثانیا کارنامه سیاه غرب و بعضی از کشورهای اروپایی در تحمیل جنگ جهانی اول و دوم بر جامعه جهانی نسل‌کشی و اعمال آپارتاید، استعمار و استثمار بسیاری از ملل آسیا و آفریقا و تاراج منابع کشورهای مختلف جهان حمایت از دیکتاتورهای حامی از منافع نامشروع غرب و چشم‌پوشی از فجایع بحرین و رفتارهای وحشیانه تروریست‌ها در سوریه و مداخله نظامی در آفریقا به پارلمان اروپا اجازه نمی‌دهد درباره حقوق بشر قلم فرسایی نموده و ایران اسلامی را که مهمترین رسالت خود را دفاع از حقوق انسان در چارچوب مبانی حیات‌بخش اسلام می‌داند مورد نقد قرار دهد. ثالثا پارلمان اروپا بر اساس موازین بین‌المللی و اصل تعیین حق سرنوشت ساختار اعتقادی، فرهنگی کشورها را در نگاه به مسئله حقوق بشر مد نظر قرار دهد و توجه داشته باشد امت اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر اجرای احکام و مقررات اسلام تاکید داشته بر انجام شایسته این تکلیف الهی اصرار دارد.

5- با تایید اظهارات پارلمان اروپا در مقابله با تروریسم و خواستگاه آن و پایان دادن به جنگ در کشور اسلامی سوریه از طریق مسالمت آمیز، بر عزم و اراده جدی جمهوری اسلامی ایران در مبارزه بی امان با پدیده شوم تروریسم و پایان دادن به جنگ خانمانسوز در کشور سوریه از طریق گفت‌وگوهای مسالمت آمیز از کشورهای غربی انتظار دارد در مقام عمل، مقابله جویی با گروه‌های تروریستی برخواسته و کشورهای حامی گروه‌های جنگ‌افروز را محکوم نماید. پارلمان اروپا باید فعالیت‌های براندازانه را از فعالیت‌های سیاسی مشارکت‌جویانه تفکیک نموده و اقدامات افراد را که در اندیشه براندازی نظام مردم‌سالار جمهوری اسلامی هستند فعالان سیاسی قلمداد ننماید.

در نهایت نمایندگان ملت بر این باور می‌باشند که پارلمان اروپا با الهام از رویه استعماری قرون وسطی تمایل دارد خود را مرکز و محور قرار داده و درباره دیگران تصمیم گرفته و دیگران را بر اساس ارزش‌های رنگ‌باخته غربی مورد ارزیابی قرار دهد. بدون تردید چنین نگاهی در قرن حاضر از کمترین جایگاه اجتماعی و سیاسی برخوردار نیست و اعتبار نسبی پارلمان اروپا را به عنوان مدعی دموکراسی و احترام به حقوق بین‌المللی و حقوق بشر در معرض آسیب جدی قرار می‌دهد لذا پیشنهاد می‌نماییم پارلمان اروپا از اینگونه رفتارها تجدیدنظر نماید و افتتاح دفتر نمایندگی پارلمان اروپا در تهران منوط به تغییر این رفتارها و رویه‌ها خواهد بود.

والسلام

نمایندگان شریف ملت ایران
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
0
0
احسنت به نمایندگان شریف و دلیر ملت ایران
همه قصه ی زاغ و و روباه و پنیر را می دانند .
وهمه هم می دانند سال بعد هم روباه مکار خواست فریبکاری کند اما زاغه اول پنیر را قورت داد و بعد به روباه پیر گفت برو گمشو من کلاسم بالاتر رفته و دیگر فریب مکاران را نمی خورم
واما مهمتر که نمی دانم شنیدی یا نه ، یعنی سال سوم روباهه موبایلی تهیه کرده بود و پای همان درخت که زاغه نشسته بودبا دوستاش یعنی شغال ها و کفتارها چت می کرد .
در همین حال شمید که زاغه داره از او و موبایلش تعریف می کند . نهایتا زاغه به روباهه گفت خودت که خیلی با کلاسی اما نمی دانم گوشیت کلاست را بالا می بره یا پایین ......... خلاصه زاغه گوشی را برای نظر دادن از روباهه می گیره و بهش می گوید حالا برو گمشو این عوض پنیر ......
خلاصه اروپایی ها بخصوص روباه و کفتار پیر حدود ۱۵۰ سال است که پنیر ایرانیان را می دزدنند امیدواریم با بالا بردن کلاس دیگر فریب روباها را نخوریم و .......................
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: