به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
قرار بود حسن روحانی در جریان این سفر با تعدادی از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت‌وگو کند
"خیبرآنلاین" - حسن روحانی بعد از انتخاب شدن به عنوان ریاست جمهوری ایران در جمع روحانیون گفت انتخاب یک روحانی به معنای اعتماد مردم به روحانیت است. وی بعد از انتخابات ریاست جمهوری به قم سفر کرد و با همه مراجع تقلید دیدار کرد. در این دیدار‌ها علما توصیه‌های ویژه‌ای به وی داشتند و حتی برخی مراجع به وی توصیه‌های خصوصی نیز کرده بودند.

به گزارش وطن امروز، 6 ماه بعد در حالی که همه در انتظار سفر رئیس‌جمهور به قم بودند؛ ناگهان این سفر بنا به گفته استاندار قم منتفی شده‌ است. حجت‌الاسلام محمدصادق صالحی‌منش استاندار قم دیروز در حاشیه نشست استانداران و فرمانداران سراسر کشور در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه سفر رئیس‌جمهور به قم چه زمانی انجام می‌شود گفت: سفر رئیس‌جمهور به قم منتفی شد. اکنون این سؤال مطرح می‌شود که علت منتفی شدن سفر رئیس‌جمهور به قم چه بوده است؟ آیا ارتباطی میان انتقادات واضح مراجع نسبت به برخی سیاست‌های دولت خصوصا در مسائل فرهنگی طی این 6 ماه و لغو سفر روحانی به قم وجود دارد؟ موضوعی که در سفر وزیر علوم به قم و نپذیرفتن وی توسط 3 تن از مراجع تقلید به وضوح قابل مشاهده بود تا جایی که آیت‌الله‌العظمی مکارم‌شیرازی در این‌باره گفت: ملاقات با وزیر به معنای تایید عزل و نصب‌‌ها بود و به همین دلیل ‏در پیشگاه خداوند مسؤول می‌بودم به همین دلیل دیدار را نپذیرفتم.  در همین رابطه سایت افکارنیوز نوشت: چندی پیش و پس از سفر نهاوندیان به قم و ملاقات خصوصی وی با تعدادی از مراجع و علمای قم، خبرهایی مبنی بر سفر هیات دولت و رئیس‌جمهور منتشر شد. گفته می‌شد سفر استانی بعدی رئیس‌جمهور به استان قم خواهد بود و نهاوندیان برای فراهم کردن مقدمات این دیدار راهی قم شده بود.

گفتنی است قرار بود حسن روحانی در جریان این سفر با تعدادی از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت‌وگو کند. بنا بر آنچه افکار نیوز مدعی شده است، گفته می‌شود علت تعویق سفر هیات دولت به قم، نپذیرفتن این دیدار از سوی مراجع و علمای قم و نارضایتی آنها از عملکرد دولت است که البته این موضوع تاکنون توسط هیچ مقام مشخصی تایید نشده است. براساس این گزارش، بیشترین علت نارضایتی مراجع و علما از عملکرد فرهنگی دولت است، به طوری که برخی از علما به طور رسمی انتقادهایی به عملکرد فرهنگی دولت داشته‌اند.

آیت‌الله ممدوحی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به انتقادات مراجع که یکی از آنها به حوزه مسایل فرهنگی و وزارت ارشاد می‌شود، اظهار داشت: هر چند وزیر ارشاد آیت‌الله‌زاده‌ای است که اتفاقا از دوستان ما است اما از او توقع داریم بهتر از این باشد و از خود آثاری به جا بگذارد تا همیشه یادگار بماند اما آنچه تا امروز اتفاق افتاده این است که ظاهرا ارشاد بی‌طرف است و در مسائل فرهنگی ظاهرا آزادمنشی را ترویج می‌کند که ما به شدت نگران هستیم و حتی مراجع تقلید نیز از این موضوع ابراز نگرانی کرده‌اند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: