به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه قطعنامه پارلمان اروپا دروغی برزرگ است، گفت: یک انتخابات در تمام اروپا بیاورید که در این سطح مشارکت باشد؛ ادعاهای آنها شرم آور است.
"خیبرآنلاین" -اعضای شورای عالی استان صبح امروز (پنجشنبه) با آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی دیدار کردند. در این دیدار مهدی چمران رئیس شورای عالی استان‌ها ضمن تشکر از این مرجع تقلید به جهت فرصتی که داده شد، خطاب به آیت‌الله مکارم شیرازی، گفت: شورای عالی استان‌ها محلی برای سیاستگذاری کلان شوراهای کشور است و می‌تواند هم به دولت و هم به مجلس شورای اسلامی طرح و لایحه بدهد و این قوانین در دولت و مجلس تصویب شود و به عنوان قانون اجرا شود.

یه گزارش شهرایران، در ادامه آیت‌الله مکارم شیرازی ضمن ابراز خوشوقتی از دیدار اعضای شورای عالی استان‌ها به جمله‌ای از امیرالمومنین درباره صفات پرهیزگاران اشاره کرد و افزود: امام می‌فرمایند پرهیزگاران کسانی هستند که خدا با عظمت در دل آنها ظهور و بروز کرده است و به همین دلیل که خدا را پذیرفته‌اند، غیر خدا در دلهایشان کوچک است. «این مثالی محسوس است. کسی که در کنار دریا زندگی می‌کند اگر کنار استخر ببرندش استخر در نظرش چیزی نیست اما کسی که دریا را ندیده و چشمش به دریا می‌افتد به عظمت آن پی می‌برد».

این مرجع تقلید اظهار داشت: اگر بخواهیم آلوده به گناه نشویم، باید خدا را با عظمت بشناسیم. تعریف‌ها و تمجیدها و تملق‌ها و مدیحه سرایی‌ها در وجود ما اثری نداشته باشد و غیر خدا در نظر ما کوچک شود تا گناه نکنیم. این یک دستورالعمل است از یکصد و ده دستور العمل که در یک خطبه حضرت امیر جمع شده است.

آیت الله مکارم شیرازی خطاب به اعضای شورای عالی استان‌ها گفت: کار شما دو اثر دارد؛ یکی این است که مشکلات مردم را حل کنید و دیگری اینکه می‌توانید نام نظام جمهوری اسلامی را بلند کنید تا بگوییم با نظام اسلامی که بر سر کار و شورای اسلامی که آمد، مشکلات مردم حل شد.

وی ادامه داد: در زمانی که دشمنان اسلام دقت می‌کنند و کوچکترین لغرزش‌ها را بزرگ می‌کنند، باید دقت کنید. ببینید چند روز پیش پارلمان اروپا که جمعی از متفکرین اروپایی هستند، چه دروغ‌هایی به نظام نسبت می‌دهند.

این مرجع تقلید با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92 و حضور همه قشرها در آن، تصریح کرد: انتخابات با حضور حداکثری برگزار شد و هیچ کس هم اعترضی به نتیجه انتخابات نکرد. این در حالی است که این میزان مشارکت در آمریکا و اروپا رقم نخورده است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه قطعنامه پارلمان اروپا دروغی برزرگ است، خاطرنشان کرد: یک انتخابات در تمام اروپا بیاورید که در این سطح مشارکت باشد؛ ادعاهای آنها شرم آور است.

وی با بیان اینکه وقتی دشمن اینطور دروغ می‌گوید، اگر لغزشی کنیم، مطمئن باشید که بسیار آن را بزرگ می‌کنند، گفت: شما شوراها می‌توانید عملتان را عبادت قرار دهید زیرا که یکی از مهمترین عبادت‌ها خدمت به بندگان خداست و شما هم می‌توانید همه روز عبادت کنید؛ البته خلوص نیت برای خدا شرط کار است.

این مرجع تقلید ادامه داد: شما موقعیتی دارید که می‌توانید اندوخته‌ای برای روز جزای خودتان فراهم کنید. کار شما هم خدمت به خلق خدا است و هم خدمتی به نظام جمهوری اسلامی و تبلیغی برای اسلام و تعلیمات آن است.

آیت الله مکارم شیرازی در توصیه‌ای به اعضای شورای عالی استان‌ها گفت: همه روز خودتان را به خدا بسپارید و از خانه که بیرون می‌آیید بگویید خدایا مرا یک لحظه به خودم وانگذار که اگر اینکار را نکنی، من لغزش می‌کنم و در پرتگاه سقوط خواهم کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: