به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۲۴۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰
"خیبرآنلاین" - سایت هندوستانی «dna India» در مطلبی تحت عنوان "نمایش زنان ایرانی در فیسبوک" نوشت: «بنا بر یك تحقیق، زنان ایرانی كه از فیسبوك استفاده می‌كنند تمایل به نمایش عكس بی‌حجاب خود دارند.»



بنابر رصد "دیدبان خیبر"، در همین رابطه سایت "دی‌ان‌ای ایندیا" ادامه می دهد: «استفاده از رسانه‌ اجتماعی می‌تواند به مقدار زیادی بر حال و هوا و رفتارها تاثیر بگذارد و همچنین زنان را قدرت بخشد. بنا بر یك تحقیق، زنان ایرانی كه از فیسبوك استفاده می‌كنند تمایل به نمایش عكس بی‌حجاب خود دارند. شان یانگ، از دانشكده پزشكی دیوید گفن دانشگاه كالیفرنیا می‌گوید: "در میان زنان ایران، مدت و میزان فعالیت روزانه در فیسبوك، تابعی است از میل آن‌ها به پوشیدن حجاب سنتی یا خواستشان برای قرار دادن تصاویر بدون حجاب در فیسبوک." وی به همراه عباس شكیبا از دانشگاه شهید چمران و محمدصادق منتظری از دانشگاه سمنان در ایران، تحقیقی را در مورد زنان ایرانی و استفاده از رسانه اجتماعی انجام داده‌اند. آن‌ها ارتباط ویژه‌ای بین عوامل مختلف و احتمال قرار دادن تصویر باحجاب یا بی‌حجاب زنان در فیسبوك یافته‌اند.»!

نکته جالب و البته خنده دار در این گزارش آنکه در عکس مرتبط با این مطلب، از تصویر پوشیه‌دار بانوان عرب حاشیه خلیج فارس استفاده شده که نگارنده غرض ورز مطلب سعی داشته با قرار دادن نوشته "زنان ایرانی" در ذیل این عکس، وضعیت آزادی زنان ایرانی در اذهان مخاطبانش را زیر سوال ببرد.

متأسفانه می بایست بر این حقیقت تلخ معترف بود که روند رو به رشد عضویت جوانان بالاخص بانوان ایرانی در شبکه های اجتماعی جاسوسی چون فیسبوک، نه تنها ارتباطی به دلایل برشمرده در تحقیق مذکور ندارد، بلکه تنها علت اصلی این گرایش را می توان در عضویت مسئولان ارشد و وزرای دولت یازدهم در این دست شبکه ها دانست.

بیم و امیدی ها با حضور پررنگ در زمین طراحی شده صهیونیست ها، حتی نظرسنجی درباره طرح هدفمندی یارانه ها را نیز در آنجا برگزار کردند و بدین ترتیب، ایرانیان را جهت فعالیت در فیسبوک ترغیب نموده اند.

این درحالیست که ایشان علیرغم غیرقانونی بودن فعالیت در این دست سایت ها، کماکان بر عضویت و البته فعالیت مستمر در آنها اصرار می ورزند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: