به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
لیگ برتر فوتبال دوره ای دیگر را پشت سر گذاشت تا شاید از این رهگذر شاهد رشد این رشته در ایران باشیم.
"خیبرآنلاین" -بدون شک کیفیت این لیگ چنگی به دل ها نزد و برای آینده بهتر باید به فکر چاره باشیم. به نظر من مهم ترین دلیل افت کیفیت لیگ، نوع پرداخت ها است. به عبارتی روش پرداخت حقوق در لیگ ما با اشکال جدی مواجه است.

به گزارش مشرق، در نگاه خوشبینانه ما با پرداخت زود هنگام حقوق باعث می شویم تا بازیکنان از آن به بعد دنبال حفظ ساق های خود برای آینده باشند. بازیکنان بسیاری را در این باره با افت و خیز فراوان مشاهده می کنیم. در بخش نگاه بدبینانه، به بازیکن پرداخت زودهنگام نداریم. در این حالت هم انگیزه اش را از دست می دهد. ما برای بازی کشیدن (نه بازی گرفتن) از بازیکنان باید در نوع پرداخت های خود تجدید نظر کنیم. مثلا با پرداخت هفتگی و نیز بسته به کیفیت کارش می توانیم از او بهترین بازی را بکشیم.

آشنایی به روش این پرداخت ها هم خیلی سخت نیست. آنچه در اروپا رواج یافته در دسترس است. ما بازیکنان بسیاری داریم که چنین تجربه ای را داشته اند و می توانند به فوتبال ما کمک کنند.

ما در طول فصل به دلیل نوع پرداخت ها شاهد بازیکن سالاری از همه لحاظ هستیم. الان این بازیکن است که برای ما تعیین می کند چگونه بازی و تمرین کند چرا که یا پولش را گرفته و یا نگرفته و از ما طلبکار است. در خصوص شروع این کار علاوه بر باشگاه ها ، فدراسیون و وزارت ورزش باید با قانون گذاری شروع کننده کار باشند.

بدون شک کیفیت این لیگ چنگی به دل ها نزد و برای آینده بهتر باید به فکر چاره باشیم. به نظر من مهم ترین دلیل افت کیفیت لیگ نوع پرداخت ها است. به عبارتی روش پرداخت حقوق در لیگ ما با اشکال جدی مواجه است

امروزه در خصوص مبالغ پرداختی به بازیکنان اعتراض هایی وجود دارد که به نظر من صحیح است. اگر این فوتبال می توانست باعث شعف جامعه شود و کارکردهای خود را در این خصوص داشت انتقادی نبود به نظرم حتی باید بیشتر از این پرداخت شود. اما وقتی فوتبال ما فاقد ثمرات لازم است و تماشاگر را فراری داده نه تنها شایسته این پرداخت ها نیست بلکه یک دهم این پول ها هم ارزش ندارد.

آماری در اختیار دارم که موجب تعجب همه اهالی فوتبال می شود. در این آمار به خوبی می توان دریافت که بازیکنان تا چه حد و با برنامه آنچه خود دوست دارند انجام می دهند. الان بازیکن هر وقت دوست داشت خوب بازی می کند. هر وقت خواست بازی نمی کند. هروقت دوست داشت تمرین نمی کند. اول فصل دو سه بازی خوب انجام می دهد پولش را می گیرد و خوب بازی نمی کند و آخر فصل هم با دو سه بازی خوب مشتری فصل بعد خود را پیدا می کند. به این شکل طرفدار فوتبال همیشه با تعجب شاهد فراز و نشیب فراوان بازیکنان است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: