به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
افشای خبرهایی در خصوص ارتباط دولت ترکیه با حملات شیمیایی در سوریه، بحران و دردسر تازه ای را برای "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر این کشور به وجود آورده است.
"خیبرآنلاین" -افشای خبرهایی در خصوص ارتباط دولت ترکیه با حملات شیمیایی در سوریه، بحران و دردسر تازه ای را برای "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر این کشور به وجود آورده است.

به گزارش العالم، "محمد نورالدین" نویسنده و کارشناس لبنانی در مطلبی نوشت:  پس از افشاگری "سیمور هرش" نویسنده آمریکایی درباره ارتباط دولت ترکیه با حمله شیمیایی به غوطه شرقی استان ریف دمشق، "رجب طیب اردوغان" با اتهامات آشکاری در این زمینه مواجه شده است.

"نور الدین" در روزنامه لبنانی "السفیر" نوشت: سیاست همیشگی ترکیه در قبال دمشق خصمانه بوده است؛ ترکیه در همین راستا همه امکانات سیاسی و نظامی خود را برای حمایت از مخالفان سوریه به خدمت گرفته، و برای آنان ساختارهایی نظامی وسیاسی تشکیل داده است. این کشور خاک خود را به روی همه عناصر مسلح گشود تا از کشورهای مختلف دنیا به ترکیه بیایند، و از آنجا وارد سوریه شوند.

وی افزود: همه دلایل و نشانه‌ها از حمایت ترکیه از گروه‌های تروریستی وابسته به القاعده مانند گروه‌های موسوم به "جبهه النصره" و "دولت اسلامی در عراق و شام" حکایت دارد. ترکیه از هر گروه مخالفی حمایت می‌کند و تا زمانی که در حال جنگ در سوریه است، از این حمایت دست نمی‌کشد.

نور الدین در ادامه خاطرنشان کرد: نیروهای ترکیه‌ای اعضای گروهکی 11 نفره را دستگیر کردند که رئیس آنها یک سوری تحت تعقیب به نام "هیثم قصاب" بود. این ماجرا در شهر اضنه روی داد، و این افراد مقادیری گاز سارین همراه خود داشتند. پس از مدتی دادستانی اضنه اعلام کرد که این افراد از اعضای گروه تروریستی "جبهه النصره" هستند. اما با آغاز محاکمه در اکتبر 2013 همه این افراد به غیر از هیثم قصاب آزاد شده بودند. در نهایت نیز فشارهای دولت ترکیه با آزادی قصاب خاتمه یافت. دادگاه در پایان نخستین جلسه به بهانه اینکه هیثم قصاب شهروند ترکیه نیست و جرمی در خاک ترکیه مرتکب نشده، حکم آزادی او را صادر کرد.

نور الدین تأکید کرد که با توجه به افشاگری سیمور هرش روزنامه نگار آمریکایی در خصوص دست داشتن دولت ترکیه در حملات شیمیایی در سوریه، اردوغان باید در دادگاه لاهه به اتهام ارتکاب جنایت ضد انسانی محاکمه شود.

نور الدین اظهار داشت: رسانه های ترکیه اکنون تأکید می کنند که از زمان افشای دست داشتن دولت ترکیه در حملات شیمیایی غوطه، دولت آمریکا در حال برنامه ریزی برای سرنگونی اردوغان است.

وی خاطرنشان کرد: حزب جمهوری خلق ترکیه نیز پس از انتشار اطلاعات سیمور هرش و همچنین با توجه به ماجرای کشف گاز سارین در اضنه، در تلاش است تا دولت اردوغان را در پارلمان به استیضاح بکشد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: