به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
اگر پنجم آذر 1392 را صدمین روز کاری دولت یازدهم بدانیم، 15 اسفند 1392 دومین صد روز کاری دولت تدبیر و امید بود، اما از گزارش صد روزه دوم که رییس دولت قول آن را به مردم داده بود خبری نشد.
"خیبرآنلاین" -حسن روحانی، رییس جمهور ایران وعده داده بود مردم را در جریان واقعیت های کشور قرار دهد و به همین خاطر حسن روحانی سه شنبه شب مورخ پنجم آذر 1392 در یک مصاحبه تلویزیونی، گزارشی از فعالیت‌های صد روز اول دولت تدبیر و امید را ارائه کرد.

به گزارش دانا، در صد روز اول گزارشی ارائه نشد و این برنامه بیشتر جنبه نمایشی داشت؛ چرا که در آن گزارش بیشتر نابه‌سامانی های کشور را به گردن دولت قبل انداختند.

در ادامه گزارش صد روزه اول گفته شد که از نظر دیپلماسی به نتایج بسیار مطلوبی رسیده ایم و با توافق با غرب تحریم ها برداشته و معیشت مردم بهبود می یابد.

اکنون که بیش از 4 ماه از آن گزارش عملکرد صد روزه گذشته است و نه تنها تحریم ها برداشته نشد بلکه در سطح بین الملل دخالت های غرب در کشور نیز بیشتر شده و همچنین تحریم های جدیدی به بهانه های جدید علیه ایران وضع شده است.

در زمینه اقتصادی نیز بسیاری از اجناس گران تر شده است و همچنین قیمت حامل های انرژی تا 30درصد نیز افزایش یافته است و مردم منتظر قیمت جدید بنزین هستند.

هرچند دولت اعلام کرده است که کالاها گران نمی شوند اما به خاطر نبود نظارت این صحبت تنها در حد یک حرف باقی ماند.

در زمینه فرهنگی نیز در 100 روز گذشته اقدام شاخصی انجام نشده است و وزیر فرهنگ حتی چندین بار پایش به مجلس باز شد.

در گزارش صد روزه اول رئیس جمهور همچنین قول داد که هر صد روز یک‌بار گزارش عملکرد به ملت بدهد، اما صد روز دوم دولت تدبیر و امید هم گذشت و خبری از گزارش صد روز دوم نشد.

در پایان صد روز اول همه مشتاقانه منتظر شنیدن گزارش بودند و عقل هم حکم می کند که در صد روز اول کاری یک دولت نوپا، نباید انتظار خاصی داشت، با این حال گزارش صد روز اول بیش از آنکه دفاع از عملکرد دولت در صد روز اول کاری باشد، هجمه به عملکرد دولت پیشین بود.

گزارش صد روزه اول هرچه بود گذشت و طبق وعده رییس دولت اعتدال، منتظر گزارش صد روزه دوم هستیم که مطمئنا در این گزارش دیگر نمی‌توان پشت آمارهای بر جای مانده از ویرانگران گذشته پناه گرفت.

به نظر می رسد مردم در گزارش صد روزه دوم در انتظار خبر‌ها و آمارهای جدی، دقیق و درست از پیشرفت‌های اقتصادی کشور و نتیجه‌های اجرای توافق ژنو هستند، چرا که به گفته دولتمردان،‌ قرار بود توافق ژنو تحریم ها را لغو کند و وضعیت اقتصادی کشور و مردم بهتر شود!  

اگر پنجم آذر 1392 را صدمین روز کاری دولت یازدهم بدانیم، 15 اسفند 1392 دومین صد روز کاری دولت تدبیر و امید بود، اما از گزارش صد روزه دوم که رییس دولت قول آن را به مردم داده بود خبری نشد.

به هر حال مردم منتظر گزارش صد روزه دوم دولت بنفش رنگ اعتدال هستند و منتظر خواهیم ماند تا ببینیم گزارش صد روز دوم چه روزی است و آقای رییس‌جمهور به مردم چه خواهند گفت.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: