به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
اگر آمار خود دولت درباره انصراف دهندگان از یارانه را ملاک قرار دهیم، طیف گسترده ای از افرادی که به رئیس جمهور محترم رای دادند نیز با وجود تبلیغات بیسابقه رسانه های اصلاح طلب و دولتی حاضر به انصراف از یارانه ها نیستند.
"خیبرآنلاین" - اگر آمار خود دولت درباره انصراف دهندگان از یارانه را ملاک قرار دهیم، طیف گسترده ای از افرادی که به رئیس جمهور محترم رای دادند نیز با وجود تبلیغات بی‌سابقه رسانه های اصلاح طلب و دولتی حاضر به انصراف از یارانه ها نیستند.
 

به گزارش شفاف، اول- با وجود تبلیغات گسترده دولت آمار کاهش ده درصدی اعداد یارانه بگیران بسیار کمتر از آن میزانی است که دولت انتظار آن را داشت. اینگونه انتظار می رفت که این حجم از تبلیغات رسانه ای در رادیو، تلویزیون، مطبوعات و سایت ها در نهایت به کاهش حداقل پنجاه درصد طیف یارانه بگیران بینجامد که اینگونه نشد.

 
دوم- با ادامه روند فعل اینگونه به نظر می رسد که دولت برای کاهش تعداد یارانه بگیران در نهایت همان راهی را خواهد رفت که از ابتدا تمایلی برای آن نداشت. این راه چیزی نیست جز آنچه وزیر اقتصاد روز سه شنبه در مجلس از آن سخن گفت یعنی شناسایی کسانی که به اعتقاد دولت نیازی به یارانه ندارند. علی القاعده این حساب و کتاب نیز نمی تواند از کانال دیگری جز بررسی اموال، حساب های بانکی و... افراد صورت گیرد. این در حالی است که دولت وعده داده بود ورودی به این فضا پیدا نخواهد کرد. 
 
سوم- نفس انصراف اعضای محترم دولت و برخی نمایندگان از دریافت یارانه و اعلام رسمی آن در رسانه ها اگر چه امری درست و ستایش شده است ولی این را نیز نباید نادیده گرفت که اصولا مردم به هنگام حساب و کتاب درباره دریافت یا عدم دریافت یارانه خود را با مسئوولان دولت یا نمایندگان مقایسه نمی کنند و آنچه را ملاک قرار می دهند وضع مالی شخصی است. به بیان دیگر وضع مالی خود را قابل مقایسه با وضع دولتمردان نمی دانند. 
 
 
چهارم- اگر آمار خود دولت درباره انصراف دهندگان از یارانه را ملاک قرار دهیم، طیف گسترده ای از افرادی که به رئیس جمهور محترم رای دادند نیز با وجود تبلیغات بیسابقه رسانه های اصلاح طلب و دولتی حاضر به انصراف از یارانه ها نیستند. به بیان دیگر دولت در این میدان حتی نتوانسته حامیان خود را به انصراف از یارانه ها متقاعد کند. نکته اینجاست که اصولا وعده های اقتصادی سبب گرایش رای دهندگان به رئیس جمهور محترم شد و حال درخواست انصراف از یارانه به معنی خروج بخشی از درآمد از زندگی این افراد است. 
 
پنجم- بیش از آنکه بر لزوم انصراف مردم از یارانه تاکید شود باید این موضوع مورد توجه قرار بگیرد که چرا مردم حاضر به انصراف از یارانه نیستند؟ آیا وعده های داده شده در مورد مابه ازای یارانه به اندازه کافی برای مردم جذاب است؟ آیا به عنوان مسئوولان محترم دولت تصور می کنند وجود پزشک متخصص در بیمارستان ها در ایام تعطیل بسته پیشنهادی جذابی در ازای انصراف از یارانه هاست؟ آیا تامین حقوق شهروندی افراد جامعه و امکاناتی که بر اساس قانون اساسی حق هر ایرانی است مابه ازای مناسبی برای انصراف است؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: