به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
تحليل حواشي آزادي مرزبانان ربوده شده ايراني در گفت‌وگو با اسماعيل کوثري، عضو کميسيون امنيت ملي مجلس و گفت‎وگو با حجت مهدوي از کارشناسان مسائل محيط استراتژيک جمهوري از جمله مطالب مهم این بخش است.
"خیبرآنلاین" - یکصد و نود و یکمین شماره هفته‌نامه "پنجره" به مدیرمسئولی دکتر علیرضا زاکانی در 100 صفحه و بهای 50000 ریال روی پیشخوان کیوسک‌های روزنامه‌‌فروشی قرار گرفت. نسخه الکترونیکی نیز با 40 درصد تخفیف در سایت هفته‌نامه به آدرس panjerehweekly.ir فروخته می‌شود.

به گزارش پنجره، مجله خبری این هفته به موضوعات مختلفی پرداخته است: سياست حزبي و تفرقه مذهبي، علي يونسي: نامه نمايندگان ادوار در انتقاد از من دروغ است، محمد محمدرضايي: روحاني بهتر بود يونسي را وزير شعار مي‎کرد، چمران حاتمي کيا بازگشت به انقلابي گري است، لذا بايد بر آن تاخت، اخوان‎المسلمين و غرب به‎ دنبال نابودي گروه‎‎هاي سلفي هستند، جهان از پنجره عكس، جهان از پنجره کاریکاتور، ارحل ارحل يا روحاني!، شبه‎بهار شمس‎الواعظين، شورش تهيدستان ايران، خودمتولي پنداري‎‎هاي شاعرانه(تفاسير عجيب سياستگذاران شعر فجر ادامه دارد)، پايان ثبت نام کنکور يارانه!(چند نفر انصراف دادند) و ... از جمله این مطالب است.

در بخش باشگاه اهل قلم مطالبی مانند جستجوي انسان مطلوب(ساحت‎‎هاي تحول علوم انساني) بخش اول از دکتر عبدالحسين خسروپناه، شهيد فريضه(پشتوانه قوام و استحکام قوانين شريعت) نوشته جواد محدثي، مسئوليت اخلاقي و حقوقي مهندسان(جهاني که مجال اخلاق در آن بسيار تنگ شده) بخش سوم دکتر رضا داوري اردکاني، سه دولت پس از جنگ(نگاهي به نامسيرهاي دولتهاي هاشمي، خاتمي و احمدي نژاد) نوشته دکتر علي دارابي، خلط دموس کراسي(بررسي و نقد ايدئولوژي‎‎‎هاي مدرن) بخش دوازدهم از شهريار زرشناس، خدايان جدول مندليف(انسان مدرن و ارباب متفرق) به قلم سيدمحمد روحاني از مهمترین مطالب منتشر شده در بخش باشگاه اهل قلم این شماره از مجله پنجره هستند.

سیاست

بعدازظهر سگي براي جيش‌الظلم(بررسي ابعاد گوناگون يک گروگانگيري) عنوان پرونده بخش سیاست این هفته مجله پنجره است. ماجراي گروگانگيري پنج نفر از مرزبانان، برگ ديگري در فضاحت گروهک‎هايي داشت که همواره در زير چتر خلق به نابودي خلق‎الله مشغولند. برخي از علماي دلسوز اهل تسنن تلاش‎‎هاي بسياري براي اين آزادي انجام دادند و برخي از علماي ديگر اهل تسنن بر سفره گسترده و آماده نشستند تا اينکه بالاخره اين سربازان با مقداري پول که شأن گروهک را نشان مي‎داد معاوضه شدند. اين اتفاق زنگ خطري بود براي سيستم مرزباني ما و هشدار‎هاي جدي در خصوص بسياري از اتفاقاتي که پيش‌رو داريم. اين پرونده در تلاش است ابعاد بيشتري از اين ماجرا را بررسي کند.

تحليل حواشي آزادي مرزبانان ربوده شده ايراني در گفت‌وگو با اسماعيل کوثري، عضو کميسيون امنيت ملي مجلس و گفت‎وگو با حجت مهدوي از کارشناسان مسائل محيط استراتژيک جمهوري از جمله مطالب مهم این بخش است.

سبک زندگی

درخدمت و خيانت دلالي(روزي روزگاري با کسب حلال) عنوان پرونده سبک زندگی این هفته مجله پنجره است. در این پرونده به موضوع کسب روزي حلال و پديده دلالي پرداخته شده و اين بحث در ابعاد مختلف مورد واکاوي قرار گرفته است. تفاوت‎‎هاي بنيادين غرب و اسلام در نگاه به کسب‌وکار از محمدجواد توکلي، عضو هيئت مديره انجمن اقتصاد اسلامي حوزه علميه قم، گفت‎وگو با دکتر عادل پيغامي درباره مفهوم نان حلال در سيستم اقتصاد اسلامي، شرايط واسطه‌گري اقتصادي در جامعه امروز در گفت‌وگو با حجت‎الاسلام مجيد رضايي، بررسي جايگاه تجارت در اسلام در گفت‌وگو با دکتر سيد رضا حسيني و کسب روزي حلال در گفت‎وگو با دکتر سام مهدي‌ترابي پژوهشگر مسائل جهان اسلام ازجمله مطالب این پرونده است.

پرونده ویژه

حرکت برخلاف طبيعت(انتخاب يا عدم انتخاب مادري) عنوان پرونده ویژه به مناسبت روز بزرگداشت زن و مادر است. در این پرونده سعی شده است مهم‎ترين مواردي که در انتخاب يا عدم انتخاب مادري توسط زنان جوان نقش دارند، بررسی شود. علاوه بر یادداشتهای مختلف، معضلات خانواده در عصر مدرن در گفت‎وگو با دکتر اميرحسين بانکي‎پور فرد، رئیس دانشکده اهل البیت(ع) دانشگاه اصفهان و پژوهشگر مسائل خانواده بررسی شد.

ترجمه

مزدوران آمريکايي در کشور بحران‌زده(اوج‌گيري سرکوب مخالفان دولت در اوکراين) نوشته دان مارتن و ترجمه سارا گرمسيري، آمريکا و تاج‌ و تخت کارتاژ(آيا مهدي جمعه رئيس ‎جمهور بعدي تونس خواهد بود؟) نوشته روعه قاسم و ترجمه بهنام پناهي، آخرين راه حل(خوش‌بيني يا بدبيني به دولت) از اکونومیست، عراق يک آزمايشگاه مطلوب(راهبرد آمريکا در عراق و منطقه خليج ‎فارس) از السفیر، طلب مجازات ابوطالبي(آيا سياستمدار ايراني بن بست جديدي براي اوباماست؟) ترکي الترکي و ترجمه محمد مظهري از جمله مطالب بخش ترجمه شماره صد و نود و یکم مجله پنجره است.

پنجره مثبت

ضميمه پنجره ‎پلاس اين هفته با 16 صفحه کاهي اما تمام‎رنگي پيش‎ روي شماست. اين هفته با منوچهر والي‎زاده گپ زده‎ شده است؛ دوبلور و گوينده‎ هفتاد و چندساله‎اي که صدايش در بدترين حالت سي و چندساله است. در صفحه وقايع اختلافيه گفت‎وگوي فرضي خبرنگار پيگير پنجره را مي‎خوانيد با سرکار خانم جن ساکي، سخنگوي وزارت خارجه آمريکا. در پنجره ماضيه سجاد نجفي برايتان از زندگي يک تزار مخوف مي‎گويد و از اينکه مرسدس بنز چطور مرسدس بنز شد، به‎اضافه حقايقي درباره سرزمين جديد حجاز که شايد نشنيده باشيد. در صفحات خودنويس چهار يادداشت مي‎خوانيد از سعيد صدرائيان، لعيا اعتمادسعيد، ليلا باقري و مصطفي حريري که تازه از سفر يکي دو ماهه‎اش به آفريقا برگشته و هيچ بعيد نيست از شماره‎‎هاي بعد حرف‎‎هاي داغ آفريقايي‎اش را نيز با شما در ميان بگذارد. در صفحه کتاب‎سرا، يک سبد کتاب به شما تعارف شده است، از آثار دکتر محمدابراهيم باستاني پاريزي که فروردين‎ماه امسال به سراي باقي کوچيد و قلمش از حرکت ايستاد. در صفحه فرهنگستان مثل هميشه مهمان قلم حجت عزيزي هستيد و در صفحه گلگشت مروري خواهيد داشت بر طنز‎ها و شوخي‎‎هاي يارانه‎اي روز‎هاي اخير. پايان ‎بخش ضميمه هم صفحات زندگي خوب است که طبق معمول تا همين لحظه نمي‎دانيم موضوعش چيست! باور کنيد!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: