به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۲۵۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۸
عراقچی: حتی سر "ویرگول" هم چانه می‌زنیم!
چگونه از کلیدداران دیپلماسی دولت راستگویان که حتی در برگردان چند برگ به زبان فارسی نیز موفق ظاهر نشدند، می توان انتظار داشت درباره مکان دستوری ویرگول در متن اصلی توافقنامه انگلیسی به درستی اقدام کرده و از کیان و حیثیت ایران پرگهر دفاع نمایند؟!
"خیبرآنلاین" - با گذشت حدود 5 ماه از عقد توافقنامه ضعیف ژنو با عنوان «برنامه مشترک اقدام»، هنوز پاسخی روشن از سوی مذاکره کنندگان قابل احترام یانکی‌ ها به این پرسش که "دقیقاً  این توافقنامه چه عایدی برای مردم داشته؟!" داده نشده است.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی "خیبرآنلاین"، دیپلمات های پرمدعای شیخ کلیددار که در بدو صدور توافق ضعیف ژنو، دائما عبارت نخ نمای «بازی بـرد ... بـرد» را بر زبانشان تکرار می نمودند، اینک چرا پاسخگوی اقساط واریز نشده و هواپیماهای تعمیر نکرده و تحریم های برداشته نشده، نیستند؟!

این کدام بازی دوسر برد و کدام معامله دوسر سودی است که یکی از طرفین، دار و ندار هسته‌ای‌اش را بدهد و تأسیسات غنی سازی 20 درصد را پلمب نماید اما طرف مقابل نه تنها به خرده تعهداتش پایبند نباشد، بلکه سفیر پیشنهادی ایران به سازمان ملل را ممنوع الورود کرده و با صدور قطعنامه، جمهوری اسلامی را به عنوان اصلی‌ترین کشور ناقض حقوق بشر معرفی نماید؟!



جالب اینکه سید عباس عراقچی، نفر دوم تیم مذاکره کنندگان هسته ای بیم و امیدی ها، نیز در اعترافی صادقانه ولی دیرهنگام پیرامون شناسایی حق غنی سازی ایران از سوی شش کشور، اقرار می کند: «بین خود ما حتی در سطح رئیس‌جمهور هم کلمه حق و شناسایی حق یک مقداری قرقاطی شده است. اینکه آقای روحانی داخل نامه‌شان [خطاب به امام خامنه ای] اگر نوشتند حق ما را به رسمیت شناخته‌اند، ایشان اشتباه کرده‌اند.»! (اینجا)

موضوع زمانی جالب تر می شود که گویا خشم سرهنگی حقوقدانان شامل حال اظهارات جنجالی عراقچی شده و نامبرده را مجبور به رفع و رجوع سخنان مذکور می کند!

در همین ارتباط، عباس عراقچی در واگویه ای شاذ، تأکید می کند: «در مذاکرات بر سر هر کلمه و حتی هر ویرگول، ساعت‌ها بحث و جدل خواهیم داشت تا به متنی که مورد توافق طرفین باشد، برسیم.»! (اینجا)

با تأمل بر مدعای فوق، اولین سوالی که به ذهن متبادر می شود این است که آیا تیم مذاکره کننده هسته ای در «گام نخست برنامه مشترک اقدام» نیز این دقت نظر را بر روی ویرگول ها و واژگان آن مبذول داشته اند؟!



اگر پاسخ دیپلمات های اعتدال به پرسش مذکور «آری» باشد – که یقیناً نیز اینگونه خواهد بود – باید از ایشان پرسید پس چرا وزارت امور خارجه، ابتدا ترجمه ای پرغلط و نادرست از توافق ژنو را منتشر نمود؟! با این وجود چگونه از دیپلمات های آبدیده دولت راستگویان که حتی در برگردان چند برگ به زبان فارسی موفق ظاهر نشدند، می توان انتظار داشت درباره مکان دستوری ویرگول در متن اصلی توافق نامه انگلیسی به درستی اقدام کرده و از کیان و حیثیت ایران پرگهر دفاع نمایند؟!

این تناقض آشکار، خود گواهی دیگر بر خوش بینی بیش از حد نمایندگان دولت اعتدال به شیطان بزرگ و روباه پیر و سایر همقطارانشان است که فرجامی جز شکست مذاکرات را در پی نخواهد داشت؛ چه آنکه امام خامنه ای در همین ارتباط فرمودند: «به مذاكره خوشبین نیستم ولی باذن‌الله از این مذاكرات ضرری هم نمی‌كنیم. این اقدام، یك تجربه و احتمالاً یك كار مفید است. اگر نتیجه گرفته شود، چه بهتر اما اگر نتیجه گرفته نشد، معنایش این خواهد بود كه برای حل مشكلات، كشور باید روی پای خود بایستد

به هرحال، به آقای عراقچی و همکارانش توصیه می شود به جای ساعت های بحث بر سر ویرگول و ظاهر توافق، به خطوط قرمز شش گانه ای که حضرت امام خامنه ای صریحا بر آن تاکید کرده و مورد حمایت مردم نیز بوده است، حساس شده و از مذاکره یا معامله بر سر آن خطوط، اجتناب نمایند؛ چانه زنی بر سر ویرگول پیشکش حضرات!
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۹
وامانده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
19
1
هرچه شما تندروها مخالف مذاكرات و رهايي ملت از اين فلاكت باشيد مردم بيشتر به ظريف و تيم مذاكره كننده اميدوار ترند !!! 35 ساتله كه با اين اراجيف كه هيچ خاصيتي برا ملت نداره پدرمونو درآورديد !!! ميلياردها تومان برا اين باصطلاح حق مسلم هزينه كرديد به روسيه داديد (نه شرقي نه غربي ) !!! كم مونده ما هم مثل مردم كره شمالي علف بخوريم ..............
عزتمند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
1
13
خطاب به آقای وامانده واداده :
اولا به شکر خدا که مملکت از نظر اقتصادی با اینکه در شرایط تحریم قرار دارد از خیلی از کشورهای اروپایی ( که منتهی آرزوی شما هستند) جلوتر است و به کوری چشم دشمنان و رهبری امام خامنه ای جلوتر هم خواهد رفت( البته اگر واداده ها بگذارند)
ثانیا علف خوردن با عزت شرف دارد بر کباب خوردن با ذلت و خواری .
هومن فلاح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
1
4
بسم الله...
خوب (...) داری با (...) چانه میزنی دیگه وگرنه اونا چی میفهمند ویرگول یعنی چی
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
جعفری از تبریز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
1
8
آقای عراق + چی لطفاً در جمله زیر محل دقیق ویرگول را مشخص فرمایید:
(...) کلید وفق دستورالعمل ابلاغی از حضرت استوانه خاطره گوی مصلحتی و طبق نقشه راه خاتم الاشرار و با استعانت از حمایتهای مادی و معنوی عاملان و ساکتان فتنه و بالأخره بر اساس شاکله غرب زدگی و وادادگی خویش در حال بازی باخت-برد با کشورهایی است که ید طولایی در استعمار و استثمار و استحمار دول ضعیف و ملل مستضعف داشته و استقلال و آزادی (...) عزیزمان را در برابر ثمن بخس آمریکای جنایتکار تروریست پرور و اعوان و اذناب زبون وی بر باد فنا می دهد.
راهنمایی:ویرگول بین کلمات "(...) و کلید" و "استوانه و خاطره گو" محلی از اعراب ندارد.
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
پاسخ ها
واقعيت
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
جناب !!! همون استوانه اي كه تو حشش ميددي اگه نبود چيزي بنام انقلاب نبود تا تو الان دم ازش بزني !!!! زموني كه استوانه زندان و شلاق خورد تو و اين تازه بدوران رسيده ها در قنداق شير ميخوردي حالا شدي مدافع انقلاب !!!!!! چقدر پر روييد شما حال ملت رو بهم ميزنيد با اين شعارهاي مزخرف و بي ارزشتون ..................
مدافع ولایت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
1
5
خدمت وامانده های وارفته که میخوان...امریکا بشن(سه نقطه رو ننوشتم چون اگه مینوشتم هم حذف میشد)
شما برید زیر...امریکا بخوابید و نوکر امریکا باشیدشما لیاقت ندارید که علی برشما حکومت کند لیاقتتان همان معاویه است.
مثل شما مثل حیوانات است،چرا؟
چون حیوانات وقتی شکمشان پر باشد ارام هستند ولی امان از روزی که شکمشان پر نشود اونوقت وحشی میشن.
اقای ظریف که اصلا حریف1+5نیستی،شما خواهشا بیا بشین خونتون من یه مادر بزرگ 73ساله دارم که خودشم بی سواده انگلیسی هم بلد نیس حتی فارسی هم بلد نیست خودشم مریضه بجای شما ایشون رو بفرستیم واس مذاکره،چرا؟
چون که شما با اینکه انگلیسیتون خوبه و دکترید و...ولی میرید اونجا حرف اول و اخر رو شما میزنید،یعنی بعبارت ساده تر هرچی اونا میگن شما فقط میگید چشم،خوب بجای شما مادر بزرگ من بره شاید وسط چشم ها یه نه هم گفت که به صلاح ما شد البته بنده برای اینکه جزو جرگه بی سوادان محسوب نشوم از حضرتعالی و دولت بسیار باطدبیر و بی امیدطان هیچ انتقادی نمیکنم.
اقای عراقچیان زاده لطفا غلط های املایی و جای ویرگول های متن بالا رو درست بفرمایید.با تشکر
پاسخ ها
دندان شكن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
شعور تو حامي ولايت بيش از اين نيست !!!!! اگه شعور داشتين كابار هاي زمون شاه به درون كوچه و خيابان نمي امود !!! اگه شعور داشتين صهاي نماز نميشد 4 تا پيرمرد قراضه !!! اگه تو شعور داشتي وضع فلاكت بار مردم رو ميديدي !! اگه شعور داشتي رنچ و مشقت ملت رو ميديدي !!!
مدافع ولایت
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
بسم رب الشهداء
اقای دندان شکن شما چون بنده را نقد فرمودید بی سواد هستید.
همین شما (...) هستید که دارید تو خیابون فساد ایجاد میکنید ثانیا فساد توی کاباراهای زمون شاه ملعون اصلا قابل مقایسه با فساد های توی خیابون نیست ثالثا در زمان حضرات معصومین هم فساد بود رابعا وقتی ولایت چندین سال است که فریاد میزند تهاجم فرهنگی،جنگ نرم و... هنوز شما (...) و بعضی از مسئولان (...) از خودتون حرف ولایت رو قبول نمیکنند.
کسانی که شعور دارن میرن نماز جماعت شماها که شهور ندارید مگه خودتون نمیگید که خوب حالا وقتی پیر شدیم مومن میشیم میریم مسجد توبه میکنیم و ...پس (...) شما هستید نه ما.
اگه حضرتعالی شعور داشتید میدید که در سوریه و فلسطین وعراق و افغانستان و افریقا و میامی و...چه بلایی بر سر مردم میارند اونوقت نمیگفتی که وضع فلاکت بار اگر همان وهابی ها و امریکا و اسرائیل و ...بتوانند در ایران وضعیتی بدتر از سوریه و ...بوجود می آورند ولی بحمد الله و با خواست خداوند و دعای امام زمان(ارواحنا لتراب مقدمه الفداه)و تحت لوای ولایت است که الان در امنیت هستی(حضرت امیر بیان مولی الموحدین امام المتقین امیر المومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام فرمودند:نعمتان مجهولتان الصحة و الامان).مسلمین سه سال در شعب ابی طالب در بدترین وضعیت اقتصادی بودند(کمی سواد داشتن هم بد نیست اقای بی سواد).هر ملتی که هدفشون بزرگ باشه زحمت و تلاش و زنج هاشون هم بتناسب همان هدفشون بزرگه.
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی و حقوقی ویرایش شد
غالب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
0
2
آقا یا خانم واقعیت اگه بیداری بگیر بخواب تا از مرحله پرت نشدی، در این اوضاع و احوال واقعیت فراموش شده و اونم هدف عزت و ماندگاری ملت ایران است که ما چقدر نادانیم که هر چند سال یک بار باید به غربیان در لباس خودمان اعتماد و از آنها زخم خورده و انگشت هایمان را بگزیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: