به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
تمرکز به توانایی های داخلی به جای دل بستن به خنده شیطانی آمریکا و یارانش و حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی، نسخه شفابخش اقتصاد ایران و وضعیت فعلی دولت یازدهم است؛ البته اگر خواهان علاج مساله باشند
"خیبرآنلاین" - اقدام هزینه بر و اضافی دولتمردان یازدهم در ثبت نام مجدد از افرادی که خود را مشمول دریافت یارانه نقدی می دانند، طی یک ماراتن 10 روزه به پایان رسید و برخلاف انتظار بیم و امیدی ها و کمپین های پرسروصدا و رنگارنگی که توسط اقشار مرفه جامعه جهت انصراف از دریافت یارانه به راه افتاده بود، بیش از 90 درصد مردم خود را مستحق دریافت آن دانستند.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی "خیبرآنلاین"، چندماه از تبلیغات گسترده دولت اعتدال جهت ثبت نام مجدد از افرادی که درخواست دریافت یارانه نقدی دارند، می گذرد و طی این مدت، کلیدداران به انواع و اقسام ابزار روحی- روانی متوسل شدند.

یک روز چند بازیگر سینما که برای ایفای نقش خود قراردادهای چندصدمیلیونی منعقد می کنند را جلو انداختند تا کمپین انصراف از دریافت یارانه نقدی تشکیل دهند. روز دیگر از فوتبالیست هایی که برای یک فصل فوتبالی (کمتر از یکسال) قراردادهای میلیاردی در دست داشتند، خواستند تا از دریافت یارانه انصراف دهند.

مدتی بعد، به ملت توهین شد و یارانه بگیران را نیازمند و فقیر و... خطاب کردند و پس از آن، به ابزار تهدید و سرکشی به حساب بانکی و شخصی افراد متوسل شدند.

سپس زیرنویس های زنجیره ای تلویزیون را تحت اختیار مطلق خود درآوردند و حتی با تغییر دیالوگ سریال های نوروزی، یک بسیج فرمایشی- دولتی به راه انداختند و ثبت نام برای دریافت یارانه را به رفراندوم اقتصادی دولت تبدیل کردند، اما از همان روز نخست ثبت نام ها مشخص شد که میان دیدگاه ملت و دولت فرسنگ ها فاصله است و مردم، که علی الظاهر 9 ماهی را در سکوت به سر می بردند، مشغول رصد تصمیمات و اقدامات دولت راستگویان بودند و نیز مترصد فرصتی برای انتقال پیام به آنان.

بیش از 90 درصد از ملت، تحت شدیدترین فشارهای روحی- روانی، با ثبت نام دریافت یارانه نقدی، پیام مهمی را به اعتدالیون دادند اما ظاهرا حضرات نمی خواهند صدای پیام مردم را بشنوند.

معاون اجرایی رییس جمهور، به جای آنکه به ریشه های این "نه بزرگ ملت به دولت" بپردازد، توپ را به زمین دیگران می اندازد و می گوید: "ما از فعالیت های صد اوسیما تشکر می کنیم اما این موضوع که در همه موارد صداوسیما متناسب با دیدگاه های دولت عمل کند، فراهم نشد"!؟ (اینجا)

از محمد شریعتمداری و دیگر افراد دولتی انتظار می رود پس از 9 ماه از آغاز به کار دولت، به جای توجیه اقدامات سوال برانگیز بیشمار و رفتارافراط گرایانه برخی از مسئولان اجرایی و انداختن قصور بر گرده این و آن، حدیث نفسی با خود داشته باشند و بنگرند که سال گذشته در چنین روزهایی، سرگرم سردادن چه شعارهایی بودند و اینک، کدامیک از آنها محقق شده است؟



ملت 9 ماه صبر کردند تا به دولت یازدهم فرصت اقدام بدهند اما هرچه بیشتر سکوت کردند، بر کمیت برخی رفتارهای مبهم افزوده شد. در ماجرای توافق ضعیف ژنو و مذاکرات پرحرف و حدیث هسته ای و دیپلماسی لبخند زمزمه هایی تلخی شنیدند اما تلاش کردند تا با خوش بینی، دولت را در اجرای شعارهایش حمایت کنند.

در بحث سبد کالا و توهین آشکار و علنی به مردم و زیرسوال بردن عزت آنان، سکوت کردند و فرصت دادند تا دولت بتواند تجربه ای جدید را بیازماید.

در برابر توهین های گستاخانه آمریکا و اروپا به ملت و نقض چندباره توافق ضعیف ژنو صبوری کردند تا واکنش دولتمردان را مشاهده کنند، اما هرچه بیشتر صبر کردند، پاسخی جز پهن کردن فرش قرمز زیرپای غربی ها و لبخند به گستاخی آنان ندیدند.

در اقدامات ضدفرهنگی گسترده و کم سابقه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازهم بنا را بر حسن ظن نهادند و فرصت دادند تا کلیدداران نسبت به نصایح و انذارهای امام خامنه ای و مراجع عظام تقلید و علما و دلسوزان دین و دنیای مردم اقدام عاجلی کنند، اما هرچه بیشتر گذشت، رفتار افراط گرایانه بیشتری را شاهد بودند.

نسبت به نفوذ تفاله های فتنه در بدنه مدیریتی دولت نگران بودند اما کوشیدند با سعه صدر، دولت را متوجه اشتباهش کنند اما ملاحظه کردند که اعضای کابینه، به صورت جمعی و فردی برای تبریک سال نو به دیدار یکی از سران فتنه رفتند.

9 ماه پدرخواندگی "حاج آقا خاطره" و خاندانش را بر سر تیم اجرایی کشور با نگرانی مشاهده کردند و در انتظار استقلال مدیران و خروج آنان از سایه پیرمرد کم حافظه این روزهای عالم سیاست ایران نشستند، اما هرچه بیشتر گذشت، دخالت و نفوذ وی و خاندانش در سیستم اجرایی بیشتر و علنی تر شد.

از طرفی خبر خزانه خالی را از زبان رییس دولت یازدهم می شنیدند و با آه و ناله ناشی از "نداری" های مدیران همناله می شدند اما همزمان، اخبار هزینه های کذایی پیرامون ارسال پیامک نوروز، هزینه های میلیاردی تغییر دکوراسیون مدیران، 7 میلیارد خرجکرد برای تغییرات در ساختمان نهاد ریاست جمهوری و ساخت استخر و سونا و جکوزی، 3 سفر غیرکاری به سمنان و شمال و کیش طی مدت 10 روز نخست سال، دادن عیدی 350 هزارتومانی در فلان وزارتخانه و در نهایت، ریخت و پاش و رفتار غیرفرهنگی جشن زنانه همسران رییس جمهور و برادرش و دیگر مسئولان دولتی را شنیدند و دیدند و در انتظار تکذیب یا توضیح جامعی قرار گرفتند، اما خبری نشد.

از ثروت بیش از 800 میلیاردی یک وزیر و بیش از هزار میلیاردی وزیری دیگر شنیدند و منتظر بودند تا اقدام دیگری را شاهد باشند، اما انتظارشان تبدیل به سراب شد.

از عزل و نصب ها و رفتار بولدزری وزیر علوم و اقدامات سوال برانگیز بسیار وی شنیدند، اما دریغ از درمان افراط در دوران شعار اعتدال!

برخورد پادگانی به منتقدان را مشاهده کردند و از قرارداد کرسنت شنیدند و خبر غیبت 25 روزه فلان وزیر برای درمان در آلمان را خواندند و توهین های رنگارنگ را به جان خریدند اما هرچه صبر کردند، از سوی مدیران دولتی جز توجیه و اصرار بر اقدامات افراطی ذکر شده رفتار دیگری مشاهده نکردند.

اینگونه بود که ملت، در یک رفراندوم اعلام نشده و در زیر بار تبلیغات سنگین دولتی، تصمیم گرفتند تا پیام آشکار و واضح خود در آستانه یکسالگی انتخاب فرد منتخب لب مرزی را به گوش وی و یارانش برسانند، البته اگر گوش شنوایی وجود داشته باشد.

اینک نیز به دولت یازدهم توصیه می شود با دریافت پیام ملت، یک بازنگری جامع و دقیق نسبت به رفتارهای خود طی 9 ماه گذشته انجام داده و به سرعت به مسیر مدنظر ملت بازگردند و از ادامه اقدامات سوال برانگیز و حاشیه ساز، خودداری کنند.

دولت باید بداند که عدم تحقق "حماسه اقتصادی" در سال گذشته، ناشی از اقداماتی بوده است که براساس آن، بیشتر از متن به حاشیه پرداختند. برای جبران آن مساله و نیز تحقق "مدیریت جهادی" در دو محور "اقتصاد و فرهنگ" باید نسبت به برخی افراد حاضر در مجموعه خود و دیدگاه و تصمیماتی که تاکنون اتخاذ شده، تجدیدنظر جدی صورت بگیرد.

تمرکز به توانایی های داخلی به جای دل بستن به خنده شیطانی آمریکا و یارانش و حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی، نسخه شفابخش اقتصاد ایران و وضعیت فعلی دولت یازدهم است؛ البته اگر خواهان علاج مساله باشند.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
نماز جمعه 29 خرداد 88
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
2
9
خیبر جان کاش اقدامی صورت گرفته باشه اونوقت ملت نه بگن!!!!؟؟؟
ثبات الان کشور فقط و فقط به خاطر زحمات بی منت دولت قبلیه ولاغیر!!!!!
تازه به یک سال اول دولت نرسیدیم وارد حواشی بسیار جدی شدیم خدا به خیر کنه 3 سال آینده رو !!!!!
اگه محمود 2 سال قبل طبق گفته مدیر سایت الف جناب احمد توکلی میخواست مرحله دوم رو اجرا کنه به این افتضاحی نمیرسید که از ملت بخواهیم به هر وسیله ای اعم از تلویزیون و بازیگر و فوتبالیست که بیاین انصراف بدین و ملت آخرش اینجوری جواب بدن !!!!! البته ملت کاملا کار درستی انجام دادن و متاسفانه این دولت تدبیر و امید! هستش که معلوم نیست قراره قطار کشور رو تو سال 96 به کجا برسونه!!!!!!
جعفری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
3
3
آفرین بر شما،خبر بسیار متقن،مستند و عالی بود.دست مریزاد
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
2
5
احسنت جانا زدل ما سخن می گویی حرف دل ما وهمه ملت مسلمان ایران وپیام اکثریت بود دست شما درد نکند امیدوارم وجدان های خواب بیدار شوند هرچند می دانم خواب زده را نمی شود بیدار کرد
نوید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
2
4
اگر یک دهم از این کارهای دولت یازدهم در دوره احمدی نژاد صورت می گرفت گوش فلک را کر می کردن این آقایان به اصطلاح ...در 8 سال با جون ودل تلاش کردند که دولت احمدی نزاد را ضعیف کنند اما ایشان با توکل برخدا وحمایت ملت به بهترین وجه کشور را اداره کرد . اگر گرانی هم بوجود امد باور کنید توطئه همین منافقان که امروز به حول وقوه الهی دستشان رو شده .بوده است .غیر از این چرا گرانی در سال 89 و90 وحتی اوایل 91 نبوددشمنا ن اسلام تلاش کردند تا او را به زمین بزنند . مگر نه اینکه گفته شد اگر یک روز از دولت احمی نژاد بمانند من او را نابود می کنم . اما انشا الله خودشان نابود خواهند شد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: