به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
آخوندِ هنرمند خطاب کردن حجت‌الاسلام مرادی، خاطرات رضا رفیع از «قندپهلو»، نامه طهماسب و جبلی از راه دور، حرف‌های بهرام زند پیشکسوت دوبله، سعدی‌خوانی بازیگر چینی «پایتخت»، طرح موضوع تمدید یک‌سال دیگر حضور ضرغامی و شوخی دارابی با خبرنگاران از حاشیه‌های مراسم چهار، پنج ساعته تجلیل از برترین‌های نوروزی سیما بود.
"خیبرآنلاین" -تقدیر از برترین‌های سیما در نوروز 93 و جمع شدن تعداد زیادی از مدیران، مسئولان و هنرمندان دور هم در یک برنامه چهار ساعته که شب گذشته دوشنبه اول اردیبهشت در مرکز همایش‌های صدا وسیما برگزار شد، حاشیه‌ها و نکات فرامتنی زیادی به دنبال داشت که برخی از آنها را در این گزارش می‌خوانید.

خبرنگاران مثل همیشه پشت در

به گزارش مهر، *در حالی که به خبرنگاران اعلام شده بود برای شرکت در مراسم ساعت 15 از در اختصاصی مرکز همایش‌ها به محل برگزاری مراسم بیایند، این در بسته بوده و تنها برخی افراد را راه می‌دادند. شبنم عرفی نژاد که به عنوان بهترین کارگردان تله فیلم معرفی شد نیز جزو پشت در ماندگان بود. سرانجام با پیگیری‌های خبرنگار مهر، ساعت 15:30 اجازه ورود داده شد.

*طبق معمول آغاز مراسم با تأخیر همراه بود. عوامل «پایتخت» از جمله مدعوینی بودند که زودتر از بقیه به تالار اصلی مرکز همایش‌ها آمده بودند و مراسم ساعت 16:20 آغاز شد.

*گروه همخوانی و مدیحه‌سرایی طاها در ابتدای مراسم دو سرود درباره حضرت زهرا (س) اجرا کردند.

آخوند هنرمندی که با یک بار صدا کردن هم وکالت می‌دهد

*زمانی که شهاب مرادی برای سخنرانی روی سن آمد، گفت: «آهنگ صدا کردن یراق‌بافان شبیه عاقدها است. انگار که دارد می‌گوید دوشیزه مکرمه... ما به شما وکالت می‌دهیم! نیازی به سه بار صدا کردن نیست. من با یک بار هم به شما وکالت می‌دهم.» یراق‌بافان او را آخوند هنرمند خطاب کرده بود و دوباره که روی سن آمد در جواب کنایه مرادی گفت: دیگر فقط این لحن را از شما یاد گرفتیم.

*در همان دقایق ابتدایی برنامه بود که بهاره رهنما نزد دارابی رفت و با این توضیح که باید برای اجرای تئاتر برود، سالن را ترک کرد. او چند ساعت بعد به عنوان بهترین بازیگر زن معرفی شد.

*رضا رفیع که یراق بافان شخصا رفت و او را برای سخنرانی آورد، گفت: حتما نباید با زبان زور باشد می‌گفتید خودم می‌آمدم. یراق بافان هم گفت اسم رفیع که می‌آید آدم یاد امام رضا(ع) می‌افتد به واسطه مشهدی بودن او.

دوربینت تو حلقم!

وی اعلام کرد هنرور است نه هنرمند، به سخن زنده یاد صابری معروف به گل آقا در همین سالن اشاره کرد که گفته بود کار طنز در تلویزیون خیلی سخت است و خاطراتی از مواجهه مردم با «قندپهلو» را شرح داد: چند روز پیش مشکل تنفسی پیدا کرده بودم و به دکتر گوش و حلق و بینی رفته بودم. دکتر هم نشست و درباره «قندپهلو» حرف زد. من هم در این بین گفتم راستی من هم هستم و او یاد من افتاد و معاینه‌ام کرد. بعد لوله‌ای داخل گلوی من فرستاد و تصاویر آنجا توی مانیتور نشان داده می‌شد. آنجا دیگر واقعا باید می‌گفتم دوربینت تو حلقم! بعد که برای گرفتن دارو رفته بودم دکتر داروساز هم مرا شناخت و درباره شربت معده‌ای گفت که نایاب شده و او هم برایش شعر گفته است!

اختصاص زمین به هنرمند در قطعه هنرمندان

رفیع همچنین شعر طنزی درباره یک هنرمند خواند که برای گرفتن زمینی برای ساخت مسکن پیش وزیر ارشاد می‌رود و او هم به او زمینی در قطعه هنرمندان می‌دهد! این شعر مورد استقبال فراوانی از سوی هنرمندان قرار گرفت.

*بهرام پاییز خواننده‌ پاپ میانسال به برنامه دعوت شده بود و دو قطعه از جمله «بهم نگو خاکستری» را اجرا کرد.

نامه طهماسب و جبلی از راه دور

*از میان سه برگزیده‌ برنامه «کلاه قرمزی» یعنی ایرج طهماسب به عنوان مجری و کارگردان، حمید جبلی به عنوان نویسنده، صداپیشه و عروسک‌گردان و حمید مدرسی تهیه‌کننده، تنها نفر سوم در مراسم حضور داشت که کاغذی را به یراق بافان داد. در متن کوتاه این برگه طهماسب و جبلی اعلام کرده بودند به دلیل سفر، از راه دور تشکر می‌کنند.

عادت داریم در فیلم‌ها حرف بزنیم

*بهرام زند به عنوان بهترین مدیر دوبلاژ که دو فیلم شاخص «12 سال بردگی» و «جاذبه» با مدیریت او دوبله شده بود، زمان دریافت جایزه‌اش به دعوت مجری برنامه پشت میکروفن قرار گرفت و او که آهسته گام برمی‌داشت، با صدای آشنای شرلوک هلمز و ناوارو گفت: عادت داریم در فیلم‌ها حرف بزنیم. اینکه بعد از سالها عرصه دوبله دیده شده و به آن توجه شده جای تشکر دارد. ما بیش از 110 فیلم را در کمتر از 40 روز با کیفیت آماده کردیم و خود من شاهد بودم که کیفیت نقش اول را بازی می‌کرد.

سعدی به چین ما سفر کرده است

*منگ‌هانگ ژانگ بازیگر چینی سریال «پایتخت» و دانشجوی ترم دوم دکترای ادبیات فارسی از جمله تقدیرشده‌های مراسم بود که او در روز بزرگداشت سعدی در سخنانی به فارسی گفت: خسته نباشید. وقتتان را نمی‌گیرم. سعدی تنها شاعری ایرانی است که به چین سفر کرده است. بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند.

«پایتخت 3» هدیه بدرقه ضرغامی

*سیروس مقدم نیز زمان دریافت جایزه‌اش دو نکته را گفت: سال گذشته «پایتخت» در شرایطی قرار گرفت که ممکن بود ساخته نشود و ما با وجود همه سختی‌ها هماهنگی کردیم تا کار ساخته شود. احساس کرده بودیم شاید سال آینده ضرغامی را نداشته باشیم و هم قول شدیم تا تیم «پایتخت» با ساخت سری سوم آن بدرقه شایسته‌ای از او داشته باشند.

او همچنین تأکید کرد نمی‌خواهد درباره داوری حرف بزند اما در مرحله فیلمبرداری اگر تدوین نبود با وجود کارگردانی و بازیگری هم کار طولانی و خسته کننده می‌شد و نمی‌شد ریتم را تحمل کرد اما تدوین این مشکل را حل کرد.

وی یادآور شد: اگر امسال کسی به من غر نمی‌زند که چرا حرکت دوربینت اینگونه است به خاطر بودن امیر معقولی پشت دوربین است که تصاویر را به شکل مستند تهیه کرده است. محسن تنابنده هم نبوغی دارد که سازمان باید قدرش را بداند.

شاید ضرغامی یک سال دیگر هم ماند

*یراق بافان هم تأکید کرد خدا را چه دیدید شاید ضرغامی یک سال دیگر هم ماند.

*علاوه بر تأکید یراق بافان، دارابی هم در پاسخ به پرسشی مبنی بر تمام شدن دوره ضرغامی تا یک ماه دیگر این سوال را پرسید که از کجا می‌دانید یک ماه از این موعد مانده است که این دو تأکید گمانه‌زنی در خصوص تمدید یک سال دیگر حضور ضرغامی در صدا و سیما را جدیت می‌بخشد.

زودتر جای خاله سارا را بگیرید

*پیش از آغاز گفتگوی خبرنگاران با دارابی، سارا روستاپور و چهار تن از کودکانی که به عنوان مجری در «گل آموز» حضور داشتند پیش معاون سیما آمدند و روستاپور درباره حضور این کودکان در برنامه توضیح داد و در این خصوص که آیا دارابی برنامه را تماشا می‌کند یا خیر سوال کرد. معاون سیما هم گفت برنامه را گاهی می‌بیند البته نه مستمر. چون باید همه برنامه‌ها را بینند. روستاپور از استعداد و توانایی این کودکان تعریف کرد و دارابی به شوخی به آنها گفت: زودتر جای خاله سارا را بگیرید!

روستاپور هم توضیح داد آنها جایش را گرفته‌اند و دیگر او برنامه را اجرا نمی‌کند. او همچنین تقاضا کرد در حالی که برنامه او دیده نمی‌شود دارابی توجه ویژه‌ای به آن داشته باشد.

دو زن خوشبخت

*دارابی همچنین روز زن را به خبرنگارانی که برای مصاحبه پیشش آمده بودند تبریک و به شوخی گفت: می‌گویند دو زن از همه خوشبخت‌تر هستند؛ یکی حضرت زهرا (س) که مادرشوهر نداشت و دیگر حضرت مریم (س) که اصلا شوهر نداشت.

*او همچنین وقتی درباره شبکه مدرسه توضیح می‌داد، گفت: در زمینه درس‌های سختی چون عربی و ریاضی و زبان که احتمالا شما وقتی محصل بودید از همه این درس‌ها افتاده‌اید... یکی از خبرنگاران هم پاسخ داد همه را بیست می شدیم!

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: