به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۲۶۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۹
ولایتمداری به سبک اعتدالی؛
از جناب شیخ حسن روحانی باید پرسید، ایشان که همواره مدعی ارتباط مرید و مرادی با رهبری معظم انقلاب بودند و حضرت آقا را امام و خود را مأموم ایشان می دانستند، چرا علیرغم بدبینی حضرتش، کماکان چشم امید به سمت غرب دوخته است؟!
"خیبرآنلاین" - به خاطر آورید عزلت نشینی 11 روزه احمدی نژاد را که هواخواهانش را به علت ایستادگی در برابر فصل الخطابی ولی امر مسلمین، از پیرامونش پراکنده ساخت و دولتش را در سراشیبی انداخت.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی "خیبرآنلاین"، جالب اینجاست که بدانیم این نقطه عطف نزولی در دولت خدمتگزار، در سال ششم ریاست جمهوری "معجزه هزاره سوم" اتفاق افتاد چرا که تا پیش از این رخداد، احمدی نژاد هنوز در چاه ویل «جریان انحرافی» فرو نرفته بود.

اما قصه پر غصه اعتدالیون به کلی متفاوت و البته متمایز است؛ هنوز 9 ماه از آغاز به کار رسمی دولت کلیدداران نگذشته که بزرگ ایشان، برخلاف ریتم هماهنگ اعم بخش های نظام، سازی ناکوک می نوازد و در همین زمینه رکوردی بی سابقه را به نام خویش، ثبت کرده است.



چه دوست و چه دشمن واقفند که کلیدواژه اصلی و اساسی امام خامنه ای در طی ماه های اخیر و در جریان مذاکرات تیم جدید دیپلمات های ایرانی با گروه 1+5، فقط و فقط یک عبارت بوده و آن اینکه: «به مذاکرات خوشبین نیستم.»

لطفا به بیانات زیر توجه کنید:

1- «آمریکایی‌ها مرتب از راه‌های گوناگون به ما پیغام می دهند که بیائید درباره‌ مسئله‌ هسته‌ای گفتگو کنیم؛ هم به ما پیغام می دهند، هم در تبلیغات جهانی‌شان این را مطرح می کنند. مسئولین بلندپایه و مسئولین میانی آمریکا بارها و بارها می گویند بیائید در کنار گفتگوهای ۱+ ۵ که درباره‌ مسائل هسته‌ای بحث می کنند، آمریکا و جمهوری اسلامی دو به دو، درباره‌ مسئله‌ هسته‌ای ایران بحث کنند. من به این گفتگوها خوشبین نیستم. چرا؟ چون تجربه‌های گذشته‌ ما نشان می دهد که گفتگو در منطق حضرات آمریکائی به این معنی نیست که بنشینیم تا به یک راه حل منطقی دست پیدا کنیم ــ منظورشان از گفتگو این نیست ــ منظورشان از گفتگو این است که بنشینیم حرف بزنیم تا شما نظر ما را قبول کنید» (بیانات در حرم مطهر رضوی – اول فروردین 1392)

2- «در ابتدای امسال هم گفتم که به مذاکره با آمریکا خوشبین نیستم؛ اگرچه در سال‌های گذشته مذاکره در مسائل خاصی همچون عراق را منع نکردم. موضع‌گیری مسئولان امریکایی در همین چند ماه گذشته، بار دیگر ضرورت خوشبین نبودن به آنها را تأیید کرد.» (دیدار با مسئولان نظام – 30 تیر 1392)

3- «البته بنده همچنان که گفتم خوشبین نیستم؛ من فکر نمی کنم [از] این مذاکرات آن نتیجه‌ای را که ملّت ایران انتظار دارد، به دست بیاید. بنده هم اول امسال در مشهد مقدس در سخنرانی گفتم [که‌] مذاکره در موضوعات خاص اشکالی ندارد؛ منتها گفتم من اعتماد ندارم، خوشبین نیستم به مذاکره، لکن می خواهند مذاکره کنند، بکنند؛ ما هم به اذن‌الله ضرری نمی کنیم.» (بیانات در دیدار با دانش آموزان و دانشجویان – 12 آبان 1392)

4- «من امسال روز اول سال ۹۲ در مشهد در جوار مرقد ثامن‌الحجج اعلام کردم؛ گفتم من حرفی ندارم؛ بعضی از مسئولین و دولتمردان - دولتمردان آن دولت، بعد هم دولتمردان این دولت - فکر می کنند در قضیه‌ هسته‌ای ما با آمریکایی‌ها مذاکره کنیم [تا] موضوع حل بشود؛ گفتیم خیلی خب، اصرار دارید شما، در این موضوعِ بالخصوص بروید مذاکره کنید؛ ولی در همان سخنرانی اول امسال گفتم من خوشبین نیستم؛ مخالفتی نمی کنم اما خوشبین نیستم.» (بیانات در دیدار با مردم آذربایجان – 28 بهمن 1392)

حال به این بخش از سخنان حسن روحانی در گفتگوی زنده تلویزیونی نهم اردیبهشت با مردم دقت فرمائید: «به سهم خودم با شناختی که از دنیا و مساله دارم، نسبت به مذاکرات بدبین نیستم، اما این‌که آیا در زمان شش ماه بتوانیم به توافق برسیم، وابسته به این است که طرف مقابل ما آماده تعامل درست باشد. خوشبینی و بدبینی در دنیای سیاست معنا ندارد و باید واقع‌بین باشیم.»!؟

اینک سوال اینجاست که چه نامی می توان بر این اظهارات کاملاً متناقض با تواصی امام خامنه ای گذارد؟!



از جناب شیخ حسن روحانی باید پرسید، ایشان که همواره مدعی ارتباط مرید و مرادی با رهبری معظم انقلاب بودند و حضرت آقا را امام و خود را مأموم ایشان می دانستند، چرا علیرغم بدبینی حضرتش، کماکان چشم امید به سمت غرب دوخته اند؟!

از جناب حقوقدان حداقل انتظار می رفت که برای حفظ ظاهری وحدت کلمه میان سران نظام هم که شده، اینچنین بر طبل تفرقه و افتراق نکوبند و همواره به شجره طیبه ولایت مطلقه فقیه تمسک جویند.

برای حسن ختام این وجیزه، بازخوانی عبراتی نورانی از امام خمینی(ره) پیرامون ولایت فقیه و ضرورت اطاعت از این مقام الهی انتخاب شده است که بی هیچ قضاوت و مصداق یابی، تنها به جهت تقویت باور نیروهای معتقد به خط امام(ره) و قرابت هرچه بیشتر آنان با منویات پیر سفر کرده امت، ضروری به نظر می رسد: "اینقدر تبعیت نکنید از این غربیها، از این شرقیها. کافی است ظلمی که به ما تاکنون شده است. باز هم باید ما زیر بار ظلم برویم؟ باز هم از زیر بار اسلام می‏ خواهند خارج شوند؟ یک مساله «تشریفاتی»! بله، آقایان بعضیشان می‏ گویند مساله ولایت فقیه یک مساله «تشریفاتی» باشد، مضایقه نداریم؛ اما اگر بخواهد ولیّ، دخالت بکند در امور، نه، ما آن را قبول نداریم. حتماً باید یک کسی از غرب بیاید دخالت بکند"! (صحیفه نور جلد 10؛ قم - 1358/7/12) (اینجا)
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۳
جعفری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
2
20
علی الظاهر شاکله برخی ها بر اساس خوشبینی به کدخدا و استکبار شکل گرفته و به هیچ صراطی مستقیم نیستند.شاید سکرات موت اینگونه افراد غرب زده را از خواب غفلت بیدار کند.
حميد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
4
9
پيام مردم ولايتمدار به حاج حسن كليدساز:مغرور نشو،احمدي تژاد مغرور شد مردم تركش كردند،اگر شما هم به راي شكننده خود مي نازيد به شما توصيه مي كنيم حواستان باشد به سرنوشت (...) دچار نشويد.
مطمئن باشيد كه اگر امام ما نظرش بر عزل شما باشد ما مردم بي سواد كه بعضا به شما راي داده ايم ان را اجرا مي كنيم.
حواست باشد
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
آقا حمید شما و امثال شما از کسانی نیستید که به حسن کلید ساز رأی داده اید که بخواهید رأیتان را پس بگیرید . آنهائی که به حسن کلید ساز رأی نداده اند هم این بار به او و یا مثل او رای خواهند داد تا فاجعه راست گرایان افراطی مجدداً در این کشور پیاده نشود
پاسخ غافلين
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
حميد جان تو هم حواست باشه !!! اين رأي باصطلاح شكننده بيش از نصف مردم ايرانه !!! بعدش با كي رقابت كرده ؟؟ و همه جن و انس بسيج شدن كه روحاني رأي نياره !!!! و در 2 روز آخر روحاني اين 18 ميليون رأي رو جمع كرد ؟؟؟ با اون رقباي مشهور و سمج اين يه سربلندي است كه در دور اول اختلاف رأي روحاني نفر اول با نفر دوم 12 ميليون بوده !!! حالا جناب هي بگو شكننده !!! هر چي باشه رئيس جمهور برگزيده ملته !! اما اين ور بدون كه 15 ميليون مردم رأي ندادن كه اگه رأي ميدادن بيش از نصفش مال روحاني بود ....... پس لطفاً ........
فدایی سید علی
|
United States
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
3
10
رهبر عزیزم خیالت آسوده باشد تا زمانی که فداییانتان زنده هستند اجازه نمی دهند که امثال بنی صدر هایی که (...) هستند جام زهر را به خورد شما دهند.
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
سلام فدایی جان
جام زهر را بنی صدر به خورد امام نداد- جهت اطلاع بیشتر حتماً کتاب "راز قطعنامه" را مطالعه کنید
حميد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
2
10
جناب ناشناس،چه حركت مثبتي تو اين 8 ماه از اقاي روحاني ديده اي كه سنگش رو به سينه ميزني؟من تشنه بيدار شدنم،اگه چيزي سراغ داري به من هم بگو
اميدوار به پيروزي ملت ايران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
9
2
اونچه كه روشن است اينه كه اكثريت مردم به آينده مذاكرات اميدوارند و ميخوان كه از فلاكتي كه به غير از بدبختي براي ما ارزشي نداشته نجات پيدا كنند !!! ميزان رأي 75 ميليون ايراني است و همه اهل فكر و مطالعه و آينده نگر هيستن . به حول و قوه الهي به پيروزي در برابر مستكبران خواهيم رسيد با بودن افراد فرهيخته و اهل علم در تيم مذاكرات و هيچ حقي از ملت ضايع نخواهد شد چون عقل ثابت كرده اگه با مطالعه و با فهم و شعور جواب قانع كننده اي به زياده خواهي غربي ها داده شود و خيالشان از بابت نظامي نبودن انرژي هسته اي راحت بشه همه چي آروم ميگيره . البته اين رو بايد گفت نحوه صحبت كردن و موضع گيرهاي خلاف منافع ملت در دولت گذشته بسيار براي ما گران تمام شد . جايي كه جناب رئيس جمهور شعارهاي احساسي سر ميدادن و ما گل اون رو مي ماليديم .......... به آينده مذاكرات خوشبينيم . در جامعه و در ميان مردم يه پرسه بزني بد نيست و حال و هوا دستت مياد ....... يا حق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
امیدوار باش تا صبح دولتت بدمد.آی کیو! اگه صبح که پا میشی صورتت رو بشوری می بینی تحریم ها به بهانه حقوق بشر سر جاش هست و شدید تر هم می شه!!ناقلا! نکنه شما با آیت الله خاطره با هم خواب می بینید؟؟
شهید بهشتی:"آنها که خواب آمریکا را می بینند خدا بیدارشان کند"!
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
2
2
جناب ناشناس 06:42 حتما تو خيلي سير تشريف داري ؟؟ فكر ميكني همه چي آرومه !!! يه خورده از آي كيوت كه خيلي بالاس برا راهنمايي اين سياسيون بكار ببر!!! چرا هر كي يه واقعيت رو ميگه شما فشارت بالا ميزنه و به آيت الله مي چسبونيش ؟؟؟ همون آيت ا... كه حالا عليهش حرف ميزني !!! تو بزرگات بايد بريد كلاس درسش !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! و مملكت داري و سياست ياد بگيري كه با حرف قلمبه كشور درست نميشه !!! و بهتره كه تو خواب آمريكا رو نبيني !!! خواب مالديو ، بوكينافاسو ،، چاوز ،، و حماس و اخوان رو ببيني ..........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
چقدر هم آمريكاييها و اروپاييهاي كبعه آمال تو و آون آيت ا؟؟؟ تون و حضرات زيادي خوش خيال (...) بيم و اميد!! , اين (...) و رييسش رو تحويل گرفته اند!!!!!حتي ديپلماتي كه بارها در سالهاي قبل به آمريكا رفت و آمد كرده را هم اينبار به عنوان نماينده شيخ حسن به سازمان ملل راه ندادن!!
البته ليست تحويل گرفتنهاي غربيهاي به قول شيخنا,مؤدب و با وقار و معتدل!!!در طول همين 8-7 ماهه عمر اين دولت ,ازحوصله اين حرفها خارجه,
حال كه اينهمه بي احترامي و بي محلي و استهزاء مسئولان و مردم ايران را در طول اين چند ماهه به عينه مشاهده نموده ايد,اينقدر سنگ تعامل و با آون وحشيها را به سينه مي زنيد,خدا مي دونه اگر قضيه بر عكس بودو اونها قدر شيخ حسن و آيت ا؟؟؟ خاطره را بيشتر و بهتر مي دونستن و تحويلش مي گرفتن و چوب لا چرخش نمي گذاشتن نعوذ بالله خدا را هم ديگر بنده نبودين!!!!!!!!!!!
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
1
1
ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد.
معین
|
United Kingdom
|
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
0
0
من نمی دانم که آقای روحانی کجا خودشان را مرید آقای خامنه ای دانسته اند. ولیکن اگر هم اینطور باشد مرید و مرادی سرسپردگی نیست. غیر از چهارده معصوم هر انسانی می تواند بعضی نظراتش درست باشد و بعضی غلط. اینطور نیست که ما چون مرید رهبریم هر چه ایشان گفت بگوییم این است و جز این نیست! خود رهبر هم چنین چیزی را نمی خواهند. وو بارها در این مورد به ما تذکر داده اند. البته من هم به مذاکرات خوشبین نیستم ولی نه صرف اینکه رهبر گفته است. چون در مورد این حرف رهبر تامل کردم و آن را درست یافتم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: