به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
رئیس کمیسیون قضایی مجلس هشتم گفت: آقایانی که در عرصه حکومت هستند، عزای نماد شیر و خورشید نگیرند و در این رابطه گورکنی نکنند چرا که این نماد مربوط به زمان ستم شاهی است
"خیبرآنلاین" - روز جمعه حجت الاسلام علی یونسی، دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی، در سفری به شیراز در حالی که بسیاری از برنامه‌های وی لغو شده بود، با حضور در کنیسه یهودیان این شهر، گفت: «پیام مشترک همه پیامبران این است که ما همه به زبان خود عبادت می‌کنیم، نه من به فکر مسلمان‌کردن شما باشم نه شما به‌دنبال آن باشید که تفکر دینی خود را غالب کنید.»

به گزرش الف؛ دستیار ارشد رییس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌ها افزود: «اگر من آخوند و آن خاخام‌ بگذاریم، همه مردم خوب با هم زندگی می‌کنند. مردم بلد هستند با هم خوب زندگی کنند.» او با بیان اینکه «یهودیان ساکن در ایران از خلط مبحث یهودیت و صهیونیسم، رنج برده و می‌برند»، گفت: «این دو موضوع از هم جداست. بسیاری از یهودیان ضدصهیونیسم هستند و حتی امروز حکومت بنی‌اسراییل هم در نسل جدید به آنچه نسل جوان ایران درخصوص همزیستی و اصلاح‌طلبی می‌گوید، نزدیک شده است.»

یونسی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت:« پرچم سه‌رنگ ایران سابقه بسیار قدیمی دارد. این یک نماد ملی است. عده‌ای خیال می‌کردند نماد شیر و خورشید در میان پرچم ایران یک نماد سلطنتی است اما اینگونه نیست. شیر نماد حضرت علی(ع) و خورشید نماد حضرت محمد(ص) است و تنها تاجش مربوط به شاه بود. اگر به من باشد، هلال احمر را تغییر می‌دهم و شیر و خورشید را جایگزین آن می‌کنم.»

این صحبت های دستیار ویژه رئیس جمهور با واکنش های تندی از سوی مقامات و فعالان سیاسی و رسانه ای روبه رو شد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می شود.

نوه امام خمینی(ره): برداشتن آرم های شاهنشاهی به فرمان امام بود

در واکنش به این سخنان انتخاب نوشت: سخنان عجیب و بی سابقه حجت الاسلام یونسی ... به جز آنکه بهانه به دست جریان تندرو داد تا بار دیگر کلیت دولت را به نقد بکشاند، باعث بروز واکنش هایی از سوی جریان های معتدل نیز شده است. حجت الاسلام والمسلمین مرتضی اشراقی، نوه حضرت امام خمینی (ره)، تلویحا به این اظهارات واکنش نشان داده و  در یکی از شبکه های اجتماعی نوشته نوشت: پاکسازی ادارات از مظاهر طاغوتی از جمله آرم ها و نشانه های شاهنشاهی، ماموریت دیگری بود که امام خمینی به عهده ی آیت الله شهاب الدین اشراقی قرار داد.

شریعتمداری: مواضع یونسی به پای نظام نوشته می شود

حسین شریعتمداری نیز در مطلبی در روزنامه کیهان با عنوان « اسب و شمشیر را پس بده» نوشت: دستیار ارشد رئیس‌جمهور فرموده‌اند «امروز حکومت بنی‌اسرائیل هم در نسل جدید به آنچه نسل جوان ایران درخصوص همزیستی و اصلاح‌طلبی می‌گوید نزدیک شده است»!

مدیر مسئول روزنامه کیهان در ادامه می نویسد: باید از ایشان پرسید که منظورشان از «حکومت امروز بنی‌اسرائیل» کدام حکومت است؟! آیا بنی‌اسرائیل در صحرای آریزونا! قطب‌شمال! جنگل‌های استرالیا! و یا نقطه دیگری از کره‌زمین حکومتی تشکیل داده‌اند که غیر از آقای یونسی هیچ دیارالبشر دیگری از آن خبر ندارد؟! به یقین اینگونه نیست و منظور از «حکومت امروز بنی‌اسرائیل»، همان رژیم جعلی و کودک‌کش اسرائیل است که جناب دستیار ارشد رئیس‌جمهور با گشاده‌دستی موجودیت آن را - احتمالا بی‌آن که بخواهند و قطعا بدون آن که بتوانند - به رسمیت شمرده‌اند!.

شریعتمداری در ادامه یادداشت خود آورده است: آقای یونسی در این بخش از اظهارات خود-شاید بدون آن که متوجه باشد- زلف رژیم صهیونیستی را با بخشی از اصلاح‌طلبان گره زده است! که اگر منظور ایشان از جوانان اصلاح‌طلب، کسانی است که دارای یک سلیقه سیاسی خاص در چارچوب نظام هستند، باید گفت؛ روح و روان آنها نیز مانند سایر مردم این مرز و بوم از صهیونیست‌های کودک‌کش و جنایتکار بیزار است و فلسطین را متعلق به مردم فلسطین می‌دانند و نه جرثومه‌های فسادی که این سرزمین مقدس را اشغال کرده‌اند و اما، چنانچه منظور ایشان، همان گروه اندک و کم‌شماری است که در جریان فتنه آمریکایی-اسرائیلی 88 و در پوشش ادعای اصلاح‌طلبی دست به وطن‌فروشی زدند، باید گفت؛ این بخش از اظهارات آقای یونسی- بی‌آن که متوجه باشند- قابل انکار نیست و نتانیاهو نیز از آنان با عنوان «بزرگترین سرمایه اسرائیل در داخل ایران»! یاد کرده بود.

حجت‌الاسلام رهبر: آقایان عزای نماد«شیر و خورشید» نگیرند

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی رهبر، رئیس کمیسیون قضایی مجلس هشتم، هم در واکنش به اظهارات مشاور ارشد رئیس جمهور اظهار داشت: آقایانی که در عرصه حکومت هستند، عزای نماد شیر و خورشید نگیرند و در این رابطه گورکنی نکنند چرا که این نماد مربوط به زمان ستم شاهی است.

وی ادامه داد: مسئله امروز و درد مردم جامعه ما نماد شیر و خورشید نیست، آقایان اگر هنری دارند به اقتصاد و فرهنگ مردم که زیر بار مشکلات اقتصادی خم شده، رسیدگی کنند.

کوثری: رئیس جمهور جلوی اظهارات بی ربط مشاورانش را بگیرد

اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی،نیز در واکنش به اظهارات اخیر علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقلیت‌ها اظهار داشت: بهتر است که آقای رئیس جمهور نسبت به مشاورانش کنترل دقیق تری داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی همچنین در خصوص پشت پرده این اقدامات گفت: قطعا این تحرکات وبزرگ‌نمایی‌ها خوراک به رسانه های دشمن می‌دهد و همین مسئله هم باعث ایجاد اختلاف در کشور شده و باعث می‌شود دولت از این سخنان و اقدامات سواستفاده کند.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
1
1
خداوکیلی این بابا می تواند مبلغ اسلام باشد که ملبس شده به لباس روحانیت اونهم از نوع شیعی ،
روحانیت محترم می بایست دیانت و سیاستشون مثل هم باشد نه نمره ی سیاستشون ۹۹ بشه بعد نمره ی دیانتشون ۱ باشد
یا بر عکس
آیا امکان دارد (...) ای تشنه ی دیدار امام زمان باشد بعد نسبت به شیاطین روزگار بدبین نباشد
یا آرزوی قلبی اش خشنود کردن شیاطین باشد بعد اول صبح دعای عهد بخواند ، هرگز هرگز هرگز
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: