به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
افراد دارای مدرک تحصیلی دیپلم و کمتر از آن روز 19 هر ماه و مشمولان دارای مدرک بالای دیپلم هر دو ماه یک بار اعزام می‌شوند.

"خیبرآنلاین" - معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: حدود سه درصد از اعزام‌ها به مرحله معرفی به پادگان‌ها نمی‌رسند و بیماری، حادثه و ... از علت‌های این امر است.

به گزارش ایسنا، سرهنگ"محمود پارسا"درباره بخشش غیبت مشمولان خدمت وظیفه سربازی اظهار کرد: بخشش غیبت حین خدمت مشمولان، در اختیار فرمانده مستقیم است.

وی افزود: بخشی از غیبت سنواتی یا عفو عمومی از سوی مقام معظم رهبری صورت می‌گیرد و در صورت اختیار فرمانده، می‌تواند تا دوسوم از غیبت را ببخشد.

پارسا درباره اعزام سربازان وظیفه تصریح کرد: افراد دارای مدرک تحصیلی دیپلم و کمتر از آن روز 19 هر ماه و مشمولان دارای مدرک بالای دیپلم هر دو ماه یک بار اعزام می‌شوند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان اظهار کرد: کسانی که به خدمت سربازی اعزام می‌شوند، در صورتی که تا سه روز به پادگان مشخص شده مراجعه نکنند، سیستم به صورت خودکار سه ماه برای آنها غیبت می‌زند و این مسئله در اختیار وظیفه عمومی نیست.

وی افزود: بعضی مشمولان در روز اعزام و یا دو روز قبل از آن درخواست پزشکی و یا کفالت می‌دهند که این افراد نیز از طریق سیستم غیبت می‌خورند. متقاضیان این موارد باید زودتر از موعد اعزام، اقدام کنند.

وی افزود: حوادث ناگوار از جمله فوت بستگان درجه یک و سایر حوادث که معاذیر نام گرفته‌اند، در صورتی که توجیه‌پذیر باشند، قابل پیگیری و رفع است.

پارسا گفت: اعزام مشمولان به صورت متمرکز در تهران انجام و محل آموزش سربازان توسط سازمان وظیفه عمومی ناجا مشخص می‌شود و تغییر کد محل، طی ابلاغیه در اختیار استان‌ها نیست.

وی بیان کرد: در پذیرش سربازان وظیفه در سپاه پاسداران و بسیج به صورت ماهانه تعدادی برابر آمار و سهمیه از سوی ستاد کل نیروهای مسلح تعلق می‌گیرد که جذب این افراد در اختیار سپاه هر استان بوده و براساس اولویت‌بندی، این افراد جذب می‌شوند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: