به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
پروژه اخیر از سوی سرویس MI6 انگلیس طراحی شده و برخی همکاران فراری نشریات اصلاح‌طلب نظیر «معصومه-ع» تنها مهره‌های این سناریو در خدمت شبکه‌هایی چون بی‌بی‌سی و «من و تو» و... محسوب می‌شوند
"خیبرآنلاین" - شبکه دولتی انگلیس اذعان کرد تحرک سازمان یافته این شبکه به همراه برخی گروهک‌های ضد دین برای قبح‌زدایی از ترویج بی‌حجابی با مشکل مواجه شده است.
به گزارش کیهان، وبسایت بی‌بی‌سی در تحلیلی به قلم یکی از اصلاح‌طلبان فراری (شادی- ص) که در خارج کشور اقدام به کشف حجاب کرد نوشت: گرچه بیشتر فعالان جنبش زنان را زنان سکولاری تشکیل می‌دهند که اعتقادی به حجاب ندارند و گاهی هم مانند آنهایی که عکس‌هایشان را به صفحه آزادی‌های یواشکی فرستاده‌اند، کشف حجاب می‌کنند، اما آنها میراث‌دار گذشته‌شان هستند. گفتمان غالب بر جنبش زنان در تمامی سی و پنج سال گذشته، گفتمان «یه لچک سر کردن که کسی را نکشته» و حکم کلی و کاملا مجعول «حجاب، جزو اولویت‌های زنان ایران نیست» بوده است.

بی‌بی‌سی می‌افزاید: از همین روست که وقتی با یک حرکت برای کشف حجاب در مکان‌های عمومی مواجه می‌شوند، فاقد توانایی کنده شدن از آن گذشته و گفتمان جا افتاده و استفاده از اتفاقی که در صفحه آزادی‌های یواشکی افتاده هستند. در حالی که اگر این باور جا افتاده در میان فعالان جنبش زنان وجود نداشت، روایت‌ها و عکس‌های زنان در این صفحه می‌توانست حداقل آغازگر یک حرکت اجتماعی باشد.

بی‌بی‌سی نوشت: ایجاد یک حرکت می‌توانست مقدمه‌ای برای تغییر پارادایم موجود از «بدحجابی» به «بی‌حجابی» باشد. اما به نظر می‌رسد جنبش زنان از این حرکت جا مانده و نتوانسته به وظیفه خود به عنوان یک کاتالیزور عمل کند.
شبکه دولتی انگلیس با نگرانی نوشت: درست به همین دلیل است که این خطر جدی وجود دارد که کمی دیگر، وقتی شور و شوق اولیه پیرامون این صفحه فروکش کند، چون هیچ جنبش اجتماعی نسبتا متشکل و شناسنامه‌داری از پتانسیل آن استفاده نکرده و آن را یک قدم جلوتر، به سمت تغییری باثبات‌تر نبرده، فرصت‌های ایجاد شده بسوزند بی آن که هیزم هیچ آتش تغییر پایداری باشند.

 در همین حال وبسایت ندای انقلاب گزارش داد عوامل طراحی کمپین آزادی یواشکی اغلب در خارج کشور قرار دارند و عمده تصاویری که به اسم زنان در داخل کشور بر روی صفحه این کمپین ضد فرهنگی قرار گرفته آرشیوی و در مواردی اصلا این تصاویر از خارج از کشور توسط عناصر ضد انقلاب و مرتبط با گروهک تروریستی منافقین ارسال شده است و تنها تعداد اندکی از کاربران در داخل به صورت مخفیانه مبادرت به انجام تصاویری ضد ارزشی از خود در این صفحه فیس‌بوک کرده‌اند عمدتا از عوامل جریان فتنه و ضد انقلاب و فرقه انگلیسی- صهیونیستی بهائیت هستند.

این گزارش به نقل از منابع امنیتی حاکی است که پروژه اخیر از سوی سرویس MI6 انگلیس طراحی شده و برخی همکاران فراری نشریات اصلاح‌طلب نظیر «معصومه-ع» تنها مهره‌های این سناریو در خدمت شبکه‌هایی چون بی‌بی‌سی و «من و تو» و... محسوب می‌شوند.

برخی اصلاح‌طلبان نزدیک به حزب مشارکت نظیر «فریبا-د» برای تامین هزینه هرزگی‌های خود در خارج کشور اقدام به کشف حجاب در برابر رسانه‌های بیگانه کردند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: