به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
رئیس کمیسیون شوراها ضمن تشریح جزئیات سفر اعضای این کمیسیون به عراق گفت: منافقین هم‌اکنون در کانکس‌های آمریکایی‌ها نزدیک فرودگاه مستقر هستند و با توجه به فشار روحی و روانی که روی آنها وجود دارد، برای خروج از عراق لحظه‌شماری می‌کنند.
"خیبرآنلاین" - امیر خجسته رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز طی نشست خبری با خبرنگاران به بیان جزئیاتی از سفر اعضای کمیسیون شوراها به کشور عراق پرداخت و در تشریح وضعیت منافقین در این کشور گفت: منافقین در عراق موقعیت خود را از دست داده‌اند و به دنبال مهاجرت به کشورهای اروپایی و آمریکا هستند.

به گزارش تسنیم، وی ادامه داد: منافقین در عراق به بن‌بست رسیده‌اند و دولت عراق به صراحت آنها را تروریست برشمرده و خواسته تا به سرعت عراق را ترک کنند. همچنین مردم عراق منافقین را نمی‌پذیرند و آنها را از پادگان اشرف بیرون کردند لذا منافقین هم‌اکنون در کانکس‌های آمریکایی‌ها نزدیک فرودگاه مستقر هستند و با توجه به فشار روحی و روانی که روی آنها وجود دارد، برای خروج از عراق لحظه‌شماری می‌کنند.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس افزود: میانگین سنی منافقین در عراق 53 سال است که این موضوع نشان می‌دهد اینها نشاط و شادابی جوانی خود را از دست داده‌اند و غالباً به امراض صعب‌العلاج مبتلا شده‌اند. تعداد منافقین در عراق حدوداً 3 هزار نفر است که با توجه از دست دادن موقعیت‌شان به دنبال مهاجرت به آمریکا و اروپا هستند.

خجسته با اشاره به دیدار اعضای کمیسیون شوراها با علما، مراجع تقلید و روحانیون عراق خاطرنشان کرد: ما در این سفر، با مراجع تقلید و علمای این کشور دیدار و گفت‌وگو کردیم و همچنین یکی از موضوعات مورد بررسی ما در عراق انتخابات پارلمانی این کشور بود چرا که پیش از برگزاری این انتخابات، طراحی شده بود که این انتخابات یا برگزار نشود و یا با تأخیر برگزار شود و اگر به برگزاری این انتخابات نیز اصرار وجود داشت، با مشارکت ضعیف مردم همراه شود تا آسیبی برای عراق تلقی شود اما با تیزبینی مردم و نقش‌آفرینی علما و مجتهدین این طراحی‌ها خنثی شد.

وی ادامه داد: در انتخابات پارلمانی عراق 63 درصد از واجدین شرایط مشارکت کردند و در این انتخابات، جمهوری عراق تثبیت شد و مردم با مشارکت خود نشان دادند که به سرنوشت کشورشان علاقه‌مند هستند البته در آن روز 9 انفجار در سراسر عراق رخ داد و گروه‌های داعش، وهابیون و تکفیری‌ها توطئه‌هایی را انجام دادند اما این انتخابات با موفقیت چشمگیری حاصل شد.

نماینده مردم همدان در مجلس با تأئید بر کسب 85 کرسی پارلمان عراق از سوی شیعیان این کشور گفت: عربستان و قطر با این انتخابات، از عراق قطع امید کرده‌اند و تکفیری‌ها به بن‌بست رسیده‌اند. همچنین بزرگان عراق تأکید داشتند که این موفقیت مرهون رهبری‌های داهیانه و رهنمودهای مقام معظم رهبری و اثرگذاری معنوی جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق است.

خجسته با اشاره به تعاملات اقتصادی ایران و عراق نیز خاطرنشان کرد: بازار عراق وضعیت خوبی برای جذب محصولات ایران دارد و در حال حاضر 30 درصد کل صادرات ایران به عراق انجام می‌شود به طوری که از هر 3 دلار صادرات غیرنفتی، ایران یک دلار به عراق می‌رود همچنین عراقی‌ها به دنبال توسعه بازار ایران در این کشور هستند که این نشان می‌دهد ایران توانسته جایگاه خوب اقتصادی در این کشور پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: میزان صادرات ایران به عراق در سال 84 حدود 790 میلیون دلار بود که در حال حاضر این رقم به 12 میلیارد دلار رسیده و پیش‌بینی می‌‌شود در آینده نزدیک تا 40 میلیارد دلار نیز افزایش یابد.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس در ادامه این نشست گفت: طی نشستی که با مسئولین عراق داشتیم موضوع پرونده 1975 و قرارداد الجزایر نیز مطرح و عنوان شد که کارهای اجرایی آن به خوبی پیش می‌رود.

خجسته در پایان در پاسخ به سوالی درباره تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز تأکید کرد: این تحقیق و تفحص مراحل پایانی خود را می‌گذراند و به زودی در صحن علنی قرائت می‌شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: