به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برنامه‌ریزی دولت برای اشتغالزایی در بخش کشاورزی خبر داد.
"خیبرآنلاین" - در نشستی که میان وزیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد کشاورزی و معاونان دو وزارتخانه برگزار شد، راهکارهای توسعه کارآفرینی و اشتغال در بخش کشاورزی و روستایی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، در این نشست علی ربیعی - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی - با بر شمردن ظرفیتهای فراوان اشتغال و کارآفرینی در بخش کشاورزی و روستایی و ماموریتها و امکانات وزارت کار در امر توانمندسازی کارجویان از طریق آموزش های فنی و حرفه‌ای و نیز استفاده از تسهیلات و خدمات بانک توسعه تعاون، صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون و صندوق مهر امام رضا (ع)، بر ضرورت همکاری دو جانبه و هم افزایی در ایجاد اشتغال در روستاها و بخش کشاورزی به ویژه برای فارغ التحصیلان تاکید کرد.

وی ضرورت برنامه ریزی و بکارگیری استعدادهای بومی و منطقه‌ای در سطح روستاهای کشور را از منظر گردشگری روستایی و کشاورزی، صنایع دستی و مشاغل خرد و خانگی مورد تاکید قرار داد و از تشکیل کارگروه ویژه برای این امر در وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی خبر داد.

*ایجاد بیش از 60 هزار شغل برای فارغ التحصیلان کشاورزی

محمود حجتی - وزیر کشاورزی - نیز با بیان ظرفیتهای بالای بخش کشاورزی ار تدوین طرح ارائه خدمات کشاورزی و مکانیزاسیون با ظرفیت ایجاد بیش از 60 هزار شغل برای فارغ التحصیلان کشاورزی خبر داد و بر ضرورت برنامه ریزی به منظور حفظ اشتغال موجود و توسعه کار آفرینی و روستایی تاکید کرد.

وی ظرفیتهای جدید به وجود آمده برای اشتغال در پروژه احیای اراضی کشاورزی خوزستان، ایجاد گلخانه‌های مدرن کوچک و بزرگ با هدف تولید محصولات صادراتی و تولید انبوه برای بازار داخلی، صنایع تبدیلی و غذایی، زنبور داری، صید و صیادی، آبزی پروری، انبار و سرد خانه‌های کوچک و متوسط و ایجاد ارزش افزوده در فرایند پس از تولید محصولات کشاورزی به همراه توسعه باغات در اراضی شیبدار و کم بازده در دامنه‌های زاگرس و البرز را زمینه‌های ایجاد اشتغال مولد در بخش کشاورزی برشمرد.

در این جلسه گزارش مطالعات صورت گرفته در 10 استان کشور که با هدف شناسایی ظرفیتهای تولید بومی و منطقه ای استانهای مورد بررسی صورت گرفته ارائه و مقرر شد در قالب کارگروه مشترک نسبت به عملیاتی شدن محورهای مورد بحث اقدام شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: