به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۲۹۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۹
اتفاقات هفت روزهفته؛
ورزش ایران در هفته ای که رو به پایان است اتفاقات زیادی را با خود همراه داشت. انتخابات هیات فوتبال و مجمع قایقرانی لغو شد، پای بازیکنان تیم ملی فوتبال در طول دو بازی به گل باز نشد، هاشم بیک زاده مصدوم شد، تیم ملی والیبال در آستانه لیگ جهانی متحمل دو شکست پیاپی شد و فعالیت‌های باشگاه داماش به دنبال اجرای حکم یک اعدامی به تعطیلی کشیده شد.
"خیبرآنلاین" -اتفاقات ریز و درشت فوتبالی و غیر فوتبالی روزهای این هفت روز ورزش را یکی پس از دیگری به خود اختصاص دادند. در کنار نقل و انتقالات لیگ چهاردهم که سوژه این روزهای فوتبال است و در این هفته هم در برگیرنده خیلی از اخبار بود، تیم ملی هم همچنان مثل همیشه در تیررس رسانه‌ها قرار داشت به خصوص با دیداری که در اتریش برگزار کرد اما بدون گلزنی و البته مصدومیت بیک زاده.

به گزارش مهر، لغو انتخابات هیات فوتبال استان تهران هم دیگر اتفاق مهم فوتبالی این هفته بود اما مرور اخبار و اتفاقات مربوط به سایر رشته‌ها و تیم‌ها در این هفت روز ورزش هم خالی از لطف نیست اخباری مانند انجام یک "اعدام" و به دنبال آن تعطیل شدن باشگاه داماش، قهرمانی پتروشیمی در تور دوچرخه سواری ژاپن و لیگ تنیس روی میز، دو باخت تیم ملی والیبال در آستانه اولین دیدار در لیگ جهانی، انتخاب دوباره باقرزاده در مجمع شمشیربازی و لغو مجمع قایقرانی و ... .

مهمترین اتفاقات و رویدادهای این هفت روز ورزش عبارتند از:

همگروهی نماینده فوتسال ایران با قهرمان فصل گذشته آسیا
مراسم قرعه‌کشی مسابقات فوتسال جام باشگاه‌های آسیا جمعه گذشته در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار شد. بر اساس قرعه‌کشی انجام شده، تیم دبیری تبریز، نماینده ایران در این مسابقات، با تیم چونبوری تایلند که سال گذشته با شکست دادن گیتی‌پسند قهرمان آسیا شد، همگروه شده است. بانک لبنان و القادسیه کویت دیگر تیم‌های همگروه دبیری هستند. مسابقات فوتسال جام باشگاه‌های آسیا 3 تا 8 شهریور به میزبانی چین برگزار خواهد شد.

سرمربی ملوان در فولاد خوزستان
دراگان اسکوچیچ، سرمربی فصل گذشته ملوان انزلی به عنوان سرمربی جدید تیم فولاد خوزستان انتخاب شد. و ی در واقع جایگزین حسین فرکی شده که فولاد را قهرمان لیگ سیزدهم کرد اما قابل پیش‌بینی بود که این مربی به خاطر مشکلات جسمانی و جراحی پایش، از این تیم جدا خواهد شد. اسکوچیچ جمعه گذشته قرارداد داخلی خود را با فولاد امضا کرد.

دو باخت تیم ملی والیبال در دیدار با صربستان
تیم ملی والیبال که برای برگزاری آخرین دیدارهای تدارکاتی خود پیش از حضور در لیگ جهانی به صربستان سفر کرده بود، جمعه و شنبه گذشته دو دیدار مقابل تیم ملی این کشور برگزار کرد و در هر دو دیدار متحمل شکست شد. ملی‌پوشان والیبال در اولین دیدار 3 بر صفر متحمل شکست شد و نتیجه دیدار دوم را هم در حالیکه از حریف پیش بود در نهایت 3 بر 2 شکست خوردند.

درخواست ایران برای میزبانی مقدماتی المپیک 2016
فدراسیون فوتبال درخواست رسمی خود برای بدست آوردن میزبانی مسابقات مرحله مقدماتی و یا نهایی انتخابی المپیک 2016 برزیل (رقابتهای قهرمانی زیر 22 سال آسیا) را به AFC اعلام کرد. این خبر شنبه گذشته اعلام شد.

حریفان جهانی تیم والیبال نشسته معرفی شدند
گروه‌بندی مسابقات والیبال نشسته قهرمانی جهان شنبه گذشته انجام شد که بر اساس آن در گروه دوم این رقابت‌ها نیز تیم‌ ایران در کنار تیم‌های عراق، مصر و آمریکا قرار گرفت. ضمن اینکه بر اساس رنکینگ سال 2014 تیم ایران به عنوان سرگروه این گروه معرفی شد. مسابقات والیبال نشسته قهرمانی جهان  25 خردادماه تا اول تیرماه به میزبانی لهستان برگزار خواهد شد.

مجوز فعالیت 10 مربی فوتبال صادر نشده
رئیس کمیته نظارت و ارزشیابی فدراسیون فوتبال شنبه گذشته اعلام کرد که هنوز مجوز 10 مربی برای فعالیت در لیگ برتر صادر نشده است و برای انجام این کار نیاز به کسب مجوز و استعلام است.

رد پای یک "اعدام"
باشگاه داماش گیلان که پس از پایان مسابقات لیگ برتر فوتبال و سقوط این تیم به رقابت‌های لیگ یک به صورت نیمه تعطیل اداره می‌شد، شنبه گذشته و به دنبال اعدام مه آفرید امیر خسروی، مالک هلدینگ داماش تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام شد.

انتصاب نایب رئیس فدراسیون ووشو
مهدی علی‌نژاد، رئیس فدراسیون ووشو طی حکمی نایب رئیس بانوان این فدراسیون را منصوب کرد. بر اساس این حکم که شنبه گذشته صادر شد شهین نظری نایب رئیسی این فدراسیون را بر عهده گرفت.

دوچرخه‌سوار ایرانی از مدال طلای آسیا بازماند
در چارچوب مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی آسیا، شنبه گذشته بهنام خلیلی خسرو شاهی موفق شد در ماده اسکرچ بزرگسالان مقام دوم را از آن خود کند و مدال نقره این ماده را به دست بیاورد. این در حالی بود که مدال طلای محرز خسرو شاهی به دلیل نادیده گرفتن خطای رقیب کره‌ای توسط داور مسابقه به وی تعلق نگرفت.

پولادگر در فدراسیون جهانی تکواندو مسئولیت گرفت
یکی از خبرهای یکشنبه گذشته مربوط به مسئولیت جهانی بود که رئیس فدراسیون تکواندو به دست آورد. این خبر حاکی از آن بود که سید محمد پولادگر با حکم "دکتر چو"، رئیس فدراسیون جهانی  به عنوان نایب رئیس کمیته آموزش و توسعه فدراسیون جهانی تکواندو منصوب شد.

پتروشیمی قهرمان تور دوچرخه‌سواری ژاپن شد
مسابقات تور دوچرخه‌سواری ژاپن در 6 مرحله برگزار شد. یکشنبه گذشته و در پایان این رقابت‌ها تیم پتروشیمی تبریز به عنوان تنها نماینده ایران در این رقابت‌ها توانست عنوان قهرمانی را از آن خود کند. ضمن اینکه پیراهن طلایی این مسابقات نیز از آن میر صمدپورسیدی شد.

حریفان جهان تیم بسکتبال با ویلچر مشخص شدند
مسابقات بسکتبال با ویلچر قهرمانی جهان طی روزهای 12 تا 22 تیر ماه  و با حضور 16 تیم از سراسر جهان در کره جنوبی برگزار خواهد شد. یکشنبه گذشته در رابطه با قرعه کشی این مسابقات اعلام شد که تیم ایران در گروه B با تیم‌های اسپانیا، هلند و ژاپن همگروه شده است. 

نمایندگان ایران در کاپ جهانی آب‌های آرام چه کردند؟
در چارچوب مسابات کاپ جهانی آب‌های آرام که در مجارستان جریان داشت یکشنبه گذشته در کایاک 200 متر تک نفره بانوان، آرزو حکیمی در فینال C  با ثبت زمان 43.941 بیست و چهارم شد. همچنین عادل مجللی که یکی از امیدهای مدال آوری ایران در بازی‌های آسیایی است در فینال A کانوی تک نفره 200 متر  با ثبت زمان 40.625  نهم شد.

پایان کار شمشیربازان ایران در بلغارستان
سه شمشیربازی که به نمایندگی از ایران در مسابقات جایزه بزرگ بلغارستان شرکت کرده بودند یکشنبه گذشته به کار خود در این رقابت‌ها پایان دادند. در این رقابت‌ها علی پاکدامن پس از صعود از مرحله مقدماتی در جدول 64 نفره مقابل حریفی از قزاقستان شکست خورد و حذف شد. در این مرحله محمد رهبری مقابل هموطن خود یعنی مجتبی عابدینی شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت. عابدینی که موفق به صعود به جدول 32 نفره شده بود در این مرحله نفر پنجم رنکینگ جهانی و قهرمان مسابقات جایزه بزرگ شیکاگو را از پیش رو برداشت و به جدول 16 نفره صعود کرد اما در این جدول مقابل بازیکنی از گرجستان باخت و حذف شد. 

سه انتصاب در باشگاه استقلال
 در نشست یکشنبه گذشته اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال نظری جویباری، معاون ورزشی باشگاه شد. دکتر نوروزی به عنوان سرپرست پزشکی باشگاه منصوب شد و  گودرزی هم به عنوان معاون حقوقی باشگاه انتخاب شد.

پايان کار آزادكاران اعزامی به روسیه با کسب یک نقره و سه برنز
پایان رقابت‌های بین‌المللی کشتی جام علی علی‌اف روسیه با یک مدال نقره و سه مدال برنز برای تیم منتخب کشتی آزاد ایران همراه بود. در چارچوب این رقابت ها یکشنبه گذشته به پایان رسید، عبدالله قمی (مدال نقره)، بابک رضایی، علی رضا قاسمی و بهنام احسان‌پور (مدال برنز) به مدال دست یافتند ضمن اینکه محمد حسین محمدیان از دور رقابت‌ها کنار رفت.

باقرزاده رئیس فدراسیون شمشیربازی باقی ماند
مجمع انتخاباتی فدراسیون شمشیربازی که دوشنبه گذشته برگزار شد، رای موافق اعضای شرکت کننده برای ادامه ریاست فضل الله باقرزاده را به همراه داشت. در این مجمع باقرزاده با 30 رای موافق و یک رای سفید برای چهار سال دیگر رئیس فدراسیون شمشیربازی باقی ماند.

مجمعی که لغو شد
دوشنبه گذشته و در فاصله کمتر از 48 ساعت مانده به برگزاری مجمع فدراسیون قایقرانی، این مجمع بنا بر تصمیم وزارت ورزش و جوانان و اعلام فدراسیون لغو شد. این در حالی است که هیچ دلیلی برای این تصمیم اعلام نشده است. قرار بود مجمع انتخابات فدراسیون قایقرانی ساعت 10 صبح روز چهارشنبه در آکادمی ملی المپیک برگزار شود.

ویسی در استقلال صنعتی ماندنی شد
علی پورکیانی، قائم مقام باشگاه استقلال صنعتی از تمدید رسمی قرارداد این باشگاه با عبدالله ویسی خبر داد. بر این اساس وی یک سال دیگر سرمربی استقلال صنعتی خوزستان است.

قهرمانی پتروشیمی در لیگ تنیس روی میز
بیست و دومین دوره مسابقات تنیس روی میز لیگ باشگاه‌های کشور پس از پنج ماه و برگزاری 24 دیدار با قهرمانی تیم پتروشیمی بندرامام به پایان رسید. این تیم در دیدار برگشت فینال که دوشنبه گذشته برگزار شد به تساوی 5 بر 5 مقابل دانشگاه آزاد دست یافت اما با توجه به پیروزی در دیدار رفت موفق شد برای پنجمین بار صاحب جام قهرمانی شود.

ابقای سرمربی تیم کشتی آزاد نوجوانان
جلسه شورای فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد دوشنبه گذشته در محل خانه کشتی تهران برگزار شد و طی آن مراد محمدی، سرمربی تیم کشتی آزاد نوجوانان در سمت خود باقی ماند.

استقرار ماموران سازمان بازرسی برای نظارت بر قراردادها فوتبالیست‌ها
به دنبال شفاف‌سازی در قرارداد بازیکنان فوتبال، ماموران سازمان بازرسی کل کشور در سازمان لیگ و چند باشگاه لیگ برتری مستقر می‌شوند تا بر نحوه عقد قرارداد بازیکنان نظارت داشته باشند. حکم نمایندگان سازمان بازرسی کل کشور برای مستقر شدن در سازمان لیگ و باشگاه‌های شرکت کننده در مسابقات لیگ برتر روز دوشنبه امضا شد.

باز هم پای فوتبالی ها به گلزنی باز نشد
تیم‌ ملی فوتبال ایران که برای برگزاری اردوی تدارکاتی به اتریش سفر کرده است، دوشنبه گذشته دومین دیدار تدارکاتی خود را در این کشور برگزار کرد و طی آن برابر تیم اروپایی مونته‌نگرو به تساوی بدون گل دست یافت. این نتیجه در حالی رقم خورد که ملی‌پوشان کشورمان در نخستین دیدار تدارکاتی برابر صربستان هم به تساوی بدون گل دست یافته بودند.

یک اتفاق  نگران کننده
در دقیقه 17 دیدار تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران برابر مونته‌نگرو که دوشنبه گذشته برگزار شد، هاشم بیک‌زاده با مصدومیت مواجه شد که منجر به تعویض وی شد. در همین رابطه فدراسیون فوتبال طی اطلاعیه‌ای اعلان کرد که مصدومیت بیک‌زاده ناشی از التهاب غلاف عضله پشت پای راست و سطح پائین است. بیک زاده بازیکنی است که پس از قرعه کشی مسابقات جام جهانی و همگروهی ایران با آرژانتین، از وی به عنوان یارگیر لیونل مسی نام برده شد و حالا این رویا برای بیک زاده در حال از بین رفتن است.

مسئولیت آسیایی برای رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری
در حاشیه مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی آسیا در آستانا قزاقستان، جلسه کمیته مدیریت کنفدراسیون آسیا برگزار شد و طی آن خسرو قمری، رئیس فدراسیون ایران به عنوان مدیر جدید کمیته تریال این کنفدراسیون انتخاب شد.  بر اساس انتخاب صورت گرفته، قمری برای مدت سه سال این مسئولیت را بر عهده گرفته است. این خبر سه‌شنبه اعلام شد. 

امتناع ذوالفقارنسب از عضویت در کمیته فنی پرسپولیس
بیژن ذوالفقارنسب که یکی از گزینه های مورد نظر برای عضویت در کمیته فنی باشگاه پرسپولیس بود از پذیرفتن این مسئولیت خودداری کرد. وی سه شنبه گذشته نداشتن وقت کافی را دلیل این تصمیم خود عنوان کرد.

برد و باخت بسکتبالیست‌های جوان در غرب آسیا
چهاردهمین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی غرب آسیا از یکشنبه گذشته در اردن آغاز شد. در چارچوب این رقابت‌ها تیم جوانان ایران با مربیگری "میلوش پی ایچ" طی دیدارهای اول و دوم به ترتیب موفق به شکست فلسطین و یمن شد اما در دیدار سوم که سه شنبه برگزار شد مقابل اردن تن به شکست داد.

چه خبر از نقل و انتقالات فوتبال
مدیر برنامه‌های نیلسون کوریا با حضور در باشگاه پرسپولیس پس از مذاکره با مدیر عامل باشگاه این باشگاه قرارداد این بازیکن را به عنوان نماینده حقوقی وی امضاء کرد. محمدمهدی نظری، پیمان رنجبر و جلال عبدی به عنوان بازیکنان جدید با گسترش فولاد تبریز قرارداد بستند. حجت حق‌وردی با عقد قراردادی سه ساله به ذوب آهن پیوست. وریا غفوری و رسول نویدکیا دو بازیکن تیم فوتبال نفت تهران در لیگ چهاردهم با تیم سپاهان به میدان خواهند رفت.  مرتضی فلاحتی، مدافع راست  و نیما دلاوری، مدافع چپ تیم ملوان قرارداد خود را برای دو سال دیگر تمدید کردند. همچنین مازیار زارع کاپیتان تیم فوتبال ملوان بندرانزلی، سیدجلال رافخایی آقای گل لیگ دوازدهم، سعید یوسف‌زاده و عزیز معبودی همراه با احمد آهی قرارداد خود را برای دو فصل دیگر تمدید کردند. امید عالیشاه در پرسپولیس ماندنی شد. پیروز قربانی بعد از جلسه با مدیران باشگاه صبای قم با این باشگاه برای یکسال به توافق رسید.  ابوالفضل ابراهیمی هم برای دو فصل دیگر قراردادش را با این باشگاه تمدید کرد. امیر ارسلان مطهری، میثم جودکی، آرش رضاوند و رضا علیاری با نفت تهران قرارداد سه ساله بستند.

تیم ملی تکواندو ایران قهرمان آسیا شد
پرونده بیست و یکمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی آسیا چهارشنبه با قهرمانی تیم ملی کشورمان در تاشکند بسته شد. در چارچوب این مسابقات تیم ملی پومسه ایران برای نخستین بار قهرمان شد. در بخش مبارزه هم تیم مردان ایران با 3 طلا، 2 نقره و یک برنز برای سومین بار جام قهرمانی را تصاحب کرد. در این بخش فرزان آشورزاده، بهنام اسبقی و  مهدی خدابخش (مدال طلا)، یوسف کرمی، علیرضا نصر آزادانی (مدال نقره)، مرتضی شیری، شکرانه ایزدی، سوسن حاجی‌پور، فریده رشیدی (مدال برنز) موفق به کسب مدال شدند.

پتروویچ نیامده برگشت
در حالیکه از برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران به عنوان اصلی‌ترین گزینه هدایت تراکتورسازی تبریز نام برده می‌شد، این باشگاه جمعه گذشته با "ولادیمیر پتروویچ" به توافق نهایی رسید و اینگونه اعلام شد که  این مربی یوگسلاو از میان سه گزینه داخلی و 25 گزینه خارجی به عنوان سرمربی تراکتورسازی برای لیگ چهاردهم انتخاب شده است اما در همین رابطه چهارشنبه مسئولان تراکتورسازی از منتفی شدن حضور تروویچ در تیم فوتبال این باشگاه خبر دادند تا بازهم پرونده انتخاب سرمربی در دستور کار مدیران این باشگاه قرار گیرد.

انتخابات هیات فوتبال استان تهران لغو شد
مجمع انتخاباتی هیات فوتبال استان تهران که قرار بود امروز پنجشنبه برگزار شد به دلیل نامه اعتارض آمیز برخی کاندیداها و درخواست کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی لغو و به زمان دیگری موکول شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: