به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
علم‌الهدی با انتقاد از مجمع امور صنفی اظهار کرد: عده‌ای حاضر نشدند در ایام شهادت امام موسی کاظم (ع) به احترام امام رضا(ع) مغازه‌هایشان را تعطیل کنند و مجمع امور صنفی باید در این مورد اقدام جدی کند.
"خیبرآنلاین" -امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه از هزینه‌های تشریفاتی ایام نیمه شعبان باید کاسته شود، گفت: مسئولان به جای چندصد میلیون پول چراغانی ‌جشن‌های نیمه شعبان‌ اولویت‌ها را در نظر بگیرند‌.

به گزارش فارس،آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد مردمی دهه مهدویت در محل دفتر امام جمعه مشهد با بیان اینکه حرکت‌های نیمه شعبان بیش از آنکه برای امام زمان (عج) باشد برای خودمان است و آن حضرت احتیاجی به جشن‌های ما ندارند، اظهار کرد: ما برای آرامش خاطر خودمان که بگوییم حزب امام زمان هستیم اقدام به برپایی چنین جشن‌هایی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه برگزاری جشن‌های نیمه شعبان چندین نتیجه دارد، تصریح کرد: ما با برگزار این جشن‌ها در دنیا به عنوان دلداده امام زمان شناخته می‌شویم و همه دنیا ما را به عنوان دلدادگان آن حضرت می‌شناسند و همچنین تسلی نیز پیدا می‌کنیم که از لحظه‌ای که خود را شناختیم یار امام زمان بوده‌ایم.

امام جمعه مشهد در ادامه افزود: ما با برگزاری این جشن‌ها می‌خواهیم به دنیا بگوییم ما دار و دسته امام زمان هستیم و هم به خود آقا بگوییم ما با شمائیم و لحظه‌ای یاد شما از اذهان ما بیرون نمی‌رود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه زمانی که امام خمینی (ره) به ایران آمدند و از ایشان پرسیده شد شما چه احساسی دارید، ایشان فرمودند هیچ احساسی ندارم، خاطرنشان کرد: این مسئله نشان دهنده این است که امام خمینی احساسی کار نمی‌کردند و احساسی هم انقلاب نکردند و عین این حرکت را امام زمان دارند و احساسی کار نمی‌کنند و کار ایشان جدی است و به دنبال یک حرکت جهانی هستند.

وی با بیان اینکه اخلاص سرمایه بزرگی است که باید در کارها در نظر گرفته شود، تاکید کرد: شما به عشق امام زمان کار می‌کنید پس باید اخلاص را سرلوحه کارتان قرار دهید.

علم‌الهدی در خصوص تجمع و راهپیمایی نیمه شعبان ابراز کرد: با توجه به اینکه امسال نهمین سال این تجمع است، پیشنهاد می‌کنم مسئولان این برنامه نسبت به قبل فعال‌تر عمل کنند و ابتکارات بیشتری را به کار برند تا عنوان دهه مهدویت پررنگ‌تر شود.

خطیب جمعه مشهد درخصوص افزایش رضایتمندی مردم در نیمه شعبان عنوان کرد: پیشنهادی که بنده به مسئولین دارم این است که از هزینه‌های تشریفاتی بکاهند و در مقابل هزینه مترو و اتوبوس را به عشق امام زمان برای مردم در این روز رایگان کنند.

وی با تاکید بر اینکه بنده تحمیلی به شهرداری ندارم تصریح کرد: ما فقط پیشنهاد می‌کنیم به جای چندصد میلیون پول چراغانی برای جشن‌های نیمه شعبان و المان‌های گرانقیمت، اولویت‌ها در نظر گرفته شود تا مردم راضی‌تر باشند.

علم‌الهدی با انتقاد از مجمع امور صنفی اظهار کرد: عده‌ای حاضر نشدند در ایام شهادت امام موسی کاظم (ع) به احترام امام رضا(ع) مغازه‌هایشان را تعطیل کنند و مجمع امور صنفی باید در این مورد اقدام جدی کند.

وی در پایان یادآور شد: عده‌ای صدای نمازجمعه را می‌شنوند اما حاضر نیستند 2 ساعت مغازه‌هایشان را تعطیل کنند و نتیجه‌اش این می‌شود زمانی که خطبه‌های نماز جمعه توسط آستان قدس پخش می‌شود فردی بلندگو را قطع می‌کند و آستان قدس به خاطر اینکه بی‌احترامی نشود دیگر خطبه‌ها را پخش نمی‌کند و این اشکال به مجمع امور صنفی است.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
1
1
راستی من یه سوال از صاحب نظران دینی دارم
اولا باید بگویم هر کس ذره ای زاویه با ایمه یعنی ۱۲ امام داشته باشد بلاشک عبورش از پل صراط نزدیک به غیر ممکن می باشد .
ثانیا اگر بجز تاسوعا و عاشورا و لیالی قدر بقیه ی شهادت ها تعطیل نباشد چه ضربه ای به امام و اسلام می خورد ؟
یک روز تعطیل شدن از نظر مادی و معنوی چه خسارتی به کشور تحمیل می شود ؟
حال تعطیل نشود و ادارات و مکان های تجاری پرچم سیاه علم کنند و مردم ظاهری عزادار بخود بگیرند بهتره یا تعطیل بشود و بعضی ها به مکان های تفریحی برونند و بساط جشن بر پا کنند
بعضا مشاهده می شود یه روز بین هفته ۳تا۴ روز ادارات را تعطیل می کند خداوکیلی اینطور به جهاد اقتصادی می رسیم ؟؟ من که نظرم اینه که با توجه به جمیع جهات ضرر تعطیلی ها مادی ومعنوی بیشتر است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: