به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
رئیس پژوهشگاه فن آوری های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی ابن سینا گفت: ناباروری عامل مهمی در کاهش جمعیت جوان جامعه در سالهای آینده است.
"خیبرآنلاین" - دکتر محمد مهدی آخوندی با اشاره به اینکه طیف گسترده ای از زوجهای کشور با مشکل ناباروری دست به گریبانند تاکید کرد: در حال حاضر از هر 10 زوج ایرانی دو زوج مشکل ناباروری دارند. این مشکل می تواند در آینده زمینه ساز مشکلات اجتماعی مانند افزایش سن جمعیت، کاهش جمعیت جوان و کارآمد جامعه و وقوع طلاق های خواسته یا ناخواسته شود.

به گزارش مهر، رئیس انجمن علمی جنین شناسی و بیولوژی تولید مثل ایران با اشاره به تغییر سیاست تنظیم خانواده در کشور، خواستار توجه ویژه به مشکلات عدیده زوجهای نابارور شد.

آخوندی باورهای غلط درباره باروری و ناباروری  را تهدیدی برای سلامت جامعه بر شمرد و افزود: اگر زوجها هنگام مواجهه با مشکل ناباروری، درباره مراکز درمانی فوق تخصصی ناباروري و روش-هاي نوين تشخیص و درمان، آگاهي كافي و مناسب نداشته باشند، به متخصصان مختلف و پراکنده مراجعه می‌کنند.

رئیس مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری ابن سینا تصریح کرد: با مراجعه به مراكز غیر تخصصی، زوجهای نابارور در معرض تشيخص هاي نادرست و درمانهاي دارويي و جراحيهاي غير ضروري قرار مي گيرند و این عوامل، هزینه‌هايی گزاف را، به لحاظ مالی و روانی برای زوج و جامعه به همراه خواهند داشت.

وی ناباروري را يك بحران رواني در خانواده خواند که  استرس زيادي بر زوجهاي نابارور وارد نموده و به طرق گوناگون سلامت رواني آنها را تهديد مي نمايد.

رئیس پژوهشگاه فن آوری های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی ابن سینا با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی صحیح درباره باروری و ناباروری در جامعه گفت: در این راستا مرکز فوق تخصصی ابن سینا جهاد دانشگاهی با همکاری صدا و سیما برنامه ای تلویزیونی تحت عنوان پایان ناباروری و با محوریت آگاهی بخشی به خانواده ها درباره  باروری و ناباروری، برچسب برداری از مشکل ناباروری در جامعه و معرفی روشهای درمان  و پیشرفت های کشور در این باره در دست تهیه دارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: