به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ضمن دیدار با قالیباف، یک تفاهم نامه همکاری در زمینه های فنی، علمی، پژوهشی و آموزشی میان دانشگاه آزاد اسلامی و شهرداری تهران منعقد کرد.
"خیبرآنلاین" -این تفاهم نامه به منظور تامین شرایط و فعال سازی تمام امکانات و منابع علمی و سرمایه های علمی و فرهنگی شهرداری تهران و دانشگاه آزاد اسلامی منعقد شد.

به گزارش مهر، بر اساس بندهای این تفاهم نامه، مقرر شده همکاری در جهت ارتقای سطح تحصیلی مدیران و کارکنان شهرداری طبق ضوابط با تاکید بر تفاهم نامه قبلی فیمابین دانشگاه آزاد اسلامی و شهرداری انجام شود.

بر اساس این تفاهم نامه و با توجه به اینکه اجرای پروژه های عمرانی شهرداری در حال حاضر باید از دیدگاه زیست محیطی، پروژه های فرهنگی، ورزشی، هنری، آموزشی و ... و منظر شهری نیاز به مطالعه و پژوهش و داشته آسیب شناسی شود، بنابراین شهرداری می تواند از اساتید برجسته دانشگاه به عنوان مشاور استفاده کند تا بتواند مسائل مرتبط شهری را به صورت علمی و اساسی حل کرده و دانشگاه آزاد اسلامی نیز متعهد به همکاری است.

از جمله تعهدات شهرداری و دانشگاه آزاد اسلامی در این تفاهم نامه، حمایت از پایان نامه های تحصیلات تکمیلی(ارشد، دکتری) دانشگاه بر اساس نیاز شهرداری و معرفی نمایندگان دانشگاه آزاد برای عضویت در کمیته های علمی وابسته به شهرداری به منظور اجرایی کردن طرحهای پژوهشی و فناوری و انجام مطالعات امکان سنجی،بررسی طرح های مورد نیاز شهرداری در کمیته های علمی و تخصصی دانشگاه و حمایت از توسعه فناوری و ایده های نوآورانه معرفی شده از سوی دانشگاه و دسترسی مخاطبین شهرداری به منابع علمی موجود در دانشگاه و ارائه خدمات فنی و مهندسی از سوی دانشگاه به شهرداری و بالعکس است.

در این تفاهم نامه مقرر شده است شهرداری تهران حداکثر مساعدت و همکاری لازم را نسبت به درخواست های دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص تراکم و کاربری مورد نیاز دانشگاه و همچنین کمیسیون های مربوطه (منجمله کمیسیون ماده پنج و ...) انجام دهد.

بر اساس بندهای این تفاهم نامه، شهرداری تهران با توجه به مصوبه شورای شهر همکاری های لازم را در مورد نحوه محاسبه عوارض نوسازی، صدور پروانه و گواهی پایان کار ساختمان های دانشگاه آزاد اسلامی در سطح شهر حداکثر تخفیفات لازم را با در نظر گرفتن ماهیت آموزشی و تحقیقاتی بودن دانشگاه اعمال کند.

با توجه به اینکه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی مستقر در شهر تهران دارای ابنیه پراکنده هستند و این موضوع در سیمای شهری منجمله ترافیک و ... موثر است بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد شهرداری در صورت وجود زمین در سطح شهر و بافت های فرسوده شهری،جهت ساخت ابنیه مورد نیاز دانشگاه و تجمیع در راستای افزایش سطح فرهنگ مناطق مورد نظر شهر با نگاه فرهنگی، آموزشی اراضی مذکور را به دانشگاه معرفی و واگذار کند.

در تفاهم نامه ما بین دانشگاه آزاد اسلامی و شهرداری تهران قید شده است به منظور حفظ محیط زیست و رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری در طرح های توسعه دانشگاه آزاد منجمله در محدوده پونک حصارک (منطقه ۵ شهرداری)،طرح جامع توسعه دانشگاه که شامل وضع موجود و برنامه های توسعه آینده است به حوزه معاونت شهرسازی و معماری ارائه شود و شهرداری حداکثر مساعدت و همکاری لازم در این زمینه را انجام دهد.

روش اجرایی تفاهم نامه به این صورت است که طرفین یکی از کارشناسان منتخب خود را به عنوان نماینده تام الاختیار تعیین و به طرف مقابل معرفی می کند. بر همین اساس نمایندگان طرفین جلسات مداوم خواهند داشت و با برنامه ریزی و هماهنگی های لازم، تصمیمات مشترک را اتخاذ و بر اساس صورت جلسه تنظیمی ابلاغ خواهند کرد که برای هر دو نهاد لازم الاجراست.

مدت تفاهم نامه از زمان امضای آن برای چهار سال تعیین می شود و در صورت تراضی و توافق طرفین این مدت قابل تمدید خواهد بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: