به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
در دستورالعمل جدید قیمت خودرو که از سوی شورای رقابت تصویب شده قیمت پژو ۲۰۶ از نرخ‌های فعلی کارخانه چند میلیون پایین‌تر است که به گفته رییس شورای رقابت این تفاوت قیمت به دلیل این است که خودروساز مدعی است از ابتدا درباره سال پایه قیمت خودرو با مسئولان وقت شورای رقابت به توافق نرسیده است.
"خیبرآنلاین" - شورای رقابت در جلسه عصر روز گذشته - چهارشنبه - دستورالعمل جدید قیمت خودرو را تصویب کرد که بر مبنای آن ماشین‌های داخلی از ۳.۷ تا ۶.۹ درصد افزایش قیمت داشتند.

به گزارش ایسنا، شورای رقابت این بار به شکل رسمی مقادیر مد نظر را در فرمول قرار داد و در بسته‌ای قیمت‌های جدید تصویب شده را اعلام کرد.

اما فرمول فعلی در یک نقطه ابهامی بزرگ دارد که آن بحث قیمت خودروی پژو ۲۰۶ است.

در فرمول جدید شورای رقابت قیمت مصرف‌کننده در سال ۹۳ برای ۲۰۶ تیپ ۵ معادل ۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و برای ۲۰۶ صندوقدار V۸ معادل ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

این در حالی است که در حال حاضر قیمت کارخانه چند میلیون بالاتر از نرخ جدید شورای رقابت محاسبه می‌شود؛ به این ترتیب که قیمت ۲۰۶ تیپ ۵ معادل ۳۴ میلیون و V۸ معادل ۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

این رقم در بازار آزاد نیز افزایشی چهار میلیون تومانی نسبت به کارخانه پیدا می‌کند.

اما دلیل اصلی این اختلاف قیمت تفاوت دیدگاه خودروسازان با طراحان فرمول اولیه قیمت خودرو در سال پایه است.

رضا شیوا - رییس شورای رقابت - در این باره به ایسنا گفت: خودروساز مدعی است که از ابتدا درباره سال پایه قیمت خودرو با مسئولان وقت شورای رقابت به توافق نرسیده و تفاوت قیمت‌ها به این دلیل است.

به گفته شیوا نمایندگان شرکت‌ خودروسازی مربوط روز شنبه به شورای رقابت خواهند رفت تا نحوه مدیریت این اختلاف قیمت را مشخص کنند ولی تا آن زمان احتمالا همچنان بین قیمت مد نظر شورا و خودروساز تفاوتی چند میلیون تومانی باقی خواهد ماند که در چند ماه گذشته نیز در بازار وجود داشته است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: